
Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Witajcie. Spójrzcie na fotki które załączam. Moje pytanie jest wręcz banalne i oczywiste dla Was , ale niestety jestem świeżak i wszystko obserwuje w Moto jak się zachowuje. Dziś miałem dość ostra przejażdżkę 70 km . Dałem mu nieco w palnik , jakoś brakowało mi mocy i dreszczyku emocji . Odstawiam Moto i patrzę na opony a one są jakieś dziwnie zdarte. Przy tych rowkach są takie fredzle ?? Wystające od gumy po bokach tylko . Co to może być ?? Przecież nie kładłem się na nim jak gazowalem ?? Jak tak będzie dalej się dziać to chyba zaraz opony będę zmieniac . Co do łańcucha po tej przejażdżce też zauważyłem jakby jest luźniejszy ale nie po całości tylko w jednym miejscu. Nierowny naciąg łańcucha ma wpływ na dynamike jazdy ?? Poprzednikowi opony starczały na ponad 3 lata. Robił co roku 10 000 mil . W dodatku olej wymieniał serwisowo co pół roku nie dolaewajac nic , gdzie ja niecałe 2 miesiące mam Moto i dolalem już 200 ml . Zapewne napiszecie że ostro jeżdżę
/ w gsx 1400 opony robią się kwadratowe , czy w xjr też zachodzi to zjawisko ??

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5678
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Normalne zuzycie przy osrej jezdzie, na torze mialbys po bokach takie waleczki ze zdartej gumy.
Lancuch nie lubi palowania i szybko sie wyciaga.
Ja na pierwszym 30 tys zrobilem, teraz mam drugi, 62 tys najechane i jest jeszcze w dobrym stanie.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Lancuch nie lubi palowania i szybko sie wyciaga.
Ja na pierwszym 30 tys zrobilem, teraz mam drugi, 62 tys najechane i jest jeszcze w dobrym stanie.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Niespełna 3 lata temu wymieniałem napęd i łańcuch. 30k km zrobiłem od tamtej pory i raz delikatnie naciąg robiłem
.
A ta opona to z którego jest roku?

A ta opona to z którego jest roku?
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
zmień natychmiast - to jest mocno stara opona - widać spękania
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Na ostatnim zdjęciu widać na oponie pęknięcie na bocznej stronie opony. To kwalifikuje oponę do wymiany. Zrób to jak najszybciej dla swojego bezpieczeństwa.
Nie wierzę w przebieg 10 tyś mil/rok i że opony wystarczyły na 3 lata. Przy takim przebiegu opony raczej co roku do wymiany.
Nie wierzę w przebieg 10 tyś mil/rok i że opony wystarczyły na 3 lata. Przy takim przebiegu opony raczej co roku do wymiany.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Albo ta opona jest stara jak świat, i cały czas stała/leżała źle zabezpieczona, albo w UK to norma?....
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Opona jest z 2016 roku z kwietnia chyba . Ma 3 lata. Widziałem te pęknięcia. Czy jest to możliwe że za dużo powietrza pompowalem ??? Czy to raczej od starości ??
Ostatnio też naciągane łańcuch. Wydaje mi się że nie naciągnąłem po równo z jednej i z drugiej strony - lancuch naciągnąłem dobrze ale za mało dałem w prawej śrubce , ten mechanizm jest do dupy moim zdanie w dodatku tłumik przeszkadza . Na tej oponie po lewej stronie ale dosłownie na końcu mam takie chropowate teraz zauważyłem szerokość może 3 mm na całej długości , co to może być ??? Od źle ustawionego koła ?? Wiem teraz to już nie przelewki . Będę koło wymieniać. Naped spytam się majstra choć wydaje mi się że jeszcze mógłby 0rzezyc , tolerancja nie jest naprawdę tak wielka . Co do opony przedniej nie jest ona popękana i bieżnik jest ok . Czy muszę ją wymieniać ?? Firma opony to Avon storm lepiej kupować tej samej firmy co przód i tył czy to obojętnie ?? Poczytam na forach jakie są dobre opony
Ostatnio też naciągane łańcuch. Wydaje mi się że nie naciągnąłem po równo z jednej i z drugiej strony - lancuch naciągnąłem dobrze ale za mało dałem w prawej śrubce , ten mechanizm jest do dupy moim zdanie w dodatku tłumik przeszkadza . Na tej oponie po lewej stronie ale dosłownie na końcu mam takie chropowate teraz zauważyłem szerokość może 3 mm na całej długości , co to może być ??? Od źle ustawionego koła ?? Wiem teraz to już nie przelewki . Będę koło wymieniać. Naped spytam się majstra choć wydaje mi się że jeszcze mógłby 0rzezyc , tolerancja nie jest naprawdę tak wielka . Co do opony przedniej nie jest ona popękana i bieżnik jest ok . Czy muszę ją wymieniać ?? Firma opony to Avon storm lepiej kupować tej samej firmy co przód i tył czy to obojętnie ?? Poczytam na forach jakie są dobre opony
Ostatnio zmieniony wtorek, 16 kwietnia 2019, 14:43 przez dawfil, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Moto stalo caly czas na sloneczku..
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Moto na słoneczko .hm.. może poprzednik tak załatwił ja miałem zawsze przykryte pokrowce Oxford rainex. Macie racje, łancuch nadaje sie do wymiany. Sprawdzilem papiery na lancuchu zrobione 18 582 tys mil a opony 15 tys mil. Nie chce wysylac zdjec na dowod tego bo po co. Mam pelna historie . Jezeli zrobil tyle na tych oponach moze warto byloby je kupic... Musze sie zastanowic, czytalem na naszym forum nic nei ma na temat firmy Avon. Dupa jestem ze nie sprawdzilem tego dokladnie pred kupnem. Choc moto bylo i tak stosunkowo tanie a za mna bylo 3 kupcow. Trudno jakos przelknac sline i wszysto wymieniac. Opona przednia ma 18 tys mil zrobione, czyli pomimo tego iz dobrze wyglada i tak trzeba wymienic ??
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Zgadaj do Ptysia, kup komplet w dobrej cenie i ciesz się sezonem!
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Tak tyle że ja w Anglii ;//
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
15 000 mil x 1609,344 m to wychodzi 24 140 km...
przednia 18 000 mil to jakieś 29 000 km...
o ile się tam dobrze dopatrzyłem, to jeszcze do znacznika brakuje trochę ?
ja na swoim ostatnim Michelinie PR2 zrobiłem 14 000 km
albo masz pancerne opony, albo z tym przebiegiem coś nie tak
przednia 18 000 mil to jakieś 29 000 km...
o ile się tam dobrze dopatrzyłem, to jeszcze do znacznika brakuje trochę ?
ja na swoim ostatnim Michelinie PR2 zrobiłem 14 000 km
albo masz pancerne opony, albo z tym przebiegiem coś nie tak

- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Wiem że ciężko w to uwierzyć . Obecnie na dzień dzisiejszy mam 58.5 tys mil . Widać na zdjęciach kupno tylnej opony. Przednia kupił co najmniej pół roku wcześniej w. Strzeliłem ciężko zbadać , facet regularnie nią jeździł i rodził dość spore d8zennie przebiegi . Teraz żałuję , mogłem jednak ten zestaw opon wziąć . Czytałem tutaj dużo i mam ugadane z majstrem na Michelin. Pilot road 4. Mam nadzieję że się nie zawiodę
AA i cofam datę co do opon . Facet zakupił w 2017 a na oponie jest maj 2016 więc musiał kupić je roczne. Z pewnością patrząc po cenie musiały być nowe nie inaczej
AA i cofam datę co do opon . Facet zakupił w 2017 a na oponie jest maj 2016 więc musiał kupić je roczne. Z pewnością patrząc po cenie musiały być nowe nie inaczej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5678
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
U mnie wytrzymuja jakies 24-25 tys km
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Jeśli zamówiłeś PR4 to KONIECZNIE dopilnuj, aby były w wersji GT. Inaczej jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że się bardzo szybko wyząbkują w XJR. GT są droższe od "zwykłej" wersji o kilkadziesiąt PLN na komplecie. Warto dopłacić.
Niestety dostaję także sygnały, że Road 5 nie najlepiej sprawdza się w ciężkich motocyklach. W ubiegłym tygodniu zgłosiłem reklamację klienta do Michelina. Roady 5 zamontowane w FJRze wężykują przy wyższych prędkościach.
Niestety dostaję także sygnały, że Road 5 nie najlepiej sprawdza się w ciężkich motocyklach. W ubiegłym tygodniu zgłosiłem reklamację klienta do Michelina. Roady 5 zamontowane w FJRze wężykują przy wyższych prędkościach.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
No to nieźle. Zaraz poinformuje kolesia który zamawia . Dzięki !
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
dawfil pisze:Opona jest z 2016 roku z kwietnia chyba . Ma 3 lata. Widziałem te pęknięcia. Czy jest to możliwe że za dużo powietrza pompowalem ??? Czy to raczej od starości ??
Ostatnio też naciągane łańcuch. Wydaje mi się że nie naciągnąłem po równo z jednej i z drugiej strony - lancuch naciągnąłem dobrze ale za mało dałem w prawej śrubce , ten mechanizm jest do dupy moim zdanie w dodatku tłumik przeszkadza . Na tej oponie po lewej stronie ale dosłownie na końcu mam takie chropowate teraz zauważyłem szerokość może 3 mm na całej długości , co to może być ??? Od źle ustawionego koła ?? Wiem teraz to już nie przelewki . Będę koło wymieniać. Naped spytam się majstra choć wydaje mi się że jeszcze mógłby 0rzezyc , tolerancja nie jest naprawdę tak wielka . Co do opony przedniej nie jest ona popękana i bieżnik jest ok . Czy muszę ją wymieniać ?? Firma opony to Avon storm lepiej kupować tej samej firmy co przód i tył czy to obojętnie ?? Poczytam na forach jakie są dobre opony
dawfil pisze:Facet zakupił w 2017 a na oponie jest maj 2016 więc musiał kupić je roczne.
Czyli okazuje się, że opona na motorze jest niecałe 2 lata. Ile Bar tam pompowałeś?
Mechanizm regulujący naciąg łańcucha jest ok, po prostu źle wyregulowałeś. Tam tłumik w niczym nie przeszkadza.
Napęd nagle nie ożyje. Wymień komplet łańcuch z zębatkami.
Co do przedniej opony (rok starszej od tylnej) jeśli nie ma widocznych uszkodzeń, jest równomiernie zużyta a grubość bieżnika jest wyższa niż ogranicznika to bym nie zmieniał.
Pozdrawiam, Piotrek
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Naped i zębatki plus opony wymieniam w sobotę . Niestety ale przednia też jest już nierówno zjechana ,czuć wyżej niżej jak dotykam palcem . Co do pompowania mam pewien problem bo jak jeżdżę sam to mam gdzieś 2.5 , 2.4 . Często też zdarza się też zabierać ze sobą dziewczynę i wtedy tak samo jeżdżę na 2.5. a z załadunkiem podobno jest 2.9 tak ?? Więc za każdym razem gdy kogoś biorę powinienem dopompowywac ??
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Wedlug specyfikacji 2.5 przód i 2.5 tył jezdzac spokojnie solo.
Bądź 2.5 przód i 2.9 tyl jeżdżąc z obciążeniem lub jeżdżąc dosc szybko.
Proponuję nabic powietrza 2.5 i 2.9. Nic sie nie stanie. Xjr nie lubi malo powietrza w gumach.
Bądź 2.5 przód i 2.9 tyl jeżdżąc z obciążeniem lub jeżdżąc dosc szybko.
Proponuję nabic powietrza 2.5 i 2.9. Nic sie nie stanie. Xjr nie lubi malo powietrza w gumach.
Kontakt 782267431 

- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Ja pompowałem 2,5 i 2,9 i wyraźnie zjadło mi środek, a raczej staram się przechylać w zakrętach, zwłaszcza na torze 
Teraz daję 2,3-2,4 przód i max 2,5 tył i po dogrzaniu opon jedzie mi się zdecydowanie lepiej.

Teraz daję 2,3-2,4 przód i max 2,5 tył i po dogrzaniu opon jedzie mi się zdecydowanie lepiej.
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
No a ja mam trochę inne odczucia. Wcześniej miałem 1,8 przód 2,0 tył i super było. Mientko było, dobrze tłumiło, zużycie równe. Nabiłem po 2,5 i trzęsie, ..ujowo jakoś mi się prowadziło. Korekta na 2 i może być.
Ale to tylko moje indywidualne wynurzenia, pewnie się mylę, nie znam się.
Opona tył, wytrzymuje nowa u mnie 15k i druty wychodzą, czyli 1 sezon, no 1,5. Nie pałuje, gumy nie palę, jedynie 3s do sety, jak się chętny trafi, a jest ich sporo
.
Jeżdżę na Bridgestone, made in Japan i innych nie będę zakładał, bo są po prostu bardzo dobre.
Ale to tylko moje indywidualne wynurzenia, pewnie się mylę, nie znam się.
Opona tył, wytrzymuje nowa u mnie 15k i druty wychodzą, czyli 1 sezon, no 1,5. Nie pałuje, gumy nie palę, jedynie 3s do sety, jak się chętny trafi, a jest ich sporo

Jeżdżę na Bridgestone, made in Japan i innych nie będę zakładał, bo są po prostu bardzo dobre.
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Ciekawe. A co gdybym dał coś pomiędzy ?? MusE spróbować. Przypuśćmy 2.7 na tył a przód zostawić i będzie git ?? Dziwne dla mnie te parametry. W poprzednim Moto było 2.7 do 2.9 czy z pasażerem czy nie i nie czułem nigdy różnicy . Czułem i do dziś dnia czuję gdy jest za mało . Za dużo to czeka nie xd
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5678
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Skoro producent zaleca 2,5 to tak powinno sie pompowac.
Janot@ mysle, ze twoje pozyly by nieco dluzej jak bys mial dobre cisnienie.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Janot@ mysle, ze twoje pozyly by nieco dluzej jak bys mial dobre cisnienie.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Weź jeszcze pod uwagę ciężar swój i pasażerki, dla 70-cio kilogramowego kierownika 2.0 może być wystarczające, dla 120-sto już nie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5678
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Myślę, że nie może być 2.0 nawet dla lekkiego kierownika. To 20% różnicy w zalecanym ciśnieniu!
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
Sam nie wiem. Jeżdżę sam, bez sakiew, kufrów, bez obciążenia. Zużywa mi się jak większości sam środek opony. Wypłaszczenie środka to jakieś 4 cm.
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
To rzeczywiście dziwne. Ja na mojej nieco ostro w zakręty wchodze i zawsze laczek prawie po całości jest zdarty po dłuższej wyprawie - ciemny kolor. Zawsze jeżdżę z 2 sakwami materiałowymi i kufrem centralnym
- Davidson
- Posty: 273
- Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Nietypowe zdarcie opon po ostrej przejażdżce ???
ja jeżdżę cały czas na 2,5 i 2,9 i to jest najlepsza opcja jak dla mnie.
i opony się nie zużywają jakoś ponadnormatywnie.
i opony się nie zużywają jakoś ponadnormatywnie.
"Co ma być to będzie, a jak już będzie...
... to trzeba się z tym zmierzyć"
... to trzeba się z tym zmierzyć"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość