Spalone Kolana
Spalone Kolana
Witam, Mam na imie Michał jezdze xjrka z 2004r, nie zdazylem opisac swojej osoby w przywitalni bo musze skupic sie na innym duzym problemem. Mianowicie: zostawilem w autryzowanym serwisie swoja yama-szke aby mi ja przesmarowali, posprawdzali naciagi linek czy uszkodzenia wezy itp. w tamtym tygodniu t.j. piatek- niedziela pojechalem ze znajomymi do czech na taki maly zlocik... i co sie stalo? mam spalone kolanka od cylindrow do czarnego koloru prawie. co mogolo byc przyczyna takiej sytuacji i jak walczyc z takim serwisem ? maszyna wczesniej byla przeze mnie ujezdzana na roznych predkosciach i oborotach... przed serwisem przejechalem nia 4 tysiace kilometrow teraz ma 8, do kiedy jej nie oddalem delerowi wszystko bylo ok a teraz po 1 tysiacu kilometrow... - maszyna miala przeglad na 6910km a teraz ma 8054 powstala ta niefajna sytuacja z tymi kolankami. aha. i skad ta wstawka o tych czechach - specialnie nawiazalem do tego bo jechalismy bardzo wolno tzn spokojne 70-110 km/h wiec nie mialy prawa sie przepalic od takich predkosci. Prosze jeszcze raz jesli ktos moze niech poda mi ewentualna przyczyne takiego przepalenia kolan, jak dlugo obowiazuje gwarancja serwisowa i co muse zrobic zeby moj motorek odzyskal dawna piekna chromowana swietnosc i jaki efekt ma cos takiego na caly motocykl. jutro jade do serwisu wiec prosilbym o szybka odpowiedz.
hmm moge powiedziec ze motocykl wydawal mi sie troszeczke silniejszy niz zwykle, tzn szybciej wchodzil na obroty, i dosyc dynamicznie - lepiej jak wczesniej osiagal predkosc. na wolnych obrotach slyszalem cos w rodzaju zgrzytu. hmm nie wiedzialem co to bylo do teraz tak jest, nie jest to glosno ale nie daje mi to spokoju...
mariuszdg pisze:Kurnia dziwna sprawa. Może Ci ktoś przesmarował na zlocie te kolanka i się poprzypalały. W moto dwusuwowym miałem kiedyś przypadek, że uszczelka miedziana oddzielająca kolanko od cylindra się zgniotła i kolanko zostało zachlapane niedopalonym olejem z mieszanki. Gdziesz taki serwis się znajduje???
narazie nie mowie bo nie wiem czyja to wina do konca... w karcie serwisowej jest napisane ze bawili sie gaznikami wiec podejrzewam ich, ja swoj motorek szanuje tak samo jak swoja kobite tazke ja mu krzywdy nie zrobilem =] a kolanka byly spalone zanim dojechalem na zlot - po trasie dostaly w dupe.
[ Dodano: 2009-06-22, 21:10 ]
mariuszdg pisze:A olej Ci podmienili?
olej wymienialem ze swoim lokalnym mechanikiem... to zadna filozofia...
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Rozumiem, że olej z okolic chłodnicy nie cieknie ci na te kolanka. Same rury to raczej by się nie przypaliły. Wydaje mi się, że trza by je czymś potraktować (jakaś substancja, która się spala na nich). A pytałem o olej, bo gdyby zalać moto fullsyntetykiem, który wcześniej na mineralu śmigał, można by sporo krzywdy narobić. W ostateczności też przegrzać silnioka.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 22 czerwca 2009, 20:18 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
rydzu pisze:Kolana się pala w olejakach z dwóch powodów głownie
primo zła regulacja gaźnika
secundo jazda na ssaniu i to długa
tak czy inaczej to wina mieszanki nie oleju no chyba że ktoś wlałby go go wydechu ale to mało prawdopodobne
jesli się mylę wnoszę o sprostowanie
lub zniszczenie filmu olejowego, rozszczelnienie układu i dostanie się oleju bezpośrednio do komory spalania...
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 22 czerwca 2009, 20:32 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 1 raz.
a nie jest to zla regulacja gaznikow - mam na mysli mieszanke. wdl. mnie dostaje on nieodpowiednia mieszanke z gaznikow jest nazbyt duza temeratura spalin i kolana sie przyjaralyl. co o ty myslicie?
[ Dodano: 2009-06-22, 21:25 ]
dobra. zakladam ze sa zle ustawione gazniki w mojej xjrce jak mam to im udowodnic? same kolana wystarcza ?
[ Dodano: 2009-06-22, 21:25 ]
dobra. zakladam ze sa zle ustawione gazniki w mojej xjrce jak mam to im udowodnic? same kolana wystarcza ?
Znam przypadek kolesia który jeździł na ćwierkającym motocyklu i twierdził że synchronizację można odłożyć na później i też kolana zczarniały mu
[ Dodano: 2009-06-22, 21:27 ]
Według mnie to wina gaźników
[ Dodano: 2009-06-22, 21:29 ]
Bedą się bronić ostro koszt jednego nowego kolanka w serwisie to 353x4 pln wg. danych z marca

[ Dodano: 2009-06-22, 21:27 ]
Według mnie to wina gaźników
[ Dodano: 2009-06-22, 21:29 ]
Bedą się bronić ostro koszt jednego nowego kolanka w serwisie to 353x4 pln wg. danych z marca
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
michal_k pisze:a nie jest to zla regulacja gaznikow - mam na mysli mieszanke. wdl. mnie dostaje on nieodpowiednia mieszanke z gaznikow jest nazbyt duza temeratura spalin i kolana sie przyjaralyl. co o ty myslicie?
[ Dodano: 2009-06-22, 21:25 ]
dobra. zakladam ze sa zle ustawione gazniki w mojej xjrce jak mam to im udowodnic? same kolana wystarcza ?
Ja bym próbował polubownie. Temat ciężki. Opinia rzeczoznawcy mogła by być pomocna w ostateczności.
Jeżeli mogę coś zasugerować to sprawdziłbym w innym serwisie regulację składu miesznki wraz zamówieniem ekspertyzy , bo z ogromną dozą pradopodobieństwa masz źle ustawione gażniki. Kolanka ( we wszytkich motorach) przepalają się szczególnie szybko jeżeli skład mieszanki jest taki jak na lekkim ssaniu. Przy małych prędkościach nie jesteś w stanie tego stwierdzić po zużyciu paliwa, a przy niewielkim ssaniu obroty będą nieznacznie wyższe lub niąsze, motor tej pojemności nie będzie gasł. Jeżeli skład mieszanki jest ok to zapewne przyczyną jest wadliwa powłoka galwaniczna kolanek, co jeżeli nie były dłubane po np. prostowaniu, wydaję się w XJR nieprawdopodobne. Jedyną przyczyną (moim zdaniem) może być nieprawidłowość procesu spalania, pal sześć kolanka prawdziwe konsekwencje tego faktu to uszkodzona głowica, wał i blok.
Paweł,zewnętrzne przyczyny spowodowały by :
1/ smród i dym przy przepalaniu już w momencie odpalenia moto, Kolega na pewno by się zorientował że coś nie tak. Zawsze przecież grzejemy moto przed jazdą.
2/brak równomierności przpalania kolektora- łaty. w miejscach gdzie była grubsza warstwa i chrom gdzie nie było" obcego ciała" a przy ręcznym nakładaniu nigdy równo nie pokryjemy całej powirzchni. Zresztą, trza by być niezłym młotkiem aby smarować czymkolwiek po kolektorze.
Może i tak jest ale to musi ocenić sam "Pacjent" , oby tak było.
1/ smród i dym przy przepalaniu już w momencie odpalenia moto, Kolega na pewno by się zorientował że coś nie tak. Zawsze przecież grzejemy moto przed jazdą.
2/brak równomierności przpalania kolektora- łaty. w miejscach gdzie była grubsza warstwa i chrom gdzie nie było" obcego ciała" a przy ręcznym nakładaniu nigdy równo nie pokryjemy całej powirzchni. Zresztą, trza by być niezłym młotkiem aby smarować czymkolwiek po kolektorze.
Może i tak jest ale to musi ocenić sam "Pacjent" , oby tak było.
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
darek pisze:Tylko od większego "ognia" to koloru by dostały a nie poczerniały.
Stawiam na to ze w serwisie przetarli je nieumyślnie szmatą upapraną olejem.
Ja też bym obstawiał coś podobnego. Od temp najpierw by miały koloryt i raczej głównie na gięciach rur. Jeżeli rury na całej długości są poprzepalane to trza by je czymś traktować z zewnątrz. Może jakimś środkiem do pielęgnacji nie odpornym na temp. Michał_K gdy znajdziesz chwilę czasu to wrzuć może jakąś fotę kolanek na forum.
U mnie po serwisie na 24 tyś zaczeły się złocić, pozniej mialem dziwny pomysł i przez jakiś czas na 100 oktanowym paliwie jeździłem i zrobiły sie kolanka plamiście fioletowe z odrobina czarnego. A teraz przy przebiegu 34 tyś potraktowałem je preparatem Sonax'u do czyszczenia chromu plus druciak do szorowania garów. Wszystko zeszło i znowu błyszczą. Ponoć zalecane jest (tak mówią ci co mają więcej chromu i star w nazwie) smarować jakimś mazidłem do konserwacji chromu raz na jakiś miesiąc wszystko co świeci.
Tylko nie wiem jak z głowicy odskobać resztki pokrowca. Najpierw myślałęm że wyszło jakieś spawanie żeberek po poprzednim właścicielu a tu mnie Ramzes drapiąc kluczykiem oświecił że to spalenizna. No i ta resztka opiera się i druciakowi i paście i nie mam idei jak to usunąć...
Zela dobrze mówisz - piwo za to jak nie dwa
Tylko nie wiem jak z głowicy odskobać resztki pokrowca. Najpierw myślałęm że wyszło jakieś spawanie żeberek po poprzednim właścicielu a tu mnie Ramzes drapiąc kluczykiem oświecił że to spalenizna. No i ta resztka opiera się i druciakowi i paście i nie mam idei jak to usunąć...
Zela dobrze mówisz - piwo za to jak nie dwa
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
moim skromnym zdaniem szmata raczej nie bo jak na zime bylego intrudera przesmarowalem olejem i zapomnialem oczyscic przed obpaleniem i sie kolektory zołte zrobily i bylo mocno czuc na frytki jak by byla za bogata mieszanka i wysoka temperatura to wydaje mi sie ze by najpierw przeszły w złoto a potem w fiolet moze rzeczywiscie na sseaniu jechałes? albo po deszczu podobno tez roznica temperatur powoduje ciemnienie chromu ale zeby az tak jak piszesz? daj jakies foto moze to rzeczywiscie olej z silnika ci leje na kolektory
ja mam 42 tyś. i na zgięciach górnych (pod chłodnicą) mam delikatne przebarwienia fioletowe.... z tym że prawe kolanko jest bardziej fioletowe... (zastanawia mnie to!!!). przez pewien czas jeździłem (nieświadomy) z delikatnym wyciekiem spod pokrywy zaworów... delikatnie sączyło się na kolektor (szczególnie lewy) i od tego mam fioletowe zacieki. poza tym lewym kolektorem z zaciekami i prawym bardziej fioletowym na górze, reszta błyska się jak psu jajka 

- Jabol
- Posty: 97
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontaktowanie:
Musisz sprawdzić skład paliwa. Kolega miał podobnie popalone całe kolanka. Okazało się, że problem tkwił właśnie w złym wyregulowaniu składu. Może najpierw zacznik od świec jaki mają kolor. Ewentualnie podjedź do jakiegoś warsztatu (nawet samochodowego) w którym mają specjalistyczną aparaturę i dokonają pomiaru gazów wychodzących. Ewentualnie są też dostępne specjalne świece do pomiaru składu mieszanki paliwowej z powietrzem. Wygląda to jak zwykła świeca tylko ma szklaną górę, na jej podstawie stwierdzisz czy masz prawidłowy skład patrząc na kolor spalania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość