Remont silnika XJR
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Dokładnie ale...
"W przypadku małych silników samochodów
osobowych wartości są jeszcze
niższe. Tutaj zużycie oleju wynosi 0,1 % do
0,5 % poziomu zużycia paliwa. "
Tyle wg. teorii Kolbenschmidt w sprawie normalnego zużycia oleju w silnikach spalinowych
"W przypadku małych silników samochodów
osobowych wartości są jeszcze
niższe. Tutaj zużycie oleju wynosi 0,1 % do
0,5 % poziomu zużycia paliwa. "
Tyle wg. teorii Kolbenschmidt w sprawie normalnego zużycia oleju w silnikach spalinowych
Re: Remont silnika XJR
Macie racje Panowie. Jak się dba, tak się ma. A wystarczy nie wilee. Pilnować regulacji luzów zaworowych i wymieniać olej na czas. Proponuję też studzenie silnika - po dużym wysiłku przejechać ostatnie parę km na niższych obrotach. Jak kiedyś przypiekłem krzywki wałka. Zdarza mi się jeździć po torze i kiedyś zgasiłem silnik ,,na krótko" gdy miał ponad 100 stopni temp.oleju (termometr w korku oleju). Po sezonie zdjąłem pokrywę zaworów a tam fiolet na kilku krzywkach i uszczelka pokrywy twarda jak plastik.... Na szczęście wszystko ok i moto śmiga dalej.
Łysy - z Twoją wiedzą i dbałością o szczegóły wierzę, że po tym remoncie silnika przekroczysz barierę 300 000 km
Łysy - z Twoją wiedzą i dbałością o szczegóły wierzę, że po tym remoncie silnika przekroczysz barierę 300 000 km

- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
MatiXJR pisze:
Łysy - z Twoją wiedzą i dbałością o szczegóły wierzę, że po tym remoncie silnika przekroczysz barierę 300 000 km
To już tylko 35 tyś

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Remont silnika XJR
Łysy, dawaj dalej tę pornografię. Dobrze się ogląda 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
piontek pisze:Łysy, dawaj dalej tę pornografię. Dobrze się ogląda



Robię co mogę

Kolejny krok >Malowanie głowicy i cylindra< a trzeba min. 16'C ....
Re: Remont silnika XJR
Z tym przebiegiem tak to jest. Ja swoją kupiłem z przebiegiem 38000 (motor z 2000 roku
) W 2010 r miała 59000 (dane z autobazy). To ile teraz ma?
Ale w sumie zadbana była, nie oszczędzane było na serwisie. Moim skromnym zdaniem.

Ale w sumie zadbana była, nie oszczędzane było na serwisie. Moim skromnym zdaniem.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
A zwija asfalt ? ..... "No i fajnie"
Re: Remont silnika XJR
Rury się prostują
klocki hamulcowe wymieniałem, to brembo były. A jak na razie, nic nie będę robił.

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Remont silnika XJR
Łysy, a zrobiłbyś taką robotę na zlecenie?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Nigdy o tym nie myślałem ... może ...
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Remont silnika XJR
Brzmi obiecująco. Może na przyszłą zimę coś zagadamy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
kolejny etap
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
malowanie ... jak widać 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Oringi na tulejach - kupiłem po 12zł za szt.... a są po 18zł ... cena kosmos w porównaniu do podobnych do samochodów....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Łatwo wygląda ... ale zajęło mi to ponad godzinę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Na razie przerwa - jutro Mototarg w Warszawie
Re: Remont silnika XJR
Łysy pisze:PiotrekBe pisze:W motocyklu turystycznym 265 ok. ale 165tyś jest tu całkiem realne, 265tyś to raczej nie ... bez skrajności ...
To silnik bardzo obciążony termicznie więc zużywa się szybciej dlatego w 1300 tuleja chromowana.
Mówi się że : "te silniki wytrzymują 100tyś a nawet w dobrych warunkach 200tyś" takie opinie nawet w prasie są ....
zaraz uznamy że to pierwszy w historii taki silnik co ma 300tyś
Tutaj się nie zgodzę bo wiadomo że gabarytowe silniki mają lżej i zazwyczaj wytrzymują o wiele dłużej niż ich mniejsi koledzy.
Także to 4 cylindrowiec a ich średnia o ile się nie mylę to 300tyś km.
A tutaj artykuł i jego fragment:
W XJR-ze 1300 poprawiono bolączki poprzedniej wersji – „1200”. Przede wszystkim utwardzono przednie zawieszenie, a amortyzatory Öhlinsa znalazły się również w wersji podstawowej. Silnik dostał tuleje cylindrów nowego typu, mimo że i do tej pory cieszył się on opinią niezniszczalnego. W rezultacie w USA można spotkać XJR-y z przebiegiem grubo ponad 200 000 mil (mil, nie kilometrów!). Można więc bez ryzyka popełnienia błędu powiedzieć, że Yamaha XJR 1300 jest motocyklem niezniszczalnym."
i link http://www.motocykl-online.pl/testy/Suzuki-Bandit-650-Yamaha-XJR-1300-Honda-CBF-600-uzywane-nakedy-za-10-000-zl,10731,4
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Chętnie rozpisałbym się na ten temat (i nie chodzi o krytykę ale o polemikę) ale temat jest założony aby pokazać że można zrobić remont i jak to wygląda w praktyce.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Remont silnika XJR
Wystarczy poszukać w sieci o przebiegach np. w jułesej i u kangurów. Nie tylko XJRy ale inne moto są podane. Na ogólnopolskim Forum motocyklistów kilka lat temu był temat z linkami, np. VFR 750, CBR600 po 300-400kkm natłuczone. Jak ktoś chce, to sobie poszuka.
Ostatnio zmieniony piątek, 7 kwietnia 2017, 07:30 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Głowica oczyszczona do malowania.
Można oczywiście dokładniej a najlepiej wyszkiełkować ale wszystkie łuszczące się miejsca oraz te wyeksponowane oczyszczone. Zobaczę jak ta farba będzie się spisywała po wygrzaniu bo po malowaniu to dość delikatna jest i przy stuknięciu odpryskuje.
Czyszczenie cylindra i głowicy to katorga ... no i gęba czarna od resztek starej farby.
Potem odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną.
Malowane były tylko cylinder i głowica bo blok jest ok. i może fajnie byłoby odświeżyć ale stosunek włożonej pracy do uzyskanego efektu dla mnie jest przy tym stanie nieproporcjonalny zwłaszcza że nie mam pieca do wygrzania farby a na jeden raz nie będę go robił.
Malowanie oczywiście farbą polecana przez Aluma
Można oczywiście dokładniej a najlepiej wyszkiełkować ale wszystkie łuszczące się miejsca oraz te wyeksponowane oczyszczone. Zobaczę jak ta farba będzie się spisywała po wygrzaniu bo po malowaniu to dość delikatna jest i przy stuknięciu odpryskuje.
Czyszczenie cylindra i głowicy to katorga ... no i gęba czarna od resztek starej farby.
Potem odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną.
Malowane były tylko cylinder i głowica bo blok jest ok. i może fajnie byłoby odświeżyć ale stosunek włożonej pracy do uzyskanego efektu dla mnie jest przy tym stanie nieproporcjonalny zwłaszcza że nie mam pieca do wygrzania farby a na jeden raz nie będę go robił.
Malowanie oczywiście farbą polecana przez Aluma
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Oczywiście nowa uszczelka głowicy i uszczelki kanałów olejowych - na szpilkach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont silnika XJR
Mała rada. Benzyna ekstrakcyjna nie nadaje się do odtłuszczania pozed malowaniem bo zmniejsza adhezyjność (przyleganie) powierzchni. Dowiedziałem się o tym jak po odtłuszczeniu benzyną pomalowaliśmy u mnie w pracy wnętrze dużego zbiornika oleju i farba zaczęła odchodzić. Trzeba było wypiaskować powierzchnię, odtłuścić i pomalować jeszcze raz.
Do odtłuszczania przed malowaniem dobry jest alkohol izopropylowy lub specjalne odtłuszczanie. Jak nie ma tego to wystarczy nawet ciepła woda z płynem do naczyń.
Do odtłuszczania przed malowaniem dobry jest alkohol izopropylowy lub specjalne odtłuszczanie. Jak nie ma tego to wystarczy nawet ciepła woda z płynem do naczyń.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Remont silnika XJR
Aceton
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Głowica przed montażem wałków - zapodałem
na panewki olej Ajusa do wałków (czerwony) i zalałem wałki olejem silnikowym.
Nowe miedziane podkładki pod śruby uszczelniające kanały olejowe - te akurat to podkładki pod wtryski do Perkinsa
Wysokość krzywek - limit 35,85mm więc jest ok.
Dociąganie głowicy

Nowe miedziane podkładki pod śruby uszczelniające kanały olejowe - te akurat to podkładki pod wtryski do Perkinsa

Wysokość krzywek - limit 35,85mm więc jest ok.
Dociąganie głowicy

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
PiotrekBe pisze:Mała rada. Benzyna ekstrakcyjna nie nadaje się do odtłuszczania pozed malowaniem bo zmniejsza adhezyjność (przyleganie) powierzchni. Dowiedziałem się o tym jak po odtłuszczeniu benzyną pomalowaliśmy u mnie w pracy wnętrze dużego zbiornika oleju i farba zaczęła odchodzić. Trzeba było wypiaskować powierzchnię, odtłuścić i pomalować jeszcze raz.
Do odtłuszczania przed malowaniem dobry jest alkohol izopropylowy lub specjalne odtłuszczanie. Jak nie ma tego to wystarczy nawet ciepła woda z płynem do naczyń.


Zobaczymy co będzie się działo
Przyczepność farb do aluminium tak czy inaczej jest licha.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Siup małego do mamusi 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Dostałem cynka od poprzedniego właściciela że moto dużo pali - po oczyszczeniu kanałów wylotowych i po zrobieniu "kilku kaemów" ukazał się taki oto widok:
1
2
3
4
Dodatkowo motocykl utrzymywał obroty na poziomie ok. 2000obr.
Świece wszystkie były czyste.
1
2
3
4
Dodatkowo motocykl utrzymywał obroty na poziomie ok. 2000obr.
Świece wszystkie były czyste.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
Operacja na otwartym gaźniku
A winny był zaworek pływaka a dokładniej trzy oringi które ktoś przy montażu uszkodził.
Jeden był tylko 100% szczelny, dwa przepuszczały co widać a ostatni na czwartym cylindrze to jak by go nie było, co widać w kanale wylotowym czwartym.
Z innych objawów to silnik wchodził na obroty ok. 2000min.
Jeszcze przed demontażem robiłem synchro i regulacje jako pierwsze kroki w celu wyeliminowania problemu - bezskutecznie.
Zobaczymy czy to tylko było przyczyną problemów.
Przy okazji wymiana innych oringów.
A winny był zaworek pływaka a dokładniej trzy oringi które ktoś przy montażu uszkodził.
Jeden był tylko 100% szczelny, dwa przepuszczały co widać a ostatni na czwartym cylindrze to jak by go nie było, co widać w kanale wylotowym czwartym.
Z innych objawów to silnik wchodził na obroty ok. 2000min.
Jeszcze przed demontażem robiłem synchro i regulacje jako pierwsze kroki w celu wyeliminowania problemu - bezskutecznie.
Zobaczymy czy to tylko było przyczyną problemów.
Przy okazji wymiana innych oringów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Remont silnika XJR
XRzysJek pisze:Dopiero siadłem obejrzeć temat. Dzięki za foty, że Ci się chciało, że się podzieliłeś wiedzą tajemną.
Pytanka:
1. Co to za plastelinowa metoda sprawdzania luzu na panewkach?
2. Skoro zafundowałeś nowe tuleje, to czemu wpierw nie owalizowałeś tłoków (skrawanie na idealny walec)?
3. Nie trzeba było sprawdzić wycentrowania wału?
4. Nie było wymienić koła zębate pod łańcuszki czy drożyzna?
5. Gdzie się w części zaopatrujesz i jakie czasy oczekiwań jamahowskich ?
PS. Na silniki jest też podkład http://allegro.pl/farba-na-silnik-vht-s ... 77856.html
1. Paski pomiarowe luzu panewek - Plastigauge - ja mam Kolbenschmidt'a
2. Można było zrobić ale uznałem że bez też będzie ok. a szlifierz nie miał w tym temacie żadnych uwag - może zły szlifierz

3. Może i trzeba było profilaktycznie ale nie zrobiłem .... Raczej nie będę go pałował a że silnik prawidłowo pracował, przed remontem nie był
uszkodzony poprzez kolizję zaworów lub zatarcie panewek więc uznałem ze nie ma wskazań do tego.
Zresztą co bym osiągną bez nadwymiarowych panewek
4. Są w dobrym stanie ... mogłem wymienić


5. Pierścienie mam ode mnie z Cer Motoru, uszczelki Ajusa przez Allegro tak jak kilka innych oryginałów - trzeba było poszukać w necie ... coś tam okazyjnie kupiłem, no i oryginały z Yama-sklep - oczekiwanie na części ok. tydzień ale było tak że w czwartek rano zamówiłem i we wtorek już miałem

XJR nie znalazłem w wyszukiwarce ale do 1200 w 99,9% wszystko pasi od FJ (do 1300 też dużo)
np. uszczelka pokrywy wałków jest taka sama ale występuje pod dwoma kodami
dla 1300 trzeba wbijać kody z katalogu Yamahy dla danego rocznika
http://yama-sklep.pl/content/oryginalpa ... agrams/877
Podkład ok. ale równie dobrze mogłem nie malować cylindra i głowicy i też bym jeździł bo to motor nie na wystawę
Re: Remont silnika XJR
Tak trzymaj Łysy. Dzięki za lekturę i jakże ważne info.
Trzymam kciuki
Trzymam kciuki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości