Przegrzanie silnika
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Przegrzanie silnika
Witam. Dzisiaj w korku na czujniku ( takim wkręcanym zamiast korka oleju ) temp. wskazywała mi 110 stopni c. Czerwone pole na tym wskaźniku zaczyna się od 120 ale wiadomo jest to akcesoryjny dodatek. Silnik zagrzał się masakrycznie mocno. Wydaje się ,że po ostudzeniu wszystko jest ok choć tak jak by zaworki troszkę głośniej dźwięczały ( ale to może być tylko złudzenie moje. Jaka temp. przegrzeje takiego olejaka? Jak myślicie czy przegrzałem moto??
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5678
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Myślę, że nawet jak byś osiągnął te 120 na czas stania w korku to nic by mu się nie stało. Oczywiście jak się zapowiada dłuższy postój w upale to lepiej silnik wyłączyć na trochę.
Zaworki natomiast słychać głośniaj bo olej jest bardzo rzadki przy takiej temperaturze i mniej tłumi dzwięk.
Myślę, że nie masz podstawy do obaw.
Zaworki natomiast słychać głośniaj bo olej jest bardzo rzadki przy takiej temperaturze i mniej tłumi dzwięk.
Myślę, że nie masz podstawy do obaw.
ze się wtrące podobny temat gdzies tu był juz opisywany i któryś z kolegów napisał ze olejaki i 160stopni wytrzymują i cięzej go przegrzac niz zwyklego i ze olejaki po afryce smigają wiec spij spokojnie za to jak mam mały problem ale idę z nim na odpowiedni temat wię c tez tam prosze o poradę chodzi o sprzęgło
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Wuluzujcie z temperaturą
Wszystko jest jak ma być, nie przejmować sie i jeździć i jeszcze raz jeździć, jest tak skonstruowane że ma wytrzymać i działać normalnie w takich warunkach.
MadMike Kiedyś przypadkiem usmażyłem jajko na silniku jak w konkurencji zslalomu z jajkiem startowałem, jajo spadło na zbiornik i spłynęło na silnik
Duużo sprzątania było.

MadMike Kiedyś przypadkiem usmażyłem jajko na silniku jak w konkurencji zslalomu z jajkiem startowałem, jajo spadło na zbiornik i spłynęło na silnik

A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Myślę, że olejaka można przegrzać przynajmniej mój w opisywanej wcześniej sytuacji po zdławieniu go niechcący w tym korku ledwo co odpalił. Tak jak by akumulator nie miał siły ciągnąć silnika tzn rozrusznik mial problemy z obróceniem silnika, ale i tak ciężko ale odpalił. Po ostygnięciu wszystko wróciło do normy.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
A ja mam pytanie - dziś śmigałem dosyć długą trasę, która kończyła się przejechaniem całego miasta - wiadomo światła, trochę korków. Więc stoję w takim korku, czuję, że silnik już konkret nagrzany. Nagle patrzę a tu świeci ciągle czerwona kontrolka od poziomu oleju. Zjechałem na stacje patrze oleum jest...no być musi, to przecież niedawno była wymiana. Jedynie w okienku było widać, że olej jest spieniony(?), tzn, że jest cieńka warstwa piany, tak jakby ktoś trzepaczką potraktował
.Zatankowałem, poszedłem się ogarnąć, wypiłem puszkę coli - z 15 minut zeszło. Odpaliłem, zagadała od razu, kontrolka już nie świeciła i nie zaświeciła się już przez resztę trasy (poza miastem). Możliwe, żeby sygnalizowała ona za dużą temperaturę oleju/silnika?
Dodam jeszcze, że po "regulacji" gaźników strasznie kolanka dostają w d.pę - są już konkret przebarwione, więc może faktycznie temperatura jest za duża....?

Dodam jeszcze, że po "regulacji" gaźników strasznie kolanka dostają w d.pę - są już konkret przebarwione, więc może faktycznie temperatura jest za duża....?
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Ja też uważam że że regulacja jest źle wykonana. Już kilku tak miało i olej też chyba nie bardzo jak się spienił i tak jak artur pisał kontrolka pokazuje stan oleju. Najlepiej mieć zawsze wysoki stan bo xjr a potrafi trochę zużyć olej szczególne starsza ale to normalne. Tym bardziej że po wymianie trzeba sprawdzić i dolać
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zastanawia mnie jak jest zbudowana ta kontrolka poziomu oleju. Ktoś wie jak wygląda? Jakiś rysunek?
Mam pewną koncepcję co przy okazji może pokazywać kontrolka w zależności od konstrukcji
Mam pewną koncepcję co przy okazji może pokazywać kontrolka w zależności od konstrukcji

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Zna ktoś w Poznaniu/okolicach kogoś kto dobrze ogarnie te gaźniki? W zeszłym roku robiłem w HRG Motorowni i jak widać nie do końca ogarnęli temat. Napisali w uwagach : Wyeksploatowane gaźniki - duży luz na przepustnicach.
Można coś z tym zrobić/naprawić/wymienić? Poradźcie coś proszę.
No i po wszystkim będę szukał kolanek, bo moje już prawie całkiem fioletowe
Można coś z tym zrobić/naprawić/wymienić? Poradźcie coś proszę.
No i po wszystkim będę szukał kolanek, bo moje już prawie całkiem fioletowe

- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
stufa pisze:Można coś z tym zrobić/naprawić/wymienić? Poradźcie coś proszę.
Kiedyś w necie wyczytałem, jak czasem ktoś się bawi w taką naprawę gaźników. Rozbebeszasz je do ostatniej śrubki i resztę filozofii zostawiasz tokarzowi, dobrze mieć dokładnego, taniego i/lub znajomego tokarza.
Konkretnie naprawa polega na tym, że wytaczasz otwór osi przepustnic przez wszystkie gaźniki osiowo na większy i wstawia się tulejki np. z bązu lub innego materiału. Oczywiście do tego jeszcze nowa oś przepustnic i składasz lub ktoś Ci to składa do kupy.
W większości takich przypadków jak twój, ludzie decydują się na zakup używek w dobrym stanie, dlatego że jest to mniej skomplikowane.
Zdzisław pisze:lepiej kupić używki w lepszym stanie.
Jest na jebaju ale od `02 XJR 1300 (pewnie nie będzie pasować)
http://cgi.ebay.pl/YAMAHA-XJR-1300-2002 ... 43a1de0f0c
Właśnie przeszukałem alleDrogo, ale nic nie znalazłem. Nie ma ktoś na zbyciu??
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Ja na Twoim miejscu z braku perspektyw szukał bym przy okazji gaźników i dolotu od FJoty 1200...= odzyskałbyś KM z silnika które to miała FJota w oryginale...
Lecz to jest szerszy temat jak tylko wstawienie gaźników w miejsce starych
.
Od 2002 powinny pasować, zmiana na 37 była jak pamiętam w 2003 lecz jeżeli się mylę proszę o poprawienie mnie
.
Lecz to jest szerszy temat jak tylko wstawienie gaźników w miejsce starych

Od 2002 powinny pasować, zmiana na 37 była jak pamiętam w 2003 lecz jeżeli się mylę proszę o poprawienie mnie

Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość