Remont silnika XJR
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Cylinder a dokładniej tuleje cylindrowe 
Bez uszkodzeń, bez przetarć itd. ale same nowe pierścienie nie pomogą,
raczej zaszkodzą bo tuleje są zużyte w martwych punktach ruchu tłoka
- rowki/zagłębienia widoczne praktycznie pod światło dokładnie na pierwszym zdjęciu a są w miejscu gdzie pierścienie przestają się poruszać.
			
						Bez uszkodzeń, bez przetarć itd. ale same nowe pierścienie nie pomogą,
raczej zaszkodzą bo tuleje są zużyte w martwych punktach ruchu tłoka
- rowki/zagłębienia widoczne praktycznie pod światło dokładnie na pierwszym zdjęciu a są w miejscu gdzie pierścienie przestają się poruszać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Tłoki są w bdb stanie więc trzeba nowe tuleje i pierścienie !
Tuleje zostały wyprasowane z aluminiowego cylindra, wymiarowane i zamówione na wzór oryginalnych ale oczywiście pod wymiar tłoków tak aby po szlifie i honowaniu uzyskać tolerancje tłok-tuleja 0.03mm-0.05mm
Tyle roboty a zmniejszenie luzu tylko o 0.05/0.07mm w stosunku do tulei zużytej ... a jednak będzie różnica 
 
Pierścienie będą prawidłowo pracować no i ciszej będzie
			
						Tuleje zostały wyprasowane z aluminiowego cylindra, wymiarowane i zamówione na wzór oryginalnych ale oczywiście pod wymiar tłoków tak aby po szlifie i honowaniu uzyskać tolerancje tłok-tuleja 0.03mm-0.05mm
Tyle roboty a zmniejszenie luzu tylko o 0.05/0.07mm w stosunku do tulei zużytej ... a jednak będzie różnica
 
 Pierścienie będą prawidłowo pracować no i ciszej będzie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Nowe tuleje wprasowane, płaszczyzna cylindra zrobiona.
Piękny widok - siatka honownicza na cylindrze
			
						Piękny widok - siatka honownicza na cylindrze

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
I tu zaskoczenie dla wszystkich   
 
Pierścienie (Super Mocne ) dedykowane do Mini Cooper'a 1.6 ....
 ) dedykowane do Mini Cooper'a 1.6 .... 
Konstrukcja, wymiary i materiały praktycznie jak oryginalne Yamahy ale tańsze ... zresztą Schöttle robi pierścienie dla Yamahy
 ... zresztą Schöttle robi pierścienie dla Yamahy
Pierwszy pierścień grubszy o 0.2mm co umożliwi po przetoczeniu rowka uzyskanie luzu pierścienia 0,05mm (stary pierścień ma 0.1 luzu co jest w normie ale to już graniczny luz - m.in. przez to silnik zużywa więcej oleju)
			
						 
 Pierścienie (Super Mocne
 ) dedykowane do Mini Cooper'a 1.6 ....
 ) dedykowane do Mini Cooper'a 1.6 .... Konstrukcja, wymiary i materiały praktycznie jak oryginalne Yamahy ale tańsze
 ... zresztą Schöttle robi pierścienie dla Yamahy
 ... zresztą Schöttle robi pierścienie dla YamahyPierwszy pierścień grubszy o 0.2mm co umożliwi po przetoczeniu rowka uzyskanie luzu pierścienia 0,05mm (stary pierścień ma 0.1 luzu co jest w normie ale to już graniczny luz - m.in. przez to silnik zużywa więcej oleju)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
To nie silnik ale na jedno zdjęcie nie będę zakładał postu...
Taki wydech sobie dziś wystrugałem - będzie głośno ?
p.s. nity zmienię na śruby
			
						Taki wydech sobie dziś wystrugałem - będzie głośno ?
p.s. nity zmienię na śruby
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
							
					Ostatnio zmieniony niedziela, 5 marca 2017, 12:53 przez Łysy, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- Zdzislaw
- Posty: 3642
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Remont silnika XJR
Łysy dajesz!!, wychylę małego z bimbru z Borów Tucholskich, za powodzenie operacji.
			
									
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Dzięki wszystkim za słowa uznania, trzymajcie kciuki aby pacjent przeżył 
			
									
									
						
- Flanker
- Posty: 911
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Remont silnika XJR
Podoba mnie się. Chciałbym mieć takie umiejętności.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
			
									
									Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
						- artur
- Posty: 4231
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Remont silnika XJR
Z tłumików nity wywal. Doświadczenie wielu wskazuje że nie dają rady.
			
									
									P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
						- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: Remont silnika XJR
Z tłumików nity wywal. Doświadczenie wielu wskazuje że nie dają rady
Artur daja rade zanitowalem stalowymi i po paru sezonach nic sie nie dzieje
			
									
									
						Artur daja rade zanitowalem stalowymi i po paru sezonach nic sie nie dzieje
- artur
- Posty: 4231
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Remont silnika XJR
Tak wiem , miałem na myśli te miękkie.
			
									
									P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
						- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: Remont silnika XJR
Tak wiem , miałem na myśli te miekkie
A to tak bo pozniej bedzie merde hehe
 hehe
			
									
									
						A to tak bo pozniej bedzie merde
 hehe
 hehe- 
				Głaz
Re: Remont silnika XJR
Porządny materiał… mnie to niebawem czeka więc się przyda  czekam na finisz. Powodzenia.
 czekam na finisz. Powodzenia.
			
									
									
						 czekam na finisz. Powodzenia.
 czekam na finisz. Powodzenia.- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Remont silnika XJR
Konkretna robota, gratulacje.  Co do życia pacjenta chyba nikt tu nie ma wątpliwości.
  Co do życia pacjenta chyba nikt tu nie ma wątpliwości.
Głaz coś długo w ciszy siedziałeś.
			
									
									
						 Co do życia pacjenta chyba nikt tu nie ma wątpliwości.
  Co do życia pacjenta chyba nikt tu nie ma wątpliwości.Głaz coś długo w ciszy siedziałeś.
- 
				Głaz
Re: Remont silnika XJR
Oj dużo się u mnie działo… ale takie opowieści to kiedyś przy szkle i odpowiednim trunku nie zaśmiecajmy tematu.
			
									
									
						- 
				ded
Re: Remont silnika XJR
Ile to wszystko będzie kosztowało? Robota pierwsza klasa, widać że ogarniasz temat ale podejrzewam że wyjdzie drogo nawet pomimo robienia samemu. 
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
			
									
									
						Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Koszty na koniec 
			
									
									
						
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Remont silnika XJR
ded pisze: podejrzewam że wyjdzie drogo nawet pomimo robienia samemu.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Na pewno sporo taniej niż wykonać to samo w warsztacie.
- artur
- Posty: 4231
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Remont silnika XJR
Łysy dawaj foty z komentarzem bo nuda na forum się robi.
			
									
									P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Głowica oddana do planowania, czekam bo traktory pierwsze w kolejce w szlifierni 
			
									
									
						
- farba
- Posty: 2663
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Remont silnika XJR
U nas ciężarówki, pewnie przez brak traktorów
Motocykle zazwyczaj na końcu
			
									
									
						Motocykle zazwyczaj na końcu
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont silnika XJR
Łysy, wrzuć jakieś zdjęcia. Wszyscy jesteśmy ciekawi co słychać z remontem silnika.
Kibicuję Ci od samego początku i podziwiam. Szacun za poświęcony czas i kasę.
Podziwiam też za cierpliwość.
			
									
									
						Kibicuję Ci od samego początku i podziwiam. Szacun za poświęcony czas i kasę.
Podziwiam też za cierpliwość.
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Dzięki 
Czekam na głowicę .... i ocieplenie bo trzeba pomalować silnik więc robota stoi.
W oczekiwaniu na głowicę wyprostowałem tylną część ramy bo po szlifie była skrzywiona no i wymieniłem lampę na dużo ładniejszą ... ale nie od 1300
Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
			
									
									
						
Czekam na głowicę .... i ocieplenie bo trzeba pomalować silnik więc robota stoi.
W oczekiwaniu na głowicę wyprostowałem tylną część ramy bo po szlifie była skrzywiona no i wymieniłem lampę na dużo ładniejszą ... ale nie od 1300

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
- Tomson
- Posty: 2217
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Remont silnika XJR
Łysy, a tuleje to dorabiałeś czy oryginalne wpasowałeś, nie znam się?
			
									
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Tuleje robione na zamówienie wg. oryginałów w firmie Gregorius z Krakowa.
Dla mnie taka "operacja" czyli wyprasowanie tulei była zaskoczeniem ale okazało się że to często stosowany zabieg przy powiększaniu pojemności silnika XJR i raczej są to silniki 1300. W USA można kupić gotowe tuleje pod większe tłoki ale taka operacja wymaga oprócz worka kasy też kilku zabiegów przy obróbce cylindrów i bloku.
			
									
									
						Dla mnie taka "operacja" czyli wyprasowanie tulei była zaskoczeniem ale okazało się że to często stosowany zabieg przy powiększaniu pojemności silnika XJR i raczej są to silniki 1300. W USA można kupić gotowe tuleje pod większe tłoki ale taka operacja wymaga oprócz worka kasy też kilku zabiegów przy obróbce cylindrów i bloku.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Remont silnika XJR
To tak jak przy przeróbce na 1400, też w hooy to kosztuje - gotowy zestaw.
http://dynobike.com/xjr1300_hotup.htm
Wiem, wiem było 100 razy wrzucane.
			
									
									
						http://dynobike.com/xjr1300_hotup.htm
Wiem, wiem było 100 razy wrzucane.
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Mam głowicę  teraz czekam na wolny czas .....
 teraz czekam na wolny czas .....  
			
									
									
						 teraz czekam na wolny czas .....
 teraz czekam na wolny czas .....  
- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Urwana szpilka panewki wałka rozrządu - "precyzyjna" robota ale się udało.
Po kupnie klucza o mniejszej sile, okazało sie że 12Nm daje odczucie "w ręku" że jakoś tak słabo dokręcone te szpilki ale widocznie wystarczy.
W czterech panewkach trzeba było zregenerować gwint śruby pokrywy - efekt dociągania śrub pokrywy bo ciekła.
  dzięki poprzedni właściciele
 dzięki poprzedni właściciele  
			
						Po kupnie klucza o mniejszej sile, okazało sie że 12Nm daje odczucie "w ręku" że jakoś tak słabo dokręcone te szpilki ale widocznie wystarczy.
W czterech panewkach trzeba było zregenerować gwint śruby pokrywy - efekt dociągania śrub pokrywy bo ciekła.
 dzięki poprzedni właściciele
 dzięki poprzedni właściciele  
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Montaż ślizgu - lepiej zabezpieczyć klejem zwłaszcza że już nikt tego odkręcał nie będzie
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- Łysy
- Posty: 807
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Panewki główne - stan super.
To czego nie powinno się robić - silikon miedzy karterami.
Problem w tym że nie wypłynie całkowicie i zwiększy luz na panewkach głównych.
			
						To czego nie powinno się robić - silikon miedzy karterami.
Problem w tym że nie wypłynie całkowicie i zwiększy luz na panewkach głównych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości








