wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
czez
Posty: 1273
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: czez » niedziela, 22 stycznia 2023, 10:18

Maciejka pisze:Sezon zimowy więc dobry czas na serwis. Jaki polecacie olej do xjry bo nie widzę żadnej konkretnej odpowiedzi

Do XJRy?
Nie BeeMWu?
ftw

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4222
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » piątek, 27 stycznia 2023, 19:26

Maciejka pisze:Sezon zimowy więc dobry czas na serwis. Jaki polecacie olej do xjry bo nie widzę żadnej konkretnej odpowiedzi

Rozumiem że to żart.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5677
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: JAREK » poniedziałek, 30 stycznia 2023, 12:54

Maciujescu miał fazę rycia forum.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5677
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: JAREK » sobota, 5 kwietnia 2025, 20:00

Czy dobrze czytam, że korek miski oleju dokręcamy z siła 43 Nm? Toż to chyba kurewsko mocno. Boje się, że gwint uwale. Będę jeszcze próbował uszczelnić korek w starej misce ale obawiam się, że gwintu już tam malutko bo jak odkręciłem to na korku kawałek zwoju był z miski.

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1273
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: czez » niedziela, 6 kwietnia 2025, 12:31

To około 4,38 kGm
ftw

Awatar użytkownika
Wadi
Posty: 383
Rejestracja: środa, 13 sierpnia 2008, 12:57
Lokalizacja: Pakosc,Aleks.Kuj
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Wadi » niedziela, 6 kwietnia 2025, 17:14

Jaro ja wszystko na czucie dokręcam i nic na szczycie nigdy nie odjebałem

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 562
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: wymiana oleju

Postautor: korbek » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 07:09

Sporo dedykowanych śrub ma mało gwintu (szczególnie te z magnesem). Do poprzedniej XJR dobrałem dłuższą śrubę, chyba z zawieszenia jakiegoś Mercedesa, dzięki czemu skończył się problem delikatnego wycieku.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5677
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: JAREK » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 11:03

Wadi pisze:Jaro ja wszystko na czucie dokręcam i nic na szczycie nigdy nie odjebałem
Na czucie to ja złamana szpilkę wykrętakiem wykręcałem i później takie czułem wk...nie, że wszyscy dookoła też je czuli.

korbek pisze:Sporo dedykowanych śrub ma mało gwintu (szczególnie te z magnesem). Do poprzedniej XJR dobrałem dłuższą śrubę, chyba z zawieszenia jakiegoś Mercedesa, dzięki czemu skończył się problem delikatnego wycieku.
W tym rzecz, że śruba ma dobry gwint i jest twardsza od miski. Ten zwój na śrubie był z miski. Zanim podejmę się wymiany miski spróbuję jeszcze jakoś uszczelnić gwint.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 11:10

Jarku, dużo roboty nie ma ze zwaleniem miski. Wywalasz wydech, odkręcasz wonże olejowe i miskę masz wyjętą. Wszystko robisz na centralce w pozycji leżącej. Jeden dzień i zrobione. Oczywiście wcześniej wszystko dookoła na silniku warto umyć z naleciałości. Gorzej z montażem wydechu, żeby coś się nie ukręciło :lol: . No i przy okazji można puchę zbiorczą odnowić. Klucze: 12,13,10,14/17 i imbus 6.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5677
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: JAREK » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 11:40

Jak już będę musiał to zrobić to spróbuje bez odkręcania rur od silnika, może się uda.

A propos siły dokręcania, no jak byk stoi w manualu: 43 Nm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1273
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: czez » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 11:44

JAREK pisze:Jak już będę musiał to zrobić to spróbuje bez odkręcania rur od silnika, może się uda.

A propos siły dokręcania, no jak byk stoi w manualu: 43 Nm.

No jak byk to są 4 kg
ftw

GhostDog
Posty: 2923
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 7 kwietnia 2025, 12:02

Nigdy nie używam klucza dynamometrycznego a wszystko robię sam (no chyba, że robi Zdzichu)
A śrubę podczas dokręcania powierzam opiece jakiemuś Bogu, każdą śrubę lub nakrętkę innemu.
Działa już tyle lat.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 2144
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana oleju

Postautor: Tomson » wtorek, 8 kwietnia 2025, 06:44

GhostDog pisze:Nigdy nie używam klucza dynamometrycznego a wszystko robię sam (no chyba, że robi Zdzichu)
A śrubę podczas dokręcania powierzam opiece jakiemuś Bogu, każdą śrubę lub nakrętkę innemu.
Działa już tyle lat.


Myślę, że jak Zdzichu dokręca to trzeba pomnożyć razy 3 a może i 4. ;-)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5677
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: JAREK » środa, 23 kwietnia 2025, 10:54

Filterek dokręcony kluczem dynamometrycznym, nic nie pękło, nic nie leci.
Korek ... wkręcony w starą miskę. Korek uszczelniłem kilkoma kłaczkami konopii, dokręciłem z wyczuciem, tzn. dokręcałem sam, a wyczucie krzyczało: już kur... już bo się skończy jak z wykrętakiem!!!". Jak dotąd ani kropli pod moto i koreczek suchutki. Do jesieni spokój.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 kwietnia 2025, 17:48

JAREK pisze:...uszczelniłem kilkoma kłaczkami konopii..


Lepsze to jak silikon czerwony :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3613
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 kwietnia 2025, 17:49

Tomson pisze:
GhostDog pisze:Nigdy nie używam klucza dynamometrycznego a wszystko robię sam (no chyba, że robi Zdzichu)
A śrubę podczas dokręcania powierzam opiece jakiemuś Bogu, każdą śrubę lub nakrętkę innemu.
Działa już tyle lat.


Myślę, że jak Zdzichu dokręca to trzeba pomnożyć razy 3 a może i 4. ;-)


Tomku, wiele osób dokręca zwykłe zaciski hamulcowe na pałę, czyli do oporu. A zaś się dziwią, że śruby poprzeciągane, albo pękają. A te 40Nm momentu dokręcania to nie jest do oporu :) .

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 2144
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana oleju

Postautor: Tomson » środa, 23 kwietnia 2025, 19:53

Masz Zdzichu rację. Kiedyś też nie używałem klucza dynamometrycznego, a teraz to i koła w aucie takim kluczem dokręcam.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości