Absorber / sprzęgło tylnego koła - bicie
Absorber / sprzęgło tylnego koła - bicie
Witam
Panowie,
po wymianie zestawu napędowego i pierwszym smarownaniu łańcucha zauważyłem, że tylna zębatka wykazuje lekkie bicie osiowe (kolebie się na boki, jakieś 5 mm w każdą stronę).
Koło idealnie proste, zębatka prosta, gumy absorbera całe, bicie widoczne po zmontowaniu absorbera i koła.
Gdy składałem koło, gumy potraktowałem WD40 żeby lżej weszło, ośka dokręcona na 150Nm.
Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem ?
Pzdr.
GrzechuB
Panowie,
po wymianie zestawu napędowego i pierwszym smarownaniu łańcucha zauważyłem, że tylna zębatka wykazuje lekkie bicie osiowe (kolebie się na boki, jakieś 5 mm w każdą stronę).
Koło idealnie proste, zębatka prosta, gumy absorbera całe, bicie widoczne po zmontowaniu absorbera i koła.
Gdy składałem koło, gumy potraktowałem WD40 żeby lżej weszło, ośka dokręcona na 150Nm.
Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem ?
Pzdr.
GrzechuB
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
GrzechuB pisze:Witam
Również witam, ale nie tu, tam jest miejsce na powitania

Co do tematu, może gumy odwrotnie założone i coś blokuje (łączenie segmentów), nic innego mi nie przychodzi do głowy
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
GrzechuB pisze:Aaaa, się przywitałem
Sorry wielkie, zasugerowałem się ilością postów (1), a zapomniałem że już powitalnia nie nabija licznika, do tego zbyt regularnie nie "forumuję". Sorki raz jeszcze.
P.S. WóDe 40% stosuje się do gardła a nie do gumy zabieraka, przynajmniej tak mnie uczyli, ale się nie znam.

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
GrzechuB pisze:99% zużyte gumy.
Sprawdziłem koło, zabierak, złożone bez gum na moto - idealnie.
Gum jest 6 więc zamieniając je miejscami udało mi skasować bicie
Teoretycznie są identyczne, ale może z twardością co niektórych jest nie OK.
Ad.1- Zawsze będzie
Ad.2- Brawo
Ad.3- Przy zmianie zestawu napędowego bankowo wyjąłeś zabierak z koła. Przy zdejmowaniu olałeś sprawę zaznaczenia jego pierwotnego położenia i wyszło jak wyszło

Gumy poukładały się do danego miejsca, zamontowanie tego bele jak powoduje to, że dzieją się takie rzeczy. Kto miał Jawę TwinSzrot, lub inną dużą, ew. MZtke, wie o co kaman od lat

.....
GrzechuB pisze:...
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Gumy zabieraka są ponad 2x tańsze w juesej niż w serwisie.
Pzdr. i dzięki za podpowiedzi. WD40 usunięty.
Grzechu
Nie 2x a nawet 3x. W Polsce obowiązuje cennik: cena x kurs dolara/ojro x dwa

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości