wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 marca 2012, 14:28

Miałem kiedyś. ruskiego boxera i jedyne uszczelki jakie posiadał to te pod głowicami ,cały piec był poklejony na silikon. Nic nie ciekło,- jak nie rusek :-D

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 239
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 29 marca 2012, 19:31

farba pisze:Klucz dynamo wychodzi taniej niż naprawa gwintów :!:

true :mrgreen:

ja leje motula 5100 i jest ok! zmieniany co 6k km, gdybym lal 300V zmienialbym co 10k jak sewisowka nakazuje

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 31 marca 2012, 18:36

no i zalałem platinum 10w50 full syntetyk - koszt stówka, wcześniej motul 10w40.Sprzęgło chodziło na motulu.Zobaczymy co na platinum. Jakby co to chytry 2x traci :mrgreen:
ma normy API SJ oraz JASO MA cokolwiek to znaczy.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 31 marca 2012, 18:56

Ghost-będzie git. ;-) Full syntetyk nie zaszkodzi a przy wyższych temperaturach będzie lepiej trzymał parametry.Sprzęgło jak zdrowe to da radę. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 31 marca 2012, 18:59

dzięki Ivo, liczyłem na twoją znajomość ISO, SRISO API i JASO :)
a nie było dziś warunków do jazdy, u mnie halny i co chwila deszcz, śnieg, deszcz i żaby :)

ps. dziś nabrałem podejrzeń kupując platinum, że handlarze kupują np. platinum 10w50 po stówce, przelewają do beczki castrola i gonią po jakieś 180, więc nie kupujta ludziska z "beczki" :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 31 marca 2012, 19:04

U mnie też pizga śniegiem równolegle do gruntu-wredna kur..a ta zima. ;-) Co do oleju pamięta ktoś LUX 10,do Junaka taki lałem.Bardzo ładnie nabłyszczał buty podczas jazdy,zwłaszcza lewy. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 31 marca 2012, 19:25

Lux, hipol i mixol do dwutaktów :mrgreen: Te 3 zawsze były na półeczce.
W sumie to hipol dalej daje rade w przekładniach różnych.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 06:51

Do puchy też leję pełny syntetyk 10W60 mimo ,że ma 19 lat.Silnik normalnie pracuje,nie dymi i nie cieknie.Japonia to lubi. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57

no i kuźwa mam pierwszy zonk :) po rozgrzaniu kontrolka mnie się zapaliła :?: Wcześniej nigdy się to nie zdarzyło.
Oleju weszło około 2,5-2,6 litra. Stan w okienku około 80%. Co jest? :przestraszony:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 11:10

Ghost ,spokojnie.Poczekaj aż silnik ostygnie i wtedy sprawdź stan oleju.To tylko kontrolka poziomu.
GhostDog pisze:Oleju weszło około 2,5-2,6 litra.
Coś trochę za mało.
J....ć stare baby :)

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 1 kwietnia 2012, 11:15

właśnie czekam aż spłynie aby dolać ewentualnie, tylko wcześniej na motulu przy stanie 75% nic takiego się nie działo. Może za bardzo chlupie po całym silniku bo rzadki? :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 11:24

GhostDog pisze:Może za bardzo chlupie po całym silniku bo rzadki? :mrgreen:
Czujnika nie podnosi,bo za mała wyporność oliwy. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 1 kwietnia 2012, 11:34

Dolej z 0,5 litra i dzida na miasto, zobacz czy nie ślizga się sprzęgło itp.....

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 1 kwietnia 2012, 11:44

spoko, na razie same plusy : łatwiej odpala, jedynka wchodzi ciszej, obroty trochę spadły na wolnych - jakieś 1100-1200. Sprzęgło w porządku, czyli jest zdrowe. Generalnie oprócz kontrolki zajebiście :)

ps. no i okazało się, że te poprzednie 2,6 litra gdzieś wessało :), pewnie do filtra bo spuściłem z niego stary olej i do chłodnicy, po dolewce wyszło około 3,2.

stufa

Postautor: stufa » niedziela, 1 kwietnia 2012, 15:20

Dzięki chłopaki za szeroki odzew ;)
jestem w tarcie przeprowadzki i ma to dwie reperkusje:
- nie mam za bardzo jak na forum zaglądać ;)
- zapodział się dyno-klucz co w tym przypadku zaowocowało przekręconym gwintem.
Ale miska już zamówiona, muszę tylko jeszcze uszczelki poszukać i będzie git.
Wiecie z jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcać miskę?

No i nie ma tego złego - przynajmniej wypoleruję kolektory i malnę co nieco od spodu.
a potem...wiosno napierdalaj! :)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 16:09

Kuknij w manual-momenty są dokładnie podane. ;-)
J....ć stare baby :)

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 1 kwietnia 2012, 16:25

GostDog, czy Ty masz 1200 obrotów na jałowym :shock: Za wysoko. Maks 1000 a nawet 900 ;-)

GhostDog
Posty: 2883
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 1 kwietnia 2012, 17:21

No właśnie z tą kontrolką to spanikowałem jak młody :mrgreen: dolałem oleju i jest ok, kawałek dzidy zrobiłem.Sprzęgło działa, jedynka wchodzi bardziej miękko.
Obroty w tej chwili mam około 1000.
Reasumując polecam wymianę oliwy na full syntetyk w starym moto (stan w chwili obecnej 54.900) ale to wyjdzie w praniu.

stufa

Postautor: stufa » niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:12

A kojarzy ktoś gdzie zanabyć uszczelkę pod miskę? Czy silikonem pierdyknąć?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:23

Kup w sklepie tecnicznym arkusz preszpanu (karton na uszczelki) i sobie wytnij
W larssonie 20 pln

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:26

farba pisze:Kup w sklepie tecnicznym arkusz preszpanu (karton na uszczelki) i sobie wytnij
Dokładnie - silikonem to można cycki zrobić albo kibel uszczelnić. :mrgreen: W silnik raczej nie pchaj.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:40

Można i silikonem ale to jednorazowe rozwiązanie i wyczyścić (odtłuścić) klejone powierzchnie trzeba i kolejny demontaż trudny.
Pamiętaj tylko nasmarować nową przed montażem :!:

I kolejność dokręcania śrub jest ważna czasami oraz moment ;)

stufa

Postautor: stufa » niedziela, 1 kwietnia 2012, 19:53

I kolejność dokręcania śrub jest ważna czasami oraz moment ;)

Właśnie nie mogę tego nigdzie znaleźć...

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 1 kwietnia 2012, 19:57

W manualu wszystko jest
4.60 do 4.64
Śruby miski 10 Nm
:P

stufa

Postautor: stufa » niedziela, 1 kwietnia 2012, 20:20

Dzięki, szukam dalej ;)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 1 kwietnia 2012, 21:04

GhostDog pisze:
Reasumując polecam wymianę oliwy na full syntetyk w starym moto (stan w chwili obecnej 54.900) ale to wyjdzie w praniu.

Ghost zrób z 6 tyś chociaż i wtedy polecaj. Jedna dzida to za mało na ocenę dla oleju.

co nie znaczy, że opinia twoja się nie potwierdzi.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 1 kwietnia 2012, 22:22

stufa pisze:
I kolejność dokręcania śrub jest ważna czasami oraz moment ;)

Właśnie nie mogę tego nigdzie znaleźć...


Jak nie znajdziesz rozpiski to leć od środkowej śruby na krzyż w stronę zewnętrzną...

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 3 kwietnia 2012, 17:38

na h.. w ogóle wykręcac korek spustowy, jak nie można. Ja tak miałem w XJ 600N. Korek tak siedział, że nie mozna było odkręcić, a że nie cieekło, to zdecydowaliśmy, ze zostawiamy i wysysarką od góry olej, potem nowy i do przodu. dodam tylko że moto jest rocznik '94 i ma przebieg pod 80 tyś. Chodzi jak igła do dzisiaj ! :evil:
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 3 kwietnia 2012, 21:21

niektórzy ponoć stosują taką metodę we wszystkich starszych moto, lub z niewiadomego pochodzenia, by potem se roboty niepotrzebnej nie narobić.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 3 kwietnia 2012, 21:40

hubertm pisze:na h.. w ogóle wykręcac korek spustowy, jak nie można.

jak to - nie można ? To nie jest stara zardzewiała nakrętka do kół 40-letniego Jelcza. Się kreci to sie odkręci.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości