Wyciągnięcie bebechów
Też byłem u mechanika po wymianie wydechu,i tak synchro po wymianie okazało się zbędne,a co do sprawy składu mieszanki powiedział mi tak,że przy wymianie samych końcówek wydechu w 99,9% regulacja jest zbędna lecz przy wymianie kompletnego układu wydechowego na akcesoryjny w 99,9% regulacja jest konieczna.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Dzieki panowie właśnie o to mi chodziło i taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje
Bo teoria teorią ale chodziło mi głównie o wasze doświadczenie na "żywym organizmie" i w praktyce.
Nie chcę bez powodu wywalać parę stówek na mechaniora po wyjęciu tych dławików.Więc myślę ,że się skuszę i do weekendu wywalę te dławiki.
Znam też kilka przypadków wymiany całych wydechów na inne w motocyklach gdzie nikt nic nie regulował i wszystko było ok. A nawet przykład kolegi w quadzie w Raptorze gdzie można wkładać i wyjmować dławik w bardzo szybki i prosty sposób, jeślki tam potrzeba by była za każdym razem strojenia gaźnika firma zrobiła by taką możliwość bes sensu.
Pozdro
Bo teoria teorią ale chodziło mi głównie o wasze doświadczenie na "żywym organizmie" i w praktyce.
Nie chcę bez powodu wywalać parę stówek na mechaniora po wyjęciu tych dławików.Więc myślę ,że się skuszę i do weekendu wywalę te dławiki.
Znam też kilka przypadków wymiany całych wydechów na inne w motocyklach gdzie nikt nic nie regulował i wszystko było ok. A nawet przykład kolegi w quadzie w Raptorze gdzie można wkładać i wyjmować dławik w bardzo szybki i prosty sposób, jeślki tam potrzeba by była za każdym razem strojenia gaźnika firma zrobiła by taką możliwość bes sensu.
Pozdro
-
- Posty: 200
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
- Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
- Województwo: E-łódzkie
W lutym pobawiłem się i w moich oryginalnych wydechach wywaliłem końcówki tak jak część z Was już to opisywała.
Mam zapędy jeszcze na filtr powietrza K&N, po wizycie w serwisie usłyszałem ,że regulacja gaźników jest konieczna dopiero po wrzuceniu dyno-jetów i zmianie filtra razem, samo "uskrzydlenie "oryginalnych kominów nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji.
Moto jeździ normalnie,spalanie bez zmian,jedyna różnica jest taka ,że po zamknięciu gazu z wyższych obrotów słychać charakterystyczne strzelanie w wydechy.
Mam zapędy jeszcze na filtr powietrza K&N, po wizycie w serwisie usłyszałem ,że regulacja gaźników jest konieczna dopiero po wrzuceniu dyno-jetów i zmianie filtra razem, samo "uskrzydlenie "oryginalnych kominów nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji.
Moto jeździ normalnie,spalanie bez zmian,jedyna różnica jest taka ,że po zamknięciu gazu z wyższych obrotów słychać charakterystyczne strzelanie w wydechy.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu
W tak niewysilonym i topornie zestrojonym czterosuwie jak XJR, otwieranie wydechów nie ma żadnego wpływu na regulację gaźników, które nawet nie mają prawdziwego układu rezonansowego ( i tylko dlatego można tam stosować niskooporowe filtry K&N bez modyfikacji dysz i poziomu paliwa). Ostatnią częścią w układzie wydechowym, teoretycznie mogącą mieć znaczenie, jest ta rdzewiejąca puszka pod silnikiem udająca komorę rezonatora. Za nią można już montować wszystko co nie zdusi spalin ( zamiast niej zresztą też). Prawie cała teoria działania wydechu ileśtam w mniej, np 4 w 1, (XJR 4 w 1 w 2 ), polega na takim dobraniu długości kolektorów i układu rozprężnego, żeby spaliny z różnych cylindórw nie "dusiły" się wzajemnie ( w jakimś wzorcowym układzie rezonansowym dla czterosuwu, energia gazów spalinowych ma pomagać opróżniać komorę spalania). Oddławienie tak prymitywnego wydechu jak XJR spowoduje jedynie hałas i ew lepsze osiągi.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Witam.
Wywaliłem dławiki w kominach , efekt jest baardzo zadowalający, moto chodzi tylko trochę głośniej ma bardziej basowy pomruk, strzela w wydechy nieco głośniej, ogólnie chodzi bardziej charakternie, a nie jak by miała szmatami kominy zapchane.Troszkę gorzej wyglądają z tyłu kominy tylko ale widzą różnicę tylko ci co się orientują.Co do ilości spalanego paliwa i mocy się nie wypowiem jeszcze bo za krótko ze względu na pogodę się przejechałem, ale myślę ,że będzie bez zmian, może nawet jest dół mocniejszy ale muszę to jeszcze dobrze sprawdzić tzn dłużej polatać.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Wywaliłem dławiki w kominach , efekt jest baardzo zadowalający, moto chodzi tylko trochę głośniej ma bardziej basowy pomruk, strzela w wydechy nieco głośniej, ogólnie chodzi bardziej charakternie, a nie jak by miała szmatami kominy zapchane.Troszkę gorzej wyglądają z tyłu kominy tylko ale widzą różnicę tylko ci co się orientują.Co do ilości spalanego paliwa i mocy się nie wypowiem jeszcze bo za krótko ze względu na pogodę się przejechałem, ale myślę ,że będzie bez zmian, może nawet jest dół mocniejszy ale muszę to jeszcze dobrze sprawdzić tzn dłużej polatać.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
A ja cofam co napisałem. Odkręciłem tą końcóweczkę na kominie przykręconą na imbusy. Okazało się, że to tylko zaślepka zasłaniająca spawy. Żeby wybebeszyć katalizator trza ciąć. Ciekawe jak u Cezara jest w Hondzie?? Pierwsza fucha w XJR Gaźnikowcy nie bać się, piszę o Vespie
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
a co sądzicie o takich wydechach?
http://moto.allegro.pl/item1041898343_t ... iller.html
tylko nie mają rur do połączenia z tą puszką pod silniorem
[ Dodano: 2010-05-28, 14:30 ]
Panowie, a czy ktoś z was próbował kiedyś zrobić samemu wydech do xjr?
Korci mnie żeby spróbować
http://moto.allegro.pl/item1041898343_t ... iller.html
tylko nie mają rur do połączenia z tą puszką pod silniorem
[ Dodano: 2010-05-28, 14:30 ]
Panowie, a czy ktoś z was próbował kiedyś zrobić samemu wydech do xjr?
Korci mnie żeby spróbować
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5622
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Ten filmik ktoś widział? Może komuś się przyda:
http://www.youtube.com/watch?v=o3fckdJC ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=o3fckdJC ... re=related
Doradźcie mi , bo mam dwa inne wyloty wydechów.
Lewy ładnie gada i ma szeroki wylot , prawy taki jak widać na fotce
Chcę wyciągnąć bebechy i nie wiem czy zostawić lewy wydech bez zmian czy oba wypatroszyć ?
Dodam że prawy komin jest z angola (homologacja E1) a lewy normalny E13 , czy to coś zmienia?
Lewy ładnie gada i ma szeroki wylot , prawy taki jak widać na fotce
Chcę wyciągnąć bebechy i nie wiem czy zostawić lewy wydech bez zmian czy oba wypatroszyć ?
Dodam że prawy komin jest z angola (homologacja E1) a lewy normalny E13 , czy to coś zmienia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
http://www.youtube.com/watch?v=o3fckdJCLeg
Mogą się rożnić skoro są z innych motocykli, jeśli nie z zewnątrz to w środku, ale niekoniecznie - niech inni się wypowiedzą.
MarcinJ pisze:Dodam że prawy komin jest z angola (homologacja E1) a lewy normalny E13 , czy to coś zmienia?
Mogą się rożnić skoro są z innych motocykli, jeśli nie z zewnątrz to w środku, ale niekoniecznie - niech inni się wypowiedzą.
I tu sie nie zgodze sam wybebeszalem swoje wydechy i wstawialem takie koncowki i mruczy zajebiscie nie za glosno tylko w sam raz basowo.Proponuje wybebeszyc ten drugi wydech i dorobic koncowke z kwasowy i bedzie git.A tu masz linka jak to zrobic http://www.digitize.co.uk/xjrexhaustmod.htm
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Solar pisze: tu sie nie zgodze sam wybebeszalem swoje wydechy i wstawialem takie koncowki i mruczy zajebiscie
Skoro wstawiłeś koncówki i mruczy zajebiście to skąd wiesz jak mruczy bez końcówek ?
MarcinJ pisze:Chcę wyciągnąć bebechy i nie wiem czy zostawić lewy wydech bez zmian czy oba wypatroszyć ?
Śmiało - nie zostawiaj nic. Inaczej zapłacisz za to co ma tylko wyglądać a nie wygłąda.
[ Dodano: 2011-02-24, 19:36 ]
zela-r1 pisze:jak wybebeszysz, to bez końcówki też będzie ładnie mruczał
O ! Mądrego warto posłuchać !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Solar pisze:wybebeszony wydech bez owych koncowek wyglada jak by mu cos brakowalo
Sama nazwa - wybebeszony - mówi o tym że nic tam sie nie wkłada. W przeciwnym wypadku po co wybebeszać ? No chyba że wybebeszać do połowy, alba 1/2, albo wybebeszać trochę
Solar pisze:
Solar pisze:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zgadzam się. Ale też nie wydawałbym kasy na super specjalne końcówki. Kwasówka i już.Solar pisze:Dla mnie osobiscie wybebeszony wydech bez owych koncowek wyglada jak by mu cos brakowalo
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości