czy to rozrząd?
czy to rozrząd?
Witam
Po dłuższej trasie, podczas hamowania silnikiem zaczął mnie dochodzić metaliczny stuk (grzechot?). Zwłaszcza na niskich obrotach, jeżeli silnik się zbiera do roboty- stuki ustają. Czy to łąńcuch rozrządu do wymiany, czy do regulacji? A jeżeli do regulacji, to czy da się to podciągnąć samemu czy trzeba na warsztacie? Jakieś sugestie? A jeżeli to rozrząd, to na allegro są takie: http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 14962.html , http://moto.allegro.pl/lancuszek-rozrza ... 17056.html , http://moto.allegro.pl/xjr-1300-yamaha- ... 01829.html , http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 20964.html . Rozpiętość cen duża - wolę zapytać co polecacie (i czy to TO)
pozdrawiam
Po dłuższej trasie, podczas hamowania silnikiem zaczął mnie dochodzić metaliczny stuk (grzechot?). Zwłaszcza na niskich obrotach, jeżeli silnik się zbiera do roboty- stuki ustają. Czy to łąńcuch rozrządu do wymiany, czy do regulacji? A jeżeli do regulacji, to czy da się to podciągnąć samemu czy trzeba na warsztacie? Jakieś sugestie? A jeżeli to rozrząd, to na allegro są takie: http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 14962.html , http://moto.allegro.pl/lancuszek-rozrza ... 17056.html , http://moto.allegro.pl/xjr-1300-yamaha- ... 01829.html , http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 20964.html . Rozpiętość cen duża - wolę zapytać co polecacie (i czy to TO)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wtorek, 26 kwietnia 2011, 11:19 przez orimain, łącznie zmieniany 1 raz.
Najprościej sprawdzić czy to łańcuch rozrządu, wbijasz jedynkę, zaciskasz przedni hampel i próbujesz ruszyć puszczając powoli sprzęgło. Moto będzie powoli nurkować na przedniej zawieszeniu i jak będzie zaczynał dzwonić łańcuszek w silniku /słychać bardzo wyraźnie metaliczny dźwięk/ to już wiadomo co jest grane.
Drugi bezproblemowy sposób, to zdemontowanie napinacza łańcuszka rozrządu i sprawdzenie ile pozostało ząbków do końca jego wysunięcia. Jak końcówka to wiadomo, że łańcuszek do wymiany.
Jednak stawiam na to co napisali koledzy powyżej. Choć możesz sprawdzić również w opisane sposoby powyżej łańcuszek rozrządu.
Drugi bezproblemowy sposób, to zdemontowanie napinacza łańcuszka rozrządu i sprawdzenie ile pozostało ząbków do końca jego wysunięcia. Jak końcówka to wiadomo, że łańcuszek do wymiany.
Jednak stawiam na to co napisali koledzy powyżej. Choć możesz sprawdzić również w opisane sposoby powyżej łańcuszek rozrządu.
- Zdzislaw
- Posty: 3533
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Łańcuch nierządu grzechocze przy schodzeniu z obrotów w okolicach 3-4k obr/min .
To o czym piszesz to tak jak poprzednicy wspominają- łańcuch napędowy wymaga naciągu. Na wolnych obrotach nie ma rozpędu i lata jak żyd po pustym sklepie - zębatka zdawcza nie ciągnie go i góra zwisa walając się po ślizgu i wahaczu .
To o czym piszesz to tak jak poprzednicy wspominają- łańcuch napędowy wymaga naciągu. Na wolnych obrotach nie ma rozpędu i lata jak żyd po pustym sklepie - zębatka zdawcza nie ciągnie go i góra zwisa walając się po ślizgu i wahaczu .
- Piotr_MC_85
- Posty: 1576
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
dla potomnych
PROBLEM: po dłuższej trasie, przy hamowaniu silnikiem, zaczęło sie coś metalicznie tłuc. Objawy znikały przy obciążeniu silnika (albo zagłuszał je wydech). Myslałem, że rozrząd do wymiany, już zacząłem szukać na alledrogo.... ALE.... :
ROZWIĄZANIE: ...ale na szczęście Koledzy przyszli z pomocą i kazali stuknąć się w czoło potwierdzając moje nieśmiałe przypuszczenia, że w XJRkach rozrządu nie zmienia sie co 20kkm Mimo w miarę regularnego smarowania, to ŁAŃCUCH dzwonił, bo był luźny, o dużo za luźny. Naprawa trwała 20minut, przy pomocy miarki i kluczy z zestawu yamahowskiego łańcuch wrócił do luzu 20-30mm przewidzianego przez producenta, dodatkowe mycie i smarowanie uciszyło go na jakiś czas, a mnie przypomniało o tym, że CZASEM SIĘ NACIĄG SPRAWDZA.
pozdrawiam orzech
PROBLEM: po dłuższej trasie, przy hamowaniu silnikiem, zaczęło sie coś metalicznie tłuc. Objawy znikały przy obciążeniu silnika (albo zagłuszał je wydech). Myslałem, że rozrząd do wymiany, już zacząłem szukać na alledrogo.... ALE.... :
ROZWIĄZANIE: ...ale na szczęście Koledzy przyszli z pomocą i kazali stuknąć się w czoło potwierdzając moje nieśmiałe przypuszczenia, że w XJRkach rozrządu nie zmienia sie co 20kkm Mimo w miarę regularnego smarowania, to ŁAŃCUCH dzwonił, bo był luźny, o dużo za luźny. Naprawa trwała 20minut, przy pomocy miarki i kluczy z zestawu yamahowskiego łańcuch wrócił do luzu 20-30mm przewidzianego przez producenta, dodatkowe mycie i smarowanie uciszyło go na jakiś czas, a mnie przypomniało o tym, że CZASEM SIĘ NACIĄG SPRAWDZA.
pozdrawiam orzech
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości