wymiana oleju
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Piotr_MC_85 pisze:Jak silnik świerzy to dużo opiłków nie zbiera
wydaje mi się że właśnie nowy zbiera
[ Dodano: 2011-01-26, 21:38 ]
Fafik pisze:by spuścić olej z chłodnicy wystarczy odpiąć węże?
nie odpinaj
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
http://moto.allegro.pl/sruba-spustowa-m ... 10487.html Widziałem też w Motoakcesoriach.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Dzisiaj przeglądałem manuale dla wtryskowych i zaniepokoiła mnie informacja że należy stosowac olej 20w40 a ja od 2 sezonów latam na 10w40 .Jak to wygląda u innych wtryskowców.
Jeszcze jedno ,coś w tym manualu pisali w rozdziale 3-9 o jakiejś regulacji i kontroli CO na wyświetlaczu lcd ale mój angielski jest słabiutki i mało co rozumiem dokładnie o co biega.
Może ktoś tam zaglądał lub wie o co chodzi?
Jeszcze jedno ,coś w tym manualu pisali w rozdziale 3-9 o jakiejś regulacji i kontroli CO na wyświetlaczu lcd ale mój angielski jest słabiutki i mało co rozumiem dokładnie o co biega.
Może ktoś tam zaglądał lub wie o co chodzi?
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Darek skanowałem swoją polską instrukcję. Jest na forum. Zassij. Jest tam wykres ilustrujący zależności "klimatyczne" do rodzaju oleju. Z tego co pamiętam to u nas 10w40 jest zalecany. 20W40 w cieplejszym klimacie. Co do CO to coś czytałem, ale w tym momencie nie pamiętam 

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
No powinien, zgodze się:)
Dlaczego wiec jest rozgraniczenie na wymiane oleju z chlodnica (4,2L) oraz bez (3,35L bodajże).
Nie moge nigdzie znalezc tej informacji, dlatego zapytalem tutaj, w temacie o wymianie oleju.
Swoją drogą przeczytałem dzis w najnowszym Świecie Motocykli o plukaniu silnika specjalnym preparatem oczyszczajacym z nagaru i innych szkodliwych dla silnika substancji. Po badaniu na hamowni okazało sie, ze cisnienie w cylindrach poprawilo sie i wyrownalo (pierscienie pewnie) oraz moc wzrosla. Po dluzszej eksploatacji zmalalo rowniez zuzycie oleju.
Uzywal ktos z Was?
Ja zamierzam wymienic olej na syntetyk, ale przed tym zrobic to wlasnie przeplukanie
Dam znac co i jak
Dlaczego wiec jest rozgraniczenie na wymiane oleju z chlodnica (4,2L) oraz bez (3,35L bodajże).
Nie moge nigdzie znalezc tej informacji, dlatego zapytalem tutaj, w temacie o wymianie oleju.
Swoją drogą przeczytałem dzis w najnowszym Świecie Motocykli o plukaniu silnika specjalnym preparatem oczyszczajacym z nagaru i innych szkodliwych dla silnika substancji. Po badaniu na hamowni okazało sie, ze cisnienie w cylindrach poprawilo sie i wyrownalo (pierscienie pewnie) oraz moc wzrosla. Po dluzszej eksploatacji zmalalo rowniez zuzycie oleju.
Uzywal ktos z Was?
Ja zamierzam wymienic olej na syntetyk, ale przed tym zrobic to wlasnie przeplukanie
Dam znac co i jak
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
imot3ph pisze:Uzywal ktos z Was?
Jeśli silnik ma osady to warto, ja nie używałem.
Natomiast używałem specyfik o nazwie MOTOR LIFE - nie mylić z dodatkami do oleju typu moto doktor, - również wyrównuje ciśnienie w cylindrach i silnik jakby łagodniej pracował. Jest to autentyczny preparat ceramizujący wszystkie elementy ruchome, gdzie wystąpuje tarcie - ponoć można awaryjnie zrobić 50 km bez uszczerbku dla silnika - tyle to nie jechałem ale 20 km daje radę i to działa, niesamowite że NAPRAWDĘ spokojnie, parę km awaryjnie można przejechać.
[ Dodano: 2011-03-05, 20:58 ]
imot3ph pisze:Dlaczego wiec jest rozgraniczenie na wymiane oleju z chlodnica (4,2L) oraz bez (3,35L bodajże).
tu rozgraniczenie dotyczy wymiany oleju z filtrem lub bez - w serwisówce jest napisane jek byk, że wymiana filtra co drugą wymianę oleju - jak kto woli można za każdym razem filtr mieniać.
Z chłodnicy na bank spływa przy każdym zgaszeniu silnika, przeca to tylko dwie rurki i chłodnica żadnych zaworków nie ma.
imot3ph pisze:Dlaczego wiec jest rozgraniczenie na wymiane oleju z chlodnica (4,2L) oraz bez (3,35L bodajże).
Nie moge nigdzie znalezc tej informacji, dlatego zapytalem tutaj, w temacie o wymianie oleju.
źle jest napisane, 4,2L to nie chodzi o to że ma ściec z chłodnicy tylko silnik ma być suchy czyli np po rozebraniu go na części i złożeniu, ten silnik ma taką budowę że prawie litr zostaje w zakamarkach ( tak przynajmniej tłumaczył mi mój mechanik)
3,35L -to się zgadza, zlewasz olej + wymieniasz filtr i tyle musi wejść.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
JAREK pisze:10 letni motocykl już może mieć nieco "wasnych" uszczelniaczy, czytaj: wlaśnie nagary, które takimi zabiegami możesz wyplukać i tym samym rozszczelnić silnior.
Już kiedyś pisałem - nagar nie jest żadnym uszczelniaczem! Nagar nie jest pożądany w silniku , więc jego wypłukanie nie może zaszkodzić silnikowi. Winą za ew złą pracę silnika nie jest jego aktualny olej ( obojętnie czy minerał czy syntetyk ) tylko stan techniczny.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Mogłem ja to pisać w ślad za pewnym baaardzo doświadczonym specem z rafinerii, który to właśnie ta zjawiska badał. Wprawdzie na silnikach z czasów komuny ale nasz silnik to przeca nie nowość.JAREK pisze:Ale w starszym silniku ów nagar może być czy tego chcemy czy nie jakąś formą uszczelnienia i jak go wypłuczemy to może być nie wesoło.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
piontek pisze:Wprawdzie na silnikach z czasów komuny ale nasz silnik to przeca nie nowość.
No bez przesady!!! Czy fiat 125p z1977r. i np. BMW E3 si z 1977r. http://moto.allegro.pl/bmw-bavaria-e3-3 ... 49429.html to ta sama technologia??!
Jesli chodzi o ten artykul, byla tam poczciwa yamaszka tenere i gpz z 1987 roku jesli sie nie mylę.
W obu przypadkach byla znaczna poprawa.
Fafik - dzięki za wytłumaczenie. Nie moglem dojsc skad ta roznica, badz co badz spora:)
Odnosnie wlewania syntetyka w miejsce mineralnego albo albo polsyntetyka (ktory tak naprawde jest mineralnym z uszlachetniaczami) - moj tata kupil castrol edge do swojego mondeo mk3.
Wczesniej byl tam tylko polsyntetyk, przez 230000km. Efekt jest taki, ze silnik jak nie bral, tak nie bierze oleju, spalanie nieznacznie spadlo, zas silnik pracuje plynniej.
Oczywiscie na mineralnym tez mozna jezdzic jesli tylko spelnia swoje zadanie. Ale po co, skoro mozna uzywac czegos lepszego?
W każdym moim motocyklu zawsze lałem syntetyka nie wiedząc co było wcześniej i nigdy nie miałem z tym problemów.
A silnik XT600 jest dużo mniej skomplikowany niż XJR
:):)
Dam znac czy operacja sie udała;)
W obu przypadkach byla znaczna poprawa.
Fafik - dzięki za wytłumaczenie. Nie moglem dojsc skad ta roznica, badz co badz spora:)
Odnosnie wlewania syntetyka w miejsce mineralnego albo albo polsyntetyka (ktory tak naprawde jest mineralnym z uszlachetniaczami) - moj tata kupil castrol edge do swojego mondeo mk3.
Wczesniej byl tam tylko polsyntetyk, przez 230000km. Efekt jest taki, ze silnik jak nie bral, tak nie bierze oleju, spalanie nieznacznie spadlo, zas silnik pracuje plynniej.
Oczywiscie na mineralnym tez mozna jezdzic jesli tylko spelnia swoje zadanie. Ale po co, skoro mozna uzywac czegos lepszego?

W każdym moim motocyklu zawsze lałem syntetyka nie wiedząc co było wcześniej i nigdy nie miałem z tym problemów.
A silnik XT600 jest dużo mniej skomplikowany niż XJR

Dam znac czy operacja sie udała;)
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość