Przednie zawieszenie - Olej
Przednie zawieszenie - Olej
Witam.
Chcę się was poradzić, gdyż kupiłem niedawno XJR 1200 i leją mi przednie lagi i tu moje pytanie ile trzeba wlać oleju do poszczególnej lagi i czy wlać 10W czy 15W ?
Pozdrawiam =]
Chcę się was poradzić, gdyż kupiłem niedawno XJR 1200 i leją mi przednie lagi i tu moje pytanie ile trzeba wlać oleju do poszczególnej lagi i czy wlać 10W czy 15W ?
Pozdrawiam =]
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Witam.
1. Czy można sprawdzić olej czy jest w zawieszeniu przednim bez demontowania lag ( i jak ) ??
2. Czy można wymienić olej bez demontowania lag i zawieszenia ( i jak ) ??
nie chcialbym nic demontować bo mi uszczelniacze jeszcze bardzo dobrze trzymają i nic kompletnie nie puszczają.
z góry dzięki za podpowidź.
pozdrawiam
1. Czy można sprawdzić olej czy jest w zawieszeniu przednim bez demontowania lag ( i jak ) ??
2. Czy można wymienić olej bez demontowania lag i zawieszenia ( i jak ) ??
nie chcialbym nic demontować bo mi uszczelniacze jeszcze bardzo dobrze trzymają i nic kompletnie nie puszczają.
z góry dzięki za podpowidź.
pozdrawiam
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Niewiem jak mariusz ma ustawione, ale mi na pierwszym przeglądzie też trochę "utwardził" szef salonu i jest dobrze, koła trzymają się nawierzchni i jak wpada w dziurę to jest normalnie, nie czuć uderzenia. W sam raz na polskie drogo-podobne wyroby
Kiedyś trzeba wygospodarować dzień z fajną pogodą i przetestować różne ustawienia![:]](./images/smilies/splash.gif)

Kiedyś trzeba wygospodarować dzień z fajną pogodą i przetestować różne ustawienia
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
hubertm pisze:O! i bardzo dobrze, ze o tym mówisz. Powiedz mariusz jak się wtedy zachowuje w zaktrętach z dziurami ?
Motocykl bardziej sztywny, idzie jak po sznurku. Lepiej trzyma drogi (takie wrażenia, żeby konkretnie przetestować musi być pogoda lepsza). Troszkę więcej z drogi przenoszone jest na kierę. Kilka krotnie wjechałem w większą dziurę i efekt jest taki, że nie ma opcji na dobicie przodu. Nurkuje też inaczej przy hamowaniu, tak jakby mniej. I nie buja przy odkręcaniu, co mi czasami przeszkadzało, szczególnie przy załadowanym. Co do zakrętów z dziurami

[ Dodano: 2011-01-17, 17:27 ]
Piotr_MC_85 pisze:Niewiem jak mariusz ma ustawione
testowo o jedno kliknięcie na dobicie i odbicie oraz jeden gwint na sprężynie. Efekt zauważalny na pierwszych metrach.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Nalej wody, to się dowiesz. Teflon ma współczynnik tarcia 0, ale stop duralowy, z którego jest goleń nie. Po za tym obejżyj sobie te panewki i odpowiedz sobie na pytanie czemu są podtarte lub wytarte (chociaż, jak znam życie, wszyscy mają dobre, chociaż fabryka zaleca wymianę przy najmniejszych luzach, które potrafią się pojawić po pierwszej wymianie simerów, co oczywiście zależy od sposobu użytkowania).
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Przecież panewki nie ślizgają się po goleni a lagi po panewce/goleń wraz z panewkami po ladze
.
Warstwa teflonu występuje jedynie po wewnętrznej stronie panewki, która współpracuje z chromowana lagą, no chyba, że ktoś kupuje na targu u ruskich to mogą być całe w teflonie
.
Oglądałem panewki w moim ex XV1.1 i wymieniłem w niej lagi na nowe wraz z kompletem reparaturki przedniego zawieszenia. Odpowiedziałem sobie wtedy na pytanie: "Z jakiego członka wybuliłem na naprawę ponad 2kzł "
- A no dlatego, że nikt tam nie dłubał od nowości czyli 20 lat i się wszystko mówiąc w skrócie wy...ło na naszych drogach. Panewki miały wytartą warstwę teflonu do mosiądzu...... a lagi zaczęła łapać rdza w miejscu pracy uszczelniaczy. Zawieszenie zaczęło popukiwać a uszczelniacze ciekły.....
Czyli wg. jakiegoś sposobu użyszkodnikowania motocykl powinien stać w salonie.... i stąd mamy 25 letnie moto z przebiegami po 17-40kkm
.

Warstwa teflonu występuje jedynie po wewnętrznej stronie panewki, która współpracuje z chromowana lagą, no chyba, że ktoś kupuje na targu u ruskich to mogą być całe w teflonie

Oglądałem panewki w moim ex XV1.1 i wymieniłem w niej lagi na nowe wraz z kompletem reparaturki przedniego zawieszenia. Odpowiedziałem sobie wtedy na pytanie: "Z jakiego członka wybuliłem na naprawę ponad 2kzł "
- A no dlatego, że nikt tam nie dłubał od nowości czyli 20 lat i się wszystko mówiąc w skrócie wy...ło na naszych drogach. Panewki miały wytartą warstwę teflonu do mosiądzu...... a lagi zaczęła łapać rdza w miejscu pracy uszczelniaczy. Zawieszenie zaczęło popukiwać a uszczelniacze ciekły.....
Czyli wg. jakiegoś sposobu użyszkodnikowania motocykl powinien stać w salonie.... i stąd mamy 25 letnie moto z przebiegami po 17-40kkm


Koledzy, czy w waszych ciuchciach też tak jest, że powyżej 180-200 moto wężykuje na przedniej zawiesze ? Już mi sie to przytrafiło nie raz, np. jak puszczam gaz. Jak mam obciążone moto kurrami i pasażerem tego nie mam ale jak jadę sam to .....
Zastanawiam się nad sprężynami progresywnymi. Być może łożysko główki ramy już daje znać ale jak sprawdzałem to luzów nie czuję.
Macie jakiś patent - nie chodzi mu o amortyzator skrętu
Zastanawiam się nad sprężynami progresywnymi. Być może łożysko główki ramy już daje znać ale jak sprawdzałem to luzów nie czuję.
Macie jakiś patent - nie chodzi mu o amortyzator skrętu
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Moja wężykuje przy ok. 50-70km/h lecz nie zawsze.
Jak kręcisz kierownica lewo prawo na centralnej stopce to są takie przycięcia zacięcia- kiera nie chodzi płynnie? Jeżeli tak to łożysko główki do wymiany. Możliwe również, że masz mało wiatrów w kołach. Po za tym progresywne sprężynki jak najbardziej wskazane. I jeszcze skontroluj(wymień olej) stan poziomu oleju w zawieszeniu.
Również zauważyłem, że z pasażerem na dupie co ma max 80kg jeździ się bardziej komfortowo... chociaż sam do lekkich nie należę
.
Jak kręcisz kierownica lewo prawo na centralnej stopce to są takie przycięcia zacięcia- kiera nie chodzi płynnie? Jeżeli tak to łożysko główki do wymiany. Możliwe również, że masz mało wiatrów w kołach. Po za tym progresywne sprężynki jak najbardziej wskazane. I jeszcze skontroluj(wymień olej) stan poziomu oleju w zawieszeniu.
Również zauważyłem, że z pasażerem na dupie co ma max 80kg jeździ się bardziej komfortowo... chociaż sam do lekkich nie należę

- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Panewka szersza jest zakotwiona w rurze nosnej, a węższa w goleni pod simerem i czasami jedna, czasami dwie są powleczone PTFE na warstwie fosforobrązu, którym jest oblany stalowy karkas. W lepszych wykonaniach pod brązem jest jeszce tzw. bialy metal używany również w panewkach silnikowych. JAKIKOLWIEK luz w przednim zawieszeniu skutkuje shimmy i noszeniem po drodze. Mój magik wszelkie luzy bada bez przedniego koła. Czasami trzepotanie jest zależne od laczka. Ważne jest również dobranie twardości oleju - ja zawsze mam inaczej niż podaje instrukcja. Jak z pasażerem jast lepiej, to może powinieneś zmiękczyć dupę do jazdy solo.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Mea Culpa cały czas miałem przed oczyma obraz górnych panewek. Zapomniałem o tych dolnych, które to faktycznie łażą po goleni z duraluminium
..... są one znacznie cieńsze od tych górnych i niestety szybciej się zużywają- wycierają przez syf zawarty w oleju a będący wynikiem tarcia o alu. Tu masz rację.....
.
Jak wyżej wspomniałem wymieniałem panewki+nowe lagi itp. w Virago. Mam to wszystko gdzieś na chacie, cyknę fotki jak znajdę te klamoty... tak dla zobrazowania problemu.




Jak wyżej wspomniałem wymieniałem panewki+nowe lagi itp. w Virago. Mam to wszystko gdzieś na chacie, cyknę fotki jak znajdę te klamoty... tak dla zobrazowania problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości