DB - Kiler / spadek mocy ?
DB - Kiler / spadek mocy ?
Dziś zamontowałem DB - kilery do moich Laserów i odniosłem wrażenie spadku mocy, czy to możliwe ???
Dysze mam zwykłe, filtr powietrza zwykły, mam tylko tłumiki przelotowe, odczułem spokojniejszą reakcję na gaz i jakby spadek mocy.
Czy ktoś doświadczył czegoś takiego ???
Dysze mam zwykłe, filtr powietrza zwykły, mam tylko tłumiki przelotowe, odczułem spokojniejszą reakcję na gaz i jakby spadek mocy.
Czy ktoś doświadczył czegoś takiego ???
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Założenie dB to nie tylko "cisza" w okolicy, to również zmiana warunków pracy układu wylotowego. Mocno się zdziwisz jakbyś teraz podłączył wakuometry, właśnie synchro gaźników poszło w PISdu
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Mam wakuometry rtęciowe, muszę to sprawdzić.
Niby teoria mówi że sama wymiana wydechów na przeloty nic nie daje, a ja mam wrażenie, a raczej stwierdzenie że wymiana na normalne, ew. db-kilery
zmniejszają moc i moment obrotowy. Dla jasności to nie jest mój pierwszy motor ...
Niby teoria mówi że sama wymiana wydechów na przeloty nic nie daje, a ja mam wrażenie, a raczej stwierdzenie że wymiana na normalne, ew. db-kilery
zmniejszają moc i moment obrotowy. Dla jasności to nie jest mój pierwszy motor ...
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Piotr 1 pisze:Mam wakuometry rtęciowe, muszę to sprawdzić.
Niby teoria mówi że sama wymiana wydechów na przeloty nic nie daje, a ja mam wrażenie, a raczej stwierdzenie że wymiana na normalne, ew. db-kilery
zmniejszają moc i moment obrotowy. Dla jasności to nie jest mój pierwszy motor ...
Też miałem te gówniane wakuometry, ale one nie są rtęciowe tylko słupkowe. Dwa dni się pier#$$łem z synchro. Po podłączeniu normalnych zegarów wskazówkowych wszystko rozjechane było. Gdzieś na forum wstawiłem foty z tej operacji. Gówno do kwadratu, no chyba, ze mi się trafił felerny egzemplarz.
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 marca 2017, 17:46 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Moje na 100 % są słupkowe - rtęciowe.
W szklanych rurkach jest srebrzysta rtęć, ten waku jest ciężki, a gdy nim energicznie poruszasz w poziomie, to słychać jak te słupki rtęciowe uderzają w zakończenia rurek, wskazują idealnie.
W szklanych rurkach jest srebrzysta rtęć, ten waku jest ciężki, a gdy nim energicznie poruszasz w poziomie, to słychać jak te słupki rtęciowe uderzają w zakończenia rurek, wskazują idealnie.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Carbtune nie są rtęciowe i potwierdzam słowa Ździcha - kupa na resorach 

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
To co jest w środku, do złudzenia przypomina rtęć ..., wagą, i zachowaniem. Kiedyś miałem rtęć " luzem " ok. 1 kg i mógłbym się założyć o dobrą kasę, że to co jest w środku tych rurek to jest rtęć, a jeżeli nie rtęć, to co tam jest takiego ciężkiego ???....
Po regulacji przy pomocy tego jak piszecie " gówna " , motor chodzi równiutko jak nigdy wcześniej, ciekawe jak to możliwe ???
Po regulacji przy pomocy tego jak piszecie " gówna " , motor chodzi równiutko jak nigdy wcześniej, ciekawe jak to możliwe ???

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Rtęć jest już chyba zakazana.
Fotka z Carbtunami, na wskazówkach wszystko cacy, jak widać mój egzemplarz słupkowych oszalał.
Obecnie mam wskazówkowe Sealeye i jest ok.
Fotka z Carbtunami, na wskazówkach wszystko cacy, jak widać mój egzemplarz słupkowych oszalał.
Obecnie mam wskazówkowe Sealeye i jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Bo słupkowy jest dokładniejszy, ten na zamieszczonym zdjęciu jest rtęciowy i widać na nim że motor jest rozstrojony, na zegarowym będzie ok. nawet masz informację o zawartości w słupkach w lewym dolnym rogu - HG RTĘĆ 

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Zabrakło mi słów, nie pozostaje mi nic innego, jak iść do zbombionych.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Post pod postem, przepraszam.
Coby się nie męczyć o rtęci: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... ie-dziala/
Moje chyba były zrobione z wkładkami z wałków jakiegoś metalu, ale nie rtęci, gdyż się nie rozlewały, metal w stanie stałym.
Ale ja się nie znam i idę się nabombić w ramach mini parapetówy
.
Coby się nie męczyć o rtęci: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... ie-dziala/
Moje chyba były zrobione z wkładkami z wałków jakiegoś metalu, ale nie rtęci, gdyż się nie rozlewały, metal w stanie stałym.
Ale ja się nie znam i idę się nabombić w ramach mini parapetówy

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Możemy się założyć że w środku jest rtęć. Umówimy się na jakiś zlot, ja przywiozę swój i rozbijemy go razem z rtęciowym termometrem, ale Ty płacisz za sprzęt plus kratę browara, ok ???
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Tak mogło być, ale w starszej wersji, w nowszej są słupki metalu w stanie stałym, nie ciekłym. Taką wersję zaprezentowałem na zdjęciu. Po za tym musiałbym przywieźć moje, wypilibyśmy dwie kraty browca, pomijając zakup waku, ale niestety sprzedałem je już dawno temu.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Znowu post pod postem, Piotr 1 przeczytaj opis ze strony producenta:
http://www.carbtune.com/carbdtls.html
http://www.carbtune.com/carbdtls.html
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Stosowanie rtęci jest już zabronione, nie kupisz już nawet termometrów rtęciowych, ale ten na zdjęciu i mój to są rtęciowe, nadal podtrzymuję zakład, ok ???
A ten płynny metal w nowych wakuometrach, to niby co jest ?
A ten płynny metal w nowych wakuometrach, to niby co jest ?

- UkaszS2
- Posty: 158
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
- Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wleń
- Kontaktowanie:
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
"cm Hg" to jednostka ciśnienia - centymetrów słupa rtęci. Dobrze że wpadł ten temat bo chciałem niebawem zakupić to coś. Zegary glicerynowe lepsze?
nr tel. 516 75432 osiem
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Według mnie zegary są mniej dokładne, ale to jest tylko moja opinia, jednemu pasuje blondynka a drugiemu czarnulka, ale obie i tak to kobiety i na jedno wychodzi 

- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Odpowie ktoś na pytanie z tematu, czy przy założonym db-kilerze spada moc?
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Tak spada .
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Piotr 1 pisze:Bo słupkowy jest dokładniejszy, ten na zamieszczonym zdjęciu jest rtęciowy i widać na nim że motor jest rozstrojony, na zegarowym będzie ok. nawet masz informację o zawartości w słupkach w lewym dolnym rogu - HG RTĘĆ
Te słupki nie są rtęciowe, to stalowa rurka podnoszona przy pomocy podciśnienia, Używałem go swojego czasu u mnie ładnie działał może sie wam trafił wadliwy lub ja miałem farta.
Re: DB - Kiler / spadek mocy ?
Może ten temat jeszcze kogoś interesuje, więc z moich testów wyszło :
że średnicą db kilera możemy nieco regulować moc motocykla w dolnym zakresie obrotów, dobierając optymalną średnicę metodą prób i powtórzeń, nie zapominając o każdorazowej regulacji składu mieszanki oraz synchronizacji.
Mnie się udało uzyskać bardzo fajny rezultat, średnie spalanie wyszło ok 6,6 litra, a i mocy mam w całym zakresie obrotów bardzo dużo.
Ostatnio zrobiłem test : moja czarnulka vs GSF 1250, więc na pierwszym i drugim biegu szły równiutko jak z jednej fabryki, ale po wrzuceniu trójeczki, bandziorek został w tyle.
że średnicą db kilera możemy nieco regulować moc motocykla w dolnym zakresie obrotów, dobierając optymalną średnicę metodą prób i powtórzeń, nie zapominając o każdorazowej regulacji składu mieszanki oraz synchronizacji.
Mnie się udało uzyskać bardzo fajny rezultat, średnie spalanie wyszło ok 6,6 litra, a i mocy mam w całym zakresie obrotów bardzo dużo.
Ostatnio zrobiłem test : moja czarnulka vs GSF 1250, więc na pierwszym i drugim biegu szły równiutko jak z jednej fabryki, ale po wrzuceniu trójeczki, bandziorek został w tyle.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość