Wymiana łańcucha napędu alternatora !!
Wymiana łańcucha napędu alternatora !!
Witam wszystkich,
swgo czasu trochę skasowałem swoją XJR 1200 i musiałem zakupić nowy silnik - bok w starym pękł. Jednak okazło się że w nowym silniku jest do wymiany łańcuch napędu alternatora. Silnik mam już rozpołowiony , jednak mam problem z łańcuchem a konkretnie z jego zakupem. Wiem ,że jest to łanuch firmy BorgWarner - Morse Chain typu HY-VO. Gdzie taki łańcuch można kupić. Czy ktoś wie czy DID ma jakiś zamiennik może Tourmax??Czy pozostaje tylko wizyta w salonie???
Pozdrawiam
Jacek
swgo czasu trochę skasowałem swoją XJR 1200 i musiałem zakupić nowy silnik - bok w starym pękł. Jednak okazło się że w nowym silniku jest do wymiany łańcuch napędu alternatora. Silnik mam już rozpołowiony , jednak mam problem z łańcuchem a konkretnie z jego zakupem. Wiem ,że jest to łanuch firmy BorgWarner - Morse Chain typu HY-VO. Gdzie taki łańcuch można kupić. Czy ktoś wie czy DID ma jakiś zamiennik może Tourmax??Czy pozostaje tylko wizyta w salonie???
Pozdrawiam
Jacek
hmmm ,czm sie objawiało. Dość głośnym waleniem przy ruszaniu bez dodawania gazu ( metaliczny dzwiek ) jak i również słychać było go porządnie na wolnych obrotach jak się obroty skręciło poniżej 1000rpm. Wiem że mogę stary silnik potraktować jako dawcę ale przy okazji chciałem rozrząd i ten łancuch dać nowy i mieć spokój na 80tkm:)
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
hmmm, tylko w tym przypadku jestem pewnien że to łańuch napędu alternatora. 2 silniki mam rozpołowione i moge sobie porównać co i jak jest zurzyte. Tyle że nie wiem gdzie ten łańcuch mogę dostać . DID nie ma w ofercie. Ktośgo może wymieniał ?? Ostatnią deską ratunku jest serwis ale wiadomo jak tam zdzierają:(
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- zela-r1
- Posty: 527
- Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
łańcuch kupisz na metry u http://www.olekmotocykle.pl/
wystarczy zadzwonić
wystarczy zadzwonić
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
WojtaS pisze:desmo999 pisze:hmmm ,czm sie objawiało. Dość głośnym waleniem przy ruszaniu bez dodawania gazu ( metaliczny dzwiek )
u mnie jest to samo ale tylko na zimnym silniku, i właśnie zastanawiam się cóż to może być, ale obstawiałem na rozrzą bardziej.
to na pewno jest to co pisze desmo. Mam to samo. Bigos czy Jubiler pisał żeby się tym nie przejmować mechanicznie. No bo dzwięk to inna sprawa i zależy od wrażliwości
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Niestety u Olka też nie ma tego łańcucha. Pozostaje serwis yamahy:)Co do odgłosów to rozrząd bardziej taki grzechoczący dzwięk dawał a tutaj jest typowe metaliczne walenie. Czy się tym przejmować - wiadomo kwestia wrażliwości a ja bardzo wrażliwy jestem:) Niestety z tego co się dowiedziałem łańcuch nie jest skuwany - wiec i cały wał trzeba rozpiąc od tłoków:(Zima długa na szczeście:)
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Ja tam bym nic nie rozpinał z wału. W CBX-ie kiedyś łańcuszek rozrządu wymieniałem w ten sposób że stary rozciąłem (wcześniej ustawiłem wał z wałkami rozrządu na znaki), nowy podpiołem do starego i obracając wałem za pomocą klucza łańcuszek się wymienił
Tylko trzeba pamiętać żeby zabezpieczyć końcówkę nowego łańcuszka (przywiązać coś do niego albo przywiązać drutem łańcuszek np do bloku, ramy gdzieś) żeby nie trzeba było sie potem motać z wyciąganiem go gdzieś z pomiędzy cylindrów. Potem ustawiasz na znak wał jak z przed wymiany, sapinasz łańcuch, zakuwasz dwoma młotkami i śmiga jak na nowym
Proste i nie trzeba całego silniora rozbebeszać. Gdyby się do Ciebie ktoś kto ma o tym pojecie wybrał albo Ty byś się przyjechał do jakiegoś serwisu na diagnozę. Może to nie to wcale. Bo tak pisać to sobie możemy.


A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Z tego co piszesz to jest to właśnie napęd alternatora KLASA chyba ma ten łańcuch a z wymianą to patent Konia jest ok tylko w xjr trzeba misę olejowa zwalić i powinno się obyć bez rozpoławiania karterów. Sam się przymierzam do tej operacji
O proszę link do łańcucha do xjr 1300 '99
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... -1300.html
Pasuje do wszystkich modeli XJR

O proszę link do łańcucha do xjr 1300 '99
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... -1300.html
Pasuje do wszystkich modeli XJR
jestem bardzo ciekaw czy ktos juz wymienial lancuch alternatora bez rozbiorki silnika,,u mnie ucicha on dopiero przy jakis 1700-2000 obr,,,a tak to strasznie go slychac,,i strasznie mnie to denerwuje
wiec jak komus sie udało go wymienić jakimś prostym sposobem to proszę o opis i doświadczenia z tym związane
wiec jak komus sie udało go wymienić jakimś prostym sposobem to proszę o opis i doświadczenia z tym związane
Wiem że to stary temat ale może komuś się przyda.
Wymianę łańcuszka wstępnego przeniesienia napędu (napęd alternatora) przerobiłem u siebie.
Nie znam dokładnie budowy silnika XJR ale jeśli nakrętki mocujące stopy korbowodowe znajdują się od strony cylindrów a nie od strony miski olejowej to bez rozbiórki całego piecyka się nie obędzie.
Nie ma innej możliwości nawet najmując Davida Koperfilca.
Czemu u siebie go wymieniałem?
Bo już dawał po uszach i miałem go dosyć.
Strasznie brzęczał i walił po ślizgu.
Operacja wymiany nie jest skomplikowana.
Nie użyłem ani jednego specjalistycznego narzędzia typu ściągacz lub inne takie.
Koszt jednak spory bo to nie tylko sam łańcuszek.
U mnie zamknęło się w granicach 1600 zł.
Oczywiście można zejść taniej,w zależności od tego co chce się jeszcze wymienić by drógi raz nie rozkładać pieca.
Kilka fot podglądowych z prac.
https://picasaweb.google.com/fidotp/Rem ... directlink
Wymianę łańcuszka wstępnego przeniesienia napędu (napęd alternatora) przerobiłem u siebie.
Nie znam dokładnie budowy silnika XJR ale jeśli nakrętki mocujące stopy korbowodowe znajdują się od strony cylindrów a nie od strony miski olejowej to bez rozbiórki całego piecyka się nie obędzie.
Nie ma innej możliwości nawet najmując Davida Koperfilca.
Czemu u siebie go wymieniałem?
Bo już dawał po uszach i miałem go dosyć.
Strasznie brzęczał i walił po ślizgu.
Operacja wymiany nie jest skomplikowana.
Nie użyłem ani jednego specjalistycznego narzędzia typu ściągacz lub inne takie.
Koszt jednak spory bo to nie tylko sam łańcuszek.
U mnie zamknęło się w granicach 1600 zł.
Oczywiście można zejść taniej,w zależności od tego co chce się jeszcze wymienić by drógi raz nie rozkładać pieca.
Kilka fot podglądowych z prac.
https://picasaweb.google.com/fidotp/Rem ... directlink
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości