żarówka osram night racer H4
No tak Loża Szyderców zawsze czujna
Mam Xjr z 98 roku i planuję zmodyfikować instalację elektryczną przedniej lampy.
Polega to na tym ,że doprowadzamy do żarówki zasilanie i mase o grubszym przekroju , przekaźnik ma za zadanie odseparowanie zasilania od sterowania oświetleniem.
Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza spadki napięcia występujące na instalacji zasilającej żarówkę.
Miałem taki "patent" zainstalowany w Xj i świetnie się to sprawdzało.
A w rewelacje sprzedawców żarówek po prostu nie wierzę
Mam Xjr z 98 roku i planuję zmodyfikować instalację elektryczną przedniej lampy.
Polega to na tym ,że doprowadzamy do żarówki zasilanie i mase o grubszym przekroju , przekaźnik ma za zadanie odseparowanie zasilania od sterowania oświetleniem.
Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza spadki napięcia występujące na instalacji zasilającej żarówkę.
Miałem taki "patent" zainstalowany w Xj i świetnie się to sprawdzało.
A w rewelacje sprzedawców żarówek po prostu nie wierzę
- farba
- Posty: 2638
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Janek1200, twój "patent" miałby sens przy więkrzej ilości żarówek natomiast w przypadku jednej mija się z celem, przekaźnik monuje się w obwodach w których płynie duży prąd (10A i więcej) ew odseparować obwody o różnych napięciach.
W tym przypadku (przy standardowej żarówce H 4) prad płynący w obwodze lampy to 4,5A na światłach mijania 5A przy drogowych, napięcie 12v dc . Obcążalność pradowa styków przełącznika świateł 16A bodajże .
A o spadkach napięcia możemy pogadać ale przy tej długości przewodów to mało istotne.
Przyzwoita żarówka i właściwe ustawienie lampy załatwi problem.
W tym przypadku (przy standardowej żarówce H 4) prad płynący w obwodze lampy to 4,5A na światłach mijania 5A przy drogowych, napięcie 12v dc . Obcążalność pradowa styków przełącznika świateł 16A bodajże .
A o spadkach napięcia możemy pogadać ale przy tej długości przewodów to mało istotne.
Przyzwoita żarówka i właściwe ustawienie lampy załatwi problem.
farba to nie jest mój "patent" takie rozwiązanie stosuje wiele osób , chyba każdy kto miał Fiata 126p też zakładał przekaźniki w celu poprawy skuteczności oświetlenia.
Xjr ma moim zdaniem bardzo dobry reflektor i całkiem możliwe ,że ta modyfikacja niewiele poprawi ale chcę spróbować bo w Xj 900 efekt był wyraźny.
Xjr ma moim zdaniem bardzo dobry reflektor i całkiem możliwe ,że ta modyfikacja niewiele poprawi ale chcę spróbować bo w Xj 900 efekt był wyraźny.
- farba
- Posty: 2638
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Ok tylko w maluchu były dwie żarówki starego typu.
przy H 4 w późniejszych wersjach był przekaźnik. Dla przykładu w vw z lat 90 nie ma przekaźnika świateł .
Zanim się narobisz zrób test : przewodem o więkrzym przekroju podaj napięcie prosto z aku na żarówkę przy włączonych światłach. Jeśli zauważysz różnicę kup przekaźnik jeśli nie flaszkę
przy H 4 w późniejszych wersjach był przekaźnik. Dla przykładu w vw z lat 90 nie ma przekaźnika świateł .
Zanim się narobisz zrób test : przewodem o więkrzym przekroju podaj napięcie prosto z aku na żarówkę przy włączonych światłach. Jeśli zauważysz różnicę kup przekaźnik jeśli nie flaszkę
Będe staromodny ale , zmarudziłem 2 godziny w garażu pociągnąłem masę i plus przewodem 2,5 .Założyłem przekaźniki i wyszło mi ,że zyskałem na tym zabiegu ok 1,2 V , jasność światła sprawdzę przy okazji nocnego śmigania(dziś u mnie śnieg w poziomie padał)
A flaszkę chętnie postawię bo towarzyski jestem
A flaszkę chętnie postawię bo towarzyski jestem
Janek1200, moze opiszesz w szczegolach co i jak, ale bardziej odpowiedni chyba bedzie ten temat : http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2861
moze jakies foto?
moze jakies foto?
- Zdzislaw
- Posty: 3531
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Dzisiaj kupiłem w Rydzykowym Makro żarówę X-Racer za 47zł w kasku. Świeci jaśniej, lepiej, dalej jak zwykła H4... ciekawe jak długo podziała . Przetestowana zaraz po kupnie, moja prędkość lotna wzrosła w porównaniu do zwykłej żarówy, z dużo większej odległości widać oczęta zwierzaków panoszących się na ulicy/po rowach .
- Piotr_MC_85
- Posty: 1576
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Chyba w samochodzie na dwie lampy.farba pisze:100w na mijania,90w na długich
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Napisałem a propos xsenona, bo w innym wątku, większość była przeciwko używaniu xenonów ze względu na oślepianie innych użytkowników drogi. Dlatego pytam, jak to się ma do używania nielegalnej 100/90 W żarówki.
Że niby mamy lepsze światło i jednocześnie tych "z przeciwka" w dupie ??
Wcześniejsze wypowiedzi dot. xenonów "zmusiły" mnie do drobnej refleksji i zmiany spojrzenia na sprawę ... wróciłem do normalnej żarówki.
Jedyne co to myślę nad założeniem dodatkowych lamp (małych, np. na gmolach), włączanych osobno, do jazdy w warunkach, powiedzmy, trudnych.
Że niby mamy lepsze światło i jednocześnie tych "z przeciwka" w dupie ??
Wcześniejsze wypowiedzi dot. xenonów "zmusiły" mnie do drobnej refleksji i zmiany spojrzenia na sprawę ... wróciłem do normalnej żarówki.
Jedyne co to myślę nad założeniem dodatkowych lamp (małych, np. na gmolach), włączanych osobno, do jazdy w warunkach, powiedzmy, trudnych.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Unfamiliar
- Posty: 1455
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
- Zdzislaw
- Posty: 3531
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
No i po ponad dwóch latach nadchodzi czas wymiany żarówki z przodu.
Nie przez to, że się spaliła, czy zarnik się ułamał od wibracji, po prostu przy montażu kabli w lampie coś poszło nie tak i puściły spawy/zgrzewy, czy co to tam jest w niej, między oprawką a samą żarówą.
Chodzi o te babole po obwodzie:
Jak mniemam żarówki nie da się uratować, teraz świeci w nocy gdzie chce, w dzień mi to wisi, gdzie, byleby do przodu. Ale jadąc w nocy, z roboty wole widzieć rowerzystów peletonistów jadących z arabajtu .
I pytanie, czym różnią się na dzień dzisiejszy te zarówy:
- Night Racer Plus
- Night Breaker Plus
W Nomi widziałem po 35zł Breakery Plus, więc przed robotą bym sobie skoczył kupić....
Nie przez to, że się spaliła, czy zarnik się ułamał od wibracji, po prostu przy montażu kabli w lampie coś poszło nie tak i puściły spawy/zgrzewy, czy co to tam jest w niej, między oprawką a samą żarówą.
Chodzi o te babole po obwodzie:
Jak mniemam żarówki nie da się uratować, teraz świeci w nocy gdzie chce, w dzień mi to wisi, gdzie, byleby do przodu. Ale jadąc w nocy, z roboty wole widzieć rowerzystów peletonistów jadących z arabajtu .
I pytanie, czym różnią się na dzień dzisiejszy te zarówy:
- Night Racer Plus
- Night Breaker Plus
W Nomi widziałem po 35zł Breakery Plus, więc przed robotą bym sobie skoczył kupić....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość