lekko się zapociło pod czapką pod koniec sezonu i stwierdziłem, że w długie zimowe wieczory się za to wezmę... tylko wiosna już nastała i trzeba przyśpieszyć prace.
wszystko ogarnięte - głowica kompleksowo zrobiona (bolało, bo w zeszłym sezonie z zegarmistrzowską precyzją regulowałem zawory, a teraz na nowo były robione)...
nurtują mnie dwie sprawy:
1. podkładki pod nakrętkami głowicy - 4 cylinder - najbardziej zewnętrzne/skrajne po prawej.
pod wszystkimi nakrętkami głowicy miałem standardowe, normalne stalowe podkładki, a pod tymi dwiema miedziane (?).
czy tak powinno być? w manualu nie znalazłem wzmianki? czy to może ma coś wspólnego z tym, że na tych szpilkach na tulejkach między cylindrem a głowicą są uszczelniacze, więc może to jest kanał olejowy i te miedziane podkładki pod nakrętkami mają coś uszczelniać?
czy może ktoś kiedyś nie miał innych i założył takie?
może ktoś zrzucał głowicę i pamięta czy miał coś takiego?
2. rozrząd - napinacz wysunięty na 4 ząbek - więc łańcuszek raczej ok, a po ustawieniu znaków na rozrządzie mam tak, że jak się wał pokrywa, to na wałku wydechowym mam idealnie po środku otworu (okienka), a na ssącym jest bliżej krawędzi otworu (okienka) od strony gaźników. czy to normalne? myślałem, że o ząbek przestawiony, ale sprawdzałem i nie.
co to może oznaczać?
dzięki
mm
głowica - miedziane podkladki? rozrzad - znaki
Spróbuję ci odpowiedzieć na pytanie numer 2, jeżeli ktoś grzebał kiedyś tam przy tym silniku to mógł szlifować głowicę i teraz jest niższa sprawdziłbym sprężanie w cylindrach jak będzie przeholowane ponad normy na zimnym silniku to jest to po tej operacji też nie będą się zgadzały znaczniki trochę.
Drugą rzeczą o ile jest to tylko troszkę może być fakt mechanicznego wyciągania się łańcucha, on też nie jest idealny i na niektórych ogniwach będzie bardziej rozciągnięty na innych mniej, a że napinacz jest właśnie od strony wałka dolotowego to jak kasuje powstały między ogniwami luz to właśnie ta kropka może się przesuwać w stronę gaźników jak patrzysz na nią przez okienko i to będzie raczej normalna rzecz.
Dodatkowo polecam sprawdzić czy blacha na której jest cewka/czujka zapłonu przykręcona jest oryginalna bo np. u mnie ktoś ją sobie zmienił na tuningową i się kompletnie nic nie zgadzało aż których z kolegów zauważył tutaj na forum jak zdjęcia przysłałem.
Drugą rzeczą o ile jest to tylko troszkę może być fakt mechanicznego wyciągania się łańcucha, on też nie jest idealny i na niektórych ogniwach będzie bardziej rozciągnięty na innych mniej, a że napinacz jest właśnie od strony wałka dolotowego to jak kasuje powstały między ogniwami luz to właśnie ta kropka może się przesuwać w stronę gaźników jak patrzysz na nią przez okienko i to będzie raczej normalna rzecz.
Dodatkowo polecam sprawdzić czy blacha na której jest cewka/czujka zapłonu przykręcona jest oryginalna bo np. u mnie ktoś ją sobie zmienił na tuningową i się kompletnie nic nie zgadzało aż których z kolegów zauważył tutaj na forum jak zdjęcia przysłałem.
- hawlik85
- Posty: 10
- Rejestracja: wtorek, 6 lutego 2018, 13:17
- Model i rocznik moto.: XJR1300 z 1999r.
- Województwo: R-podkarpackie
Re: głowica - miedziane podkladki? rozrzad - znaki
mam identyczną sytuację jak m1m2m3 opisał w pkt 2. Miał ktoś jeszcze podobny problem i zna przyczynę ?
Pozdrawiam ja
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: głowica - miedziane podkladki? rozrzad - znaki
Ja tak mam ale nie znam przyczyny -
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości