Przegrzanie silnika
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Przegrzanie silnika
Przedmuch przy kolanach. Przy wilgoci widoczne. A to że wyje ssaniu to normalne. Moto się rozgrzało, a obroty na ssaniu sięgają do 3k. Ja odpalam xjr i w miarę kiedy paliwo wszędzie dojdzie i się rozgrzewa nie dopuszczam do przekroczenia 2k obrotow. Cała operacja trwa do minuty. Na początku ma 1.5, i obroty rosną więc ściągam ssanie na pół, i tak dalej. Kiedy wsiadam na rumaka ,ściągam ssanie do zera i jazda. Sprawdź połączenia kolan , sprawdź przykrecenie kolan. Sprawdź czy kolano wchodzi prosto i czy flansza równo dolega do kolana. Nie sugieruj się sama flanszą bo potrafi być przegięta od nadmiernego dokręcania.najlepiej popuścić wszystko na dole i góry. Dokręc odpowiednio kolana. Jak nie pomoże. Wymiana uszczelek pomiędzy kolanem a głowicą.
Kontakt 782267431 

-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Przegrzanie silnika
Perszing, wyobraź sobie, że uszczelki między kolektorami a głowica wyjebalem z 10 lat temu i nic takiego się nie dzieje. W ogóle się nic nie dzieje.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Pershing pisze:Przedmuch przy kolanach. Przy wilgoci widoczne. A to że wyje ssaniu to normalne. Moto się rozgrzało, a obroty na ssaniu sięgają do 3k. Ja odpalam xjr i w miarę kiedy paliwo wszędzie dojdzie i się rozgrzewa nie dopuszczam do przekroczenia 2k obrotow. Cała operacja trwa do minuty. Na początku ma 1.5, i obroty rosną więc ściągam ssanie na pół, i tak dalej. Kiedy wsiadam na rumaka ,ściągam ssanie do zera i jazda. Sprawdź połączenia kolan , sprawdź przykrecenie kolan. Sprawdź czy kolano wchodzi prosto i czy flansza równo dolega do kolana. Nie sugieruj się sama flanszą bo potrafi być przegięta od nadmiernego dokręcania.najlepiej popuścić wszystko na dole i góry. Dokręc odpowiednio kolana. Jak nie pomoże. Wymiana uszczelek pomiędzy kolanem a głowicą.
Będę teraz wszystko sprawdzał ale faktycznie jedno kolano było pęknięte przy wejściu do puchy, jednak zastanawia mnie też ten biały dym przy odpalaniu o zapachu paliwa, ciężko ma też z odpalaniem i potrafi tak jakby przerywać na zimnym. Myślałem że przez to jak go zostawiłem na ssaniu tak długo to może swiece albo kable sztaucha dostały
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Przegrzanie silnika
Świece są bardzo prawdopodobne, nie jest to jakaś dzika kasa, więc pewnie od tego bym zaczął.
- daris
- Posty: 177
- Rejestracja: czwartek, 26 października 2023, 16:30
- Model i rocznik moto.: 2002
- Województwo: G-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
GhostDog pisze:Perszing, wyobraź sobie, że uszczelki między kolektorami a głowica wyjebalem z 10 lat temu i nic takiego się nie dzieje. W ogóle się nic nie dzieje.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.
Nie masz uszczelek na kolektorach?
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Przegrzanie silnika
Nie mam, nic się nie dzieje jak napisałem.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
co myślicie o tym?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Przegrzanie silnika
Cezi301 pisze:Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
Wydech ma duży wpływ na ciśnienie sprężania, także pomiar trochę nie miarodajny. Zegar masz jakiś dobry? Bo te chińskie przy mały pojemnościach cylindrów pokazują głupoty. Mierzyłeś z przepustnicą otwartą na max?
A co do wycieku to zobacz czy po czymś ten olej nie leci i tam się nie odkłada, np z przewodów chłodnicy, bo jak nie to trochę wygląda jak uszczelka po cylindrem.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
gacy666 pisze:Cezi301 pisze:Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
Wydech ma duży wpływ na ciśnienie sprężania, także pomiar trochę nie miarodajny. Zegar masz jakiś dobry? Bo te chińskie przy mały pojemnościach cylindrów pokazują głupoty. Mierzyłeś z przepustnicą otwartą na max?
A co do wycieku to zobacz czy po czymś ten olej nie leci i tam się nie odkłada, np z przewodów chłodnicy, bo jak nie to trochę wygląda jak uszczelka po cylindrem.
faktycznie przepustnica, więc muszę poskładać go i wtedy jeszcze raz sprawdzę, z węży nic nie leci czyli jak uszczelka to grubszy remont mnie czeka. dzięki za podpowiedzi
myślałem już żeby wlać mu ceramizer ale jakoś nie jestem przekonany
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Przegrzanie silnika
Od ceramizerów to lepiej się trzymać z daleka, zobacz dobrze skąd leci, umyj to miejsce i obserwuj, czasami wycieki są z mega nieoczywistych miejsc 

-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
gacy666 pisze:Od ceramizerów to lepiej się trzymać z daleka, zobacz dobrze skąd leci, umyj to miejsce i obserwuj, czasami wycieki są z mega nieoczywistych miejsc
oki tak zrobię, a tak wogóle zrobiłem jeszcze jedną próbę ciśnienia tylko na tym niby najsłabszym garze ale z odkręconą manetką i wyszło już 10,2 bara , no tak bo jak człowiek chory to lepiej się nie brać za naprawy

-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
a może ktoś jeszcze podpowiedzieć bo nie mogę znaleźć w serwisówce schematu podłączenia kabli wn, moto przed tym zdarzeniem z przegrzaniem było u mechanika i właśnie wymieniał przewody na jakieś używane, od tego czasu właściwie niby było ok ale wcześniej wydaje mi się że lepiej jeżdził. muszę wszystko sprawdzić
-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Ok, więc poskładałem i uszczelnilem wydech, sprężanie w cylindrach powyżej 10,0 bara, swiece ok iskra jest, kable wn podłączyłem wg serwisowki z tego zdjęcia,
Moto teraz wogole nie chce zagadać, strzelił tylko raz z prawego wydechu
Tylko przypomnę że pod koniec ubiegłego sezonu po tym p4zegrzaniu na postoju zaczął mieć już problemy z odpalaniem i jakby na zimno troszkę przerywal
I jeszce jedno przypomnialo mi sie....raz przy tankowaniu dystrybutor zaczął się krztusić, okazało się że skończyła im się 98 na stacji, ciekawe czy nie zassało czegoś z dna i może być problem z pompką paliwa.
Proszę o jakieś porady
Moto teraz wogole nie chce zagadać, strzelił tylko raz z prawego wydechu
Tylko przypomnę że pod koniec ubiegłego sezonu po tym p4zegrzaniu na postoju zaczął mieć już problemy z odpalaniem i jakby na zimno troszkę przerywal
I jeszce jedno przypomnialo mi sie....raz przy tankowaniu dystrybutor zaczął się krztusić, okazało się że skończyła im się 98 na stacji, ciekawe czy nie zassało czegoś z dna i może być problem z pompką paliwa.
Proszę o jakieś porady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Przegrzanie silnika
Wyciek który jest widoczny na zdjęciach to wyciek z pod pokrywy zaworów. Przy cylindrze numer 2 i 3 jest otwór który odprowadza wodę z glowicy. Puściła Ci uszczelka przy świecach 2 i 3 i tym kanalikiem leci olej.
Kontakt 782267431 

-
- Posty: 24
- Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
- Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Re: Przegrzanie silnika
Pershing to widzę że od razu luzy i rozrząd sprawdzę, noo tak myślę bo nie chce zagadać w ogóle że wyjmę gaźniki do czyszczenia i sprawdzę filtr paliwa jeszcze , a miało być tak pięknie , dzięki
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości