Po przegazówce gaśnie
Po przegazówce gaśnie
Dobry,
Podczas odpalania zimnego silnika, gdy ten już osiągnie swoje wolne obroty po wyłączeniu ssania, robię mała przegazówkę puszczam gaz i motor spada na jakieś 500 rpm a później gaśnie. Jak już się dość rozgrzeje to spada do tych 500-700 rpm i po chwili wraca do 1000-1100 rpm. Po dłuższym rozgrzewaniu/przejechaniu się wszystko się normuje tzn. przegazówka i wraca na te 1000-1100. Nie miałem tak nigdy, jakoś mi to nie przeszkadza ale zastanawia. Być może to przez paliwo, wlałem ostatnio dwa razy vervę 98.
Synchro, rozrząd, zawory były robione w grudniu.
Podczas odpalania zimnego silnika, gdy ten już osiągnie swoje wolne obroty po wyłączeniu ssania, robię mała przegazówkę puszczam gaz i motor spada na jakieś 500 rpm a później gaśnie. Jak już się dość rozgrzeje to spada do tych 500-700 rpm i po chwili wraca do 1000-1100 rpm. Po dłuższym rozgrzewaniu/przejechaniu się wszystko się normuje tzn. przegazówka i wraca na te 1000-1100. Nie miałem tak nigdy, jakoś mi to nie przeszkadza ale zastanawia. Być może to przez paliwo, wlałem ostatnio dwa razy vervę 98.
Synchro, rozrząd, zawory były robione w grudniu.
Po przegazówce gaśnie
mati7302 pisze:Synchro, rozrząd, zawory były robione w grudniu.
Pewnie kolega nie jeździł od grudnia po regulacjach...

Rozumiem, że przed regulacjami takich zachowań nie było?
Paliwa raczej bym nie podejrzewał...
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Po przegazówce gaśnie
Kowadło się długo nagrzewa.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Po przegazówce gaśnie
A po co robisz te przygazówki? Może jednak nie do końca piecyk był rozgrzany?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Po przegazówce gaśnie
mati7302 pisze: Być może to przez paliwo, wlałem ostatnio dwa razy vervę 98.
Synchro, rozrząd, zawory były robione w grudniu.
Dlaczego wlałeś jakąś vervę 98? Przecież to bez sensu. Nie twierdzę że ona zaszkodziła. Chociaż? Znaczy na pewno nie poprawiła. Wyjeździj to paliwo, zalej normalnie 95 jak mówi producent i wtedy zobaczysz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Po przegazówce gaśnie
Lenku pisze:mati7302 napisał(a):
Synchro, rozrząd, zawory były robione w grudniu.
Pewnie kolega nie jeździł od grudnia po regulacjach... więc może jednak to synchro nie do konca dobrze zrobione?... z myciem gaźników było? w jakimś pewnym warsztacie?
Rozumiem, że przed regulacjami takich zachowań nie było?
Paliwa raczej bym nie podejrzewał...
Warsztat pewny, robiłem tam już regulacje i było OK, czy z myciem to nie wiem

artur pisze:mati7302 pisze: Być może to przez paliwo, wlałem ostatnio dwa razy vervę 98.
Synchro, rozrząd, zawory były robione w grudniu.
Dlaczego wlałeś jakąś vervę 98? Przecież to bez sensu. Nie twierdzę że ona zaszkodziła. Chociaż? Znaczy na pewno nie poprawiła. Wyjeździj to paliwo, zalej normalnie 95 jak mówi producent i wtedy zobaczysz.
Dlatego:
Faktem jednak jest, że paliwa typu „Premium” (Verva, Ultimate, V-Power, itp.) mają sporo domieszek czyszczących. Stosowanie ich rzeczywiście może stworzyć większą moc, jednak w innych okolicznościach. Jeżdżąc zawsze na paliwie wysokiej jakości, wnętrze silnika utrzymane jest w czystości i nie powinny tworzyć się w nim tak zwane nagary. Co więcej paliwa o najwyższej liczbie oktanowej oznaczają spokojniejszy i mniej detonacyjny proces spalania. To z kolei w długodystansowym teście wykazałoby, że silnik jest mniej zniszczony, a co za tym idzie, może dysponować większą mocą i posłużyć przez więcej kilometrów.
http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi, ... 16094.html
@piontek, farba
Też mi się tak wydaje, tym bardziej, że jest marzec

- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Po przegazówce gaśnie
Twoje uzasadnienie poprawiło mi dzień
nie bierz na poważnie wszystkiego co przeczytasz w internecie.
Jeśli producent zaleca stosowanie normalnego paliwa to właśne stosowanie wynalazków profesjonalnie ubranych w marketing może mu zaszkodzić ( temu akurat nie zaszkodzi)
I pomyśl torochę o fizyce, zagrzanie trzech litrów oleju i masy termicznej 10 kg aluminium i 20 kg stali zajmuje trochę więcej czasu niż czas od odpalenia do podniesiena obrotów na ssaniu (jeżeli możesz ręką dotknąć żeberek na cylindrach to silnik jest zimny) a nic bardziej nie niszczy olejaka jak męczenie go na zimno.

nie bierz na poważnie wszystkiego co przeczytasz w internecie.
Jeśli producent zaleca stosowanie normalnego paliwa to właśne stosowanie wynalazków profesjonalnie ubranych w marketing może mu zaszkodzić ( temu akurat nie zaszkodzi)
I pomyśl torochę o fizyce, zagrzanie trzech litrów oleju i masy termicznej 10 kg aluminium i 20 kg stali zajmuje trochę więcej czasu niż czas od odpalenia do podniesiena obrotów na ssaniu (jeżeli możesz ręką dotknąć żeberek na cylindrach to silnik jest zimny) a nic bardziej nie niszczy olejaka jak męczenie go na zimno.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Po przegazówce gaśnie
farba pisze:..a nic bardziej nie niszczy olejaka jak męczenie go na zimno.
I tu mati7302 wiszisz piwo, albo dwa Panu farbie

Po przegazówce gaśnie
farba pisze:Twoje uzasadnienie poprawiło mi dzień![]()
nie bierz na poważnie wszystkiego co przeczytasz w internecie.
Jeśli producent zaleca stosowanie normalnego paliwa to właśne stosowanie wynalazków profesjonalnie ubranych w marketing może mu zaszkodzić ( temu akurat nie zaszkodzi)
I pomyśl torochę o fizyce, zagrzanie trzech litrów oleju i masy termicznej 10 kg aluminium i 20 kg stali zajmuje trochę więcej czasu niż czas od odpalenia do podniesiena obrotów na ssaniu (jeżeli możesz ręką dotknąć żeberek na cylindrach to silnik jest zimny) a nic bardziej nie niszczy olejaka jak męczenie go na zimno.
No racja, ale dużo razy słyszałem że benzyna 95 wcale nie ma tych 95 oktanów i też stąd to 98. Kurcze ale ja nie robię tak że odpale na ssaniu poczekam minutę wyłączę ssanie i gaz do dechy. Odpale, chodzi na ssaniu 5 min, później na wolnych z 5 min i wtedy daje trochę więcej gazu i puszczam i spada, nie miałem tak nigdy żeby obroty przysiadły, ale wtedy był lipiec i nie było tych wszystkich regulacji

Po przegazówce gaśnie
Zdzislaw pisze:farba pisze:..a nic bardziej nie niszczy olejaka jak męczenie go na zimno.
I tu mati7302 wiszisz piwo, albo dwa Panu farbie.
O tam piwo od razu, myślałem że jaką flachę wypijemy i dowiem się jeszcze więcej o mechanice

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Po przegazówce gaśnie
Z ta flachą to cza uważać bo i 2L będą mało...
Co do gaźników, skoro rozgrzewasz dobrze, tak jak trzeba i ci obroty falują, to znaczy to tyle, że synchro było zrobione źle- na niedogrzanym silniku. Do poprawki.
Co do gaźników, skoro rozgrzewasz dobrze, tak jak trzeba i ci obroty falują, to znaczy to tyle, że synchro było zrobione źle- na niedogrzanym silniku. Do poprawki.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Po przegazówce gaśnie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- czez
- Posty: 1273
- Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
- Model i rocznik moto.: XR
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Deptak
- Kontaktowanie:
Re: Po przegazówce gaśnie
mati7302 pisze:Zdzislaw pisze:farba pisze:..a nic bardziej nie niszczy olejaka jak męczenie go na zimno.
I tu mati7302 wiszisz piwo, albo dwa Panu farbie.
O tam piwo od razu, myślałem że jaką flachę wypijemy i dowiem się jeszcze więcej o mechanice
Po flaszce dowiesz sie z mechaniki, ze bezwladnosc ciala rosnie wprost proporcjonalnie do ilosci wypitego alkoholu
ftw
Po przegazówce gaśnie
Ten sam problem wraca po roku. Jak się okazało była to wina mechanika - sam do mnie zadzwonił i przyznał się, że zepsuł mi się wakuometr i źle gaźniki ustawił. Wtedy nie chciało mi się jechać do niego jeszcze raz i zostawiać motoru. Pojechałem tydzień temu i... dzwonił dzisiaj, że drugi dzień już walczy z tymi gaźnikami i nie wie co się dzieje tzn. znów lekkie dodanie gazu powoduje mały przysiad i dopiero wraca do normy. Gaźniki wyczyszczone z założonym nowym zestawem naprawczym. Co może jeszcze być źle? Dwa sezony temu ustawił i wszystko grało a teraz już sam nie wie 

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Po przegazówce gaśnie
Niech mechanik zmierzy ciśnienie w cylindrach.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- alum
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: S-śląskie
Re: Po przegazówce gaśnie
popros mechanika zeby sprawdzil szczelnosc krócców ssacych
najelepij to sprawdzic na pracujacym silniku sikajac wd- 40 na polaczenie krocca i glowicy
jak zmieni sie praca silnika to bankowo sa rozszczelnione
a wtedy zadna regulacja nei bedzie dawac rezulatatu
najelepij to sprawdzic na pracujacym silniku sikajac wd- 40 na polaczenie krocca i glowicy
jak zmieni sie praca silnika to bankowo sa rozszczelnione
a wtedy zadna regulacja nei bedzie dawac rezulatatu
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....
- alum
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: S-śląskie
Re: Po przegazówce gaśnie
tak samo moze sprawdzic przepustnice, czasem os przepustnicy wyrabia sie i w gazniku puszcza lewe powietrze, spryskujac oski tez wd- 40 albo innym penetrantem mozna to wykluczyc,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Po przegazówce gaśnie
zmien mechanika....
Re: Po przegazówce gaśnie
Polecicie kogoś dobrego z okolic Czestochowy, Opola?
Może dzisiaj mu się uda w końcu dojść do przyczyny...
Może dzisiaj mu się uda w końcu dojść do przyczyny...
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Po przegazówce gaśnie
Sam szukam kogoś w tych okolicach na wszelki wypadek.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Re: Po przegazówce gaśnie
Czy jest taka możliwość; luzy zaworowe były sprawdzane przed sezonem 2015 i były OK. Po sezonie czyli po 8500 km okazuje się że 9 płytek jest do wymiany... możliwe?
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Po przegazówce gaśnie
chyba ze na minimum byly poustawiane ...
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Po przegazówce gaśnie
mati7302 pisze:Czy jest taka możliwość; luzy zaworowe były sprawdzane przed sezonem 2015 i były OK. Po sezonie czyli po 8500 km okazuje się że 9 płytek jest do wymiany... możliwe?
Możliwe.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- alum
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: S-śląskie
Re: Po przegazówce gaśnie
Czy problem zostal rozwiazany ? Z gasnieciem ??
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość