Lagi od Bulldoga
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Lagi od Bulldoga
Witam. Jak w temacie mam takie lagi tylko skrzywione po wypadku zastanawiam się nad przełożeniem bebechów do lag od xjr by były sztywniejsze. Pytanie tylko czy bulldog miał sztywniejszy widelec z przodu??
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Sztywność zależy od przekroju rury nośnej, skoku i rozstawienia panewek ślizgowych. Oczywiście UpSideDown jest przy tych samych gabarytach z reguły (bo nie zawsze) sztywniejszy. Często ludzie mają wytarte te panewki, przez zbyt rzadką wymianę oleju, który już po 3000, jak jest gorszej firmy ma w sobie tyle ucieru, że wygląda jak baza metaliczna i przez to nominalnie sztywny zawias się chybocze. Ja wymieniam co roku lub po 5 kkm. Przy takiej podmiance o jakie myślisz powinieneś zwrócić uwagę na wagę dawcy i charakter, bo od gumowego jamnika (chopera, cruisera itp.), nie bardzo, pomimo nawet tej samej wagi.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Wojtas najpierw ją poskręcaj -> potem progresy -> później możesz takie coć zamontować:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/j ... directlink
Więcej nie trza kombinować. Wszystko zależy jak śmigasz.
No bez sadyzmu. To ja bym więcej czasu w garażu spędził niż na drodze.
W manualu pisze by co 10tyś sprawdzić. Ja go wymieniłem po 28tyś (dwa sezony niecałe) i wszystko mam ok. Bez żadnych "wycierek" itd. To jest XJR, a nie jakiś kros.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/j ... directlink
Więcej nie trza kombinować. Wszystko zależy jak śmigasz.
Tytus pisze: który już po 3000, jak jest gorszej firmy ma w sobie tyle ucieru, że wygląda jak baza metaliczna i przez to nominalnie sztywny zawias się chybocze. Ja wymieniam co roku lub po 5 kkm.
No bez sadyzmu. To ja bym więcej czasu w garażu spędził niż na drodze.
W manualu pisze by co 10tyś sprawdzić. Ja go wymieniłem po 28tyś (dwa sezony niecałe) i wszystko mam ok. Bez żadnych "wycierek" itd. To jest XJR, a nie jakiś kros.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Twój sprzęt - Ty decydujesz i o Tobie on świadczy. Przy następnej wymianie simerów obejrzyj sobie panewki. Co do czasu - zarówno lubię spędzać na moto, jak i przy. Co do zaleceń - to producent oliwy, a nie motocykla, określa przydatność tejże. Zadaj sobie kiedyś trud i po 3000 zobacz co Ci w rurkach pływa. Co do wycieków, to kiedyś słyszałem (aż nie do wiary!), że DOT nie wymienia się dopóki hamulce nie ciekną.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Pozwolę sobie się nie zgodzić. To producent (konstruktor) urządzenia decyduje co, jak i kiedy się w nim wymienia. Chyba, że kombinujesz i stosujesz materiały niezalecane przez producenta (konstruktora) danego urządzenia. Motocykl nie jest tu żadnym wyjątkiem.Tytus pisze:to producent oliwy, a nie motocykla, określa przydatność tejże.
A przy okazji o moim podejściu: w garażu to ja lubię browar w siebie wprowadzać
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Jeśli Wiesz co to DOT, to w kontekście mojej wypowiedzi powinieneś zajażyć. Przepraszam, w przyszłości będę pisał bardziej łopatologicznie - jeszcze raz przepraszam - obiecuję poprawę.
Piontek mylisz się. Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju, lub w wyjątkowych sytuacjach zamawia pożądany produkt (to dotyczy głównie NASA i wojska). O tym mówią tzw. certyfikaty, czyli których producentów silników wymagania, dany olej spełnia. Tak samo jest z paliwem - to fabryki dopasowują się do możliwości przemysłu naftowego - jeśli można produkować max 100 oktan, to nikt nie będzie produkował silnika potrzebującego więcej.
P.S.
Łapanie za słówka, prowadzi donikąd.
Piontek mylisz się. Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju, lub w wyjątkowych sytuacjach zamawia pożądany produkt (to dotyczy głównie NASA i wojska). O tym mówią tzw. certyfikaty, czyli których producentów silników wymagania, dany olej spełnia. Tak samo jest z paliwem - to fabryki dopasowują się do możliwości przemysłu naftowego - jeśli można produkować max 100 oktan, to nikt nie będzie produkował silnika potrzebującego więcej.
P.S.
Łapanie za słówka, prowadzi donikąd.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Jeśli ja się mylę w swej wypowiedzi powyżej, to właśnie napisałeś sobie zaprzeczyłeś.Tytus pisze:Piontek mylisz się. Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju
Rozumiem, że to nie do mnie...Tytus pisze:P.S.
Łapanie za słówka, prowadzi donikąd.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
W tym dopasowuje okresy czasowe lub przebiegi danego urządzenia na tych materiałach. Czyli nie mylę się pisząc:Tytus pisze:Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju
piontek pisze:To producent (konstruktor) urządzenia decyduje co, jak i kiedy się w nim wymienia.
To ostatnia wypowiedź w tym temacie, bo mleć w kółko to samo mogę w temacie "zbombiłem się"

Przy okazji: dyplom Technika Mechanika o specjalności budowa maszyn, z moim nazwiskiem, też leży w jakiejś teczce na półce w mim domu...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości