
• Code C1: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races.
Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
• Code C2: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting
changes.
• Code C3: At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
• Code C4: At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle.
Adjustment to too lean a mixture will lead to engine breakdown.
Adjustment by checking the A/F is recommended.
i tak:
kod C1: 25% lub mniej otwarcia przepustnicy oraz 3000obr/min lub mniej;
ten zakres dotyczy stabilnosci/rownomiernosci na obrotach biegu jalowego.
zbyt bogata mieszanka w tym zakresie moze spowodowac awarie swiec zaplonowych.
kod C2: 25 % lub mniej otwarcia przepustnicy oraz 3000obr/min lub mniej;
ten zakres ma wplyw na prace podczas hamowania silnikiem i w poczatkowej fazie otwarcia przepustnicy.
kod C3:zakres pomiedzy 25%-90% otwarcia przepustnicy.
kod C4:zakres pomidzy 90% a pelnym otwarciem przepustnicy.
ustawienie mieszanki w tych zakresach na zbyt uboga moze spowodowac uszkodzenie silnika.
ok teraz wchodzimy do menu;
1. stacyjka w pozycji "off" a czerwony kill switch w pozycje ON
2. naciskajac i przytrzymujac rownoczesnie przyciski select i reset przelaczamy stacyjke w pozycje ON w dalszym ciagu trzymajac wcisniete select i reset przez 8 sek. az do pojawienia sie napisu "dIAG" na wyswietlaczu.
3. naciskajac select pojawi sie CO.
4. teraz nacisnij select i reset przez 2 sek; na wyswietlaczu pojawi sie C:01
5. wciskajac przycisk select poruszasz sie miedzy zakresami w kolejnosci rosnacej az do C4
moje standardowe nastawy wynosily jak wyzej:c1=-7, c2=3,c3=6,c4=16
proponuje zapisac sobie wasze wartosci jesli sa inne niz te podane i zachowac je.
zeby je odczytac musimy:
6. wejsc w zakres C1 przez nacisniecie select i reset przez 2 sekundy; w dolnym wierszu wysmwietlacza pojawi sie -7 nacisnij select kilkakrotnie az do pojawienia sie -4. teraz nacisnij select i reset aby zachowac zmiany na C1
7 nacisnij select by przejsci do C2 i postepuj jak w punkcie 6. a dalej C3 i C4
moje nastawy zmienilem o 3 w gore wiec teraz c1=-4, c2=6, c3=9,c4=19
moto chodzi bardziej rownomiernie i zmniejszyla sie wibracja silnika w zakresie 4500-5000obr/min
do dalszej zabawy napewno przydalo by sie dyno albo przynajmniej urzadzenie do pomiaru skladu mieszanki. jako ze wtryskowe xjr chodza na ubogo juz z fabryki nie radze zmniejszac tych wartosci.
napewno taka zabawa nie da nam tego co powerCommander ale mozna ulzyc swojemu sprzetowi(silnik tez bedzie pracowal "zimniej"-bo uboga mieszanka to przegrzewanie)
calosc opisana troche chaotycznie ale gdyby byly jakies pytania to walcie smialo.