Kontrolka ciśnienia oleju
Kontrolka ciśnienia oleju
Pytanko: czy kontrolka ciśnienia oleju w XJR zapala się po przekręceniu kluczyka i po ok 2 sekundach gaśnie niezależnie czy odpalam czy nie? W poprzednich moich motocyklach zawsze gasła dopiero po odpaleniu. Czy tu jest tak jak w nowszych VW, że kontrolka gaśnie jeżeli jest właściwy poziom oleju i ewentualnie zapala się przy braku ciśnienia oleju po odpaleniu silnika?
Pytanie dodatkowe, które nasunęło mi się po sobotnich jazdach testowych czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach ( zamykania kierownicy)? Byłem tym zaskoczony. Miałem wcześniej Hondę Seven Fifty czyli podobny sprzęt zarówno gabarytowo jak i konstrukcyjnie i ona szła zawsze jak po sznurku, szło ją prowadzić balansem ciała niezależnie od prędkości, natomiast xjr jedzie trochę podobnie do NTV która tragicznie dokręcała kierownice w zakrętach. Kwestia zapewne przyzwyczajenia niemniej jestem trochę zdziwiony...
Pozdrawiam.
Pytanie dodatkowe, które nasunęło mi się po sobotnich jazdach testowych czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach ( zamykania kierownicy)? Byłem tym zaskoczony. Miałem wcześniej Hondę Seven Fifty czyli podobny sprzęt zarówno gabarytowo jak i konstrukcyjnie i ona szła zawsze jak po sznurku, szło ją prowadzić balansem ciała niezależnie od prędkości, natomiast xjr jedzie trochę podobnie do NTV która tragicznie dokręcała kierownice w zakrętach. Kwestia zapewne przyzwyczajenia niemniej jestem trochę zdziwiony...
Pozdrawiam.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
focusgr pisze:Pytanko: czy kontrolka ciśnienia oleju w XJR zapala się po przekręceniu kluczyka i po ok 2 sekundach gaśnie niezależnie czy odpalam czy nie?
Tak
[ Dodano: 2009-10-05, 08:47 ]
focusgr pisze:czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach
Raczej nie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Kontrolka ciśnienia oleju
focusgr pisze:Pytanko: czy kontrolka ciśnienia oleju w XJR zapala się po przekręceniu kluczyka i po ok 2 sekundach gaśnie ...
To nie jest kontrolka ciśnienia, tylko poziomu oleju. Zapala się na chwilę po przekręceniu kluczyka, abyś widział, że nie jest przepalona, po czym gaśnie.
Z doświadczenia wiem, że jak się zapali w czasie jazdy, to nie oznacza, iż całkiem nie ma oleju w silniku - jest go poniżej połowy skali podziałki. Tak przynajmniej miałem w XJR 1200.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
focusgr pisze:Pytanie dodatkowe, które nasunęło mi się po sobotnich jazdach testowych czy generalnie xjr ma tendencję do zwalania się w wolnych zakrętach ( zamykania kierownicy)? Byłem tym zaskoczony. Miałem wcześniej Hondę Seven Fifty czyli podobny sprzęt zarówno gabarytowo jak i konstrukcyjnie i ona szła zawsze jak po sznurku, szło ją prowadzić balansem ciała niezależnie od prędkości, natomiast xjr jedzie trochę podobnie do NTV która tragicznie dokręcała kierownice w zakrętach. Kwestia zapewne przyzwyczajenia niemniej jestem trochę zdziwiony...
Pozdrawiam.
Trza się wjeździc i w zakrętach zapindalac

A poważnie to Hondę S.F. troszkę inaczej się śmiga. Z tego co pamiętam jest tam węższa oponka tylnia (<<chyba>> tył 150). W XJR masz 180 lub co niektórzy 190. To ma na pewno wpływ w zakrętach. Ogólnie jednak tragedii nie ma i jak się wjeździsz to uczucie to minie.
Pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
focusgr pisze:Dziwne, bardzo dziwne.... No ale to moja pierwsza Yamaha. Zdradziłem dla niej Hondę
Eeeee, zaraz dziwne. Dziwnie to w mojej Mozzarelli jest umiejscowiony włącznik kierunkowskazów

Ja dla XJRki także zdradziłem Hondę i to też SevenFifty i nie żałuję. To po prostu naturalny, kolejny krok w mojej ewolucji motoryzacyjnej. Uszy do góry. Jak się wjeździsz to zobaczysz co potrafi XJR!
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
edwin pisze:a tak swoją drogą to wolę mieć kontrolkę poziomu oleju niż ciśnienia...
Słuszna uwaga. Także uważam, że to lepszy wynalazek, bo jak się zaświeci kontrolka poziomu to masz jeszcze szanse na reakcję. W przypadku kontrolki ciśnienia, jak się zaświeci to zazwyczaj jest już po zawodach - remontujesz, bądź wymieniasz silnik

ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
kontrolka smarowania
zapala mi się kontrolka smarowania ,odpalam na ssaniu rozgrzewam moto ,ruszam za chwile zapala się kontrolka gasze moto odpalam ponownie jest ok. czy to jest coś czym mam się przejmować, może to czujnik,olej jest świeży i jest stan,co mam robić?
W tym silniku o ile się nie mylę jest tylko kontrolka poziomu oleju. Normalnie, kiedy zaczyna się świecić na dłużej to należy dolać około 250ml oleju, ale nie ma obawy, że zatrzemy od razu silnik jeśli poświeci ona przez kilkadziesiąt kilometrów.
W sytuacji, kiedy jednak świeci ona mimo pełnej miski olejowej należy sprawdzić najpierw wtyczkę czujnika oleju. Jeżeli połączenie jest w porządku to musimy wymienić prawdopodobnie czujnik, ale nie obędzie się tutaj bez spuszczenia oleju. Czujnik znajduje się w misce olejowej.
W sytuacji, kiedy jednak świeci ona mimo pełnej miski olejowej należy sprawdzić najpierw wtyczkę czujnika oleju. Jeżeli połączenie jest w porządku to musimy wymienić prawdopodobnie czujnik, ale nie obędzie się tutaj bez spuszczenia oleju. Czujnik znajduje się w misce olejowej.
JAREK pisze:U mnie zapala się czasami, bardzo żadko ale jednak. Z reguły zauważyłem, ża dzieje się tak jak słabo przed jazdą rozgrzeję silnik.
Gaśnie natomiast natychmiast jak trochę mocniej przyhamuję na chwilkę przednim hamulcem u puszczę.
Możliwe,że jezdzisz na minimalnym stanie.
Wtedy zimny olej zostaje rozprowadzony po silniku i nie nadąża spływac do miski olejowej.
Jeżeli czujnik oleju jest w przedniej części miski to właśnie podczas chamowania reszta oleju przelewa się do przodu i w tym przypadku kontrolka gaśnie.
Tak mi się wydaje.
No nie, aż tak drastycznie to nie trzeba się ograniczać. Swego czasu przejeździłem FJ-ą z minimalnym poziomem oleju i ciągle włączającą się kontrolką co najmniej tydzień zanim w końcu zrobiłem dolewkę. Gwarantuję, że nic się nie stanie nawet podczas ostrej jazdy. Oczywiście nie warto przesadzać i lepiej jak najszybciej dolać 250ml, ale w razie gdyby taka przygoda przytrafiła się gdzieś w trasie to nie trzeba się od razu stresować dzwoniąc do kumpli po pomoc.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
No i ja cós mam z tą lampką. Ale moi osobiści fachmani zaleli mi nieco rzadszy olej. Zobaczymy co będzie gdy wrócę do właściwego (20W40)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Konstrukcja yamahy jest taka, a w szczególności tych modeli chłodzonych powietrze-olej, że kontrolka służy jedynie do kontroli poziomu oleju nie do kontroli ciśnienia. Jeżeli się świeci tzn., że jest zbyt niski stan oleju. Często bywa tak, że jeżeli jest za mało oleju to potrafi się coś w rodzaju zapowietrzyć kanał olejowy i kontrolka będzie się świeciła dłużej. Wówczas trzeba trochę bujnąć na boki sprzętem i powinno ustąpić, a potem wiadomo co - dolać oleju
. Co do kabelków to się nie wypowiadam, a wiadomo trzeba sprawdzić wszystko dla pewności.

Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość