
K&N filtr powietrza
K&N filtr powietrza
Mam takie skromne zapytanie czy ktoś ma coś takiego w swoim sprzęcie i czy montaż wymagał dodatkowych regulacji bądź wymiany dysz w gaźnikach 

- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Mimo, że sprzęcior mam stosunkowo nowy to były zauważalne różnice w pracy silnika po wymianie filtra na k&n, ale trzeba było przeprowadzić regulacje gaźników i to nie jest widzi-mi-się wechanika tylko moje subiektywne odczucie. Po regulacji jest lepiej, a Zbychu mój mechanior nie naciąga jeżeli chodzi o koszty, nawet szuka tańszych rozwiązań jeśli klient ma takie życzenie, anawet sam proponuje.
Jak na mój gust, to czy potrzebna jest regulacja, zależy od stopnia przeprowadzonych modyfikacji. Jeśli ktoś już wcześniej coś zmieniał, np. wydech, zapłon, króćce ssące itp. to raczej powinien moto wyregulować. Jeśli filtr jest pierwszą modyfikacją, to niekoniecznie regulacja jest potrzebna - większość japońskich silników tak samochodowych, jak i motocyklowych jest fabrycznie przelana - stąd historie typu zmiana filtra, wydech itp. powodują poprawę osiągów. Jeśli modyfikacji mających na celu dostarczenie do mieszanki większej ilości powietrza jest już sporo, to regulacja jest raczej niezbędna.
Żeby nie być gołosłownym -moja ex-XJRa, miała ostatnio założony filtr K&N+ zrobiony mod airboxa, ale w połączeniu z przelotowym tłumikiem Yoshimury i sportowym kolektorem, niestety zanotowała spadek osiągów, co oczywiście spowodowane jest niewłaściwym składem mieszanki... Tak samo zrobiłem kiedyś w aucie - do sportowego kolektora, przestawionego zapłonu + stożka dorzuciłem przelotowy wydech 2,25 cala i moc zamiast wzrosnąć, spadła. Całość uratował dopiero piggy back i nowe mapy paliwa.
Reasumując: jeśli po założeniu filtra nie ma żadnych negatywnych objawów, sugerujących, że składu mieszanki jest niewłaściwy(np. kolor świec, wyraźny spadek mocy w jakimś zakresie obrotów itp.), to raczej odpuściłbym sobie regulację.
Żeby nie być gołosłownym -moja ex-XJRa, miała ostatnio założony filtr K&N+ zrobiony mod airboxa, ale w połączeniu z przelotowym tłumikiem Yoshimury i sportowym kolektorem, niestety zanotowała spadek osiągów, co oczywiście spowodowane jest niewłaściwym składem mieszanki... Tak samo zrobiłem kiedyś w aucie - do sportowego kolektora, przestawionego zapłonu + stożka dorzuciłem przelotowy wydech 2,25 cala i moc zamiast wzrosnąć, spadła. Całość uratował dopiero piggy back i nowe mapy paliwa.
Reasumując: jeśli po założeniu filtra nie ma żadnych negatywnych objawów, sugerujących, że składu mieszanki jest niewłaściwy(np. kolor świec, wyraźny spadek mocy w jakimś zakresie obrotów itp.), to raczej odpuściłbym sobie regulację.
Jak zakładałem K&N to mi Kotlet powiedział, że spalanie się nieznacznie zmniejszy. A po założeniu przelotówki zauważyłem, że moment albo przeniósł mi się trochę w górę, albo skrócił, bo moto nie jest tak elastyczne. Nie przeszkadza mi to, bo i tak jeżdżę z reguły powyżej 3000 obr. Co nie zmienia faktu, że odrobinę częściej muszę wachlować, ale co tam 

Po zamontowaniu filtru K&N, który ma większą przepuszczalność niż filtr standardowy niezbędna jest korekta składu mieszanki. Kiedy silnik dostanie mieszankę paliwową zbyt ubogą temperatura spalania znacznie wzrośnie a w związku z tym silnik zacznie się mocniej grzać. Przy oględzinach świec można tego nie zauważyć, gdyż będą nawet ładnie opalone, a tylko stary wyjadacz zwróci uwagę, że są zbyt jasno opalone. Ja zalecam w razie braku odpowiedniego sprzętu do precyzyjnej regulacji składu mieszanki wykręcenie pilota przynajmniej o 1/4 obrotu więcej.
Na moim blogu wystarczy wejść w zakładkę "Mechanika" i znaleźć wpis pod tytułem "Synchronizacja gaźników". Jest tam między innymi zdjęcie gaźników z FJ1200 (są identyczne jak w XJR) na którym zaznaczyłem śruby do regulacji podciśnień, śruby do regulacji składu mieszanki i śrubę doi regulacji obrotów (tą ostatnio w XJR-kach macie akurat z boku gaźników).
A czy ktos z Was wie cos na temat filtrow stozkowych od K&N sa one dostepne dla xjrek do 2000 roku. 4 x 1 filtr na kazdy gaznik plus usuniecie standardowego boxa. Co myslicie...
http://www.knfilters.com/search/product ... od=RC-0984
http://www.knfilters.com/search/product ... od=RC-0984
- troll
- Posty: 699
- Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Mikołów
Mam filtr K&N i jego obsługa przy wymianie oleju kosztuje w serwisie 50 zł.
Podobno podnosi trochę parametry przy kręceniu silnika do końca ale za to "przymula" w środkowym zakresie.
Ja go już miałem przy zakupie moto. Raczej nie zdecydowałbym się na zakup samemu.
Jest tylu zwolenników co przeciwników takiego filtra.
No chyba, że ktoś kręci sprzęta na maksa non stop
Podobno podnosi trochę parametry przy kręceniu silnika do końca ale za to "przymula" w środkowym zakresie.
Ja go już miałem przy zakupie moto. Raczej nie zdecydowałbym się na zakup samemu.
Jest tylu zwolenników co przeciwników takiego filtra.
No chyba, że ktoś kręci sprzęta na maksa non stop

Pozdrawiam - Troll
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość