Cieknie olej
Cieknie olej
W dniu wczorajszym wskrzesiłem swoją XJR i tu muszę się pochwalić że na razie silnik cyka jakby nie był od XJR( cichutko i melodyjnie). Ale wystąpił nowy problem i to dziwny. Cieknie mi olej przy śrubie obudowy filtra oleju. Wymieniłem obydwa oringi (przy śrubie i w obudowie) i dalej cieknie. Nie wiem co się z tym kurde dzieje- może powinna być jeszcze jakaś miedziana uszczelka miedzy śrubą a obudową??? Ale nic takiego wcześniej nie było i silnik był suchy. Może ten olej mineralny za gęsty jest??? Ale też nie bo cieknie także na wyłączonym silniku. Poradźcie coś
ostatnio zmieniałem olej i filtr oleju - miałem dokładnie ten sam problem. cały pic polega na dokręceniu śruby filtra oleju z odpowiednią siłą. na obudowie i w instrukcji piszą żeby dokręcać z momentem 15 Nm (15 kg/m2)
masz dwie możliwości - skombinować gdzieś klucz dynamometryczny i dokręcić śrubę z rządaną siłą
albo - metoda bardziej upierdliwa (mi się udało) dokręcasz srubę do pierwszego oporu, odpalasz motor, robisz rundkę testową i lukasz czy olej kapie. jesli kapie, dokrecasz jeszcze o 1/4 obrotu i kolejna rundka testowa itd, aż do skutku. nie przekręć tylko za mocno bo mogą być problemu.
p.s. mam nadzieję że po zmianie uszczelek od razu nasmarowałeś je olejem?
masz dwie możliwości - skombinować gdzieś klucz dynamometryczny i dokręcić śrubę z rządaną siłą
albo - metoda bardziej upierdliwa (mi się udało) dokręcasz srubę do pierwszego oporu, odpalasz motor, robisz rundkę testową i lukasz czy olej kapie. jesli kapie, dokrecasz jeszcze o 1/4 obrotu i kolejna rundka testowa itd, aż do skutku. nie przekręć tylko za mocno bo mogą być problemu.
p.s. mam nadzieję że po zmianie uszczelek od razu nasmarowałeś je olejem?
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
kurna i u mnie coś ciecze, cholerka objaw jest nastepujący: po dłuższej jeździe nakapie jakieś 3 cm średnicy (plama oczywiście) a potem jest spokój. nawet po krótkiej jeździe nie kapie (wczoraj na nowej kostce Baltha nie nakapało).
chyba wreszcie klękne i zajrze pod podbrzusze motorsa i obejrze skąd to leci.
Poziom oleju w przezierniku ani drgnął.
chyba wreszcie klękne i zajrze pod podbrzusze motorsa i obejrze skąd to leci.
Poziom oleju w przezierniku ani drgnął.
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......
Ku..... ja to mam pecha. Najpierw głowica teraz to. Okazało się że obudowa jest pęknięta i skrzywiona. Tak więc może ktoś z was ma obudowę filtra oleju na sprzedaż?? kurde w maju chyba się już nie przejadę
[ Dodano: 2009-05-25, 21:14 ]
przypomniało mi się że ktoś ostatnio pytał o możliwość przełożenia silnika z FJ gdyż stary padł- może z tego padniętego silnika mógłbym kupić obudowę??? tylko nie pamiętam kto to był;(
[ Dodano: 2009-05-25, 21:14 ]
przypomniało mi się że ktoś ostatnio pytał o możliwość przełożenia silnika z FJ gdyż stary padł- może z tego padniętego silnika mógłbym kupić obudowę??? tylko nie pamiętam kto to był;(
pytaj kolesia który na allegrze wystawia xjr na części... może w tamtym gracie obudowa jest cała...
http://www.allegro.pl/item645525729_yam ... zesci.html
http://www.allegro.pl/item645525729_yam ... zesci.html
Co do cieknącego filtra: trafiła do sprzedaży partia filtrów z oringiem uszczelniającym 3,8 mm średnicy, zamiast 4,2 mm. Zanim zaczniecie coś naprawiać, zmierzcie oring i albo załózcie stary, albo dokupcie nowy grubszy za zeta.
Oring można zmienic nie spuszczając oleju, trzeba moto położyć na boku ( np na oponach samochodowych) i traci się tylko 150 cmm oleju z obudowy filtra.
Oring można zmienic nie spuszczając oleju, trzeba moto położyć na boku ( np na oponach samochodowych) i traci się tylko 150 cmm oleju z obudowy filtra.
No chyba to jest moja wina- nie mam tej wrodzonej delikatnosci w sobie
[ Dodano: 2009-05-26, 15:31 ]
Zamówiłem nową obudowe w serwisie cena wydaje sie normalna bo 221 pln - dla przykladu moge podac cene 250 pln jaka uzyskal pan z aukcji podanej przez Edwina na allegro oczywiście za obudowe używana i to mocno![:]](./images/smilies/splash.gif)

[ Dodano: 2009-05-26, 15:31 ]
Zamówiłem nową obudowe w serwisie cena wydaje sie normalna bo 221 pln - dla przykladu moge podac cene 250 pln jaka uzyskal pan z aukcji podanej przez Edwina na allegro oczywiście za obudowe używana i to mocno
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Fakt kebelek jest łatwo przyszczypnąć teraz jak wymieniałem olej straciłem przez to że zapomniałem o nim jakies 200 ml smarowidła i koniecznie wszystkie mosiężne czy miedziane podkładki zmienić na nowe przy każdej wymianie po potem się ślini, tak samo uszczelki gumowe które sa razem z filtrem kapie i niefajnie jest.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Cezary, na Bródnie jest Motorista - znam Piotra - głównego mechaniora, może dałoby się Ciebie wcisnąc na jakiś szybszy termin. Jakbyś chciał to dzwoń do mnie. Szkoda stresu Kolego Sympatyczny. 

Ostatnio zmieniony poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:19 przez hubertm, łącznie zmieniany 1 raz.
hubertm
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- PawelR
- Posty: 721
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
masacre pisze:Hehe.. ja też przegapiłem kabel i dzień przed wyprawą w "10 dni dookoła Polski" ...już spakowany ..."wylałem" polowe oleju na podłogę , jak odpaliłem maszyne po wymianie....
zjerzył mi się włos ze strachu że sprzęt zj.......łem własnoręcznie przed wyczekiwanym wyjazdem.....
A jak ostatecznie sie skonczylo?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości