Przednia pompa hamulcowa
Przednia pompa hamulcowa
Hej
Czy ktoś ma wiedzę czy jest jakaś magia przy wymianie tłoczka przedniej pompy hamulcowej? Jakieś specjalne ustawienie tłoka?
Problemem jest miękka klamka hamulca po odpowietrzeniu.
Wymieniłem:
- zaciski hamulcowe wraz z uszczelniaczami (zaciski są używane, uszczelniacze nowe, tłoczki bez rdzy, rys i uszkodzeń),
- przewody hamulcowe nowe stalowy oplot,
- pompa hamulcowa - zestaw naprawczy,
- nowy płyn oczywiście.
Układ był pusty zalewałem go od góry poprzez zbirniczek wyrównawczy. Bardzo długo leciały bąble w zbiornicznu (układ się napełniał - zjadł ze 3 zbiorniczki płynu).
Odpowietrzyłem oba zaciski brak bąbli powietrza (odpowietrzałem z rurką na odpowietrzniku więc powietrze się nie cofało).
Płyn stał długo więc nie ma możliwości aby był wzburzony.
Brak wycieków przy pompie, trójniku oraz przy zaciskach, a niestety klamka miękka.
Pomyślałem, że źle złożyłem pompę dlatego ten wątek.
Założyłem nowy temat bo nikt chya nie opisywał wymiany wszytskich elementów jednocześnie.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam. Z góry dziękuję za jakiekolwiek propozycje.
Z moich pomysłów to przejechałem się po wertepach bo myślałem, że przy pustych zaciskach gdzieś tam jakiś bąbel powietza nie może się uwolnić. Dziś wieczorem ponownie zrobię odpowietrzanie.
darek
Czy ktoś ma wiedzę czy jest jakaś magia przy wymianie tłoczka przedniej pompy hamulcowej? Jakieś specjalne ustawienie tłoka?
Problemem jest miękka klamka hamulca po odpowietrzeniu.
Wymieniłem:
- zaciski hamulcowe wraz z uszczelniaczami (zaciski są używane, uszczelniacze nowe, tłoczki bez rdzy, rys i uszkodzeń),
- przewody hamulcowe nowe stalowy oplot,
- pompa hamulcowa - zestaw naprawczy,
- nowy płyn oczywiście.
Układ był pusty zalewałem go od góry poprzez zbirniczek wyrównawczy. Bardzo długo leciały bąble w zbiornicznu (układ się napełniał - zjadł ze 3 zbiorniczki płynu).
Odpowietrzyłem oba zaciski brak bąbli powietrza (odpowietrzałem z rurką na odpowietrzniku więc powietrze się nie cofało).
Płyn stał długo więc nie ma możliwości aby był wzburzony.
Brak wycieków przy pompie, trójniku oraz przy zaciskach, a niestety klamka miękka.
Pomyślałem, że źle złożyłem pompę dlatego ten wątek.
Założyłem nowy temat bo nikt chya nie opisywał wymiany wszytskich elementów jednocześnie.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam. Z góry dziękuję za jakiekolwiek propozycje.
Z moich pomysłów to przejechałem się po wertepach bo myślałem, że przy pustych zaciskach gdzieś tam jakiś bąbel powietza nie może się uwolnić. Dziś wieczorem ponownie zrobię odpowietrzanie.
darek
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Przednia pompa hamulcowa
Stalowy oplot i trójnik
Kto tak wymyślił
Stawiam na bąbel w trójniku, postaw moto na kosie to dasz mu szansę na ujście do góry.
Myśl jak bąbel

Kto tak wymyślił

Stawiam na bąbel w trójniku, postaw moto na kosie to dasz mu szansę na ujście do góry.
Myśl jak bąbel

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Przednia pompa hamulcowa
Jak masz dostęp do czegoś takiego to skorzystaj, chwila moment i gotowe--> http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrza ... 86384.html
Przednia pompa hamulcowa
A czemu trójnik be? Może się źle wyraziełm chodzi mi o rozdzielacz pod reflektorem - od pompy jeden przewód potem po jednyum już do zacisków. Nie chciałem zmieniać fabyki. Niestety nie mam pompy podciśnieniowej. Fajny temat aczkolwiek ja dłubie tylko u siebie więc bym skorzystał raz i odłożył na półkę.
- korbek
- Posty: 562
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Re: Przednia pompa hamulcowa
Dodatkowy element, więc be. Wystarczą dwa przewody bezpośrednio z pompy.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Przednia pompa hamulcowa
Fabryka się dawno wycofała z tego pomysłu właśnie przez upierdliwość obsługi
Montujesz po jednym przewodzie na zacisk ,pdwójna śruba do pompy i enter.
Wtedy bąbel z zacisku ma prostą drogę do pompy a nie musi przechodzić przez dwie końcówki i dwie śruby więcej .
Montujesz po jednym przewodzie na zacisk ,pdwójna śruba do pompy i enter.
Wtedy bąbel z zacisku ma prostą drogę do pompy a nie musi przechodzić przez dwie końcówki i dwie śruby więcej .
Przednia pompa hamulcowa
W tym przypadku faktycznie im mniej tym lepiej. Niestety już po zawodach. Trzy przeowdowy system mam już od roku. Teraz muszę znaleść rozwiązanie aktualnej sytuacji.
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Przednia pompa hamulcowa
Strzykawka - wężyk na odpowietrznik i jedziemy od dołu, powinien sie gnój objawić na górze
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Przednia pompa hamulcowa
farba pisze:Fabryka się dawno wycofała z tego pomysłu właśnie przez upierdliwość obsługi
Montujesz po jednym przewodzie na zacisk ,pdwójna śruba do pompy i enter.
Wtedy bąbel z zacisku ma prostą drogę do pompy a nie musi przechodzić przez dwie końcówki i dwie śruby więcej .
Farba, nie znam się, wiadomo ale to podobnie jak z pierdem w skórzanym combo? Musi znaleźć drogę....
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......
Re: Przednia pompa hamulcowa
Tak jak Mryc napisał, strzykawka zalac od dołu i jazda.
potrzebna duża strzykawka (100ml) tak żeby nie robić na raty i powietrza nowego nie wpuszczać...
A odpowietrzałeś pompę (na śrubie przy pompie)? - u mnie przy zalewaniu pustego układu problem był w nieodpowietrzonej pompie...
Z trójnikiem tez odpowietrzysz, jest po prostu trudniej...
potrzebna duża strzykawka (100ml) tak żeby nie robić na raty i powietrza nowego nie wpuszczać...
A odpowietrzałeś pompę (na śrubie przy pompie)? - u mnie przy zalewaniu pustego układu problem był w nieodpowietrzonej pompie...
Z trójnikiem tez odpowietrzysz, jest po prostu trudniej...
Przednia pompa hamulcowa
Lenku powiedz mi o jakiej śrubie przy pompie Piszesz? Bo jedyna, która mi przychodzi na myśl to ta od płynu. I jak odpowietrzyć prawidłowo pompę. W nowszych konstrukcjach są odpowietrzniki na pompie ale u nas nie ma.
darek
darek
Przednia pompa hamulcowa
Może to głupie pytanie ale myślałem, że odpowietrznikiem jest lewa dziurka w zbiorniczku wyrównawczym.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przednia pompa hamulcowa
to jest proste.
1 strzykawką napełniamy układ od spodu przy otwartym zbiorniczku. Powoli żeby nie trysnęło przez zbiorniczek na np lakier.
2 powtarzamy przy 2 zacisku
3 odpowietrzamy w tradycyjny sposób 2 razy
4 jest dobrze
Dziękuję za uwagę
1 strzykawką napełniamy układ od spodu przy otwartym zbiorniczku. Powoli żeby nie trysnęło przez zbiorniczek na np lakier.
2 powtarzamy przy 2 zacisku
3 odpowietrzamy w tradycyjny sposób 2 razy
4 jest dobrze
Dziękuję za uwagę
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Przednia pompa hamulcowa
Napełnianie strzykawką rozumiem. Nie wiem jak się odpowietrza pompę poprzez śrubę
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przednia pompa hamulcowa
Jaką śrubę?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: Przednia pompa hamulcowa
Lenku pisze:A odpowietrzałeś pompę (na śrubie przy pompie)? - u mnie przy zalewaniu pustego układu problem był w nieodpowietrzonej pompie...
No właśnie nie wiem. Pytanie było do Lenku. 5 postów wyżej napisał o odpowietrzaniu pompy przez śrubę. Zacytowałem powyżej
Przednia pompa hamulcowa
Nasza pompa hamulcowa nie ma odpowietrznika, ale może się zwyczajnie zapowietrzyć jeżeli klamka hamulca została naciśnięta na pustym zbiorniku lub przy wymianie przewodów na oplot. Ja tak miałem.
Opis z innego forum :
"Jeśli w motongu nie ma odpowietrznika na pompie to odpowietrzamy tak czy siak.
Szmatka pod wyjście z pompy gdzie mamy dokręcony przewód/przewody, pompujemy klamką, trzymamy, popuszczamy śrubę trzymającą przewody pojawi się płyn z bomblami a na końcu sam płyn. Niestety zapowietrzona pompa to słaba wydolność układu hamulcowego i nie możliwość uzyskania twardej klamki. Po zakończonej operacji dokręcamy dynamometrycznym i po temacie.
Jeśli rozbieraliście zaciski a przewody zostały ale były podciągnięte ku górze, na 90% nie będzie takowej potrzeby , ale jeśli spuściliście cały płyn to na pewno zajdzie, tak samo przy wymianie przewodów na oploty itp."
Ja wymieniałem przewody i zestaw naprawczy pompy, na początku miałem tak miękką klamkę, że w ogóle hamulców nie było, zalewałem od dołu to coś pomogło na tyle żeby klamka ruszyła. Dopiero po odpowietrzeniu pompy mogłem jeszcze raz już skutecznie odpowietrzyć zaciski i było ok.
Uwaga robota nieprzyjemna i można moto uwalić, także trzeba uważać, płyn hamulcowy jest żrący...
Przy napełnianiu pustego układu od góry powietrze oprócz w zaciskach stoi jeszcze na przewodzie przed pompą....
Inna metoda, spróbuj jeszcze to:
Zdejmujesz wieczko płynu hamulcowego i uszczelkę otwierając zbiorniczek płynu, pompujesz klamkę i zaciskasz, następnie wiążesz ją do manetki zaciśniętą i zostawiasz na noc.
Testowałem w moim poprzednim moto i dawało radę... Jeżeli powietrze jest przed pompą powinno wylecieć...
Opis z innego forum :
"Jeśli w motongu nie ma odpowietrznika na pompie to odpowietrzamy tak czy siak.
Szmatka pod wyjście z pompy gdzie mamy dokręcony przewód/przewody, pompujemy klamką, trzymamy, popuszczamy śrubę trzymającą przewody pojawi się płyn z bomblami a na końcu sam płyn. Niestety zapowietrzona pompa to słaba wydolność układu hamulcowego i nie możliwość uzyskania twardej klamki. Po zakończonej operacji dokręcamy dynamometrycznym i po temacie.
Jeśli rozbieraliście zaciski a przewody zostały ale były podciągnięte ku górze, na 90% nie będzie takowej potrzeby , ale jeśli spuściliście cały płyn to na pewno zajdzie, tak samo przy wymianie przewodów na oploty itp."
Ja wymieniałem przewody i zestaw naprawczy pompy, na początku miałem tak miękką klamkę, że w ogóle hamulców nie było, zalewałem od dołu to coś pomogło na tyle żeby klamka ruszyła. Dopiero po odpowietrzeniu pompy mogłem jeszcze raz już skutecznie odpowietrzyć zaciski i było ok.
Uwaga robota nieprzyjemna i można moto uwalić, także trzeba uważać, płyn hamulcowy jest żrący...
Przy napełnianiu pustego układu od góry powietrze oprócz w zaciskach stoi jeszcze na przewodzie przed pompą....
Inna metoda, spróbuj jeszcze to:
Zdejmujesz wieczko płynu hamulcowego i uszczelkę otwierając zbiorniczek płynu, pompujesz klamkę i zaciskasz, następnie wiążesz ją do manetki zaciśniętą i zostawiasz na noc.
Testowałem w moim poprzednim moto i dawało radę... Jeżeli powietrze jest przed pompą powinno wylecieć...
Re: Przednia pompa hamulcowa
Jeszcze pytanie, hamulce rozumiem są ale słabe. Czy po kilkukrotnym podpompowaniu hamulec staje się twardszy?
EDIT:
Dziś sprawdziłem zostawienie zaciśniętej klamki na noc w swoim moto, bo też już trochę zmiekła... Zrobiło robotę....
EDIT:
Dziś sprawdziłem zostawienie zaciśniętej klamki na noc w swoim moto, bo też już trochę zmiekła... Zrobiło robotę....
Przednia pompa hamulcowa
Cały czas miękko. Gdzieś jest powietrze. Niestety z braku czasu nic nie robiłem. Dziś lub jutro się zabiorę. A tak prewencyjnie zostawię klamke zaciśniętą na noc
Przednia pompa hamulcowa
Lenu hamulce jakieś tam były aczkolwiek klamka była miękka i dochodziła prawie do rolgazu. Pompowanie nic nie dawało. Powietrza ani od góry ani od dołu widać nie było. Nie wiem co pomogło ale zastosowałem oba opisywane patenty. Ze strzykawką wpychanie płynu przez odpowietrzniki (moja rurka niestety trochę puszczała na odpowietrzniku więc trzeba uważać) i ten z klamką zaciśniętą na "sznurek". Rano jak ręką odjął. Podpompowałem, jeszcze raz odpowietrzyłem i klama twarda. Jak mi kiedyś odpowietrzyli w Uhma to była żyleta (nestety zaraz zmiekła). Ja swoją oceniam teraz na 8/10. Dzięki jeszcze raz za pomysły.
O odpowietrznikach jest jakis temat ale ja mam pytanie o coś innego. Mam oryginalne odpowietrzniki (tak mi się wydaje) i tu pytanie ile wam po wkręceniu ich na maksa zostaje zwojów gwintu na wierzchu. Ja mam widoczne tak ze 2. Norma czy coś nie tak.
O odpowietrznikach jest jakis temat ale ja mam pytanie o coś innego. Mam oryginalne odpowietrzniki (tak mi się wydaje) i tu pytanie ile wam po wkręceniu ich na maksa zostaje zwojów gwintu na wierzchu. Ja mam widoczne tak ze 2. Norma czy coś nie tak.
Re: Przednia pompa hamulcowa
norma... u mnie też gwintu trochę wystaje.
jak masz 8 na 10 to zastosuj jeszcze ze 2 razy blokadę klamki na noc, może reszta wyjdzie...
ładując płyn od dołu prawdopodobnie pozbyłeś się powietrza zalegającego przy pompie...
jak masz 8 na 10 to zastosuj jeszcze ze 2 razy blokadę klamki na noc, może reszta wyjdzie...
ładując płyn od dołu prawdopodobnie pozbyłeś się powietrza zalegającego przy pompie...
Przednia pompa hamulcowa
Zastanówcie się, czy na przyszłość nie warto użyć zestawu do odpowietrzania hamulców. Temat załatwia w dwie minuty. I nie trzeba kombinować
.

Re: Przednia pompa hamulcowa
ja zamierzam kupić bo widziałem to w akcji. zajebista sprawa....
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przednia pompa hamulcowa
Temat prosty jak konstrukcja cepa. Nie trzeba zestawu, nie trzeba klamki na noc zamykać. Jak pisałem wyżej. No chyba że ktoś przed zalaniem potraktował DOT shaker'em.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
-
- Posty: 37
- Rejestracja: niedziela, 29 listopada 2020, 18:22
- Model i rocznik moto.: xjr200 1996
- Województwo: E-łódzkie
Re: Przednia pompa hamulcowa
Witam, czy w xjr1200 i 1300 były inne pompy hamulcowe przednie? Według tourmax do 1200 jest zestaw opisany jako msb201, a do 1300 msb213, ale na zdjęciach jeden i drugi zestaw wygląda tak samo. Były inne średnice tłoczków w pompie, albo jakieś inne różnice?
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Przednia pompa hamulcowa
menzuramenzura pisze:Witam, czy w xjr1200 i 1300 były inne pompy hamulcowe przednie? Według tourmax do 1200 jest zestaw opisany jako msb201, a do 1300 msb213, ale na zdjęciach jeden i drugi zestaw wygląda tak samo. Były inne średnice tłoczków w pompie, albo jakieś inne różnice?
Na kazdej pompie nissin, niewiem jaka jest w xjr1200 jest pod pompą oznaczenie wielkości tłoka. Sprawdz.
Kontakt 782267431 

-
- Posty: 37
- Rejestracja: niedziela, 29 listopada 2020, 18:22
- Model i rocznik moto.: xjr200 1996
- Województwo: E-łódzkie
Re: Przednia pompa hamulcowa
ok, dzięki, sprawdzę.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Przednia pompa hamulcowa
Ja do 1200 brałem msb-201
Zestaw ze smarem, jest spoko
Zestaw ze smarem, jest spoko
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości