Polerowanie kolektorów wydechowych
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Tomson pisze: Ogólnie nikt nie chce chromować używanego wydechu - zasyfia kadzie.
Też słyszałem kiedyś, że to mocno problematyczne. Trzeba zaspawać końcówki (zaślepić) obustronnie, albo w przypadku kolanek wyczyścić je dokładnie - to akurat nie problem wiertarka + miękkie wałki ze szczotką na końcu i gotowe.
Dziwne te Twoje kolanka Pegaz z nierdzewy jeszcze w gaźnikowej nie widziałem.
Mówicie Panowie, że nierdzewka to dopiero od 2007?
Moja to 2005 i rury kolektora wydają się być z nierdzewki. Są chyba troche cieńsze niż w starszym roczniku u kolegi. Jak się im przyglądam to raczej z chromem nie mialy nic wspólnego. Czy to możliwe że nie są oryginalne? a może po prostu chrom został już zdarty?
Moja to 2005 i rury kolektora wydają się być z nierdzewki. Są chyba troche cieńsze niż w starszym roczniku u kolegi. Jak się im przyglądam to raczej z chromem nie mialy nic wspólnego. Czy to możliwe że nie są oryginalne? a może po prostu chrom został już zdarty?
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Piotr_MC_85 pisze:Moim zdaniem Twoje i Pegaza to jakieś akcesoryjne zamienniki, tzn. tak przypuszczam.
Moim też, coś takiego http://www.wemoto.com/parts/picture/mt-dy12xjc/
Pozdrawiam, Piotrek
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Togaś pisze:a skąd nierdzewka w tym roczniku??
bo rozumiem że seryjnie w 2005 tego nie dawali?
Myślę ze motocykl miał przygodę. Właściciel albo naprawiacz jak pisze farba dał zamienniki. Znam parę takich z forum. Jeżdżą normalnie jak oryginały.
Czy dać do chromowania? Raczej w tym przypadku to będzie zbyt drogie i jak ktoś pisał wcześniej, szybko się spieprzy. Zobacz ile kosztują używane oryginały. Sprzedaj swoje zobacz różnicę w cenie - używane oryginały vs. koszt chromowania. Może lepiej? Nie wiem nie sprawdzałem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Togaś pisze:Czyli nie ma gwarancji, że to będzie trwały efekt tego chromowania?
@ Togaś i Pegaz bo jak czytam to piszecie na zmianę a temat ten sam. Kiedyś rozmawiałem z kolem od chromowania. Powiedział że powyżej jakiejś tam temperatury (zapomniałem jakiej ) zarówno nierdzewka jak i chrom zmienią kolor. Nie ma siły. Myślę że nie warto chromować Waszych kolanek. No ale czekajcie co napisze farba
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Togaś pisze:Czyli nie ma gwarancji, że to będzie trwały efekt tego chromowania?
Całkowita strata kasy, nie wiem czy to możliwe ale nawet jeśli, to po chromowaniu i kilku przejżdżkach (może wcześniej) cały plan w pi*du - wyjdą przebarwienia dla tego że jest pojedyncza ścianka. Oryginały są chromowane ale mają dwie ścianki i dlatego - jeśli moto dobrze wyregulowane (gaźniki) - nie przebarwiają się.
BTW coś cienkie te rurki Togaś masz, cieńsze niż oryginał, we wtryskowych też nierdzewa ale chyba najgrubszy kolektor ze wszystkich pozostałych modeli. Chyba że też są dwie ścianki, ale wątpię.
- gajny
- Posty: 178
- Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Kowale
kiedyś bardzo długo się zastanawiałem nad tym co zrobić z kolankami nie były mocno przebarwione ale miały wżery, rozmontowałem wszystko pewnej jesieni i nawet miałem wstępnie ugadane z kumplem co robi na galwanizerni że ogarnie temat, tak dzień za dniem zima przeleciała, jak się ciepło zrobiło graty dalej leżały w garażu... Po wypiciu 1-2 no może pięciu piw, na szybko wymyśliłem że nie będę się z tym j...ał
i przeleciałem papierem 150-tką potem odrdzewiaczyk i druciak ze zlewu, na koniec papier wodny bez wody
i od 2 lat wyglądają tak samo równo matowo, wszelkie niedoskonałości są prawie niewidoczne. oczywiście ruchy papierem naokoło rurek ...


- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Napiszę jeszcze raz: jeśli to nierdzewa to zapomnijcie o chromowaniu, tylko polerka. Może tak :
http://www.autokosmetyki.pl/autosol-blu ... p2385.html
http://www.autokosmetyki.pl/autosol-blu ... p2385.html
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
na alledrogo widzę np cus takiego:
http://allegro.pl/kolektory-wydechowe-k ... 48922.html
może pójśc w kierunku używki tylko zająć się taka używką odpowiednimi pastami.
http://allegro.pl/kolektory-wydechowe-k ... 48922.html
może pójśc w kierunku używki tylko zająć się taka używką odpowiednimi pastami.
Lenku pisze:na alledrogo widzę np cus takiego:
http://allegro.pl/kolektory-wydechowe-k ... 48922.html
może pójśc w kierunku używki tylko zająć się taka używką odpowiednimi pastami.
to chyba będzie dobry pomysł:)
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Może się czepiam a możne to jakieś załamanie odbitego światła. Wydaje się że są lekko spłaszczone. Trzeba dzwonić do sprzedawcy.
Tylko w polerce nie zapędzić się za bardzo bo chrom można zdjąć i po tygodniu jazdy albo postoju znowu ruda kupa. Tak zrobiłem kiedyś w poprzednim moto.
Powodzenia
Togaś pisze:to chyba będzie dobry pomysł
Tylko w polerce nie zapędzić się za bardzo bo chrom można zdjąć i po tygodniu jazdy albo postoju znowu ruda kupa. Tak zrobiłem kiedyś w poprzednim moto.
Powodzenia
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
No te z linku nadają się na wagę tylko, chciałbym zobaczyć minę gościa w galwanizerni jak byś coś takiego przyniósł
W przyzwoitym stanie ok min 150 za sztukę ( takie do wypolerownia) + puszka ok 300-400
Za tysiaka można znaleźć ładny komplet.
Motoklinika na allegro miała sporo tego na wiosnę w różnym stanie

W przyzwoitym stanie ok min 150 za sztukę ( takie do wypolerownia) + puszka ok 300-400
Za tysiaka można znaleźć ładny komplet.
Motoklinika na allegro miała sporo tego na wiosnę w różnym stanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość