Opony
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Opony
Mój magiczny turbo-przyrząd wskazał 4 mm
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Opony
piontek pisze:Bałbym się jeździć na używce. Szczególnie przedniej.
Nie ma się czego bać, przecież już jeździsz

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Opony
Holender, szklaneczka!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Opony
...ostatni Motocykl jest w sprzedaży od ponad miesiąca
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Opony
Ja i tak znałem wyniki wcześniej 
Na M7RR jeździłem 2 lata temu i baaaardzo wysoko je sobie ceniłem, a w tym roku na Rosso III. Ja różnic nie odczuwam
Natomiast w codziennym użytkowaniu Rosso III jest dużym krokiem naprzód w stosunku do Rosso II. To tak z moich osobistych doświadczeń.
A tak w ogóle to rozważania z dupy, bo tego typu opony nie nadają się do XJR (Zdzisław kiedyś próbował i pewnie potwierdzi
).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na M7RR jeździłem 2 lata temu i baaaardzo wysoko je sobie ceniłem, a w tym roku na Rosso III. Ja różnic nie odczuwam

Natomiast w codziennym użytkowaniu Rosso III jest dużym krokiem naprzód w stosunku do Rosso II. To tak z moich osobistych doświadczeń.
A tak w ogóle to rozważania z dupy, bo tego typu opony nie nadają się do XJR (Zdzisław kiedyś próbował i pewnie potwierdzi

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Opony
Tak, potwierdzam, tylko, że u mnie były chyba M5i, musiałbym sprawdzić w czarnym gestapowskim notesie.
U mnie w tej chwili jest takie coś- przód PR2, tył od zeszłego roku Z8F i na mokrym da się jechać, prawie jak na parce PR2. Tył ma najechane koło 15kkm i jeszcze jest, choć zaczyna odczuwać skutki braku zakrętów na kujawskich nizinach. Opony niewyważane
, przód po założeniu telepał delikatnie przez jakiś okres przy 160, ale się uspokoił/zdarł już z leksza i jest ok.
U mnie w tej chwili jest takie coś- przód PR2, tył od zeszłego roku Z8F i na mokrym da się jechać, prawie jak na parce PR2. Tył ma najechane koło 15kkm i jeszcze jest, choć zaczyna odczuwać skutki braku zakrętów na kujawskich nizinach. Opony niewyważane

- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Opony
Tak, Ty miałeś Sportec M5 Interact (poprzednik M7 RR).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Opony
Zdzichu zacznij dbać o zdrowie - proszę
W niemieckim piśmie nigdy nie wygrały francuskie czy włoskie opony ,ani żaden test poównawczy nie wskazał na japoński motocykl
Artykuł doopy gdyż dotyczy opon sportowych (szachy , brydż)
.a my używamy w sporcie sztangi i te minientkie trampki prują się na szwach.
W niemieckim piśmie nigdy nie wygrały francuskie czy włoskie opony ,ani żaden test poównawczy nie wskazał na japoński motocykl

Artykuł doopy gdyż dotyczy opon sportowych (szachy , brydż)

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Opony
Farba, po twojej wypowiedzi przejrzałem jeszcze raz listę pod țym kątem:
1. Niemcy
2. Niemcy
3. Włochy
4. Japonia
5. Vichy
6. Wróg Osi
No to się uśmiałem!
1. Niemcy
2. Niemcy
3. Włochy
4. Japonia
5. Vichy
6. Wróg Osi
No to się uśmiałem!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opony
Mam pytanie do Was.
Kupiłem motor który ma na tyle założonego Metzelera Z8. Opona jest w idealnym stanie (jak nówka) ale DOT z 2011 roku.
Zastanawiam się czy dałoby się pojeździć na takiej gumie czy lepiej od razu wymienić na nówkę. Zaznaczam że jeżdżę raczej spokojnie, ale nie chciałbym co chwilę mieć uślizgów na tyle.
Kupiłem motor który ma na tyle założonego Metzelera Z8. Opona jest w idealnym stanie (jak nówka) ale DOT z 2011 roku.
Zastanawiam się czy dałoby się pojeździć na takiej gumie czy lepiej od razu wymienić na nówkę. Zaznaczam że jeżdżę raczej spokojnie, ale nie chciałbym co chwilę mieć uślizgów na tyle.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Opony
Śmiało ,jak zaczniesz jeździć to się przekonasz .
A jak zaczniesz łapać uślizgi to dopiero wymieniaj .
Ja Z8 zakładałem wiosną '12 od tego czasu Moto stało trzy lata bez jeżdżenia w poprzednim oraz tym sezonie uślizgów nie uświadczyłem.
A jak zaczniesz łapać uślizgi to dopiero wymieniaj .
Ja Z8 zakładałem wiosną '12 od tego czasu Moto stało trzy lata bez jeżdżenia w poprzednim oraz tym sezonie uślizgów nie uświadczyłem.
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Opony
Dzięki. W planach miałem zakup przedniej Pirelli Angel GT albo nawet kompletu, ale koszt to ponad 1000zł. Teraz trochę się spłukałem z kasy. Chyba lepiej zrobię jak kupię na przód Metzelera Z8 żeby pasował do tyłu. Nie wiem czy można jeździć z inną oponą na przodzie a inną z tyłu?
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Opony
Nasz motocykl potrafi złapać uslizg gdy gwałtownie odkrecimy Manetke do końca. Mocny moment przenosi się na koło i do tego nie dokonca rozgrzana opona, lub jakość asfaltu. Miałem kilka razy uslizgi na starej oponie Michelin pilot Road 2. Opony zostały u mnie wymienione po sezonie. Myślę że przyczepność poprawi się. Producent opon zaleca wymianę pary zapewne chodzi o sprzedaż i zakup całego kompletu od producenta. Śmiało możesz założyć dwie różne firmy.
Kontakt 782267431 

- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Opony
Farba, poczekaj! Jeszcze 2 lata i będziesz mógł na gumy żółte blachy zakładać! 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Opony
No ba, nie trzeba przypominać że wszystko co oryginalne jest najlepsze
, opony też, a jeszcze piszesz że się nie ścierają to są wręcz idealne. 


- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Opony
farba pisze:Miała być wymieniona ale jakoś tak wyszło że działa i tak zostało
Kiedyś ją zmienię
Piszesz o gumie czy...?
Co do trwałości gumy - kwestia przechowywania, jeśli dobrze, to sporo lat może zachować właściwości, jeśli nie, to w pół roku powinna trafić na śmietnik.
Kwestia kompletu przód - tył. Teoretycznie producenci twierdzą, że są "skomponowane". Może to mieć znaczenie dopiero przy ew. odszkodowaniu.
Nadane ze srapatalka
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Re: Opony
Możesz spokojnie jeździć na tej oponie, skoro wysokość bieżnika jest prawie jak w nówce, to znaczy że ma mało przebiegu, czyli przeszła bardzo mało zużywających oponę cykli = wstrząsów, przeciążeń, rozgrzań, schłodzeń itp. Taką oponę można traktować jak leżakowaną. Opona leżakowana, starzeje się siedemnastokrotnie wolniej niż używana, ponieważ, jedna sobie tylko leży a druga ciężko pracuje. Dobre warunki do przechowywania opon to takie, w których nie jest wystawiona na słońce , jest jej największym wrogiem, a to z kolei dlatego że świeci nieustannie tylko na jedną stronę. Mogą spokojnie leżeć w garażu w największym mrozie, byle na płask. Opona do pięciu lat od daty produkcji, nie traci swoich właściwości. Sam kupuję leżaki, bo są tanie a dobre. Zajmuje się serwisowaniem opon.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opony
To mam pytanie a nawet dwa
Dlaczego opony samochodowe przechowuje się w pionie a nie na płasko?
W wielu serwisach "gumiarskich" jest umieszczony taki napis - wiek leżakowanej opony nie wpływa na jej jakość. (coś w tym sensie) więc jak jest?
Dlaczego opony samochodowe przechowuje się w pionie a nie na płasko?
W wielu serwisach "gumiarskich" jest umieszczony taki napis - wiek leżakowanej opony nie wpływa na jej jakość. (coś w tym sensie) więc jak jest?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: Opony
Opony przechowywane w pionie, przez dłuższy okres np. od pół roku w górę, potrafią się odkształcić, z powodu małego punktu podparcia.
Leżące na płask mają sporo większą powierzchnię podparcia, można spokojnie , nawet osiem sztuk tak ułożyć. W pionie ładniej wyglądają w serwisie, ale one na tych regałach rotacyjnie, gdy ktoś kupi to się stawia inne itd.
Co do wieku, to chodzi o to, że na jakość opony ma wpływ jej przebieg czyli ta ciężka praca w bardzo trudnych warunkach, a leżakowana leży sobie jak w sanatorium. Np mam ( oczywiście już ich nie polecam ) jako ciekawostkę dwie opony Jedną Michelin i drugą Dunlop, które mają po 22 lata a bieżnik ledwo co liźnięty, czyli przejechały może 1000 km ? opony te są bez żadnych skruszeń, stwardnień itp. Dla porównania, często wyrzucam 6 -cio letnie Micheliny które są już skruszałe, na wskutek dużego przebiegu a nie na wskutek wieku.
Leżące na płask mają sporo większą powierzchnię podparcia, można spokojnie , nawet osiem sztuk tak ułożyć. W pionie ładniej wyglądają w serwisie, ale one na tych regałach rotacyjnie, gdy ktoś kupi to się stawia inne itd.
Co do wieku, to chodzi o to, że na jakość opony ma wpływ jej przebieg czyli ta ciężka praca w bardzo trudnych warunkach, a leżakowana leży sobie jak w sanatorium. Np mam ( oczywiście już ich nie polecam ) jako ciekawostkę dwie opony Jedną Michelin i drugą Dunlop, które mają po 22 lata a bieżnik ledwo co liźnięty, czyli przejechały może 1000 km ? opony te są bez żadnych skruszeń, stwardnień itp. Dla porównania, często wyrzucam 6 -cio letnie Micheliny które są już skruszałe, na wskutek dużego przebiegu a nie na wskutek wieku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości