zestaw napędowy jaki?
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: zestaw napędowy jaki?
Smaruję łańcuch dokładnie takim olejem silnikowym jak podaje instrukcja. Nic innego nie używam. Akurat SAE 30 mam do kosiarki. Po odczekaniu dłuższej chwili albo po nocce wycieram łańcuch ze zbędnej ilości oleju co by za bardzo nie zasyfić sprzęta. IMHO mam jeszcze oryginalny nepęd- 43tkm i po oględzinych nie widze aby nadchodził jego koniec, przynajmniej po tym ile zostało naciagu i jak siedzi na zębatce.
Pozdrawiam, Piotrek
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: zestaw napędowy jaki?
Pietrek pisze:IMHO mam jeszcze oryginalny nepęd- 43tkm i po oględzinych nie widze aby nadchodził jego koniec, przynajmniej po tym ile zostało naciagu i jak siedzi na zębatce.
43tyś to raczej nie masz oryginalnego napędu. Pomijając kwestie łańcuchowe, przednia zębatka nie jest w stanie tyle wytrzymać.
Postaw moto na centrali i zacznij kręcić tylnym kołem. Jak łańcuch zmienia naciąg (raz luźniejszy, raz napiety) napęd do wywalenia. Sam naciąg praktycznie się nie zmienia przez długość życia napędu. Pod sam koniec trzeba nawet popuścić, bo łańcuch zaczyna się "wspinać" po żebatkach i się naciąga.
Najdłużej w XJR miałem łańcuch 38 tyś km. Do wymiany klasyfikował się już przy 32tyś. Jeźdzę normalnie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
zestaw napędowy jaki?
Piotr_MC_85 pisze:Racja! Sorry Zdzichu, nie wiem co mnie zaćmiło że odwrotnie namotałem, teraz patrzę że bzdury napisałem.
Ekhm, ekhm...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
zestaw napędowy jaki?
Ja właśnie wymieniłem zestaw napędowy na RK standard za który zapłaciłem u Magika 320;. Do konserwacji używam oleju przekładniowego bo silnikowy krócej wytrzymuje. Smaruję co 350-400 czasami nawet po 500.
zestaw napędowy jaki?
Cześć
Muszę wymienić napęd właśnie. Oryginalny dobił do 35 kkm i zaczął się błyskawicznie nierówno wyciągać.
Z ciekawości zapytałem u oficjalnego dealera Yamahy ile kosztują części OEM i tak:
zabezpieczenie zębatki przód numer 90215-30233: 30 zł (akceptowalne)
zębatka przód 18 numer 5EA-17460-00: 172 zł !
zębatka tył 38 numer 5UX-25438-00: 274 zł !!
łańcuch 110 ogniw DID50VA8 numer 94582-05110: 892 zł !!!!!!!
1338 zł za zębatki i łańcuch, nie wiem ze złota one są w oryginale, czy jak?
DID530ZVMX czarny + zębatki JT znalazłem u Olka za 786 zł, a na allegro za 630 z przesyłką. Jeszcze nie kupiłem. Jak transakcja z allegro przebiegnie pomyślnie, dam namiary. Chyba że znacie jeszcze lepsze oferty? Szukałem jeszcze odpowiedników najmocniejszych łańcuchów RK, EK, JT, ale jakoś aktualnie nigdzie nie ma na stanie.
Pozdrawiam
Muszę wymienić napęd właśnie. Oryginalny dobił do 35 kkm i zaczął się błyskawicznie nierówno wyciągać.
Z ciekawości zapytałem u oficjalnego dealera Yamahy ile kosztują części OEM i tak:
zabezpieczenie zębatki przód numer 90215-30233: 30 zł (akceptowalne)
zębatka przód 18 numer 5EA-17460-00: 172 zł !
zębatka tył 38 numer 5UX-25438-00: 274 zł !!
łańcuch 110 ogniw DID50VA8 numer 94582-05110: 892 zł !!!!!!!
1338 zł za zębatki i łańcuch, nie wiem ze złota one są w oryginale, czy jak?
DID530ZVMX czarny + zębatki JT znalazłem u Olka za 786 zł, a na allegro za 630 z przesyłką. Jeszcze nie kupiłem. Jak transakcja z allegro przebiegnie pomyślnie, dam namiary. Chyba że znacie jeszcze lepsze oferty? Szukałem jeszcze odpowiedników najmocniejszych łańcuchów RK, EK, JT, ale jakoś aktualnie nigdzie nie ma na stanie.
Pozdrawiam
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
zestaw napędowy jaki?
Napisz do Krabiego.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Re: zestaw napędowy jaki?
Ja teraz wymieniłem napęd. Przód 17 zębów (bez kołnierze tłumiącego przyslali) a tył to 38 zębów + łańcuch DID JAPAN (530) który i tak o dwa ogniwa skracałem. Koszt to 600 zł ze zniżką INTERCARS. Smaruję łańcuch od środka, smarem przekładniowym (z roboty przenoszę, robię w motoryzacji) na odcinku 20-30 cm i wystarcza. Sam w czasie jazdy się rozchodzi i jest OK. Raz na miesiąc wystarczy to zarobić. Nie ma się czym podniecać:-)
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
zestaw napędowy jaki?
"Sam w czasie jazdy się rozchodzi " - ciekawe jak !? Nawet gdyby tak było (a nie jest), to zanim by dotarł wszędzie, to ostatnie miejsca będą zużywać się szybciej. Powinieneś opatentować tę metodę, bo jeszcze nikt nie wpadł na to przed Tobą.
Re: zestaw napędowy jaki?
Wystarczy że na kołach zębatych zostaje a łańcuch jest na simeringach uszczelniony i ma smar fabrycznie w tulejach. Nie widzę żadnej filozofii w tym "patencie". Chyba że od WSKi masz łańcuch 

- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
zestaw napędowy jaki?
Czy Ty wierzysz w to co napisałeś ? 

- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
zestaw napędowy jaki?

Przestrzeń pomiędzy sworzniem a tuleją jest nasmarowany fabrycznie i zamknięty oringami natomiast powierzchnia pomiędzy tuleją a rolką i rolką a powierzchnią zęba musi być smarowania

Olej z olejarki i spraj ma szansę dotrzeć pod rolkę ,smar stały raczej nie ,no chyba że zdejmiesz łańcuch i zanurzysz go w kąpieli z roztopionego smaru stałego
Re: zestaw napędowy jaki?
Wszystko się zgadza. Zależy jakiego mazidła się używa do smarowania. Ja smaruję smarem Kluberem Isoflex Topaz, który jest białym smarem i konsystencji bliskiej silikonu. Pod wpływem temp. zamienia konsystencję na pół płynną prawie płynną. Rozprowadza się na całym łańcuchu idealnie. A poza tym nie chlapie dookoła jak olejarka.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
zestaw napędowy jaki?
Jest przezroczysty czyli niewidoczny to i nie działają na niego prawa fizyki
Olejarki mają za zadanie usuwać syf z łańcucha więc musi chlapać ,nie chlapie tylko spray prawidłowo nałożony na rozgrzany pracą łańcuch i pozostawiony przez co najmniej 20 min do wyschnięcia.
Ale smaruj czym chcesz ważne żeby na sucho nie chodził

Olejarki mają za zadanie usuwać syf z łańcucha więc musi chlapać ,nie chlapie tylko spray prawidłowo nałożony na rozgrzany pracą łańcuch i pozostawiony przez co najmniej 20 min do wyschnięcia.
Ale smaruj czym chcesz ważne żeby na sucho nie chodził

Re: zestaw napędowy jaki?
No właśnie, chodzi o to, że smarowanie na forum to wręcz religia. "Tytus" najbardziej wierzący jest
Różne wywody każdy snuje, że zrobił 2kkm a nie 2,2kkm na nowym napędzie, że olejarka z hipolem jest the best, spraye TAK smary NIE, itp itd. Poziom sarkazmu
i poniekąd hejtu jest na doskonałym poziomie. I bardzo dobrze. Wracając do tematu smarowania: nie widzę problemu, a wymiana napędu nawet po niewidoczny smarze
to ani duży koszt, ani problem żadny.
Nie wiem po co ciągne ten temat, ale to mój ostatni wpis w tej kwestii

Różne wywody każdy snuje, że zrobił 2kkm a nie 2,2kkm na nowym napędzie, że olejarka z hipolem jest the best, spraye TAK smary NIE, itp itd. Poziom sarkazmu


Nie wiem po co ciągne ten temat, ale to mój ostatni wpis w tej kwestii

- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
zestaw napędowy jaki?
kosiek pisze:Cześć
Muszę wymienić napęd właśnie. Oryginalny dobił do 35 kkm i zaczął się błyskawicznie nierówno wyciągać.
Z ciekawości zapytałem u oficjalnego dealera Yamahy ile kosztują części OEM i tak:
zabezpieczenie zębatki przód numer 90215-30233: 30 zł (akceptowalne)
zębatka przód 18 numer 5EA-17460-00: 172 zł !
zębatka tył 38 numer 5UX-25438-00: 274 zł !!
łańcuch 110 ogniw DID50VA8 numer 94582-05110: 892 zł !!!!!!!
1338 zł za zębatki i łańcuch, nie wiem ze złota one są w oryginale, czy jak?
DID530ZVMX czarny + zębatki JT znalazłem u Olka za 786 zł, a na allegro za 630 z przesyłką. Jeszcze nie kupiłem. Jak transakcja z allegro przebiegnie pomyślnie, dam namiary. Chyba że znacie jeszcze lepsze oferty? Szukałem jeszcze odpowiedników najmocniejszych łańcuchów RK, EK, JT, ale jakoś aktualnie nigdzie nie ma na stanie.
Pozdrawiam
Zgadza się, takie sa ceny w serwisie Yamahy.
Wymieniając w tym sezonie napęd zaproponowali mi:
- zębatka przód z kołnierzem tłumiącym 17 zębów (Yamaha) 3CV17460000 : 165 zł
- zębatka tylna 38 zębów (DID) SUNR1-5601-38: 125zł
- łańcuch 110 ogniw złoty (DID) DID50 ZVMX G&G : 700 zł
- zabezpieczenie wałka zdawczego (Yamaha): 30 zł
Ceny brutto. Oczywiście mowa o RP02.
Serwisując od lat mam jakieś tam rabaty i w sumie idzie przeżyć, przecież co rok napędu nie wymieniam.
Smaruję teraz Matulem C2+ (wcześniej olejem silnikowym jak instrukcja prawi). Po zastygnięciu smar jest biały, wreszcie nie rzyga gdzie popadnie, czyściutko

Pozdrawiam, Piotrek
Re: zestaw napędowy jaki?
Miałem nie ciągnąć tego tematu, ale przemyślałem go trochę
Człowiek całe życie, się uczy.
Odstawiam ten niewidoczny smar stały
na rzecz smaru w sprayu.
Używam takiego teraz jak na foto, i jest gitara, nawet jeszcze lepiej.
Kajam się, szczerze .



Człowiek całe życie, się uczy.
Odstawiam ten niewidoczny smar stały

Używam takiego teraz jak na foto, i jest gitara, nawet jeszcze lepiej.
Kajam się, szczerze .



- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: zestaw napędowy jaki?
"jest gitara, nawet jeszcze lepiej"
Jak to stwierdziłeś?
Żeby było jasne. Ja nie wiem jaki rodzaj smarowania jest lepszy dla łańcucha. Uczę się.
Dlatego pytam.
Jak to stwierdziłeś?
Żeby było jasne. Ja nie wiem jaki rodzaj smarowania jest lepszy dla łańcucha. Uczę się.
Dlatego pytam.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: zestaw napędowy jaki?
Wiara i jeszcze raz wiara
Ojca spytaj
Dobra, powiem jak było, dobry smar w sprayu jest dobry. Smaruj

Ojca spytaj

Dobra, powiem jak było, dobry smar w sprayu jest dobry. Smaruj

zestaw napędowy jaki?
Koniec końców, przyszła wypłata:) i zanabyłem coś. Zdecydowałem się na Larssona. Najmocniejszy w ofercie JT530 Z1R 118 ogniw (nie było 110, skróciłem) + zębatki JT 18 i 38 + zabezpieczenie zębatki przód, całość 619 zł z przesyłką.
Zakute domowym sposobem: imadło a potem dwa młotki (przetestowane wielokrotnie i działało na wcześniejszych sprzętach).
Zabezpieczenie z Larssona wchodzi na wieloklin normalnie bez rzeźbienia (na forum ktoś wcześniej pisał, że musiał poprawiać pilnikiem ząbki, więc chyba poprawili jakość).
Zdążyłem przetestować wczoraj przed deszczem, potwierdzam doświadczenia osób, które zmieniły przód z 17 na 18, W przyspieszeniu nie widzę większej różnicy, natomiast biegi się nieco wydłużyły, na 5 jedzie się trochę spokojniej.
Dam znać, jak się komplet JT będzie sprawował.
A, jeszcze zapomniałbym, prędkość licznikowa zaczęła się pokrywać z prędkością wg GPS, wcześniej była nieco zawyżona.
Zakute domowym sposobem: imadło a potem dwa młotki (przetestowane wielokrotnie i działało na wcześniejszych sprzętach).
Zabezpieczenie z Larssona wchodzi na wieloklin normalnie bez rzeźbienia (na forum ktoś wcześniej pisał, że musiał poprawiać pilnikiem ząbki, więc chyba poprawili jakość).
Zdążyłem przetestować wczoraj przed deszczem, potwierdzam doświadczenia osób, które zmieniły przód z 17 na 18, W przyspieszeniu nie widzę większej różnicy, natomiast biegi się nieco wydłużyły, na 5 jedzie się trochę spokojniej.
Dam znać, jak się komplet JT będzie sprawował.
A, jeszcze zapomniałbym, prędkość licznikowa zaczęła się pokrywać z prędkością wg GPS, wcześniej była nieco zawyżona.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 3 października 2016, 13:28 przez kosiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- jarmah
- Posty: 27
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:42
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
Re: zestaw napędowy jaki?
Cześć. Skorzystałem dzisiaj z chwili wolnego i sprawdziłem łańcuch w mojej XJR - okazało się, że jest rozciągnięty ponad normę i prosi się o wymianę
Poczytałem o czym wcześniej pisaliście i o ile dobrze zrozumiałem najlepszym wyborem będzie kupno DID ZVM-X 112 ogniw (XJR 2006 rok). Dajcie znać, czy coś w temacie się zmieniło, czy będzie to dobry wybór. Pozdr.

- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: zestaw napędowy jaki?
DID ZVMX jak najbardziej. Ile ogniw do RP06 to nie wiem, w RP02 jest 110. Jak już wymiana łańcucha to i zębatek do kompletu.
Pozdrawiam, Piotrek
- jarmah
- Posty: 27
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:42
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
Re: zestaw napędowy jaki?
Dzięki
Nawet przez myśl mi nie przeszło aby wymienić sam łańcuch 


- jarmah
- Posty: 27
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:42
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
Re: zestaw napędowy jaki?
No i zrobione

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: zestaw napędowy jaki?
Jarmah, to zvmx? Nie widzę napisu, jest tylko did i Japan, zvmx ma napis "zvmx"?
Jeśli kupiłeś w zajebistej cenie to pochwał gdzie.
Jeśli kupiłeś w zajebistej cenie to pochwał gdzie.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: zestaw napędowy jaki?
Napis widać na wysokości ogniwa nr 11, licząc od dołu z lewej strony.
- jarmah
- Posty: 27
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:42
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
Re: zestaw napędowy jaki?
Tak, to ZVMX - cena 469 za sam łańcuch. "Zębatka" przód - 40, tył 80 złotych.
- jarmah
- Posty: 27
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:42
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
Re: zestaw napędowy jaki?
Czujność na pięć
Łańcuch jeszcze nie był naciągnięty i koło nie dokręcone 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości