Przegrzanie silnika

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Pershing » niedziela, 9 marca 2025, 19:26

Przedmuch przy kolanach. Przy wilgoci widoczne. A to że wyje ssaniu to normalne. Moto się rozgrzało, a obroty na ssaniu sięgają do 3k. Ja odpalam xjr i w miarę kiedy paliwo wszędzie dojdzie i się rozgrzewa nie dopuszczam do przekroczenia 2k obrotow. Cała operacja trwa do minuty. Na początku ma 1.5, i obroty rosną więc ściągam ssanie na pół, i tak dalej. Kiedy wsiadam na rumaka ,ściągam ssanie do zera i jazda. Sprawdź połączenia kolan , sprawdź przykrecenie kolan. Sprawdź czy kolano wchodzi prosto i czy flansza równo dolega do kolana. Nie sugieruj się sama flanszą bo potrafi być przegięta od nadmiernego dokręcania.najlepiej popuścić wszystko na dole i góry. Dokręc odpowiednio kolana. Jak nie pomoże. Wymiana uszczelek pomiędzy kolanem a głowicą.
Kontakt 782267431 ;)

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 10 marca 2025, 09:50

Perszing, wyobraź sobie, że uszczelki między kolektorami a głowica wyjebalem z 10 lat temu i nic takiego się nie dzieje. W ogóle się nic nie dzieje.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » wtorek, 11 marca 2025, 13:31

Pershing pisze:Przedmuch przy kolanach. Przy wilgoci widoczne. A to że wyje ssaniu to normalne. Moto się rozgrzało, a obroty na ssaniu sięgają do 3k. Ja odpalam xjr i w miarę kiedy paliwo wszędzie dojdzie i się rozgrzewa nie dopuszczam do przekroczenia 2k obrotow. Cała operacja trwa do minuty. Na początku ma 1.5, i obroty rosną więc ściągam ssanie na pół, i tak dalej. Kiedy wsiadam na rumaka ,ściągam ssanie do zera i jazda. Sprawdź połączenia kolan , sprawdź przykrecenie kolan. Sprawdź czy kolano wchodzi prosto i czy flansza równo dolega do kolana. Nie sugieruj się sama flanszą bo potrafi być przegięta od nadmiernego dokręcania.najlepiej popuścić wszystko na dole i góry. Dokręc odpowiednio kolana. Jak nie pomoże. Wymiana uszczelek pomiędzy kolanem a głowicą.

Będę teraz wszystko sprawdzał ale faktycznie jedno kolano było pęknięte przy wejściu do puchy, jednak zastanawia mnie też ten biały dym przy odpalaniu o zapachu paliwa, ciężko ma też z odpalaniem i potrafi tak jakby przerywać na zimnym. Myślałem że przez to jak go zostawiłem na ssaniu tak długo to może swiece albo kable sztaucha dostały

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: gacy666 » wtorek, 11 marca 2025, 13:49

Świece są bardzo prawdopodobne, nie jest to jakaś dzika kasa, więc pewnie od tego bym zaczął.

Awatar użytkownika
daris
Posty: 177
Rejestracja: czwartek, 26 października 2023, 16:30
Model i rocznik moto.: 2002
Województwo: G-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: daris » wtorek, 11 marca 2025, 19:24

GhostDog pisze:Perszing, wyobraź sobie, że uszczelki między kolektorami a głowica wyjebalem z 10 lat temu i nic takiego się nie dzieje. W ogóle się nic nie dzieje.
Właśnie takie obroty dostałem kiedy poszła membrana w kraniku. Z dupy, najpierw strzał z gaźnika a potem obroty, ale po zgaszeniu lało się paliwo z przelewu więc od razu było wiadomo co to.


Nie masz uszczelek na kolektorach?

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: GhostDog » środa, 12 marca 2025, 07:12

Nie mam, nic się nie dzieje jak napisałem.

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » niedziela, 23 marca 2025, 12:07

Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: gacy666 » niedziela, 23 marca 2025, 13:35

Cezi301 pisze:Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?


Wydech ma duży wpływ na ciśnienie sprężania, także pomiar trochę nie miarodajny. Zegar masz jakiś dobry? Bo te chińskie przy mały pojemnościach cylindrów pokazują głupoty. Mierzyłeś z przepustnicą otwartą na max?

A co do wycieku to zobacz czy po czymś ten olej nie leci i tam się nie odkłada, np z przewodów chłodnicy, bo jak nie to trochę wygląda jak uszczelka po cylindrem.

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » niedziela, 23 marca 2025, 14:40

gacy666 pisze:
Cezi301 pisze:Sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tak od lewej 8.5 10.0. 8.0. 9.0. Bar. Słabo chyba trochę, ale mam zdemontowany cały kolektor wydechowy i nie wiem czy to może mieć też wpływ na ciśnienie. W garażu też jest 5 stopni. Do tego wyciek oleju jeszcze mam
co myślicie o tym?


Wydech ma duży wpływ na ciśnienie sprężania, także pomiar trochę nie miarodajny. Zegar masz jakiś dobry? Bo te chińskie przy mały pojemnościach cylindrów pokazują głupoty. Mierzyłeś z przepustnicą otwartą na max?

A co do wycieku to zobacz czy po czymś ten olej nie leci i tam się nie odkłada, np z przewodów chłodnicy, bo jak nie to trochę wygląda jak uszczelka po cylindrem.

faktycznie przepustnica, więc muszę poskładać go i wtedy jeszcze raz sprawdzę, z węży nic nie leci czyli jak uszczelka to grubszy remont mnie czeka. dzięki za podpowiedzi
myślałem już żeby wlać mu ceramizer ale jakoś nie jestem przekonany

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 315
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: gacy666 » niedziela, 23 marca 2025, 17:35

Od ceramizerów to lepiej się trzymać z daleka, zobacz dobrze skąd leci, umyj to miejsce i obserwuj, czasami wycieki są z mega nieoczywistych miejsc ;)

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » niedziela, 23 marca 2025, 18:13

gacy666 pisze:Od ceramizerów to lepiej się trzymać z daleka, zobacz dobrze skąd leci, umyj to miejsce i obserwuj, czasami wycieki są z mega nieoczywistych miejsc ;)

oki tak zrobię, a tak wogóle zrobiłem jeszcze jedną próbę ciśnienia tylko na tym niby najsłabszym garze ale z odkręconą manetką i wyszło już 10,2 bara , no tak bo jak człowiek chory to lepiej się nie brać za naprawy :-)

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » poniedziałek, 24 marca 2025, 08:26

a może ktoś jeszcze podpowiedzieć bo nie mogę znaleźć w serwisówce schematu podłączenia kabli wn, moto przed tym zdarzeniem z przegrzaniem było u mechanika i właśnie wymieniał przewody na jakieś używane, od tego czasu właściwie niby było ok ale wcześniej wydaje mi się że lepiej jeżdził. muszę wszystko sprawdzić

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » środa, 26 marca 2025, 09:12

Ok, więc poskładałem i uszczelnilem wydech, sprężanie w cylindrach powyżej 10,0 bara, swiece ok iskra jest, kable wn podłączyłem wg serwisowki z tego zdjęcia,
Moto teraz wogole nie chce zagadać, strzelił tylko raz z prawego wydechu
Tylko przypomnę że pod koniec ubiegłego sezonu po tym p4zegrzaniu na postoju zaczął mieć już problemy z odpalaniem i jakby na zimno troszkę przerywal
I jeszce jedno przypomnialo mi sie....raz przy tankowaniu dystrybutor zaczął się krztusić, okazało się że skończyła im się 98 na stacji, ciekawe czy nie zassało czegoś z dna i może być problem z pompką paliwa.
Proszę o jakieś porady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Pershing » czwartek, 27 marca 2025, 06:54

Wyciek który jest widoczny na zdjęciach to wyciek z pod pokrywy zaworów. Przy cylindrze numer 2 i 3 jest otwór który odprowadza wodę z glowicy. Puściła Ci uszczelka przy świecach 2 i 3 i tym kanalikiem leci olej.
Kontakt 782267431 ;)

Cezi301
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 28 kwietnia 2024, 13:44
Model i rocznik moto.: Xjr1300 2004 rp10
Województwo: C-kujawsko-pomorskie

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: Cezi301 » piątek, 28 marca 2025, 21:29

Pershing to widzę że od razu luzy i rozrząd sprawdzę, noo tak myślę bo nie chce zagadać w ogóle że wyjmę gaźniki do czyszczenia i sprawdzę filtr paliwa jeszcze , a miało być tak pięknie , dzięki


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości