Iglica gażnika
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Iglica gażnika
Mam pytanie na który ząbek ustawić iglicę w BS 36 mikuni w RP 02
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
A ile masz tych ząbków? Gaźnika jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem
... Stara szkoła mówi, żeby iglica była w neutralnym położeniu czyli na środku, zaś zależnie jakiego kopa chcesz mieć na średnich obrotach to sobie ustalasz albo w wyższym rowku- mniejszy kop i spalanie lub na najniższym- ogień z rury przód do góry, trzymaj się ramy bo zapierdalamy
.
A tak na serio poczytaj serwisówkę co mówi na ten temat. Może tak być, że zrobisz na najniższe położenie i będzie Ci zalewać silnik na średnich obrotach i tworzyć wir w baku....


A tak na serio poczytaj serwisówkę co mówi na ten temat. Może tak być, że zrobisz na najniższe położenie i będzie Ci zalewać silnik na średnich obrotach i tworzyć wir w baku....
Re: Iglica gażnika
Odświeżam temat. Kolega Ivo napisał , że w RP02 ma 3 rowki na iglicy. Ja mam 6.Ustawioną na 3 od góry. Dodam, że chleje mi paliwa na potęgę. Jeżdżąc do 120km/h i kręcąc do 5 tys obr. Spala mi ponad 10 L. Filtr K&N , oryginalne wydechy wybebeszone. Zawory ustawiłem, synchro i regulacja gaźników cacy. Świece kolor jasna cegiełka. Na wolnych działa pięknie, wkręca się i zapierdziela równo,nic nie kopci na czarno itd, tylko to spalanie mnie przytłacza, bo jakbym zaczął na sportowo to i z 18L pewnie spali. Co sądzicie o tych iglicach, nie są przypadkiem z jakiegoś kitu? Zestaw Dynojet ma chyba iglice z sześcioma rowkami. Dysze główne - 96 Powinny być chyba 95. Mam wersje oddławioną z Francji. Pomóżcie, bo jak tak to będzie chlać, to ją ożenię.
Re: Iglica gażnika
Szczebel rowka na iglicy, nie odpowiada za ilość podawanego paliwa na gary, w czasie jazdy.
Nie wiem, nie znam się, ale dużo Ci pali. 2x.
3/4 tego co mi
Ktoś już pisał że te KN i turbo dżety to + 100% dla CPNu.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Nie wiem, nie znam się, ale dużo Ci pali. 2x.
3/4 tego co mi

Ktoś już pisał że te KN i turbo dżety to + 100% dla CPNu.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Re: Iglica gażnika
Myślałem, że zmiana położenia iglicy góra / dół powinna mieć wpływ na spalanie. Tak chyba na logikę. Jutro wywalę gaźniki i dobiorę się do reszty dysz, w tym emulsyjnej. Powinny być bite numery na wszystkich. Na iglicach nic nie ma o dziwo.
Re: Iglica gażnika
Dostałem oznaczenia poszczególnych podzespołów gaźnika, które powinny być na nich nabite. Obawiam się tylko, że moje spalanie juz takie pozostanie , bo kolor świec jest jak ta lala. Chyba, że cały zestaw jest dobrze dobrany i wracając do oryginału stracę ciutkę na mocy. Ale jakby to miało zmniejszyć spalanie, to czemu nie.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Iglica gażnika
Co się dziwisz? Jest K&N - jest wir w baku!
Tego za bardzo nie da się wyregulować. K&N daje więcej powietrza to musi iść więcej paliwa - bo jak zubożysz mieszankę, nie dość że nie będzie silnik działać prawidłowo, to jeszcze będzie się przegrzewać i wiadomo co się wtedy dzieje.
Mocy wcale nie poprawia (odczuwalnie) przy nowym zwykłym filtrze, za to poprawia spalanie, w górę rzecz jasna - mi w trasie zamiast 6-6,5 L/100 km przy ok. 150 km/h na K&N'ie wpieprzała 10. Zasięg na zwykłym filtrze 300 km, z K&n'em 200 km - jest różnica?
Po wymianie filtra na standard wskaźnik paliwa zaczął działać prawidłowo.
Co prawda moja na wtrysku, ale fizyki nie oszukasz. Może u Ciebie przyczyna to nie tylko filtr, ale stawiam że ma większość udziałów w konsumpcji benzyny w Twoim motocyklu.
Tego za bardzo nie da się wyregulować. K&N daje więcej powietrza to musi iść więcej paliwa - bo jak zubożysz mieszankę, nie dość że nie będzie silnik działać prawidłowo, to jeszcze będzie się przegrzewać i wiadomo co się wtedy dzieje.
Mocy wcale nie poprawia (odczuwalnie) przy nowym zwykłym filtrze, za to poprawia spalanie, w górę rzecz jasna - mi w trasie zamiast 6-6,5 L/100 km przy ok. 150 km/h na K&N'ie wpieprzała 10. Zasięg na zwykłym filtrze 300 km, z K&n'em 200 km - jest różnica?
Po wymianie filtra na standard wskaźnik paliwa zaczął działać prawidłowo.
Co prawda moja na wtrysku, ale fizyki nie oszukasz. Może u Ciebie przyczyna to nie tylko filtr, ale stawiam że ma większość udziałów w konsumpcji benzyny w Twoim motocyklu.
Re: Iglica gażnika
Dzięki za informację, będę miał filtr na uwadze, choć wiele ludzi na forum sądzi, że im spalania KN nie zmienił. Zainwestuje w zwykły.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Iglica gażnika
Pokaż pokrywę filtra powietrza.
Obstawiam że masz otwartą pokrywę ,KN 'a i dyno jeta w gaźnikach - jak ktoś tak dłubnął to musi palić.
Prawidłowa mieszanka to 14,7÷1 , jeśli kolor świec jest odpowiedni to wszystko jest zgrane .
Więcej powietrza ,więcej paliwa ,więcej mocy.
Wysokość iglicy zmienia sposób reakcji na gaz .
Działa to w ten sposób że linką otwierasz pierwszą przepustnicę ,rośnie podciśnienie które zasysa membranę otwierając drugą przepustnicę która podnosi iglicę dozując odpowiednią ilość paliwa z dyszy głównej - enter
Obstawiam że masz otwartą pokrywę ,KN 'a i dyno jeta w gaźnikach - jak ktoś tak dłubnął to musi palić.
Prawidłowa mieszanka to 14,7÷1 , jeśli kolor świec jest odpowiedni to wszystko jest zgrane .
Więcej powietrza ,więcej paliwa ,więcej mocy.
Wysokość iglicy zmienia sposób reakcji na gaz .
Działa to w ten sposób że linką otwierasz pierwszą przepustnicę ,rośnie podciśnienie które zasysa membranę otwierając drugą przepustnicę która podnosi iglicę dozując odpowiednią ilość paliwa z dyszy głównej - enter
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 października 2017, 17:47 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Iglica gażnika
No właśnie, muszę zobaczyć , czy nie jest obrzezana , bo nie pamiętam. Jutro kukne.
Re: Iglica gażnika
Od jakiego to sprzęta? Wyglądają klasycznie
Jak się okazało mam uciętą tą rurę w pokrywie airboxu. Tzn zostało jej z 2-3 cm. Czyli coś już wiemy? Czy Dynojet wychodził na dyszach głównych 96? To zadam pytanie, jeżeli mam ten KIT, kto chciałby się zamienić za oryginał? Liczę na to, że nie widzieliście mojego pierwszego postu lub macie to w dupie ? 


Re: Iglica gażnika
Rarytasik, zajebisty, ostatnio latałem TT 350. Też już ich mało, a ciśnie jak złe.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Iglica gażnika
Ja mam dynojety, ale 100. Przy prędkościach 140 km/h pali 7,5 litra, przy prędkościach 160-170 juz grubo ponad dychę.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Iglica gażnika
Dysze główne #95 dysze pilota #127.5
Jest prawdopodobieństwo iż masz iglice pilota rozkręcone na maxa i leje ci wachę na jałowych.
Pobierz sobie manual z głównej ,gaźniki na stół i posprawdzaj co po kolei nie pasi ,dochodzenie co autor od obcinania rury od pokrywy filtra miał na myśli może być długie i bolesne.
Jest prawdopodobieństwo iż masz iglice pilota rozkręcone na maxa i leje ci wachę na jałowych.
Pobierz sobie manual z głównej ,gaźniki na stół i posprawdzaj co po kolei nie pasi ,dochodzenie co autor od obcinania rury od pokrywy filtra miał na myśli może być długie i bolesne.
Re: Iglica gażnika
A z miesiąc temu miałem je w mak rozebrane , bo do ultradźwięków szły. Dzięki Panowie. Możliwe, że jutro coś się wyjaśni.
Re: Iglica gażnika
A więc tak. Dysza główna 96, dysza wolnych obrotów 40, dysza ta od dupy strony 127.5, rurka emulsyjna 378Y-2 pływaki w normie. Iglice raczej niefabryczne bez jakiegokolwiek bicia z krótkim stożkiem. Kupować oryginalne iglice i filtr powietrza , czy tylko dekiel z rurą od airboxa? Iglice mają bardzo krótki stożek w stosunku do oryginału chociaż nie jestem pewien, ma ktoś fotę iglic? Nie wiem jak sprawdzić, czy spreżyny membran są fabryczne, serwisówka chyba nie podaje ich długości.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Iglica gażnika
Był już temat na forum.
Zobacz zaworki iglicowe i oringi
Dysza wolnych obrotów odpowiada za paliwo w niskich i średnich a iglica i rozpylacz odpowiadają za paliwo w środkowym i wysokim zakresie obrotów silnika.
Zobacz zaworki iglicowe i oringi
Dysza wolnych obrotów odpowiada za paliwo w niskich i średnich a iglica i rozpylacz odpowiadają za paliwo w środkowym i wysokim zakresie obrotów silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Iglica gażnika
Dziękuje za zdjęcie. Wychodzi na to, że mam taką samą, ile masz na niej rowków? Wszyscy piszą o trzech a ja mam 6 i pośrodku iglicy jest jakieś dziwne przetoczenie, na tej też nie ma żadnych znaków?
Re: Iglica gażnika
https://www.jetsrus.com/a_jets_by_carburetor_type/needle_mikuni.html#4 Przetoczenie chyba było tu zamierzone. Tzw podwójny stożek iglicy.


