Postautor: asedio » środa, 11 lipca 2018, 05:50
Jest duży spadek napiecia pomiędzy akumulatorem a org lampą STOP.
Jeśli na aku jest 12V pod obciażęniem a przy żarówkach 8,8V to po "drodze" a przewodach, stykach, włącznikach "traci" się aż 3,2V
Zakładajac tak dla zobrazowania, gdyby przewody, styki, włączniki były idealne to na aku i na żarówkach STOPU miałbyś dokładnie takie samo napięcie.
Przekaźnik 12V może pomóc. Wiesz jak podłączyć?
..może napiszę od razu...
na przekaźniku szukasz wyprowadzeń cewki, (symbol przeważnie to przekreślony kwadracik) jeden koniec cewki, obojętnie który, na masę blisko akumulatora i jednocześnie do minusa (masy) lampy LED, drugi koniec cewki do BREAK oryginalnej lampy STOP, czyli tam gdzie pojawia się napięcie jak się wciśnie STOP.
Teraz szukasz styków przekaźnika, które są normalne otwarte, tzn. gdy przekaźnik nie jest włączony styki nie przewodzą, jeden koniec tych styków poprzez BEZPIECZNIK (WAŻNE i jak najbliżej akumulatora) podłączasz do plusa akumulatora albo jak najbliżej akumulatora a drugi do plusa nowej lampy LED.
Przewody do masy i ten z bezpiecznikiem do aku daj jak najgrubsze i w dobrej izloacji, żeby się gdzieś nie przetarły. Bezpiecznik jak najbliżej akumulatora.
Amperaż chyba niewielki chyba 5A maks. Lampa ledowa bierze mało prądu. 5A*12V=60 watów a tyle chyba ta ledowa nie pobiera.
Jak przekaźnik będzie mocny tzn. z 10A a przewody odpowiednio grube, bezpieczik z 10A to można sie pokusić o podłączenie plusa oryginalnej lampy też do przekaźnika w to samo miejsc co LED. Czyli oba minusy (masy) lamp razem i oba plusy lamp też razem. Oczywiście oryginalny plus trzeba wówczas odciać od żarówek stopu i ma on dochodzić tylko do cewki przekaźnika. W takim układzie oryginalny stop będzie świecił jaśniej i odciążymy włączniki stopu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.