Zabawa ze sprzętem - ciąg dalszy
Zabawa ze sprzętem - ciąg dalszy
Siema
To tak, moto wróciło z serwisu z regulacji zaworów, kilka płytek podmieniono na nowe, uszczelka pokrywy nowa wiec wycieki zlikwidowane, gaźniki przemyte, przeczyszczone, ustawione i zsynchronizowane.
Łańcuszek rozrządu stan zajebisty więc nie było czego ruszać.
Chodzi jak malinka, wkręca się na obroty wszystko jak trzeba ale...
Nie usunęło to jednego problemu (a myślałem, że jest to kwestia zaworów lub gaźników)
Mianowicie - po przepałowaniu sprzęta tak ok 180 km/h po obwodnicy zjeżdżając po np 10km czuć jakby pracował przez kolejne 2 minuty na 2 gary do 2-3 tyś obrotów (objaw taki jak gdy się benzyna kończy). Na wyższych obrotach chodzi ok. po tych 2 minutach chodzi jak trzeba. Jak się zatrzymam to nie gaśnie - objawy tylko po dodaniu gazu na niskich obrotach.
Króćce ssące nie mają objawów pęknięć... Króćce dolotowe też zdają się szczelnie dochodzić, psiknięcie plakiem nie zwiększa obrotów...
filtr powietrza nowy, świece nowe...
Jakieś pomysły?
Szczerze wierzyłem, że zawory i gaźniki problem rozwiążą - szczególnie, że luzy faktycznie były za małe.
Jakieś wskazówki? Miał ktoś z was coś takiego?
To tak, moto wróciło z serwisu z regulacji zaworów, kilka płytek podmieniono na nowe, uszczelka pokrywy nowa wiec wycieki zlikwidowane, gaźniki przemyte, przeczyszczone, ustawione i zsynchronizowane.
Łańcuszek rozrządu stan zajebisty więc nie było czego ruszać.
Chodzi jak malinka, wkręca się na obroty wszystko jak trzeba ale...
Nie usunęło to jednego problemu (a myślałem, że jest to kwestia zaworów lub gaźników)
Mianowicie - po przepałowaniu sprzęta tak ok 180 km/h po obwodnicy zjeżdżając po np 10km czuć jakby pracował przez kolejne 2 minuty na 2 gary do 2-3 tyś obrotów (objaw taki jak gdy się benzyna kończy). Na wyższych obrotach chodzi ok. po tych 2 minutach chodzi jak trzeba. Jak się zatrzymam to nie gaśnie - objawy tylko po dodaniu gazu na niskich obrotach.
Króćce ssące nie mają objawów pęknięć... Króćce dolotowe też zdają się szczelnie dochodzić, psiknięcie plakiem nie zwiększa obrotów...
filtr powietrza nowy, świece nowe...
Jakieś pomysły?
Szczerze wierzyłem, że zawory i gaźniki problem rozwiążą - szczególnie, że luzy faktycznie były za małe.
Jakieś wskazówki? Miał ktoś z was coś takiego?
Ostatnio zmieniony piątek, 10 października 2014, 18:38 przez Lenku, łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę to przypomina objawy zapchanego kranika, tudzież jakiegoś filtra po drodze. Może wężyk jest za bardzo załamany. Przy 180 potrzebuje więcej paliwa i po jakimś czasie zaczyna zwyczajnie brakować, a po chwili się uzupełnia. Poza tym, tak to jest, jak się oddaje sprzęt mechanikom (niektórym), nigdy nie wiesz, czy on tam coś robił...
Odpowietrzenie jest chyba ok, próbowałem jechać z otwartym bakiem i to samo.
Właśnie posprawdzalem stan zaślepek króćcow - powiem taki se... pęknięcia są, zalepiłem na razie taśmą. zobaczymy - przejade sie jak przestanie padać.
Wiecie gdzie kupic może takie zaślepki gumowe króćców bo nie moge tego nigdzie na necie znaleźć...?
Filtr chciałem wymontować ale widze, że najpierw musze kupić przewód paliwowy bo jak wymontuje filtr to przewód nie sięgnie - mierzyłem, to co mam ma 8mm średnicy wewnatrz, ale tego już dzisiaj nie dorwę.
Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony jakiś filtr co daje rade i chciałby się podzielić info od czego pasuje?
Podciśnienie zdaje się być ok.
Właśnie posprawdzalem stan zaślepek króćcow - powiem taki se... pęknięcia są, zalepiłem na razie taśmą. zobaczymy - przejade sie jak przestanie padać.
Wiecie gdzie kupic może takie zaślepki gumowe króćców bo nie moge tego nigdzie na necie znaleźć...?
Filtr chciałem wymontować ale widze, że najpierw musze kupić przewód paliwowy bo jak wymontuje filtr to przewód nie sięgnie - mierzyłem, to co mam ma 8mm średnicy wewnatrz, ale tego już dzisiaj nie dorwę.
Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony jakiś filtr co daje rade i chciałby się podzielić info od czego pasuje?
Podciśnienie zdaje się być ok.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Lenku pisze:Wiecie gdzie kupic może takie zaślepki gumowe króćców
Szukaj w sklepie z gumami.
Lenku pisze:Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony jakiś filtr co daje rade i chciałby się podzielić info od czego pasuje
Normalnie nie ma w tym miejscu filtra to po co Ci?
Wiele razy już się na tym forum okazywało że filtr przeszkadzał.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
OK, filtr wywale jak tylko dorwę przewód, nie będę fabryki poprawiał.
na alledrogo znalazłem takie zaślepki - zamówię może będą pasować...
http://allegro.pl/ir-krocce-krociec-zaslepka-gumowa-yamaha-i4680914015.html
Nudzę się bo pada więc:
- Kranik sprawdziłem, membrana ok, uszczelki w dobrym stanie nie sparciałe,
- przewód podciśnienia drożny, przedmuchany jeszcze na wszelki,
- jak wcześniej pisałem zaślepki króćców podreperowane na roboczo izolacją, były sparciałe ale chyba nie na wylot, obejmy obecne
- załamań wężyków żadnych nie ma.
- odpowietrzenie baku drożne - tym razem NA PEWNO
- wszystkie przewody mają obejmy
na alledrogo znalazłem takie zaślepki - zamówię może będą pasować...
http://allegro.pl/ir-krocce-krociec-zaslepka-gumowa-yamaha-i4680914015.html
Nudzę się bo pada więc:
- Kranik sprawdziłem, membrana ok, uszczelki w dobrym stanie nie sparciałe,
- przewód podciśnienia drożny, przedmuchany jeszcze na wszelki,
- jak wcześniej pisałem zaślepki króćców podreperowane na roboczo izolacją, były sparciałe ale chyba nie na wylot, obejmy obecne
- załamań wężyków żadnych nie ma.
- odpowietrzenie baku drożne - tym razem NA PEWNO

- wszystkie przewody mają obejmy
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Jak tak sobie kojarzę to - miałeś blokadę do 180. Teraz pow 180 coś nie bangla. Czy to może jakaś pozostałość po blokadzie? Może była w 2 miejscach aby uchronić ją przed domorosłymi mechanikami? To na poźniej. Tak się zastanawiam. Teraz wywal filtr.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Zrobiłem sobie dziś synchro gaźników, i chciałbym zauważyć, że u mnie przewód paliwa jest większej średnicy. Korzystając ze zbiornika zastępczego (od komarka) na czas regulacji, przewód fi 8mm wsadziłem bez problemu w ten mój oryginalny. Może ten przewód masz za małej średnicy, dodatkowo załamuje się w kilku miejscach. Zwróć uwagę, czy przy zakładaniu zbiornika, przypadkiem nie jest gdzieś przyciśnięty/załamany...
Maruda pisze:Zrobiłem sobie dziś synchro gaźników, i chciałbym zauważyć, że u mnie przewód paliwa jest większej średnicy. Korzystając ze zbiornika zastępczego (od komarka) na czas regulacji, przewód fi 8mm wsadziłem bez problemu w ten mój oryginalny. Może ten przewód masz za małej średnicy, dodatkowo załamuje się w kilku miejscach. Zwróć uwagę, czy przy zakładaniu zbiornika, przypadkiem nie jest gdzieś przyciśnięty/załamany...
Nie wiem, czy mam przewód oryginalny ale większego bym nie załozył na kranik bo strasznie ciasno wlazil, więc chyba u mnie te 8mm to ok rozmiar (przynajmniej tyle suwmiarka pokazuje).
na bank nic nie jest pozaginane ;p sprawdzalem kilka razy ;p
Wszystko się okaże po wyciągnięciu dodatkowego filtra
ok, wywaliłem filtr paliwa, dałem nowy przewód paliwowy (10mm mieliście rację
) wymieniłem uszczelki kranika i membranę bo lekko sączył, sprawdziłem podciśnienie jest ok, sprawdziłem odpowietrzenie baku i jest ok, tak jak pisałem wcześniej gaźniki były myte i synchronizowane w serwisie, luzy zaworowe ustawione w serwisie, zaślepki gumowe króćców są założone nowe, przewody dobrze pozakładane z obejmami i nigdzie nie pozaginane. Filtr powietrza nowy, króćce nie popękane.
Niestety objawy dalej takie same. jazda kilka minut autostradą z prędkościami 160-180 i po zjechaniu z autostrady chodzi tak jak na 2 gary (dławi się) szczególnie uciążliwe na niskich obrotach i przy ruszaniu. po kilku minutach wszystko wraca do normy.
Nie mam już pomysłów.
Czy moze być to efekt pzegrzewania się? chociaż dziś dość zimno ok 6-8 stopni wiec chłodzenie dobre i przegrzewać się raczej nie miał prawa. Ręce opadają...

Niestety objawy dalej takie same. jazda kilka minut autostradą z prędkościami 160-180 i po zjechaniu z autostrady chodzi tak jak na 2 gary (dławi się) szczególnie uciążliwe na niskich obrotach i przy ruszaniu. po kilku minutach wszystko wraca do normy.
Nie mam już pomysłów.

Czy moze być to efekt pzegrzewania się? chociaż dziś dość zimno ok 6-8 stopni wiec chłodzenie dobre i przegrzewać się raczej nie miał prawa. Ręce opadają...
WaldekT pisze:A może regulacja zaworów jest konieczna ??
Tak jak już wyżej pisałem zawory były już ustawiane w serwisie jakieś 500 km temu, na początku obstawiałem właśnie za małe luzy, i faktycznie były za małe. Ale po regulacji problem nie ustąpił. No cóż zawory i tak musiałem zrobić więc ok. Także to na bank nie zawory...
Zdzisław pisze:Podłącz paliwo z kroplówki i się przejedź. Cuda niewidy....
A żebyś wiedział, że cuda niewidy...
Naprawdę skończyły mi się pomysły i zaczynam myśleć nad ponownym wybebeszeniem gaźników w innym serwisie. Tyle ze serwis, który mi robił gaźniki zna się na rzeczy...
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
To mój ostatni post w tym temacie bo sam już nie wiem o co chodzi.
Pozostaje
1- świece o innej ciepłocie ( miałem tak w poprzednim moto objaw identyko)
2 - zbyt ciasno wyregulowane zawory.
innych pomysłów nie mam
Pozostaje
1- świece o innej ciepłocie ( miałem tak w poprzednim moto objaw identyko)
2 - zbyt ciasno wyregulowane zawory.
innych pomysłów nie mam
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość