skrzywienie półek
skrzywienie półek
Witam,
Świeży zakup, jeździć się nie da jeszcze, więc trza posprawdzać co się da. Moto po szlifie i wszystko wskazuje że rzeczywiście delikatnym bo wszystkie numery VIN (końcówka) bite na lagach, baku, felgach, kolektorach są zgodne.
Przód rozebrałem. Łożyska w główce idealne i chyba miały niedawno przegląd al jedna laga na czubie krzywizna maks 2mm, druga z 8mm.
Teraz pytanie czy jest sens wysyłąć również do Tecrolu górną półkę? Chcę wysłać całe lagi z osią i dolną półkę ale górna to już rozbebeszanie stacyjki itd..
Świeży zakup, jeździć się nie da jeszcze, więc trza posprawdzać co się da. Moto po szlifie i wszystko wskazuje że rzeczywiście delikatnym bo wszystkie numery VIN (końcówka) bite na lagach, baku, felgach, kolektorach są zgodne.
Przód rozebrałem. Łożyska w główce idealne i chyba miały niedawno przegląd al jedna laga na czubie krzywizna maks 2mm, druga z 8mm.
Teraz pytanie czy jest sens wysyłąć również do Tecrolu górną półkę? Chcę wysłać całe lagi z osią i dolną półkę ale górna to już rozbebeszanie stacyjki itd..
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: skrzywienie półek
Jeszcze cztery lata temu w Tecrolu prostowali półki, sztyce, osie, rury. Krzysiek dobrze radzi- po prostu zadzwoń i wszystkiego się dowiesz.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Re: skrzywienie półek
Wstępnie już z nimi rozmawiałem ale dziś to wszytko rozbierałem i chciałem zapakować a oni dziś nie pracują.
Półek bym nie prostował ale chciałem im wysłać do sprawdzenia całość.
Na moje oko to tylko lagi są lekko krzywe. Prz obracaniu tak jak pisałem wyżej jedna ze 2mm a druga z 8mm odbijają od środka. Oczywiście po wujęciu i ułożęniu na stole.
Wydaje mi się, ze przy sile która je tak skrzywiła półki powinny być nietknięte. Ale tylko mi sie wydaje bo doświadczenia nie mam żadnego. Dlatego pytam. Po poluźnieniu śrub i odkręceniu koła dało się je obracać w półkach, wiec krzywizna jest chyba od dolnej półki w dół.
Tu jest dylemat... taką lekką krzywiznę to chyba lepiej wyprostować i mieć oryginał niż wymnieniać na jakieś no name.
Półek bym nie prostował ale chciałem im wysłać do sprawdzenia całość.
Na moje oko to tylko lagi są lekko krzywe. Prz obracaniu tak jak pisałem wyżej jedna ze 2mm a druga z 8mm odbijają od środka. Oczywiście po wujęciu i ułożęniu na stole.
Wydaje mi się, ze przy sile która je tak skrzywiła półki powinny być nietknięte. Ale tylko mi sie wydaje bo doświadczenia nie mam żadnego. Dlatego pytam. Po poluźnieniu śrub i odkręceniu koła dało się je obracać w półkach, wiec krzywizna jest chyba od dolnej półki w dół.
Tu jest dylemat... taką lekką krzywiznę to chyba lepiej wyprostować i mieć oryginał niż wymnieniać na jakieś no name.
Re: skrzywienie półek
Dzięki XRzysJek. Otworzyłem lampę i porozpinałem wtyczki i wyjąłem górną półkę.
Wysyłam im cały komplet do pomairów, sprawdzenia. Lagi mam idealne. Jak sie szmatą przetrze to żadnych śladów ścierania niema.
Zobaczymy co powiedzą po pomiarach. Może faktycznie wezmę nowe lagi. Byłem przygotowany na większe wydatki przy takim moto po szlifie a tu w sumie to tylko zbiornik do poprawki lakierniczej i te lagi. Reszta jest git.
Wysyłam im cały komplet do pomairów, sprawdzenia. Lagi mam idealne. Jak sie szmatą przetrze to żadnych śladów ścierania niema.
Zobaczymy co powiedzą po pomiarach. Może faktycznie wezmę nowe lagi. Byłem przygotowany na większe wydatki przy takim moto po szlifie a tu w sumie to tylko zbiornik do poprawki lakierniczej i te lagi. Reszta jest git.
Re: skrzywienie półek
Cześć,
Podepnę się tu pod temat. Po delikatnej stłucze w ubiegłym sezonie skrzywiły mi się lagi delikatnie, w pierwszej chwili myślałem że przekręciły się w półkach. Niestety po wyciągnięciu okazały się delikatnie krzywe więc wymieniłem je na nowe plus olej i uszczelniacze. Ostatnio je zakładając weszły bez najmniejszego problemu w półki i delikatnie je skręciłem.
Ale coś mnie tchnęło dziś i zacząłem myśleć czy przy stłuczce nie przekręciła się również górna półka względem dolnej? W manualu nie pisało nic o ustawianiu półek, w "Hayense" nie zrozumiałem za bardzo przekazu.
Czy dobrze rozumiem(?) że warto w tej chwili przy delikatnie skręconych śrubach od półek odkręcić główna nakrętkę na górze w celu ewentualnego naprostowania górnej półki, przesunięciu delikatnie lag góra dół i skręceniu wszystkiego?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Podepnę się tu pod temat. Po delikatnej stłucze w ubiegłym sezonie skrzywiły mi się lagi delikatnie, w pierwszej chwili myślałem że przekręciły się w półkach. Niestety po wyciągnięciu okazały się delikatnie krzywe więc wymieniłem je na nowe plus olej i uszczelniacze. Ostatnio je zakładając weszły bez najmniejszego problemu w półki i delikatnie je skręciłem.
Ale coś mnie tchnęło dziś i zacząłem myśleć czy przy stłuczce nie przekręciła się również górna półka względem dolnej? W manualu nie pisało nic o ustawianiu półek, w "Hayense" nie zrozumiałem za bardzo przekazu.
Czy dobrze rozumiem(?) że warto w tej chwili przy delikatnie skręconych śrubach od półek odkręcić główna nakrętkę na górze w celu ewentualnego naprostowania górnej półki, przesunięciu delikatnie lag góra dół i skręceniu wszystkiego?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
Najpierw ustawiasz wysokość lat względem górnej półki ( na luźno) i skręcasz dolną półkę ,ustawiasz kierownicą koło na prosto i dokręcasz półkę do sztycy ,potem dokręcasz lagi górną półką.
Gwintów nie poukręcaj klucz dyno się przyda
Gwintów nie poukręcaj klucz dyno się przyda

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: skrzywienie półek
Może miałeś za bardzo skręcone śruby?
Jak pisze farba, ale też dlatego że przy odpowiednim (nie za dużym) ścisku lag na górze i dole w niektórych "wywrotkach" pozostaje margines luzu który nie wykrzywia lag a jedynie je skręca względem półek. Dalej jak farba pisze.
Znam ze 2 takie przypadki kiedy pomimo skręconych lag okazały się proste.
Jak pisze farba, ale też dlatego że przy odpowiednim (nie za dużym) ścisku lag na górze i dole w niektórych "wywrotkach" pozostaje margines luzu który nie wykrzywia lag a jedynie je skręca względem półek. Dalej jak farba pisze.
Znam ze 2 takie przypadki kiedy pomimo skręconych lag okazały się proste.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: skrzywienie półek
No bez klucza dynamometrycznego i manuala do motocykla nie podchodzę. Lubię mieć dobrze zrobiony i czysty motocykl takie o to moje zboczenie
Na czasie się tym zajmę
jeszcze półkę dolna chce odmalować bo nalot rdzawy jest od spodu, ślimak wyczyścić i nasmarować nowym smarem, linkę oleju troszkę nawilżyć w środku. Jak już mam rozebrane coś to robię wszystko od A do Z ku chwale XJR
I dziękuję kolegą za odpowiedź 




Re: skrzywienie półek
Witam
Dziś robiłem pierwsza jazdę i no XJR jedzie prosto a kierownica jest skręcona w prawą stronę (moto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto). Przy montazu już widziałem że błotnik lekko kosi no i miałem rację jest lekko krzywo skręcony przód. I teraz mam pytanie co popuścić i jak ustawić żeby było prosto i zgodnie ze sztuką. Z góry dziękuję i pozdrawiam
A i wcześniej skręcałem wszystko bez koła i ośki założonej. Teraz już wszystko mam zmontowane
Dziś robiłem pierwsza jazdę i no XJR jedzie prosto a kierownica jest skręcona w prawą stronę (moto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto). Przy montazu już widziałem że błotnik lekko kosi no i miałem rację jest lekko krzywo skręcony przód. I teraz mam pytanie co popuścić i jak ustawić żeby było prosto i zgodnie ze sztuką. Z góry dziękuję i pozdrawiam

A i wcześniej skręcałem wszystko bez koła i ośki założonej. Teraz już wszystko mam zmontowane

Re: skrzywienie półek
Ok już chyba mam co źle zrobiłem przy montażu. Robiłem jak koledzy pisali wyżej zluzowałem nakrętkę na półce włożyłem lagi skręciłem dolne lekko i przy skręcaniu nakrętki dolna półka zaparła się na ograniczniku a górna lekko się przesunęła przy dokręcaniu nakretki w prawo i później dokrecilem lagi na górnej półce i dolnej z momentem i stąd ta rozbieżność! W sobotę wszystko rozbiore i skręce już z pomocą od nowa. Włożę lagi, ustawie wysokość, złapie dolną półką z momentem, założę koło skręce ośkę (wcześniej robiłem wszystko bez założonego koła) i dopiero dokręce nakrętkę i lagi do górnej półki
Przez chwilę myślałem że może półka się gdzieś wykrzywiła ale nowiutkie lagi wchodziły przez półki jak w masło (bez żadnego rozchylania nacięć w półkach śrubokrętem więc otwory są współosiowe, i ośkę też sprawdzałem później czy jest prosta) 


Re: skrzywienie półek
Jak kupiłem moto to też kiera mi na prawo leciała. Luzowałem, pukałem, prostowałem i się udało.
Wkur... to, ale powodzenia życzę.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wkur... to, ale powodzenia życzę.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 16
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2023, 12:00
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
Hej
Mam pytanie. Robiłem pełen serwis lag. Wysunęły się idealnie aczkolwiek nie chciały wejść. Górna półka przesunięta o dobre 5mm względem dolnej. Napinałem się z godzinę żeby to włożyć i przypomniało mi się, że kierownica po wyjęciu obu lag opadła mi na lewą stronę. Przekręciłem kierownicę bez półek i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę. Lagi wsunęły się bez problemu.
Moje pytanie brzmi czy przy prawidłowym skręceniu główki dolna półka powinna móc się przesuwać względem dolnej bo u mnie tak jest.
Łożyska główki nie wykazują luzów. Kierownica chodzi gładko, bez zacięć. Przypominam sobie, że po mocnym hamowaniu sporadycznie po puszczeniu hamulca czułem/słyszałem delikatne takie jakby stuknięcie. Myślałem, że to klocki w zaciskach mają jakiś luzik i tak pykają.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam pytanie. Robiłem pełen serwis lag. Wysunęły się idealnie aczkolwiek nie chciały wejść. Górna półka przesunięta o dobre 5mm względem dolnej. Napinałem się z godzinę żeby to włożyć i przypomniało mi się, że kierownica po wyjęciu obu lag opadła mi na lewą stronę. Przekręciłem kierownicę bez półek i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę. Lagi wsunęły się bez problemu.
Moje pytanie brzmi czy przy prawidłowym skręceniu główki dolna półka powinna móc się przesuwać względem dolnej bo u mnie tak jest.
Łożyska główki nie wykazują luzów. Kierownica chodzi gładko, bez zacięć. Przypominam sobie, że po mocnym hamowaniu sporadycznie po puszczeniu hamulca czułem/słyszałem delikatne takie jakby stuknięcie. Myślałem, że to klocki w zaciskach mają jakiś luzik i tak pykają.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: skrzywienie półek
Może masz jajko na główce ramy?
Dolna półka po skręceniu wszystkiego przesuwa się przód tył w główce?
Dolna półka po skręceniu wszystkiego przesuwa się przód tył w główce?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2023, 12:00
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
Nic się nie przesuwa. Brak luzu tak jak napisałem. Moto jeździło normalnie. Ruszyłem to tylko dlatego żeby zrobić serwis lag
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: skrzywienie półek
dtobiasz pisze:Hej
Moje pytanie brzmi czy przy prawidłowym skręceniu główki dolna półka powinna móc się przesuwać względem dolnej bo u mnie tak jest.
Zadaj pytanie ponownie bo nie czaję
P.S. jeśli masz zmontowane półki w główce to obie lagi mają się wsunąć bez oporów z dolnej w górną
- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: skrzywienie półek
Wyżej opisuje problem czy to normalne ,ze
kiedy skręcił kierownicę bez lag ,dolna półka stanęła na ograniczniku a górna poszła dalej czy jest cos tak
kiedy skręcił kierownicę bez lag ,dolna półka stanęła na ograniczniku a górna poszła dalej czy jest cos tak
Kontakt 782267431 

- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: skrzywienie półek
Aaaaaaaa no tak .... można tego nie wiedzieć
i tak, to normalne że półki obracają się wobec siebie
i tak, to normalne że półki obracają się wobec siebie
-
- Posty: 16
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2023, 12:00
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
W mój opis wdał się błąd i opis może zostać mylnie zinterpretowany.
..."Przekręciłem kierownicę bez półek i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę."
powinno być - Przekręciłem kierownicę bez lag i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę.
Nic poza śrubami trzymającymi lagi w półce umożliwiające ich wysunięcie nie odkręcałem. Ani śruby na górnej półce ani śrub koronkowych. Czy przy takim opisie półki powinny "ruszać się" względem siebie?
..."Przekręciłem kierownicę bez półek i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę."
powinno być - Przekręciłem kierownicę bez lag i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę.
Nic poza śrubami trzymającymi lagi w półce umożliwiające ich wysunięcie nie odkręcałem. Ani śruby na górnej półce ani śrub koronkowych. Czy przy takim opisie półki powinny "ruszać się" względem siebie?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: skrzywienie półek
dtobiasz pisze:W mój opis wdał się błąd i opis może zostać mylnie zinterpretowany.
..."Przekręciłem kierownicę bez półek i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę."
powinno być - Przekręciłem kierownicę bez lag i stuknąłem ogranicznikiem skrętu (tym na półce dolnej) o ramę.
Nic poza śrubami trzymającymi lagi w półce umożliwiające ich wysunięcie nie odkręcałem. Ani śruby na górnej półce ani śrub koronkowych. Czy przy takim opisie półki powinny "ruszać się" względem siebie?
Bardziej chodziło o to:
Moje pytanie brzmi czy przy prawidłowym skręceniu główki dolna półka powinna móc się przesuwać względem dolnej bo u mnie tak jest.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: skrzywienie półek
dtobiasz pisze: Czy przy takim opisie półki powinny "ruszać się" względem siebie?
Tak
-
- Posty: 16
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2023, 12:00
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
Może jestem upierdliwy aczkolwiek chciałbym dopytać bo ciężko mi to zrozumieć.
Sztyca jest wprasowana w dolną półkę więc powinno być to sztywne połączenie potem leci łożysko dolne, górne, 2 nakrętki koronkowe rozdzielone gumową podkładką, podkładka z wąsami, półka i nakrętka spinająca sztycę z górną półką. Ta ostatnia nakrętka jest dociskana siłą 110nm więc to powiedzmy bardzo duża siła. Mając taką wiedzę nie mogę sobie uzmysłowić jak to może się ruszać między sobą. Nie lata to luźno no ale istnieje możliwość przesunięcia.
Sztyca jest wprasowana w dolną półkę więc powinno być to sztywne połączenie potem leci łożysko dolne, górne, 2 nakrętki koronkowe rozdzielone gumową podkładką, podkładka z wąsami, półka i nakrętka spinająca sztycę z górną półką. Ta ostatnia nakrętka jest dociskana siłą 110nm więc to powiedzmy bardzo duża siła. Mając taką wiedzę nie mogę sobie uzmysłowić jak to może się ruszać między sobą. Nie lata to luźno no ale istnieje możliwość przesunięcia.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: skrzywienie półek
Pod nakrętką górną masz podkładkę jeszcze.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: skrzywienie półek
Rusza się niezależnie bo są dwa łożyska.
Faktycznie jesteś upierdliwy
Wymieniając olej w latach dwa lata temu stwierdziłem, że lagi nie mają tych samych wymiarów.
Dzwonię do Pana Farby i razem żeśmy rozkminili, że jest śruba spinająca ośkę, która wydłuża jedną lage.
Faktycznie jesteś upierdliwy

Wymieniając olej w latach dwa lata temu stwierdziłem, że lagi nie mają tych samych wymiarów.
Dzwonię do Pana Farby i razem żeśmy rozkminili, że jest śruba spinająca ośkę, która wydłuża jedną lage.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2023, 12:00
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
Co mają do rzeczy łożyska do ruszania się półek między sobą. Dolna półka jest na sztywno ze sztycą. Górna jest "na sztywno" z górną nakrętką koronkową. Jedyna opcja ruchu, którą ja widzę może wynikać z gumowej podkładki między nakrętkami koronkowymi.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: skrzywienie półek
JPRD człowieku.... tak jest w każdej, zrozum to i zaakceptuj
-
- Posty: 16
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2023, 12:00
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
- Województwo: W-mazowieckie
Re: skrzywienie półek
Ok już nie drążę. Dzięki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości