Castrol - o kant dupy..
Castrol - o kant dupy..
Witam
Z moich obserwacji oleje firmy Castrol są do dupy...
Zalałem 2 razy full syntetyka Rs 4t za sporą kase. Za 1 razem sprzęgło zaczęło mi się uślizgiwać - myślałem, że to ze starości. Zamówiłem nówka funkiel, został zalany nowy olej tejże firmy. Zrobiłem Francje i trochę wokół domu - dalej się uślizguje przy dynamicznej jeździe.
ogólnie NIE POLECAM !! Myślę nad Motulem 7100 / 300V - co o tym myślicie, co polecacie ?
pozdrawiam
Z moich obserwacji oleje firmy Castrol są do dupy...
Zalałem 2 razy full syntetyka Rs 4t za sporą kase. Za 1 razem sprzęgło zaczęło mi się uślizgiwać - myślałem, że to ze starości. Zamówiłem nówka funkiel, został zalany nowy olej tejże firmy. Zrobiłem Francje i trochę wokół domu - dalej się uślizguje przy dynamicznej jeździe.
ogólnie NIE POLECAM !! Myślę nad Motulem 7100 / 300V - co o tym myślicie, co polecacie ?
pozdrawiam
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
A ja odkąd jeżdżę na moto to mi zawsze lali Castrola i jakoś nie zauważyłem problemów. Może dlatego, że ja tak kurnia nie morduję jak ty counterox? 

Ostatnio zmieniony wtorek, 27 maja 2008, 08:00 przez JAREK, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie jakieś te CASTROLE lipne, jak jest gorąco na dworze i silnik mocno rozgrzany to trzyma sprzęgło, a jak tylko trochę zimniej to ślizga się jak głupie mimo, że nówka funkiel.. Tak nie powinno być wg. mnie - zmieniam olej i zobaczymy jakie będą efekty
pozdrawiam !
[ Dodano: 2008-05-26, 22:33 ]
Jarek - czasem lubie się dynamiczniej przemieścić i wtedy są niemiłe niespodzianki ze strony sprzęgła...
pozdrawiam !
[ Dodano: 2008-05-26, 22:33 ]
Jarek - czasem lubie się dynamiczniej przemieścić i wtedy są niemiłe niespodzianki ze strony sprzęgła...

counterox pisze:czasem lubie się dynamiczniej przemieścić i wtedy są niemiłe niespodzianki ze strony sprzęgła...
a moze to nie olej i sprzeglo tylko nadmiar mocy ci paskudzi. W moim zauwazylem to samo, jak dostaje wycisk na nizszych biegach to wchodzi na obroty ale odpowiedz w postaci przyspieszenia dopiero chwile pozniej. po tym pakiecie od Krauzego jest ekstra 30 pare konikow a sprzeglo nadal to samo. Sprawdz czy slizga sie jak dajesz mu po gazie na 5ce, bo jesli to tylko na nizszych biegach to kolego jeszcze sie moze okazac ze gume palisz w czasie jazdy

Witam
Jesli chodzi o Castrola to przejechałem sie na nim w mojej starej zabawce , miałem ciagłe kłopoty z popychaczami hydraulicznymi itp, rozebrałem pół silnika , czysciłem kanały olejowe a tu okazało sie , że olej jest do kitu , po zmierzeniu temperatury głowicy okazało sie , że na Castrolu było zawsze +30 ! . od tej pory nigdy wiecej Castrola
Jesli chodzi o Castrola to przejechałem sie na nim w mojej starej zabawce , miałem ciagłe kłopoty z popychaczami hydraulicznymi itp, rozebrałem pół silnika , czysciłem kanały olejowe a tu okazało sie , że olej jest do kitu , po zmierzeniu temperatury głowicy okazało sie , że na Castrolu było zawsze +30 ! . od tej pory nigdy wiecej Castrola
Kolego oryginalne sprzęgło było pomierzone - było w górnej granicy uzywalności.
Zamontowałem nówka funkiel, było delikatnie jeżdżone - 6 tys. km ( w tym 3 tys. w trasie do Francji bez ekscesów przyśpieszeniowych) więc sprzęgło jest NOWE - nie ma mowy o zużyciu !! po prostu olej jest nieadekwatny do generowanej mocy - coś z jego jakością i napisem R4 Superbike i nrysowanymi obrotami rzędu 9-10 tys. jest nie tak
(
Ciężko mi uwierzyć aby GPS półsyntetyk był lepszy od droższego full syntetyka ?
Zamontowałem nówka funkiel, było delikatnie jeżdżone - 6 tys. km ( w tym 3 tys. w trasie do Francji bez ekscesów przyśpieszeniowych) więc sprzęgło jest NOWE - nie ma mowy o zużyciu !! po prostu olej jest nieadekwatny do generowanej mocy - coś z jego jakością i napisem R4 Superbike i nrysowanymi obrotami rzędu 9-10 tys. jest nie tak

Ciężko mi uwierzyć aby GPS półsyntetyk był lepszy od droższego full syntetyka ?

- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Ja za namową w Serwisie tez zalałem Castrola tylko polsyntetyk 10W40, pierwsze odczucie silnik pracuje ciszej, co do sprzegla hmmm nic nie zauwarzyłem. Wczesniej Motul 5100 10W40.
A wracajac do Castrola/BP to powiem tak chora cena 40 zl za litr po.... ich troche przesada, nie weim czy zauwazyliscie że Castrol strasznie się zaczął promować.
Znalazlem Agipa w dobrej cenie zmieniam na niego lub Valvolina. Przynajmniej u nas nie rozlewane
.
A wracajac do Castrola/BP to powiem tak chora cena 40 zl za litr po.... ich troche przesada, nie weim czy zauwazyliscie że Castrol strasznie się zaczął promować.
Znalazlem Agipa w dobrej cenie zmieniam na niego lub Valvolina. Przynajmniej u nas nie rozlewane

"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Też jeżdziłem na castrolu aż do ostatniej wymiany po której po przejechaniu 1500km wylalem to gówno o nazwie castrol do którego nigdy wcześniej nie mialem zastrzeżeń niewiem co się z nimi stało ale po rozgrzaniu moto do zwykłej temp. jest żadszy od wody w kranie ,a zawory błagały o litość . A na ostatniej zakupionej butelce znalazłem znak firmowy BP co potwierdza to co ktoś wspominał na naszym zlocie że castrol niema własnej rafinerii.
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Ramzes pisze:Ja za namową w Serwisie tez zalałem Castrola tylko polsyntetyk 10W40, pierwsze odczucie silnik pracuje ciszej, co do sprzegla hmmm nic nie zauwarzyłem. Wczesniej Motul 5100 10W40. [..]
ja miałem przez chwilę tego motula w zeszłym sezonie - ale zaczęły mi się małe kosmosy z silnikiem i odpuściłem wracając do agipa.
mogę ci oddać prawie całą butelkę tegoż wynalazka. na dolewki będziesz miał

bye
balth
balth
Miałem castrola i zmieniłem na motul i jest lepiej ! 15w50 powoduje że przy wysokich temperaturach nieco płynniej działa skrzynia i jest jakiś taki elastyczniejszy i w ogóle też myślałem że mi się ślizga sprzęgło ale jak mijałem kolegę na BMW to powiedział że jakieś pyłki czy też okruszki gumy padły na jego twarz ( no takie nostalgiczne przygody miłośnika BMW) .
Zdarza się że przy dobrym "wypyceniu" gdy nie pozwoli się jej wstać idzie w buxie , i takie to są problemy sprzęgłowe

Zdarza się że przy dobrym "wypyceniu" gdy nie pozwoli się jej wstać idzie w buxie , i takie to są problemy sprzęgłowe

- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
ja miałem przez chwilę tego motula w zeszłym sezonie - ale zaczęły mi się małe kosmosy z silnikiem i odpuściłem wracając do agipa.
Motula używałem w 2 moto i było OK, jedyny minus zużycie oleju (branie) jak byłem we Włoszczech to troche zjadł ale tłumacze to tym że ciężar i temperatura zrobiły swoje. Ogółnie nie narzekałem. W naszych krajowych warunkach stan był OK.
Jeszcze dodam że Honda polecała Motula do swoich moto pare lat temu.
Następna wymiana Agip potem Valvoline lub Bel-ray. Zobaczymy jak na tym pracuje.
Olej jest jak wódka każdej trzeba spróbować.

"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości