
NAJPIERW PRZECZYTAJ WYKRZYKNIKI NA DOLE
Całą operację wykonuje się następująco:
-Najpierw zdejmij dekielek z lewej na dole silnika od strony łańcucha na którym są cyfry jak po kolei idą biegi i dziura przez którą wychodzi wajcha do zmiany biegów. Aby to zrobić w pierwszej kolejności trzeba odkręcić 3 śruby (na klucz nasadkę rozmiar 8) wysprzęglika to takie trójkątnawe pod alternatorem do którego dochodzi przewód chydrauliczny od klamki sprzęgła, śrubę w dźwigni zmiany biegów (klucz płaski 10), wyciągnąć tą śrubę całkowicie i zsunąć dźwignię niech sobie dynda.
- Potem 3 śruby dekla zasłaniającego zębatkę zdawczą tym samym kluczem nasadkowym rozmiar 8.
- Teraz odginasz zabezpieczenie nakrętki zębatki odpornym na uderzenia śrubokrętem lub małym przecinakiem do momentu aż nie będzie przeszkadzało w odkręceniu nakrętki.
- Kolejnie prosisz kumpla, dziewczynę, żonę lub kochankę żeby wdepnęła/oł na hamulec nożny i nie puszczał aż odkręcisz nakrętkę zabezpieczającą zębatkę, do tego celu niezbędny będzie klucz nasadkowy rozmiar aż 36 dodatkowo być może będziesz potrzebował motywatora typu rurka jako przedłużka klucza bo zazwyczaj jest solidnie owa nakrętka przykręcona. Po poluzowaniu nakrętki zębatki można puścić tylny hamulec.
- Teraz odkręć śrubę ośki tylnego koła kluczem nasadkowym czy płaskim obojętnie i takim i takim dasz radę (rozmiar 24), ale nie wyciągaj narazie ośki.
- Poluzuj śrubę z nakrętką na klucz 13 cięgna które łączy wahacz z zaciskiem tylnego hamulca, znajduje się pod wahaczem.
- Dalej w wahaczu są wkomponowane śruby z nakrętkami kontrującymi do naciągania łańcucha na wysokości ośki koła tylnego na płaski klucz 12, jednym kluczem przytrzymuj łeb śruby żeby się nie obróciła a drugą dwunastką zluzuj nakrętkę kontrującą, stojąc od strony łańcucha kontrę kręć do ziemi z drugiej strony motocykla do góry, jak zluzujesz kontry dokręć je do łbów śrub a potem całe śruby wkręć ile się da w wahacz. Teraz przywal z kopa w koło dokładnie od tyłu w jego środek coby noga nie obleciała żeby łańcuch się zluzował
- Odkręć nakrętkę zębatki zdawczej odłóż ją razem z zabezpieczeniem, zsuń zębatkę z wałka zdawczego zdejmij z niej wcześniej łańcuch.
- Wyciągnij ośkę tylnego koła połap oba dwa dystanse i nałóż na ośkę z powrotem tak jak powinny być później do założenia żeby się nie pomerdało.
- Zrzuć łańcuch z zębatki tylnej i wyciągnij koło.
- Łańcuch poprostu przetnij kątówką bo i tak do niczego się nie przyda.
- Nakrętki zębatki tylnej są na klucz 14, nasadkowym będzie łatwiej.
I po krzyku

Wszystkie śruby i nakrętki odkręcasz normalnie czyli w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, śmiało możesz użyć wszystkich ponownie.

Wszystkie śrubki najlepiej układać przy tym z czego się wykręciło lub jeżeli już trzeba w miejscu gdzie żona, kochanka nie sprząta i dzieci się nie bawią dodatkowo można wsypywać do słoiczków i je poopisywać. Do odkręcenia nakrętki zębatki potrzeba będzie naprawdę solidnych kluczy nie takich z Tesco za 10 zł.

Montaż w odwrotnej kolejności z tym że dojdzie jeszcze zakucie nowego łańcucha 30 zł w serwisie, chyba że kupisz łańcuch już zakuty i dojdzie dodatkowa robota czyli wyciąganie całego wahacza.

Pamiętaj lub sobie ponownie przeczytaj co było odkręcane żeby niczego nie pomiąć przy montażu.

Niezbędne klucze (część jest w zestawie w motocyklu pod siedzeniem):
- nasadkowa 8
- płaska 10
- śrubokręt, przecinak, młotek
- nasadka 36 z solidną przedłużką
- płaski lub nasadka 24
- nasadka i płaska 13
- 2 x płaska 12
- kątówka
- nasadka 14
Za łańcuch rozmiar 530 (taki powinien być) DID superwzmacniany (złoty) oznaczony 50 VM na x-ringach + zębatki nie wiem jakiej frmy ale alumuniowe w salonie Yamahy w Białymstoku zapłaciłem całe 480 zł
Z łańcuchem hiperwzmacnianym oznaczenie 50 ZVM (srebrny) bo pewnie o takim pisze
Hubertm komplet będzie kosztował tak jak wspomniał jakieś 700 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.