Re: Iglica gażnika
Zakupiłem oryginalne części , nowe z Yamahy. Iglice, dysze, dekiel airboxu. Zrobiłem synchro na dobrych elektronicznych wakuometrach Polatałem dzisiaj max 120km/h, spalanie 10 L. Pojechałem do kumpla, wyebałem K&N-a, wstawiłem jego zwykły, spalanie 10 L. Co jest Kuwa grane, ani razu nie przekroczyłem 5 tys obr. 110-120km/h przelotowa. Pozostaje zmierzyć sprężyny przepustnic. 

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Iglica gażnika
Nawet moja przy 140 nie żłopie tyle. Jakie masz zębaki założone? Licznik w milach czy km?
Re: Iglica gażnika
Napęd z przełożeniem standardowym , licznik w km, testowany razem z Bandit 1200, bez przekłamań. Piec zdrowy, oliwy nie bierze, zawory regulowane.świece jasnobrązowe, czyli jakby mu pasowało to spalanie.
Re: Iglica gażnika
Zaworki sprawdzone, gumki, sitka, szczelne jak ta lala. Nic nie cieknie, zostawiłem specjalnie na noc kranik opadowo i nie było żadnych wycieków, zapachu benzyny, czy problemu z odpalaniem. Założę kufry, zapakuje kobietę i zrobi się spalanie 15 L , więc chyba ją sprzedam. Dziękuję za chęć pomocy wszystkim.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Iglica gażnika
Będę się upierał przy pokrywie airboxa .
Więcej powietrza przy prawidłowym kolorze świec musi się zrekompensować większym spalaniem .
Dysza główna większa, a dysza pilota i dysza od powietrza zgodna ze specyfikacją fabryczną ?
Membrany szczelne ,przepustnice równo się otwierają i zamykają ? ,oringów nie pogubiłeś? podciśnienia równe?
Bo gdzieś to paliwo musi lecieć skoro w baku ubywa.
Więcej powietrza przy prawidłowym kolorze świec musi się zrekompensować większym spalaniem .
Dysza główna większa, a dysza pilota i dysza od powietrza zgodna ze specyfikacją fabryczną ?
Membrany szczelne ,przepustnice równo się otwierają i zamykają ? ,oringów nie pogubiłeś? podciśnienia równe?
Bo gdzieś to paliwo musi lecieć skoro w baku ubywa.
Re: Iglica gażnika
Farbo, wszystko napisałem wyżej. Wszystko kupiłem oryginalne Yamahy. Seria, łącznie z iglicami i deklem airboxu, nawet KN wyjebałem i dałem standardowy. Ponowna regulacja, świece kawa z mlekiem, idzie jak szatan, wkręca się ładnie, wolne obroty cacy, nic mu nie dolega, wpieprza 10L, a jeżdżę jak młodszy emeryt. Dysza powietrza tylna 127,5, reszta też standard. nawet do odciny ani czarnego dyma nie puści. Jakie oringi? Chodzi o te pod śrubami składu mieszanki i pod zaworami iglicowymi , są tam jakieś jeszcze? Bo te są. Waliłęm Plakiem po krućcach, nic się nie dzieje, ssanie odbija, gumki na tłoczkach od ssania tez ok. Koniec pomysłów.
Re: Iglica gażnika
Pany, znalazłem przed chwilą problem, który może być związany z tym tematem. Hamulce przedniego koła. Podniosłem moto do góry, zakręciłem kołem i okazuję się, że klocki trą o tarcze, obydwa zaciski. Chyba jest to mocno, koło dęba staje po sekundzie. Przy pchaniu nie czuć tego(chyba) W czasie jazdy może coś się nagrzewa i bardziej puchną , albo coś? Rzadko go pcham. Zaciski były czyszczone 3 miechy temu. Tłoczki palcem się wciskają. Ciekawe. W czasie jazdy nie odczułem,żeby przy dojazdach coś mnie spowalniało 

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Iglica gażnika
Sprawdź też czy nie za mocno ściśnięta klamka hamulca.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Iglica gażnika
Mecia wrzuć zdjęcie twoich zegarów.
Re: Iglica gażnika
Nie są chińskie, jeżeli o to chodzi , a wczoraj sprawdziłem je z GPS i na 50Km oszukały o 2km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości