wymiana oleju
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Najpewniej jest wszystko w porządku oprócz tego że pod kopułkę filtra a blok sinika dostał się przewód z przerywacza co mi się też raz przyprawiło. Jak odpaliłem Kruszynę to pół podłogi momentalnie zarzygało, pierwsza myśl która przyszła mi do głowy to ta że pękłem dekiel. Później jak sie dokładniej przyglądałem co mogłem nabroić okazało się że na owym przewodzie jest odcisk. Odkręć jeszcze raz dekiel filtra, nie zapomnij wcześniej spuścić z niego olej popraw co tam się narobiło nie tak sprawdź jeszcze ułożenie oringa w deklu i ostrożnie złóż. Powodzenia.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Ponieważ z XJR-ą mam pewne doświadczenia, mogę dorzucić swoje trzy grosze. Przed zeszłorocznym sezonem mechanik nalał mi 20W50 Bell Ray półsyntetyk, ponieważ, jak mi powiedział, nie wiadomo co było, a po drugie na cięższym oleju lepiej pracuje skrzynia o czym sam wiem. Jak po 5000 pojechałem na kolejną wymianę mówi do mnie, że niedawno w Polsce pojawił się zajebisty olej, tylko drogi jest - 76; za butelkę quart-ową (nie cały litr). W pierwszym momencie pomyślałem, że przesadza, choć znam gościa kupę lat i szanuję (duże doświadczenie - również z toru), ale jak mi pokazał testy z udziałem m.in. tej oliwy to mnie przekonał. Jaka różnica - otóż silnik zrobił się wyraźnie bardziej elastyczny, po 5000 zużycie oleju pomijalne (grubość kreski - wcześniej 0,5-0.7L) i średnie zużycie beny (98) 0,5L mniejsze. Przy okazji - przy każdej zmianie po zakupie i co któryś raz płuczę silnik specjalnymi preparatami do tego. Gość w ciekawy sposób robi zmianę (szczególnie po płukaniu). Długo cedzi silnik, czasami, jak czas pozwala, przez noc, a po zalaniu świeżym olejem, zaciąga go beż świec. Olej to Royal Purple. Jeśli to kogoś interesuje, to mogę się postarać trochę materiałów na ten temat, bo gość ma trochę tego, bo się tym interesuje.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Tytus pisze:i średnie zużycie beny (98) 0,5L mniejsze.
Wszystko do przeliczenia, jeśli tak jest to się opłaca, np. 6000 km to 30 l benzyny mniej.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... sgaF_smTBg
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Bo, jak by nie tzra, to by nie płukali, no chyba że olej zlany, jak świeży. Kiedyś to samo ... pytanie zadałem swojemu mechanikowi i mnie chłop oświecił. Okazuje się, że szczególnie po dłuższym staniu w bezruchu każdy olej się rozkłada i ten wytrącony syf przywiera do ścianek i dodatki płuczące w oleju nie dają rady. Dlatego przez postój zimowy maszynę raz w tygodniu odpalam do pełnego zagrzania i jak jest rozgrzana, wkleszczam po kolei wszystkie biegi, co by oprócz trybików, łańcuszek i kulki w łożyskach polatały. Dla jasności - oliwę rozkładają bakterie, które zabija/redukuje wysoka temperatura. Tera wie !? 

- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
no tak, tylko dokładnie robisz wszystko, czego większosc się wystrzega, a przynajmniej ja:
nie płuczę silników z nagaru
nie rozgrzewam maszyny w zimie 'bez powodu tak, tylko, zeby sobie pochodziła - chyba, ze wybieram się na przejażdżkę i wiem, ze osiągnę optymalną temperaturę pracy silnika. dodatkowo popracuję kołami, skrzynią biegów itd.
... inaczej zostawiam w spokoju...
nie płuczę silników z nagaru
nie rozgrzewam maszyny w zimie 'bez powodu tak, tylko, zeby sobie pochodziła - chyba, ze wybieram się na przejażdżkę i wiem, ze osiągnę optymalną temperaturę pracy silnika. dodatkowo popracuję kołami, skrzynią biegów itd.

... inaczej zostawiam w spokoju...
hubertm
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Chemikiem nie jestem, więc nie odpowiem Wam, jakie to bakterie, tak samo nie wiem jakie bakterie znaleźli w płytach CD (sprawdźcie zanim odpowiecie). O tym, że tak jest, u nas na wsi powszechnie się nie wie, ale nawet mój mechanik, który przez 10 lat naprawiał Niemcom moto, mi to potwierdził. Pokazywał mi nawet instrukcję od starej Yamy, gdzie stało, jak wół, że po staniu bez odpalania dłużej niż 3 m-ce, olej i filtr wymienić na nowy. Dzisiaj żaden producent nie chce, żebyśmy za długo używali cokolwiek, więc adnotacji nie znajdziesz. Po za tym - ja nigdy (a robię tak od ponad dwudziestu lat) nie miałem problemu, że mi świece padały lub "kulawo chodził". Ale, jak się okazuje można odpalić i za...lać nie czekając, aż się motor nagrzeje - znam takich - jeżdżą po krótkim czasie młocarniami. Nie zawsze prawda jest łatwo akceptowalna. Na koniec : gdyby większość miła rację, to powinniśmy posilać się gównem, bo przecież wszystkie muchy to jedzą.
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Tytus pisze:Pokazywał mi nawet instrukcję od starej Yamy, gdzie stało, jak wół, że po staniu bez odpalania dłużej niż 3 m-ce, olej i filtr wymienić na nowy
nie wierz we wszystko co producent napisze...
jak ci napiszą, ze masz powietrze w oponach z letniego na zimowe wymieniać tez to zrobisz ???

Tytus pisze:Dzisiaj żaden producent nie chce, żebyśmy za długo używali cokolwiek, więc adnotacji nie znajdziesz.
Ja mam wrażenie, ze każdy producent chce, byśmy tylko z nim mieli do czynienia. Chociażby taka Yama czy inny producent chociażby moto wypisuje w ksiażce teksty typu "Gdy zaświeci się kontrolka taka czy śmiaka, skontaktuj się z najbliższym autoryzowanym serwisem".
Nie dajmy się zwariować...
Tytus pisze:Na koniec : gdyby większość miła rację, to powinniśmy posilać się gównem, bo przecież wszystkie muchy to jedzą.
Kał człowieka zawiera (w przybliżeniu):
niestrawione resztki pokarmu takie jak błonnik oraz obumarłe komórki wyściełające ścianki jelit – 10%
woda – 75%
bakterie – 15%, w większości niegroźne dla ludzi bakterie symbiotyczne, lecz w kale rozwijają się też groźne dla zdrowia drobnoustroje, w tym śmiertelnie groźne i bardzo zaraźliwe bakterie cholery i duru brzusznego.
Bilirubina i biliwerdyna, będące produktami rozpadu hemoglobiny, nadają kałowi brązowy kolor.
Bakteryjne produkty rozkładu [gł. gazowe] substancji zawartych w kale są przyczyną jego przykrego zapachu.
Kał zawiera też znaczne ilości związków azotu i fosforu, dlatego nieoczyszczone ścieki miejskie zwierające kał, trafiając do zbiorników wodnych nie tylko zatruwają je pod względem bakteriologicznym lecz także sprzyjają zakwitowi wody, a w efekcie powodują deficyt tlenowy.
Szacuje się, że z powodu spożywania zanieczyszczonej (między innymi kałem) wody pitnej co roku na świecie umiera od 2 do 5 milionów osób[1].
Bez komentarza...
hubertm
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Zwłaszcza, że chemicy słabiej znają się na bakteriach od biologówTytus pisze:Chemikiem nie jestem, więc nie odpowiem Wam, jakie to bakterie

Ja osobiście mam inne wzorce do naśladowania...Tytus pisze:Na koniec : gdyby większość miła rację, to powinniśmy posilać się gównem, bo przecież wszystkie muchy to jedzą.

Większość to żyje z energii słonecznej dzięki fotosyntezie. Potrafisz? Masz chlorofil w sobie?Jacek pisze:z tymi muchami to fajne

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
@Tytus to o czym piszesz to się zwie gwarancja bądź rękojmia i tego wystrzega się każdy producent czegoś w takich zapisach.... nie dotyczy to piwa,ze np. producent Żubra nie odpowiada za odpowiedzi na jakimś forum przez forumowicza
.
Jeżeli wszyscy żyli by jak gwarancja przystała, producenci Oliw/pojazdów nie zarabiali by na częściach Fabrycznych/OEMowskich
.




- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
I znowu łapanie za słówka, ale pudło, bo ja nie napisałem, że chemicy zajmują się bakteriami (chociaż w laboratoriach przemysłu naftowego pracujący chemicy zajmują się m.in. redukcją rozkładu produktu, czyli redukcją bakterii - sprawdź, zanim podejmiesz dyskusję), ale, że odkryto - nie napisałem kto.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Wymiana oleju krok po kroku
Witam! Na początku chciałe powiedzieć że jestem tu nowy i od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem xjr 1300 z 2004 r. Chciałbtym by Szanowni Koledzy mogli opisać jak wygląda wymiana oleju krok po kroku, Chce wymienić olej również w chłodnicy także proszę o opis oraz powiedzenie ile oleju potrzeba by wymienić olej w całym układzie. Kupiłem Motul-a 5100 4l ale obawiam się że może niestarczyc. Pozdrawiam:)
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
https://picasaweb.google.com/mariuszdgX ... true&pli=1
chłodnicy nie ruszaj, nie zostanie go wiele, szkoda zachodu.
chłodnicy nie ruszaj, nie zostanie go wiele, szkoda zachodu.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- mryc
- Posty: 888
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Witaj, jeśli koniecznie musisz zaczynać w ten sposób to polecam http://www.youtube.com/watch?v=7E4mqHe76oI,
temat na Naszym forum szeroko opisywany, włącznie z serwisówką gdzie masz dokładnie podaną ilość oleju.
- a przeczytać naprawdę warto bo jest parę myków aby nie zrobić sobie kuku
temat na Naszym forum szeroko opisywany, włącznie z serwisówką gdzie masz dokładnie podaną ilość oleju.
- a przeczytać naprawdę warto bo jest parę myków aby nie zrobić sobie kuku
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 listopada 2011, 22:27 przez mryc, łącznie zmieniany 1 raz.
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
Tydzień temu wymieniałem olej i zachciało mi się zainwestować w śrubę z magnesem. Niestety jest ona sporo krótsza niż oryginalna i przy dokręcaniu momentem 42 zerwała gwint!!! Na szczęście, oryginalna jest sporo dłuższa i się wkręciła. Na razie nie puszcza, ale zobaczymy jak będzie dalej. NIE POLECAM!
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Kurcze przecież jest tak temat:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... ej&start=0
Temat do usunięcia.
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... ej&start=0
Temat do usunięcia.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości