...chyba go trochę przegrzałem...
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
boziu, wyższość świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy..
są argumenty na palenie i na nie palenie w zimie.
w tym roku stwierdziłem, że mam to w poważaniu, zaparkowałem moto na sztywno w garażu i mam zamiar je odpalić _PO_ przeglądzie wiosennym czyli wymianie oleju/filtra/itp/itd. i tak sobie myślę, że znowu nie będę miał problemu.

są argumenty na palenie i na nie palenie w zimie.
w tym roku stwierdziłem, że mam to w poważaniu, zaparkowałem moto na sztywno w garażu i mam zamiar je odpalić _PO_ przeglądzie wiosennym czyli wymianie oleju/filtra/itp/itd. i tak sobie myślę, że znowu nie będę miał problemu.
Ostatnio zmieniony piątek, 4 lutego 2011, 11:17 przez balth, łącznie zmieniany 1 raz.
bye
balth
balth
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
WojtaS pisze:zimę spłynie napewno więcej oleju niż po ponownym uruchomieniu i rozgrzaniu
Może i spłynie, ale bez mocnego rozgrzania napewno grubsza wyrstwa oleju i zanieczyszczeń zostanie w misce olejowej bez rozgrzania silnika. Przecierz po coś przed wymianą rozgrzewa się silniki, krótkie odpalenie zimnego silnika na postoju niewiele pomoże. Najlepiej przed wymianą zrobić min. 40 km i wtedy po pełnym nagrzaniu spłynie możliwie najwięcej starego oleju wraz z osadami.
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Piotr_MC_85 pisze:[..] Najlepiej przed wymianą zrobić min. 40 km i wtedy po pełnym nagrzaniu spłynie możliwie najwięcej starego oleju wraz z osadami.
podstawy twojego "najlepiej" są mocno dyskusyjne. a może 25 km? a w jakiej temperaturze? i ciśnieniu? przez miasto czy popierdal.ć?

up 2 u co zrobisz ale jak już mam rozgrzewać to wolę bez tego całego syfu co mi teraz na samym dole leży. spuszczę na zimno, zaleję byle czy, podgrzeję (bez syfu), spuszczę i naleję właściwe.
widzisz dziurę w rozumowaniu?

bye
balth
balth
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
balth pisze:podstawy twojego "najlepiej" są mocno dyskusyjne. a może 25 km?
Najlepiej dotyczyło rozgrzewki silnika normalną jazdą (nie na postoju), można troszkę przygarować aczkolwiek niekoniecznie, a te 40 km to tak przykładowo, może być i 25 - chodzi aby tylko silnik temp. pracy złapał i tyle.
Wymiana oleju na zimnym silniku napewno pozostawi grubszą wartwę starego oleju w misce.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Za to o wiele mniejszą na całej reszcie silnika. Czyli na znacznie większej powierzchni i w większej ilości "zakamarków". Daje do myślenia?Piotr_MC_85 pisze:Wymiana oleju na zimnym silniku napewno pozostawi grubszą wartwę starego oleju w misce.
Z powyższej dyskusji jawi się wniosek, że rzeczywiście mocna farelka to rozwiązanie łączące zalety obu metod
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
farba, 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Bigosa jest racja i tylko jego racja
Jak ktoś ma ostre parcie na posłuchanie jak mu motur gada przy zimnym piwku to żadne tłumaczenie nie pomoże. Jeżeli tak to ma być z tym olejem Piontek to ja proponuję montowanie śruby spustowej z grzałką
Przez całą zimę sobie naścieka ładnie do miski potem podłączamy do fazy zabulgota sie i spuścić 



A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A nawet zdecydowanie poparty!artur pisze:Nie został przez nikogo zakwestionowany
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
umberto pisze:wydaje mi się, że określenie "łapieMY" nie jest najszczęśliwiej użyte w tym przypadku..
...myślę, że większość zrozumiała znaczenie właśnie w tym przypadku określenie "łapiemy"...
[ Dodano: 2011-03-08, 15:33 ]
Dzisiaj nadszedł dzień sądny



[ Dodano: 2011-04-28, 19:40 ]
...a jednak przegrzanie zebrało pewne żniwa ;(
Zauważyłem wyciek oleju spod czujnika z lewej strony (na wysokości lewej nóżki motocykla) oraz z pod pokrywy zaworów... mam nadzieję, że to jedyne obrażenia.
Mam pytanko, czy luz zaworowy mógł się zwichrować po takiej akcji grzewczej?

- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
...chyba go trochę przegrzałem...
wielu stosuje. Zawsze jakaś informacja, co się dzieje.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: ...chyba go trochę przegrzałem...
Zdaje się że Kuba z Poznania czyli Jaqbik na zbyciu bo ma dwa i nie wie gdzie wkręcić drugi?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: ...chyba go trochę przegrzałem...
XRzysJek pisze:Ktoś stosuje termometr wkręcany się wypowie czy dobrze go mieć ?
Posiadam, polecam
+5 do lansu
Do tej pory (chłodniejsze dni) pokazywał do 80 st. Dziś było 22 i trochę ślimaczenia po mieście - temperatura 100-110 st.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości