Paliwo w oleju.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
Żadnych regulacji ani synchronizacji nie musisz robić , wyjęcie gaźników to godzinka dodo dwóch ( jeśli robisz to pierwszy raz zajmie ci to dwa razy tyle czasu)
Zaworki są pod komorami pływakowym i nic oprócz komór nie musisz odkręcać , zaworki jeśli są ok wkładasz te same , ważne żebyś ich ani pływaków nie pozamieniał miejscami .
A kolejna wymiana oleju i filtra to prawie 2 stówki (w zależności od oleju)
Nie odpalaj na tym syfie bo rany w silniku się nie goją .
Jak spuścisz olej sprawdź po odstaniu czy nie ma drobinek metalu na dnie .
Pobierz sobie serwisówkę, tam jest wszystko opisane
Zaworki są pod komorami pływakowym i nic oprócz komór nie musisz odkręcać , zaworki jeśli są ok wkładasz te same , ważne żebyś ich ani pływaków nie pozamieniał miejscami .
A kolejna wymiana oleju i filtra to prawie 2 stówki (w zależności od oleju)
Nie odpalaj na tym syfie bo rany w silniku się nie goją .
Jak spuścisz olej sprawdź po odstaniu czy nie ma drobinek metalu na dnie .
Pobierz sobie serwisówkę, tam jest wszystko opisane
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Paliwo w oleju.
farba pisze:Żadnych regulacji ani synchronizacji nie musisz robić , wyjęcie gaźników to godzinka dodo dwóch ( jeśli robisz to pierwszy raz zajmie ci to dwa razy tyle czasu)
Zaworki są pod komorami pływakowym i nic oprócz komór nie musisz odkręcać , zaworki jeśli są ok wkładasz te same , ważne żebyś ich ani pływaków nie pozamieniał miejscami .
A kolejna wymiana oleju i filtra to prawie 2 stówki (w zależności od oleju)
Nie odpalaj na tym syfie bo rany w silniku się nie goją .
Jak spuścisz olej sprawdź po odstaniu czy nie ma drobinek metalu na dnie .
Pobierz sobie serwisówkę, tam jest wszystko opisane
Farba, a co z poziomem paliwa w komorach pływakowych? Bo auratus1 w innym temacie pisał że na turmaxowych zaworkach trzeba podginać pływaki względem oryginalnych.
auratus1 pisze:Po trzech dniach grzebania w gaźnikach w końcu chyba mi się udało.
Jeżeli użyjemy gniazda i zaworki iglicowe OEM - 845 zł to ustawienia wysokości pływaka jak najbardziej 12,5-13,5 mm od krawędzi komory pływakowej.
Ja montowałem zestaw naprawczy TOURMAX. Zaworki iglicowe minimalnie się różnią.
Żeby uzyskać poziom paliwa w komorze pływakowej 3-4 mm powyżej krawędzi, pływaki trzeba ustawić 16-17 mm od krawędzi komory pływakowej.
Ja tam osobiście założyłem ori yamahy, bo te turmaxowe latały bardziej niż zużyte oryginalne, dlatego pisze, że to droga impreza, z tego co pamiętam zaworki kosztowały 950zł.
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Paliwo w oleju.
O ja pierdziu, w huk kasy za jakieś zaworki. I weź tu baw się motórami 

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
Ja bym, wolał kupić za ta kasę, a nawet mniejszą zestawy naprawcze Keystera, przynajmniej są kompletne, a nie same zaworki z uszczelkami.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
Mam właśnie komplet tych turmaxowych zamienników, wiec jeśli nie będzie potrzeby, nie chce zmieniać. Z tym wybadaniem potrzeby jest tu cały problem:) Jakieś sugestie pod jakim kątem sprawdzać te zaworki itd.? Czy zużycie jest jakoś widoczne, można zrobić jakiś test po otwarciu komór czy wymienia się to na "oko"? Dodatkowo w manualu nie widziałem tego, ale czy wcześniej spuszczam paliwo z gaźników tymi śrubami spustowymi od spodu? Strach je odkręcać;)
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
Yamaha to mi ostatnio za filtr powietrza zaśpiewała 230 PLN (zwykły papierowy)
To za tę kwotę przerobiłem stary na wkład K&N .
Jeśli nie wymieniasz zaworków nic nie trzeba regulować, a poziom paliwa zawsze warto sprawdzić ,i można to zrobić bez wyciągania gaźników.
To za tę kwotę przerobiłem stary na wkład K&N .
Jeśli nie wymieniasz zaworków nic nie trzeba regulować, a poziom paliwa zawsze warto sprawdzić ,i można to zrobić bez wyciągania gaźników.
- gacy666
- Posty: 315
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Paliwo w oleju.
Zdzislaw pisze:Ja bym, wolał kupić za ta kasę, a nawet mniejszą zestawy naprawcze Keystera, przynajmniej są kompletne, a nie same zaworki z uszczelkami.
Nie wiem jak teraz ale w 2016 jak je wymieniałem do RP06 (Inne gaźniki) były dostępne tylko tourmaxy, albo ori.
Tomson pisze:O ja pierdziu, w huk kasy za jakieś zaworki. I weź tu baw się motórami
Dla jednych dużo, dla inny mało


daro84 pisze:Mam właśnie komplet tych turmaxowych zamienników, wiec jeśli nie będzie potrzeby, nie chce zmieniać. Z tym wybadaniem potrzeby jest tu cały problem:) Jakieś sugestie pod jakim kątem sprawdzać te zaworki itd.? Czy zużycie jest jakoś widoczne, można zrobić jakiś test po otwarciu komór czy wymienia się to na "oko"? Dodatkowo w manualu nie widziałem tego, ale czy wcześniej spuszczam paliwo z gaźników tymi śrubami spustowymi od spodu? Strach je odkręcać;)
No właśnie nie ma jakiegoś uniwersalnego testu, jak się zdarzy, że wyrzuci paliwo do oleju to się wymienia. Paliwo lepiej jest spuścić, choć nie trzeba
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Paliwo w oleju.
Gacy666 każdy ma jakiegoś konika. Ja nie liczę i nie zapisuję takich rzeczy bo bym zwariował, a i po co, i tak jest chujowo a jeszcze się dobijać. Oczywiście to moje zdanie.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Paliwo w oleju.
Tomson pisze:Gacy666 każdy ma jakiegoś konika. Ja nie liczę i nie zapisuję takich rzeczy bo bym zwariował, a i po co, i tak jest chujowo a jeszcze się dobijać. Oczywiście to moje zdanie.

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
gacy666 pisze:No właśnie nie ma jakiegoś uniwersalnego testu, jak się zdarzy, że wyrzuci paliwo do oleju to się wymienia. Paliwo lepiej jest spuścić, choć nie trzeba
OK, ale po otwarciu tych gaźników już chyba można coś powiedzieć?
Podsumowując mój przypadek wygląda tak:
1. Kranik jest ok.
2. Spuściłem olej, nie ma w nim paliwa, ale jakiś taki syfek na dole był, coś jak nagar z silnika.
3. Skoro pojawiał mi się niewielki wyciek oleju na łączeniu z airboxa, a mam już te zestawy naprawcze turmaxa, to wywaliłem na stół te gaźniki, żeby nie było znów zdziwienia.
4. Otworzyłem komory pływakowe i chciałbym jakoś ocenić stan tych zaworków. Tylko jak? Ma jakoś siedzieć ciasno, jakoś wizualnie to można ocenić?
5. Jak sobie tam ruszam pływakiem, to w jednym z gaźników nie widzę, żeby podnosił się ten zaworek... Co prawda wcześniej go wyciągnąłem, włożyłem z powrotem, ale po odkręceniu śrubki do sciągania pływaka (nr 1), chyba nić się tam nie da spieprzyć - bo ona go pozycjonuje w tym samym miejscu.
https://www.dropbox.com/s/15fk6auyx4apbt8/20220331_191040_1_1.mp4?dl=0
6. To gniazdo zaworka po odkręceniu śrubki (nr 2) po prostu wyciągam szczypcami?
7. Jeśli wymienię zaworki z gniazdami -> trzeba się bawić tymi pływakami? Wtedy wygina się tą blaszkę nr 3 i w ten sposób ustawiam prawidłowy poziom paliwa w komorach gaźnikowych mierząc te odległości z manuala?
8. Jeśli zostawię stare zaworki, składam tak jak jest, bez regulacji - montuje to wszystko do moto, a potem po zalaniu paliwem gaźników sprawdzam ten poziom paliwa podpiętą gumową rurką od spodu?
Sorry, że jakieś oczywistości dla Was wypisuje, manula też mam, ale wole się upewnić niż to spieprzyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
Zrób jak możesz zdjęcia w makro końcówek zaworków. Czarnych łebkow.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
Na ile sprzęt pozwolił:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
No i masz odpowiedź w porównaniu do nowego
.
Chociaż nowy jakością gumy nie grzeszy.

Chociaż nowy jakością gumy nie grzeszy.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
Dzięki za pomoc w tej smutnej diagnozie;) Jeśli chodzi o zamiennik, dopiero widać tą "jakość" przy zbliżeniu, no ale cóż, liczę na to,że da radę.. Wymieniać to od razu z gniazdami?
Ostatnio zmieniony piątek, 1 kwietnia 2022, 22:18 przez daro84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
Warto je wyjąć i będziesz widział przy okazji ile syfu było w sitkach.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Paliwo w oleju.
Wymieniłem tłoczki i gniazda w 3 gaźnikach, 4 komplet zamienników wysłali mi do hondy..więc temat musi poczekać. Rozumiem,że teraz muszę ustawić wysokość tych pływaków? Podczas pomiaru pływaki powinny leżeć swobodnie na tych zaworach,czy je podnosić w górę do oporu?

- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Paliwo w oleju.
No i moja stara strzeliła focha, kranik przerobiłem wg patentu kolegi Łysy, dziękuję Jacku. Zestawy naprawcze gaźników zamówione. Tylko jak mam wymontować sworznie pływaków ?
Ostatnio zmieniony sobota, 11 czerwca 2022, 12:30 przez Markus, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Paliwo w oleju.
Mam coś takiego:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
Mały bit torx czy imbus, i puk puk małym młotkiem.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
Tylko delikatnie, żeby nie złamać nic.
- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: Paliwo w oleju.
Na przykłąd palca albo przysięgi małżeńskiej...
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Paliwo w oleju.
Markus pisze:No i moja stara strzeliła focha, kranik przerobiłem wg patentu kolegi Łysy, dziękuję Jacku. Zestawy naprawcze gaźników zamówione. Tylko jak mam wymontować sworznie pływaków ?
Szczelny ? To super
Jak się łamie przysięgę małżeńską ... w garażu z młotkiem ? puk puk ...

Pytam czysto teoretycznie bo braki wyobraźni
- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Paliwo w oleju.
Było pukpuk i zrobiło qufa pyk;( Dorobiłem mocowanie ale docelowo szukam gaźników, może być sam korpus byle bez ubytków.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Paliwo w oleju.
Który gaźnik ?
- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Paliwo w oleju.
4 cylinder pierwsze mocowanie, wymyśliłem taki uchwyt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Paliwo w oleju.
Może ma ktoś na zbyciu gaźniki ? Bo na portalach posucha, znalazłem 1 kpl niewiadomego pochodzenia.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Paliwo w oleju.
Ale lipa, no ale zdarza się
.
Jedynie te są dostępne-> https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xj ... E5Mjb.html , ale to pewnie już wiesz. Popytaj ludzi, co moto na części sprzedają, ja np. od nich brałem już coś -> https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/4AWdE/ , niedawno była cała XJRa u nich.

Jedynie te są dostępne-> https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xj ... E5Mjb.html , ale to pewnie już wiesz. Popytaj ludzi, co moto na części sprzedają, ja np. od nich brałem już coś -> https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/4AWdE/ , niedawno była cała XJRa u nich.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Paliwo w oleju.
Ja mam, razem z motórem
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Paliwo w oleju.
No i temat się powtórzył. Świeżo wymieniony olej. Całą zimę było ok a jak wymieniłem olej i odpaliłem moto to kranik się chyba zawiesił i przez prawie tygodnie przepuszczał. Olej śmierdzi a paliwo wylewało się przez wężyk z airbox. Czy filtr też do wymiany jak moto nie odpalałem z tym mixem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości