Witam. No i stało się. Silnik kaput. Sprowadziłem sobie moto z Francji po małym dzwonie. Zrobiłem. Polatałem z 2tys km.
Odczułem, że sprzęgło zaczęło nie domagać. Kupiłem nowy cały komplet. Zabieram się do wymiany i co znajduję w silniku ?? Rozpieprzony ręcznik papierowy formatu A4. Jakiś francuski zjep zostawił to w środku przy jakiejś naprawie. Ściągam miskę olejową. Smok tak się zalepił, że podciśnienie wyrwało siatkę stalową na nim. Silnik działał, bez zarzutów do końca, ale nie omieszkałem rozebrać go w mak. Straty:
Głowica zajechana, szklanki popychaczy granatowe. Gniazda wałków zajechane (już wiem, że to zawory nie stukały tylko wałki, choć zaworu sumiennie zrobiłem.
Idąc dalej, Panewki główne mogły by zostać, ale korbowodowe kaput, bez zewnętrznej srebrnej warstwy, czyli czarne.
Wpakowałem w nią 2500zł i nie mam silnika. Jest na allegro silnik za 2500 zł , ale chyba nowszy od mojego (mam 2000r). Z głowicy wychodzą mu jakieś odmy , rury czy coś. Jak ma się to z adopcją do starego airboxu. Jest też jakaś inna osłona zębatki z czujnikiem, którego u mnie w tym miejscu nie ma. Chyba będzie to wtryskowa wersja, więc , czy podejdą moje gaźniki? Podaje link do pieca z allegro.
http://allegro.pl/yamaha-xjr-1300-silnik-sprawny-gwarancja-i6951165258.html#thumb/5
Wymiana silnika
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana silnika
To jest silnik od modelu RP10, więc jeszcze na gaźnikach. Rurki widoczne w górnej części to system dopalania spalin, czujnik pod osłoną koła zębatego zdawczego, podaje sygnał do zegarów, które są takie jak we wtryskowej-elektroniczne. U Ciebie jest linka, pędzona przez przednie koło. Z tego co pamiętam RP10 ma inne króćce i inne gaźniki.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Re: Wymiana silnika
Dzięki, czyli rodzi się pytanie, czy będę w stanie założyć moje krućce (36Y) na tą głowicę? Rozstaw śrub może być ten sam? Pozostaje też rozstaw śrub na wydechach. Podobno RP10 miały powiększone kolektory wydechowe.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana silnika
Kupuj, zakładaj, ciesz się jazdą.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana silnika
Rozstaw śrub na króćcach jest ten sam, na rurach wydechowych również.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Wymiana silnika
Dopalanie spalin raczej można zaślepić, ale na wszelki wypadek - farba do tablicy!
Re: Wymiana silnika
Silnik wymieniony, wszystko pasowało cacy, nawet działa
Otwory od dopalania spalin zaślepiłem wytoczonymi przeze mnie kapslami z amelinium.
XRxysJek, są one połączone kanałami przez głowicę z komorą wydechową, pierdziały okrutnie bez korków. Chyba się z tym piecem udało, przebieg może mieć mniejszy od mojego, bo nie słychać łańcucha alternatora przy ruszaniu. W końcu 5 lat młodszy. 4 Bieg troszkę głośniej buczy od reszty, ale chyba to nic niepokojącego.

XRxysJek, są one połączone kanałami przez głowicę z komorą wydechową, pierdziały okrutnie bez korków. Chyba się z tym piecem udało, przebieg może mieć mniejszy od mojego, bo nie słychać łańcucha alternatora przy ruszaniu. W końcu 5 lat młodszy. 4 Bieg troszkę głośniej buczy od reszty, ale chyba to nic niepokojącego.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wymiana silnika
Gratulacje! Teraz korzystaj z końcówki sezonu.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości