Odblokowanie XJR 1200 z 1994 r - import Japoński
Odblokowanie XJR 1200 z 1994 r - import Japoński
Witam
Szukam sposobu na odblokowanie mojej XJR1200 - model ramy 4KG, pochodzenie z japońskiego rynku.
Objawy pacjenta - pełna moc na każdym biegu oprócz 5-go, tz moc jest ok ale po dojsciu do 7tyś obrotów i 180km/h dalej nie przyspiesza.
Czytalem na zagranicznych forach, żeby próbować uziemić jakiś kabel, który jest schowany w reflektorze ale nie moglem takiego znalezc (schemat tego załączam na dole).
Jest to blokada, która była tylko w japońskich modelach.
Jakieś pomysły? ktoś coś takiego miał? może moduł trzeba wymienić? bo króćce sa ok.
serwis yamaha na raazie mi nie odpowiada.
Jest tu ktoś z Japońską wersja z kodem 4KG?
z góry dzięki
Szukam sposobu na odblokowanie mojej XJR1200 - model ramy 4KG, pochodzenie z japońskiego rynku.
Objawy pacjenta - pełna moc na każdym biegu oprócz 5-go, tz moc jest ok ale po dojsciu do 7tyś obrotów i 180km/h dalej nie przyspiesza.
Czytalem na zagranicznych forach, żeby próbować uziemić jakiś kabel, który jest schowany w reflektorze ale nie moglem takiego znalezc (schemat tego załączam na dole).
Jest to blokada, która była tylko w japońskich modelach.
Jakieś pomysły? ktoś coś takiego miał? może moduł trzeba wymienić? bo króćce sa ok.
serwis yamaha na raazie mi nie odpowiada.
Jest tu ktoś z Japońską wersja z kodem 4KG?
z góry dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Nie wiem jak w 1200 ale w 400 jest dodatkowa złączka od zegarów ( chyba zielona) i pod tarczą prędkościomierza aluminiowy talerz wycięty w miejscu w którym wskazówka wchodzi na 180 i czujnik indukcyjny.
Na eBay'u można było kupić racingowy moduł który omijał ten patent.
1 Zacznij od oględzin zegarów
2 wypnij linkę prędkościomierza i sprawdź czy blokada zadziała
3 jeśli odcina tylko na piątym biegu rozwiązania szukaj w czujniku biegów a w zasadzie w wiązce przewodów.
Na eBay'u można było kupić racingowy moduł który omijał ten patent.
1 Zacznij od oględzin zegarów
2 wypnij linkę prędkościomierza i sprawdź czy blokada zadziała
3 jeśli odcina tylko na piątym biegu rozwiązania szukaj w czujniku biegów a w zasadzie w wiązce przewodów.
już myślałem, że moje awaryjne to jakiś dodatek
a tu proszę - seria.
Jutro oblookam jak się ma sprawa zegarów - nie żeby to jakoś strasznie przeszkadzalo ale po co mieć blokadę ;p
ps. jak testowalem z gpsem kiedy odcina to przy tych 180 i tak myślalem ze mi łeb urwie ;p
Więc to tak bardziej zeby miec komfort psychiczny ;p chyba że jak w sevenfity zamontuję jaką owiewkę ala vespa ;p
a może moduł od europejskiego 4PU załatwi sprawę?
dzięki

Jutro oblookam jak się ma sprawa zegarów - nie żeby to jakoś strasznie przeszkadzalo ale po co mieć blokadę ;p
ps. jak testowalem z gpsem kiedy odcina to przy tych 180 i tak myślalem ze mi łeb urwie ;p
Więc to tak bardziej zeby miec komfort psychiczny ;p chyba że jak w sevenfity zamontuję jaką owiewkę ala vespa ;p
a może moduł od europejskiego 4PU załatwi sprawę?
dzięki
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Albo rybka albo pipka.artur pisze: na terenie UE na koszt UE.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
skuler pisze:Lenku pisze:a może moduł od europejskiego 4PU załatwi sprawę?
dzięki
Jakie masz oznaczenie na aktualnym module?
Trudniej znaleźć na rynku wtórnym moduł od 1200 niż 1300.. i tu pytanie do bardziej obeznanych: Czy coś złego mogłoby się stać gdyby moduł od 1300 włożyć do 1200?
Mój modul ma oznaczenie 4KG-00 43G
Niestety nie siedziałem na moto od tygodnia wieć nie miałem kiedy posprawdzac liczników.
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
skuler, - inne wtyczki , inny schemat łączenia, znam przypadek kiedy sprytny, domorosły elektryk wg schematu elektrycznego kombinował, a potem ganiał się z awariami innych przekaźników, cewki zapłonowej - cuda wianki się działy. Jedyna nadziej to poszukać od 1999 i wraz z TPS'em z tegoż samego i na tym kombinować.
Są to opowieści zasłyszane, dość wiarygodne, ale przeze mnie nie praktykowane.
Są to opowieści zasłyszane, dość wiarygodne, ale przeze mnie nie praktykowane.
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
OK - sprawdziłem
Sprawdzałem konfiguracja- sama linka i linka+obrotomierz i sam obrotomierz...
niestety nic nie daje - 5 bieg i GPS pokazuje dokładnie 180,00 km/h
Okazało się, że na 4-ce też nie zrobie więcej lecz zdecydowanie nie dojde nawet do tych 180-ciu
Co by oznaczało, że jednak blokada obrotów jest na każdym biegu - sprawdziłem jeszcze raz i właśnie na to wychodzi (wcześniej za mocno go nie kręciłem na pozostałych biegach).
Co masz na myśli pisząc sprawdzenie czujnika luzu? Jak to zrobić? jakieś wskazówki?
dzięki za starania
Sprawdzałem konfiguracja- sama linka i linka+obrotomierz i sam obrotomierz...
niestety nic nie daje - 5 bieg i GPS pokazuje dokładnie 180,00 km/h
Okazało się, że na 4-ce też nie zrobie więcej lecz zdecydowanie nie dojde nawet do tych 180-ciu
Co by oznaczało, że jednak blokada obrotów jest na każdym biegu - sprawdziłem jeszcze raz i właśnie na to wychodzi (wcześniej za mocno go nie kręciłem na pozostałych biegach).
farba pisze:Następną rzeczą do sprawdzenia jest czujnik luzu
Co masz na myśli pisząc sprawdzenie czujnika luzu? Jak to zrobić? jakieś wskazówki?
dzięki za starania

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Lenku pisze:OK - sprawdziłem
Sprawdzałem konfiguracja- sama linka i linka+obrotomierz i sam obrotomierz...
niestety nic nie daje - 5 bieg i GPS pokazuje dokładnie 180,00 km/h
Okazało się, że na 4-ce też nie zrobie więcej lecz zdecydowanie nie dojde nawet do tych 180-ciu
Co by oznaczało, że jednak blokada obrotów jest na każdym biegu - sprawdziłem jeszcze raz i właśnie na to wychodzi (wcześniej za mocno go nie kręciłem na pozostałych biegach).farba pisze:Następną rzeczą do sprawdzenia jest czujnik luzu
Co masz na myśli pisząc sprawdzenie czujnika luzu? Jak to zrobić? jakieś wskazówki?
dzięki za starania
Prędkości do odcięcia- 10500 obr/min:
1- 110km/h
2- ok. 155 km/h
3- 180-205km/h(na domiantorach, co ma Jaqbik :) )
4- 220
5- zabrakło drogi

1200 ma pewnie podobne osiągi, lub takie same jak RP02.
Ok, szukam schematu i jutro posprawdzam ilosć kabli przy czujniku.
A powiedzcie mi jakie objawy miałbym gdyby moto był zablokowany na króćcach, tzn średnica była by mniejsza niż trzeba? Czy to miało by wpływ na maksymalne osiągalne obroty?
Jak nie odblokuję świat się nie zawali ale po co mieć blokady
Bardziej martwi mnie to, że blokada obrotów zdaje się być na każdym biegu jednak. co oznacza że odblokowanie mogło by fajnie wpłynąć na przyspieszenie w górnym zakresie
Czytalem, że odblokowana 1200 spokojnie robi 220km/h i lepiej
A powiedzcie mi jakie objawy miałbym gdyby moto był zablokowany na króćcach, tzn średnica była by mniejsza niż trzeba? Czy to miało by wpływ na maksymalne osiągalne obroty?
Jak nie odblokuję świat się nie zawali ale po co mieć blokady

Bardziej martwi mnie to, że blokada obrotów zdaje się być na każdym biegu jednak. co oznacza że odblokowanie mogło by fajnie wpłynąć na przyspieszenie w górnym zakresie

Zdzisław pisze:
Prędkości do odcięcia- 10500 obr/min:
1- 110km/h
2- ok. 155 km/h
3- 180-205km/h(na domiantorach, co ma Jaqbik :) )
4- 220
5- zabrakło drogi.
1200 ma pewnie podobne osiągi, lub takie same jak RP02.
Czytalem, że odblokowana 1200 spokojnie robi 220km/h i lepiej
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Może wymiana sterowania zapłonem coś zmieni?Twój moduł to 4KG-82305-00-00 występujący tylko w japońskich wersjach 4KG1 i 4KG2.Spróbuj zmienić moduł na europejski od 1200 4PU 82305-00-00 lub od 1300 5EA 82305-20-00.Może ktoś z forum ma zapasowy z 1200(4PU) lub z 1300(RP 02).Trzeba spróbować
Postaw moto na centralce i sprawdź do ilu kręci na jałowym,potem to samo ale z zapiętym biegiem i wciśniętym sprzęgłem.Na jałowym około 9500 do odcięcia,na biegu około 10500 .

J....ć stare baby 

Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości