wymiana oleju
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: wymiana oleju
Piotrek
Wywal stary zalej nowym a ten 7100 przy tym silniku i inerwałach wymiany nie ma większego sensu , szkoda kasy.
Wywal stary zalej nowym a ten 7100 przy tym silniku i inerwałach wymiany nie ma większego sensu , szkoda kasy.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana oleju
PiotrekBe pisze: Poza tym będzie inny olej, teraz będzie pełny syntetyk a wcześniej nie był.
Co przemawia za takim wyborem?
Dlaczego syntetyk jest lepszy i skąd to wiadomo? (poza opiniami mechaników bo te się nie liczą - wiadomo dlaczego)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: wymiana oleju
farba pisze:Wywal stary zalej nowym a ten 7100 przy tym silniku i inerwałach wymiany nie ma większego sensu , szkoda kasy.
Nie rozumiem. Ten 7100 ma bardzo dobre opinie, to jest sysntetyk. Właśnie jest sens stosowania lepszego oleju jak przebieg silnika jest tylko 12 tyś. km. To prawie nowy silnik. Ja ten motor chcę mieć na 10 lat.
A jaki olej byście mi proponowali?
P.S. Mam dojście do oryginalnego Motula 7100 w cenie 185zł za bańkę 4l.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: wymiana oleju
Ten silnik konstrukcyjnie siedzi we wczesnych latach osiemdziesiątych i zbyt nowoczesny olej może mu zaszkodzić.
Nie twierdzę że zaszkodzi mu 7100 ale po prostu szkoda kasy bo jest o 30% droższy a temu silnikowi różnicy nie zrobi .
Przy ostatnich ciepłych latach 20w50 świetnie się sprawdza zwłaszcza jak dużo latasz po mieście.
Stare olejaki lubią treścią oliwę a nie jakieś hipsterskie siki
Nie twierdzę że zaszkodzi mu 7100 ale po prostu szkoda kasy bo jest o 30% droższy a temu silnikowi różnicy nie zrobi .
Przy ostatnich ciepłych latach 20w50 świetnie się sprawdza zwłaszcza jak dużo latasz po mieście.
Stare olejaki lubią treścią oliwę a nie jakieś hipsterskie siki
Ostatnio zmieniony wtorek, 27 grudnia 2016, 00:06 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju
VW Garbus, WSKa, Maluch, Żuk, Nysa.
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: wymiana oleju
To mówicie że Motul 5100 10W40 spokojnie wystarczy do tego silnika?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju
Są ludzie, którzy jeżdżą XJRą na 300V i nie narzekają.
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: wymiana oleju
W moim przypadku jak zakupiłem xjr poprzedni właściciel lał castrol . I kupując od niego ostrzegał mnie abym woził na wszelki wypadek małą butelkę oleju na ewentualną dolewkę podczas jazdy . Po zakupie zmieniłem olej na Bel Ray synthetic ester blend 10W-40 pól syntetyk .Woziłem butelkę na ewentualną dolewkę ale przejechałem 5000 km i nie musiałem dolewać oleju. Utrzymał się poziom pomiędzy max-min .
Kontakt 782267431 

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana oleju
Sprawa jest prosta jak cep.
Jedź po prostu do sklepu motocyklowego. Tam mają taką grubą książkę. Zapytaj o olej do xjr rocznik taki a taki...
Tam jest napisane jaki olej dedykuje producent yamahy xjr . Nie jest to syntetyk o ile pamiętam...
W zasadzie to koniec tematu... no ale - odkrywców, oraz surwiwalowców nie brakuje.
Jedź po prostu do sklepu motocyklowego. Tam mają taką grubą książkę. Zapytaj o olej do xjr rocznik taki a taki...
Tam jest napisane jaki olej dedykuje producent yamahy xjr . Nie jest to syntetyk o ile pamiętam...
W zasadzie to koniec tematu... no ale - odkrywców, oraz surwiwalowców nie brakuje.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju
Kupując moto od Ptyśka miałem zalany Motulem 300V, lałem go przez kolejne trzy lata., także pierwsze pięć lat pojeździlem na tej oliwie. Od Następnie Farba przekonał mnie do lania Motula 5100. Na dzień dzisiejszy moto ma 42 tys przebiegu i jest wszystko w porządku
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
hubertm
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: wymiana oleju
Sprawdź co mówi Yamaha i taki olej wlej. Ważne są parametry oleju i jego wymiana na czas a nie producent (Motul, Platinum, Lotos czy inny). Ten silnik powstawał kiedy prawie nikt o syntetyku czy półsyntetyku jeszcze nie słyszał. Do mojej Yamaha od lat leje 20w50 bo taki ma być i nie pytają jaki sobie olej życzę 

Pozdrawiam, Piotrek
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: wymiana oleju
Zasada wymiany oleju jest taka: olej sie wymienia albo nie
Aha i jeszcze czy nie ma szkodnikow w silniku, czyli bakterii
Aha i jeszcze czy nie ma szkodnikow w silniku, czyli bakterii
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana oleju
Na pewno są.
Mylisz się, czego przykład (jeden z wielu) podaje Perszing1988. Sam używałem różnych marek i są czasami ogromne różnice.
Piotrek pisze: Ważne są parametry oleju i jego wymiana na czas a nie producent (Motul, Platinum, Lotos czy inny). Ten silnik powstawał kiedy prawie nikt o syntetyku czy półsyntetyku jeszcze nie słyszał. Do mojej Yamaha od lat leje 20w50 bo taki ma być i nie pytają jaki sobie olej życzę
Mylisz się, czego przykład (jeden z wielu) podaje Perszing1988. Sam używałem różnych marek i są czasami ogromne różnice.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju
Tytus pisze:Na pewno są.Piotrek pisze: Ważne są parametry oleju i jego wymiana na czas a nie producent (Motul, Platinum, Lotos czy inny). Ten silnik powstawał kiedy prawie nikt o syntetyku czy półsyntetyku jeszcze nie słyszał. Do mojej Yamaha od lat leje 20w50 bo taki ma być i nie pytają jaki sobie olej życzę
Mylisz się, czego przykład (jeden z wielu) podaje Perszing1988. Sam używałem różnych marek i są czasami ogromne różnice.
To dopiszę swoje:
Motul 10W40 seria 5100 - pomiędzy wymianami co 6kkm około 2 litry dolewki,
po przejściu na Fuchs Silkolenie 20W50 - pomiędzy wymianą koło 500-700ml dolewki.
Wymiana pieca- Fuchs 20W50- 3,5 litra+ 700ml w trasie(Motul 15W50) po 600km, do stanu jaki powinien być po zalaniu silnika na pusty układ, o czym zapomniałem w pośpiechu w przededniu wyjazdu urlopowego, po montażu i regulacji silnika,+ resztka z bańki Fuchsa po około 1,5kkm całkowitego nalotu, do teraz bez dolewek, zrobiłem koło 5kkm na silniku.
Także olej olejowi nierówny.
P.S. Idę do zbombionych.
- ołr
- Posty: 221
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
- Województwo: G-pomorskie
Re: wymiana oleju
O cholera Zdzislaw, to żeś pojechał z koksem
A ja myślałem, że tu już zostało powiedziane wszystko na temat wymiany oleju 


- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: wymiana oleju
Zdzislaw pisze:
Motul 10W40 seria 5100 - pomiędzy wymianami co 6kkm około 2 litry dolewki,
po przejściu na Fuchs Silkolenie 20W50 - pomiędzy wymianą koło 500-700ml dolewki.
...
Także olej olejowi nierówny.
P.S. Idę do zbombionych.
@Zdzisław, jaki miałeś przebieg na silniku że potrzeba było aż 2 litry na dolewki?
Ja swoim Banditem mam przejechane 100 tyś i nie dolewam przez 6 tyś km ani kropli - ale jeżdżę bardzo spokojnie.
- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: wymiana oleju
Przejedziesz się RAZ TYLKO za Zdzisławem i zrozumiesz.
W ogóle przejdziesz na inny poziom motocyklowania:)
W ogóle przejdziesz na inny poziom motocyklowania:)
***** ***
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju
PiotrekBe pisze:
@Zdzisław, jaki miałeś przebieg na silniku że potrzeba było aż 2 litry na dolewki?
Ja swoim Banditem mam przejechane 100 tyś i nie dolewam przez 6 tyś km ani kropli - ale jeżdżę bardzo spokojnie.
Leszek dał odpowiedź:
Unfamiliar pisze:Przejedziesz się RAZ TYLKO za Zdzisławem i zrozumiesz.
W ogóle przejdziesz na inny poziom motocyklowania:)

Przebieg nie miał znaczenia, czy to było 36kkm czy 56, a nawet 66kkm. Mam porobione notatki, co i co ile dolałem. Jak się siedzi pod czerwonym polem przez długi okres, to tak zaś wychodzi.
Jazda spokojna, w trasie, prędkość do 110kmów/h na 5 biegu skutkowała zerowym, ewentualnie maciupeńkim zużyciem oleum.
Jazda 110kmów na drugim, czy trzecim podczas wokólkominowych(do 100km) wypraw, to już inna bajka.
Napisze może inaczej, XJRka pięknie idzie na trzecim biegu od 70/80 do 190km/h, podczas wyprzedzania sznurków jest to najmniej stresowy bieg


O spalaniu benzyny- 16L/100km nie wspomnę, taki kiedyś wynik uzyskałem.
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana oleju
Oczywiście, że kręcenie, a nie przebieg ma większy wpływ na zużycie oleju. Tak samo, jak stosowanie 10W40 zamiast 20W50. Ja najmniejsze zużycie miałem na mineralnym QuakerState i na obecnym Royalu.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: wymiana oleju
Prowadzicie dzienniczki jak emerytowani kierowcy automobili 

Re: wymiana oleju
Nigdy. Raz na rok wystarczy wymienić.
Motul 5100 , moto z przebiegiem ze 100k
Moja bierze ok. 50ml na 1000, ale ja 260 km/h nie jeżdżę.
Motul 5100 , moto z przebiegiem ze 100k

Re: wymiana oleju
Koledzy
W XJR wymienia sie olej jak w każdym innym moto z mokrą miską.
Ponadto nie przesadzac z klasa oleju. Ten silnik nie jest wysilony, a ponadto to b. stara konstrukcja. Wtedy kiedy powstał, nawet najlepsze oleje nie były tak dobre jak obecne minerały:-)
pozdrówka
W XJR wymienia sie olej jak w każdym innym moto z mokrą miską.
Ponadto nie przesadzac z klasa oleju. Ten silnik nie jest wysilony, a ponadto to b. stara konstrukcja. Wtedy kiedy powstał, nawet najlepsze oleje nie były tak dobre jak obecne minerały:-)
pozdrówka
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: wymiana oleju
A ja się cały czas zastanawiam, po kiego grzyba oni wymyślają te nowe oleje .... konstrukcja silnika spalinowego pochodzi z 1860 (przynajmniej tak podają źródła) ... 

Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana oleju
Zależy jakie źródła. Dawno, dawno temu czytałem artykuł tłumaczony z radzieckiego że 50 lat wcześniej jakiś chłop na Syberii zbudował silnik spalinowy. Szach mat niedowiarki.
A ha i żarówkę też.
A ha i żarówkę też.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: wymiana oleju
Bo silniki są coraz chudsze i zbudowane z coraz tańszych komponentów .
A cała ludzkość dała sobie wmówić że nowe jest lepsze i w tej pogoni za lepszym zatraciła zdrowy rozsądek.
A cała ludzkość dała sobie wmówić że nowe jest lepsze i w tej pogoni za lepszym zatraciła zdrowy rozsądek.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: wymiana oleju
artur pisze:Zależy jakie źródła. Dawno, dawno temu czytałem artykuł tłumaczony z radzieckiego że 50 lat wcześniej jakiś chłop na Syberii zbudował silnik spalinowy.
Z drewna zapewne?
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: wymiana oleju
To sie nazywa INNOWACYJNOŚĆ
Firmy stawiają sobie za cel, że co rok albo częściej ileś tam nowości od nich ma sie pojawić na rynku. Potem je promują jako emejzing, better than ever. Ot, taka polityka koncernów teraz a najczęścioj to po prostu nowe opakowanie lub nazwa produktu.

Pozdrawiam, Piotrek
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: wymiana oleju
No dobra. Ja w 94', kupiłem z polecenia Fiata UNO55. W tym czasie potrzebowałem samochodu na krótko, jeden mi zajumali, a jeszcze nie wiedziałem co kupić, a potrzebowałem coś do momentu zakończenia spraw z ubezpieczalnią. Jeden znajomy mechanik polecił mi tego Fiata, jako samochód, mimo przejechanych 320 tys., regularnie serwisowany, i od nowości jeżdżący na dobrych olejach syntetycznych.
Dojechałem nim do 470 tys., kiedy to autobus ze Szwecji, spiesząc się na prom, nie zachował ostrożności i wjechał mmi w "doopę". Ubezpieczalnia złomowała mojego Fiacika ze względu na koszty naprawy, przekraczające wartość samochodu.
Żeby było śmieszniej, to silnik z tego fiata, został przeszczepiony do innego, bo był w bardzo dobrym stanie.
Mnie to właśnie wygląda na działanie oleju, i mimo iż znawcą tematu nie jestem, stosuję w swoich pojazdach oleje syntetyczne oraz staram się regularnie je wymieniać. W takich działaniach umacnia mnie to, że w 5 samochodach którymi jeździłem od nowości, w momencie sprzedaży, silniki były w stanie idealnym i zazwyczaj określanym jako nietypowo dobrym (przejechane od 140 do 270 tys.).
I pewnie bym się z tym zgodził, gdybym nie wiedział, że na rynku istnieje konkurencja, która to tylko czeka, żeby złapać swojego konkurenta na oszustwie i w ten sposób go pogrążyć.
Dojechałem nim do 470 tys., kiedy to autobus ze Szwecji, spiesząc się na prom, nie zachował ostrożności i wjechał mmi w "doopę". Ubezpieczalnia złomowała mojego Fiacika ze względu na koszty naprawy, przekraczające wartość samochodu.
Żeby było śmieszniej, to silnik z tego fiata, został przeszczepiony do innego, bo był w bardzo dobrym stanie.
Mnie to właśnie wygląda na działanie oleju, i mimo iż znawcą tematu nie jestem, stosuję w swoich pojazdach oleje syntetyczne oraz staram się regularnie je wymieniać. W takich działaniach umacnia mnie to, że w 5 samochodach którymi jeździłem od nowości, w momencie sprzedaży, silniki były w stanie idealnym i zazwyczaj określanym jako nietypowo dobrym (przejechane od 140 do 270 tys.).
Piotrek pisze:To sie nazywa INNOWACYJNOŚĆFirmy stawiają sobie za cel, że co rok albo częściej ileś tam nowości od nich ma sie pojawić na rynku. Potem je promują jako emejzing, better than ever. Ot, taka polityka koncernów teraz a najczęścioj to po prostu nowe opakowanie lub nazwa produktu.
I pewnie bym się z tym zgodził, gdybym nie wiedział, że na rynku istnieje konkurencja, która to tylko czeka, żeby złapać swojego konkurenta na oszustwie i w ten sposób go pogrążyć.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana oleju
Istnieje coś takiego, jak zmowa. Jeśli tort jest wystarczająco duży, to udziałowcy zawsze się dogadają.
- Szulc1980
- Posty: 150
- Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju
Myślę że Pióro ma rację. Kiedy 5 lat temu kupiłem moją XJR, miała 7700 km przebiegu i latała na półsyntetycznym oleju Castrol Power 1 10W40. W upalne dni trochę się grzała, na dodatek jadąc w dłuższe trasy musiałem zabierać dolewkę. Od czterech sezonów, co 6000 km leję pełny syntetyk Liqui Moly Synth 10W50. Obecnie moto ma przejechane ok. 35000 km. Większość tego przebiegu nabiłem razem z Kaśką i kuframi, motocyklem obciążonym prawie na max. Silnik na tym oleju nie grzeje się jak na poprzednim i nie łyka ani kropli, od wymiany do wymiany stan oleju nie zmienia się. Zapomniałem co to dolewka
Na dodatek skrzynia pracuje płynniej, bardziej precyzyjnie. W 2014 wracaliśmy z Chorwacji z chłopkami z Poznania, z kolegą z Warszawy oraz z pewnym dżentelmenem ze Śląska ( Wszystkich w tym miejscu serdecznie pozdrawiam
. Na jednej ze stacji benzynowych kontrolowaliśmy stan oleju i pamiętam że większość chłopaków musiała dolewać, a ja nie
Myślę że to przez rodzaj oleju. Według mojej opinii należy lać do silnika najlepszy możliwy olej. I nieważne czy silnik ma "przedpotopową" konstrukcję, dobry olej z pewnością mu nie zaszkodzi 




Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości