Jaka prędkość przy obrotach
Jaka prędkość przy obrotach
Witam
Z racji posiadania zastępczych zegarów i dla porównania z orginałami mam pytanie jaką prędkość wskazuje licznik na 5 biegu przy obrotach np. 2000 , 3000 itd
dzięki
Z racji posiadania zastępczych zegarów i dla porównania z orginałami mam pytanie jaką prędkość wskazuje licznik na 5 biegu przy obrotach np. 2000 , 3000 itd
dzięki
na poprzednim łańcuchu i zębatkach przy 2500 miałem 60km/h a przy 4000 równo 100km/h, teraz po wymianie zębatek i łańcucha na nowy przy 2500 mam 68km/ha przy 4000 jest 110 km/h. hm.. pewnie mam ciut większą przednią zębateczkę lub ciut mniejszą tylnią. może w serwisach wymieniają akurat na takie komplety jakie właśnie mają
nie zwracają dokładnie uwagi jakie były różnice między rocznikami. albo zakładają choćby od jakiegoś fazera... któż to wie. ale jak dla mnie wyszło teraz lepiej bo mniej pali i przejeżdżam więcej na baku 


- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
To ciekawe co mam spierniczone: obrotomierz czy prędkościomierz...
A może to wynika z tego, że zegary mam od 1200?
Ktoś ma jakąś koncepcję?
A może to wynika z tego, że zegary mam od 1200?
Ktoś ma jakąś koncepcję?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
-
- Posty: 200
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
- Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
- Województwo: E-łódzkie
piontek pisze:To ciekawe co mam spierniczone: obrotomierz czy prędkościomierz...
A może to wynika z tego, że zegary mam od 1200?
Ktoś ma jakąś koncepcję?
Nic nie musisz mieć spierniczone,myslę ze te róznice to trochę błędy odczytu,trochę przekłamania zegarów i w końcu różne ilości zębów zębatek w naszych motocyklach;-)
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu
Rzeczywista prędkość XJR na 5-tym biegu ( obrotomierz sprawny):
3000 obrotów : 1,75 ( przełożenie pierwotne ) : 1,115 ( przełożenie 5-go biegu) : 2,167 ( przełożenie dla zębatek 39/18) x 1,978 metra ( obwód 180/55 w/g Michelina) : 60 sek x 3600 sek : 1000 = 84.2 km/h ( przy 4000 obr/min ~ 112 km/h)
Dla innych zębatek i opon, liczcie sobie sami.
WAŻNE !!! To wyliczenie ma zastosowanie do oryginalnych SREBRNYCH silników XJR. Dla siników zastępczych malowanych farbą , dane te mogą się różnić
p s Ciekawostka dla tych co spawają, kleją, kitują i w inny profesjonalny sposób "naprawiają" obręcze: przy 200km/h 180/55 kręci się ponad 28 razy na sekundę. Niestety ten, komu wybuchnie 30 cm od tyłka, już się raczej nie podzieli wrażeniami.
3000 obrotów : 1,75 ( przełożenie pierwotne ) : 1,115 ( przełożenie 5-go biegu) : 2,167 ( przełożenie dla zębatek 39/18) x 1,978 metra ( obwód 180/55 w/g Michelina) : 60 sek x 3600 sek : 1000 = 84.2 km/h ( przy 4000 obr/min ~ 112 km/h)
Dla innych zębatek i opon, liczcie sobie sami.
WAŻNE !!! To wyliczenie ma zastosowanie do oryginalnych SREBRNYCH silników XJR. Dla siników zastępczych malowanych farbą , dane te mogą się różnić

p s Ciekawostka dla tych co spawają, kleją, kitują i w inny profesjonalny sposób "naprawiają" obręcze: przy 200km/h 180/55 kręci się ponad 28 razy na sekundę. Niestety ten, komu wybuchnie 30 cm od tyłka, już się raczej nie podzieli wrażeniami.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A jeśli ja jestem gruby i mam słabo napompowane opony to ile jadę?Jubiler pisze:3000 obrotów : 1,75 ( przełożenie pierwotne ) : 1,115 ( przełożenie 5-go biegu) : 2,167 ( przełożenie dla zębatek 39/18) x 1,978 metra ( obwód 180/55 w/g Michelina) : 60 sek x 3600 sek : 1000 = 84.2 km/h ( przy 4000 obr/min ~ 112 km/h)

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Witam!
Czytam tak sobie właśnie pościk, i podzielę sie także moimi doświadczeniami;)
Przy 100km/h mam około 3,5 tys. Przy 200km/h mam około 7 tys.
Max jechałem piecykiem 240km/h/ Poszedł by dużo więcej, lecz przełożenie nie puszcza:( Zauważyłem że powyżej 8,5 tys. silnik traci już dużo na mocy. Czy to normalne?
Czytam tak sobie właśnie pościk, i podzielę sie także moimi doświadczeniami;)
Przy 100km/h mam około 3,5 tys. Przy 200km/h mam około 7 tys.
Max jechałem piecykiem 240km/h/ Poszedł by dużo więcej, lecz przełożenie nie puszcza:( Zauważyłem że powyżej 8,5 tys. silnik traci już dużo na mocy. Czy to normalne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości