prondu!?
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
prondu!?
- brak mógł spowodować że miałem problem z odpaleniem, ale czy również mógł być to powód iż dwukrotnie po ok 3sek zgasła (na ssaniu), nadmienie iż ładnie sie kręciła na 2k obrotów
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Brak prundu raczej utrudnia odpalanie.
A co do gaśnięcia na ssaniu: to czasem tak mam, że jak go nie w wyłączę to się zdusić potrafi. Po prostu trzeba wcześniej ssanie zamyknąć
A koledzy nie poniali?


A koledzy nie poniali?

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
tak
o ile dobrze cię zrozumiałem.
alternator potrzebuje prądu do wzbudzenia, jeżeli aku padło całkiem i odpaliłeś z zewnętrznego źrodła to po zbyt szybkim odpięciu zewn zasilania mogła zgasnąc .
niema prądu bez "prądu"
aku dośc szybko się "podnosi" uzyskuje napięcie minimalne do wzbudzenia alternatora jednak praca na totalnie rozładowanym aku może doprowadzic do uszkodzenia prostownika w alternatorze. przy odpalaniu z zewnętrznego źrodła wskazane jest podtrzymanie napięcia"nie odłączanie go przez ok 1-2 min aż aku pojazdu się podładuje.

alternator potrzebuje prądu do wzbudzenia, jeżeli aku padło całkiem i odpaliłeś z zewnętrznego źrodła to po zbyt szybkim odpięciu zewn zasilania mogła zgasnąc .
niema prądu bez "prądu"
aku dośc szybko się "podnosi" uzyskuje napięcie minimalne do wzbudzenia alternatora jednak praca na totalnie rozładowanym aku może doprowadzic do uszkodzenia prostownika w alternatorze. przy odpalaniu z zewnętrznego źrodła wskazane jest podtrzymanie napięcia"nie odłączanie go przez ok 1-2 min aż aku pojazdu się podładuje.
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Aku jeszcze o własnych siłach, ale wygląda na to że długo nie pociągnie.
Muszę zainwestować w przekaźnik odcinający ciepłe łapki, niby instrukcja mówi że jak napięcie spadnie do 11v to się wyłączają ale dla leciwego aku to wystarcza aby paść na kolana.(moje gapiowstwo, tyle razy zresztą tu opisywane). Pomierzyłem dzisiaj czy aby z ładowaniem problemu niema.
Najwyraźniej ostatnie 200km pomogło, bo nijakich problemów dziś nie miałem. Dziwi mnie fakt że jak się daje uruchomić to istnieje możliwość takowych zachowań ze słabym aku, moja włoska poprzedniczka takich numerów mi nie robiła.
Muszę zainwestować w przekaźnik odcinający ciepłe łapki, niby instrukcja mówi że jak napięcie spadnie do 11v to się wyłączają ale dla leciwego aku to wystarcza aby paść na kolana.(moje gapiowstwo, tyle razy zresztą tu opisywane). Pomierzyłem dzisiaj czy aby z ładowaniem problemu niema.
Najwyraźniej ostatnie 200km pomogło, bo nijakich problemów dziś nie miałem. Dziwi mnie fakt że jak się daje uruchomić to istnieje możliwość takowych zachowań ze słabym aku, moja włoska poprzedniczka takich numerów mi nie robiła.
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5678
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
ja na początku sezonu kupiłem u Krabiego nowe aku bo ten co mam od nowości dwa razy mi padł, ale wystarczyła przejażdżka do Bełchatowa i aku gada jak złoto do dziś mimo, że moto uruchamiam ostatnimi czasy (czytaj: w tym sezonie) raz na miesiąc i nowe aku czeka w szafie.mryc pisze:Najwyraźniej ostatnie 200km pomogło,
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
napięcie ponżej 1,6 v na celę kwalifikuje aku do recyclingu, co prawda będzie on ''działac'' ale jak pisałem wcześniej szkoda alternatora.prawidłowe napięcie to 2.1 - 2.2 v na celę.
pozatym akumulatory źle znoszą bak użytkowania , postawiony na półkę "bezrobotny" padnie szybciej niż ciężko pracujący , wtym celu nowoczesne ładowarki są wyposażone w układ rozładowujący.działa to w ten sposób że po pełnym naładowaniu ładowarka samoczynnie rozładowuje akumulator i po odpowiednim rozładowaniu ładuje go ponownie.
pozatym akumulatory źle znoszą bak użytkowania , postawiony na półkę "bezrobotny" padnie szybciej niż ciężko pracujący , wtym celu nowoczesne ładowarki są wyposażone w układ rozładowujący.działa to w ten sposób że po pełnym naładowaniu ładowarka samoczynnie rozładowuje akumulator i po odpowiednim rozładowaniu ładuje go ponownie.

- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
farba pisze:, wtym celu nowoczesne ładowarki są wyposażone w układ rozładowujący.działa to w ten sposób że po pełnym naładowaniu ładowarka samoczynnie rozładowuje akumulator i po odpowiednim rozładowaniu ładuje go ponownie.
THN za wykład, masz na myśli coś takiego http://moto.allegro.pl/oxford-360t-pros ... 14283.html, czy może coś bardziej wymyślnego.
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
suzigsx1 pisze:Coś nie hula ten link
a tyn tak http://moto.allegro.pl/oxford-360t-pros ... 14283.html
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
mariuszdg dużą masz tę kanapę?
Jak motocykl jest w ruchu to po co mu prostownik?

Jak motocykl jest w ruchu to po co mu prostownik?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
piontek pisze:mariuszdg dużą masz tę kanapę?![]()
Kanapa duża, tylko miejsca pod nią jak na lekarstwo.
piontek pisze:Jak motocykl jest w ruchu to po co mu prostownik?
Czasami się przydaje. Gdybyś np podłączył manetki tak jak w instrukcji było, gwarantuje, że szybko kupiłbyś prostownik.
Zimą też jest lepiej dla baterii gdy zostawimy ją podpiętą pod ładowarkę. Nowsze prostowniki mają funkcję tzw. podtrzymania. Mianowicie (w przeciwieństwie do ładowarek tel komórkowych), pozwalają one na rozładowanie się np do 85% aqu i dopiero wtedy je ładują, dociągną do 100% i się wyłączają i tak przez całą zimę...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Po co jest prostownik to ja rozumiem. Nie rozumiem tylko po co wozić go pod kanapą (czyli tak, że ciągamy go codziennie). Na większy wyjazd też mogę zrozumieć - w kilka pojazdów to może jeszcze jeszcze - jeden niech weźmie.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
u mnie tak to właśnie wygląda. Na wypady do pracy, czy pośmigać gdzieś blisko nie biorę go. Ale gdy wchodzi w grę nocleg to już najczęściej zabieram. Jak się go już upchnie razem z kluczami, olejarką, sterownikiem, alarmem, opaskami zaciskowymi, szmatką, manometrem itp to już go mi się wyciągać nie chce 

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
mariuszdg to chyba masz większy schowek pod siedzeniem niż ja.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
I tak podziwiam pakowność 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A po żołądkową? 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Tak przy okazji to chciałbym zauważyć, iż przy akumulatorze zwracacie uwagę na to co ma mniejsze znaczenie, czyli na jego napięcie. Przy odpalaniu ważniejsza jest jego pojemność. Akumulator w dobrym stanie powinien trzymać 12Ah (bądź 14Ah w zależności od tego, jaki macie w XJR-ach). Nawet padniętą baterię, która utrzymuje co najwyżej 6-8 Ah można podładować i jej napięcie osiągnie ponad 12V ale nie znaczy to, że taki akumulator nadaje się do użytku.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Tylko sobek mógł tak odpowiedzieć... 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości