Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Witam. Mam problem z obrotami na rozgrzanym silniku po przygazowaniu motor schodzi ponizej zadanych obrotow po chwili sam wejdzie na zadane. Wymieniłem zestawy naprawcze gaźników rozrząd krucce ssące i dalej szukam przyczyny. Pomożecie? Pozdrawiam Wojtek
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Luzy zaworowe sprawdzone ?
Gaźniki zsynchronizowane ?
Filtr powietrza nowy ?
Gaźniki zsynchronizowane ?
Filtr powietrza nowy ?
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Tak płytki zaworowe ok w danym przedziale filtr powietrza nowy gaźniki po symchro.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Plak/ WD40 w łapę i psikaj po połączeniach, pewnie gdzieś ciągnie powietrze. W starym suzuki miałem podobne akcje jak zaciągała powietrze spod gumki ssania.
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
#Gacy666 sorki ze teraz odp ale nie miałem czasu podejść do maszyny.. Dziś popsikalem plakiem gaźniki i momentalnie obroty skoczyły o 1000obr widocznie łapie lewe powietrze? Króćce są nowe..
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Ewidentnie ciągnie lewy luft, o-rinig pomiędzy króćcami a głowicą również masz nowe? Nieszczelność nie koniecznie musi być na króćcach ssących, może np. łapać powietrze właśnie tymi gumkami ssania lub na gumach które wchodzą do ariboxa. Ogólnie nieszczelności to jest trochę walka z wiatrakami, nie napisałeś czy sam kręcisz czy mechanik Ci to wszystko robił, ale weź latarkę i dobrze posprawdzaj czy aby na pewno wszystkie gumy siedzą na swoich miejscach i nie widać na nich jakiś uszkodzeń.
Niektórzy polecają WD 40 i psikać bezpośrednio przez rurkę na miejsca w których umie łapać lewe powietrze ale osobiście nie próbowałem
Niektórzy polecają WD 40 i psikać bezpośrednio przez rurkę na miejsca w których umie łapać lewe powietrze ale osobiście nie próbowałem
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Sprawdź zaślepki podciśnień na gaźnikach ,te gumki potrafią popękać że starości .
Często również spadają gumy łączące airbox z gaźnikiem jak je ktoś za mocno dokręci opaską.
Często również spadają gumy łączące airbox z gaźnikiem jak je ktoś za mocno dokręci opaską.
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Panowie dzis nie mogłem wytrzymać i okazało się że dziubki od podciśnienia były luźne w gumach... Ale nowe i widzicie szajs.. Po przyłożeniu pistoleta z powietrzem w miejsca gdzie są dziubki od podciśnienia wypychało mi powietrze spod sprężyn od przepustnic czy to normalne? Dodaje zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
No tak szczerze to nie wiem czy jest to normalne, że wypycha Ci tam powietrze, osie przepustnicy też są uszczelnianie, jest tam mały simering. To by się ktoś mądrzejszy musiał wypowiedzieć czy mogą one trochę powietrza przepuszczać, tym bardziej, że nie widzę nigdzie na stronie Yamahy, żeby była możliwość kupna samego simeringu i jego wymiany.
Może najpierw wklej i dobrze uszczelnij króćce i sprawdź jak chodzi, popsikaj plakiem, a nóż widelec rozwiąże to problem, lub spadnie on do takiego poziomu żeby nie trzeba było się przejmować nieszczelnością na osi przepustnicy.
Może najpierw wklej i dobrze uszczelnij króćce i sprawdź jak chodzi, popsikaj plakiem, a nóż widelec rozwiąże to problem, lub spadnie on do takiego poziomu żeby nie trzeba było się przejmować nieszczelnością na osi przepustnicy.
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
#Gacy666 tak też zrobię. Właśnie też szukałem uszczelnień od przepustnic i nic takiego nie ma na internetach. Pozaklejam zaślepki przepatrze jeszcze wszystko na spokojnie i dam znać co wyszło ale to dopiero w środę. Pozdrawiam dziękuję za zainteresowanie 

- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Co wskazuję zielona strzałka ?
Jedna uwaga, masz zatyczki na śrubki wolnych obrotów ? Jeśli nie to kup i załóż koniecznie ale nie jest to związane z tematem postu.
Jedna uwaga, masz zatyczki na śrubki wolnych obrotów ? Jeśli nie to kup i załóż koniecznie ale nie jest to związane z tematem postu.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Łysy pisze:Co wskazuję zielona strzałka ?
To dziura po "dzióbkach" od podciśnienia. Najwyrażniej był aż tak luźny, że wyszedł cały

A btw. jak już powklejasz te "dzióbki" to zrób na nowo synchro, jeżeli ktoś je ustawiał przy nieszczelnościach to będzie rozjechane jak bum cyk cyk
- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Przy okazji wymiany linek gazu zrobiłem przegląd uszczelnień. Poprawiłem od strony silnika, porządnie zmontowałem od strony filtra. Efektem końcowym jest praca zimnego silnika na ssaniu około max 30 sek i później spoko pyka na wolnych. Przed poprawą męczył sie dobre 2 min i początek jazdy był na lekkim ssaniu.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Wojtas343 pisze: Właśnie też szukałem uszczelnień od przepustnic i nic takiego nie ma na internetach.
No i nie znajdziesz
gacy666 pisze:Łysy pisze:Co wskazuję zielona strzałka ?
To dziura po "dzióbkach" od podciśnienia. Najwyrażniej był aż tak luźny, że wyszedł cały
A btw. jak już powklejasz te "dzióbki" to zrób na nowo synchro, jeżeli ktoś je ustawiał przy nieszczelnościach to będzie rozjechane jak bum cyk cyk
jeśli silnik pracował z taką dziurą to wszystko jasne ...
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Łysy pisze:Co wskazuję zielona strzałka ?
Jedna uwaga, masz zatyczki na śrubki wolnych obrotów ? Jeśli nie to kup i załóż koniecznie ale nie jest to związane z tematem postu.
Łysy nie pracował z taką dziura tylko zauważyłem że jest luźna i wyciągałem ta końcówkę z krucca

Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Panowie dodaje link z pracy motocykla https://youtu.be/xFdbMliUg7o nie łapie już lewego powietrza a ciągle obroty mu falują podciśnienia są ok..
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Ustaw obroty na 2500-2800 i wtedy zrób synchro
Przy 1000 obrotów wskazówki vacu napieprzają tak że nie da rady zrobić tego dokładnie.
Przy 1000 obrotów wskazówki vacu napieprzają tak że nie da rady zrobić tego dokładnie.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
farba pisze:Ustaw obroty na 2500-2800 i wtedy zrób synchro
? naprawdę przy takich obrotach ????
serio pytam
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
I sprawdź sobie te zegary, podpinając je kolejno pod jeden cylinder. Kupiłem kiedyś takie i każdy pokazywał co innego:
Odesłałem je w piździet, ale możliwe, że mi się trafiły jakieś wadliwe.
Odesłałem je w piździet, ale możliwe, że mi się trafiły jakieś wadliwe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Te tańsze tak mają. Albo z gliceryną albo ...
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Bezwładność jest mniejsza przy wyższych obrotach .
Przy 1000 jak zakręcisz z zaworki to zawsze staną na jakiejś wypadkowej ,przy wyższych obrotach wskazania są dokładniejsze .
Obserwuj czy równo się podnoszą podczas dodania gazu i czy równo opadają po jego odjęciu ,to sporo mówi o kondycji każdego kanału.
Kolejny problem mogłeś wywołać sam podłączając sprężone powietrze do krućców podciśnienia ,tam są filcowe uszczelnienia z których mogłeś wydmuchać smar . W celu poprawienia szczelności na osiach przepustnic spryskaj te miejsca gęstym olejem silik@ onowym w czasie pracy silnika , jest szansa że trochę zassie i trochę się uszczelnią
@ Łysy manuał podaje. Z tego co pamiętam 1750 obr ale z doświadczenia wiem że to trochę za mało dla wskazówkowych vacu zwłaszcza niższej klasy.
Przy 1000 jak zakręcisz z zaworki to zawsze staną na jakiejś wypadkowej ,przy wyższych obrotach wskazania są dokładniejsze .
Obserwuj czy równo się podnoszą podczas dodania gazu i czy równo opadają po jego odjęciu ,to sporo mówi o kondycji każdego kanału.
Kolejny problem mogłeś wywołać sam podłączając sprężone powietrze do krućców podciśnienia ,tam są filcowe uszczelnienia z których mogłeś wydmuchać smar . W celu poprawienia szczelności na osiach przepustnic spryskaj te miejsca gęstym olejem silik@ onowym w czasie pracy silnika , jest szansa że trochę zassie i trochę się uszczelnią
@ Łysy manuał podaje. Z tego co pamiętam 1750 obr ale z doświadczenia wiem że to trochę za mało dla wskazówkowych vacu zwłaszcza niższej klasy.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Cholera, zawsze robiłem synchro na wolnych i ustawiałem idealnie... trzeba spróbować jak to będzie przy 2tys.
Co do opadania i podnoszenia się wskazówek to mogę tylko potwierdzić, u mnie było wyraźnie widać że gaźniki kuleją.
Co do opadania i podnoszenia się wskazówek to mogę tylko potwierdzić, u mnie było wyraźnie widać że gaźniki kuleją.
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Panowie wyciągałem gaźniki z moto mam na stole kręcąc przepustnicami na sucho 3 przepustnica nie reaguje tzn kręcąc śruba na 3i 4 cylindrze 4 przepustnica się otwiera a 3 zamyka to normalne? Jak bazowo ustawić przepustnice? Do góry w każdym gaźniku w kanale nad klapka od przepustnicy są trzy otwory nimi się sugerować jak tak to którym?
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Obojetnie według którego otworu, ważne żeby były w miarę równo i tak potem podczas synchra je dograsz.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Yamaha XJR 1200 problem z obrotami
Farba załóż dławiki do waku i się wskazówki uspokoją - ja ustawiam na niskich.
Wojtas u mnie przyczyną były wyjechane osie przepustnic.
Wojtas u mnie przyczyną były wyjechane osie przepustnic.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość