Wyciągnięcie bebechów
Wyciągnięcie bebechów
Moja maszyna '06 wydaje mi się już zbyt cicha i chciałbym wyciągnąć bebechy z kominów.
Może ktoś mi doradzić jak to zrobić? Czy jest to trudno wykonalne czy nie. Nie chcę czegoś zrypać. Z nitami nie będzie problemu ale w środku to nie wiem czy trzeba ciąć czy co? Może jest ktoś kto robił coś takiego?
Może ktoś mi doradzić jak to zrobić? Czy jest to trudno wykonalne czy nie. Nie chcę czegoś zrypać. Z nitami nie będzie problemu ale w środku to nie wiem czy trzeba ciąć czy co? Może jest ktoś kto robił coś takiego?
ja widziałem takie sprytne koncowki, wywala sie te najmniejsze rurki na koncu wydechu i wnitowuje sie o wiekszym rozmiarze. Rozmiarow bylo kilka do wyboru, jak nie bedzie odpowiadal odglos zawsze mozna wsadzic inne, albo wrocic do oryginalu. Dobre bo nie inwazyjne. A to wszystko mozna znalezc na ebayu.
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Szkoda troche przerabiac orginały bo masz nowe moto. Jesli masz kase to mozna zakupic tuningowe
np. http://www.olekmotocykle.pl/ oferuje wydechy Gualdi za 1400 zl za 2 dobra cena. Jesli budżet masz skromny to musisz szukac na ebay.de specjalnych koncówek do wydechów można kupic za 35-40 ojro. Na jednej ze stron która była podana na forum było pokazane jak powiekszaja moc z takim kitem.

"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Na allegro były wkłady które dorabiają kolesie za jakąś stówke, część tłumika w środku trzeba wyciąć i wspawać te nowe zakręca sie czy nituje tą ostatnią część tłumika i wszystko wygląda niby oryginalnie. Ten sam patent widziałem na innych stronach xjr mówią że fajniej sprzęt gada i wcale nie za głośno tak w sam raz, podobno tak twierdzą osoby dające komentarze.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Mozesz tak zrobic ale ladnie to nie bedzie wygladac. Ja mam zrobione tak wywalone rurki powiekszona dziura plazma do wielkosci okolo 8 cm i zrobione koncówki z aluminium.
http://xjrcafe.kicks-ass.net/Nuke/album ... 86c449e735

Ostatnio zmieniony czwartek, 26 czerwca 2008, 23:53 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin
http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin

Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Witam
Polecam usunąć stare rurki , które trzymają sie na końcowym kołnierzu , w samym tłumiku są tylko wciśnięte , po wycięciu i powiększeniu dorabiamy nowe końcówki z kwasówki i nitujemy w miejsce starych , ja mam średnicę około 37mm i efekt jest znakomity , dzwięk jest lepszy i mam wrażenie , że jakiś taki żywszy piecyk sie zrobił.
W przypadku tej operacji jest też możliwość powrotu do do orginału (prawie).
Franc
Polecam usunąć stare rurki , które trzymają sie na końcowym kołnierzu , w samym tłumiku są tylko wciśnięte , po wycięciu i powiększeniu dorabiamy nowe końcówki z kwasówki i nitujemy w miejsce starych , ja mam średnicę około 37mm i efekt jest znakomity , dzwięk jest lepszy i mam wrażenie , że jakiś taki żywszy piecyk sie zrobił.
W przypadku tej operacji jest też możliwość powrotu do do orginału (prawie).
Franc
Wyciąganie bebechów wg. św. MNIE
Bierzemy wiertełko fi 4 i przewiercamy nity nastepnie wiertełko fi 6 i rozwiercamy główki i powstaje nam takie cuś:
poczym bierzemy znowu wspomniane wiertełko 4mm i jedziemy z koksem...
100 lat potem...
no i znowu bierzemy wiertełko 6 mm i rekreacyjnie:
Teraz zdejmujemy tłumik wkrecamy tą wystajaca rurke w imadło i krecimy tłumikiem aż...
bęc i nasze decybele zostały uwolnione !!!!!
PAMIĘTAJ ! dokładnie wytrząśnij wszystkie opiłki i resztki nitów po co ma cos stukać.
Teraz tylko 3 nity i wszystko ładnie pieknie
Mam nadzieje że sie komuś przyda

Bierzemy wiertełko fi 4 i przewiercamy nity nastepnie wiertełko fi 6 i rozwiercamy główki i powstaje nam takie cuś:
poczym bierzemy znowu wspomniane wiertełko 4mm i jedziemy z koksem...
100 lat potem...
no i znowu bierzemy wiertełko 6 mm i rekreacyjnie:
Teraz zdejmujemy tłumik wkrecamy tą wystajaca rurke w imadło i krecimy tłumikiem aż...
bęc i nasze decybele zostały uwolnione !!!!!
PAMIĘTAJ ! dokładnie wytrząśnij wszystkie opiłki i resztki nitów po co ma cos stukać.
Teraz tylko 3 nity i wszystko ładnie pieknie

Mam nadzieje że sie komuś przyda

Ostatnio zmieniony wtorek, 1 lipca 2008, 13:19 przez ka3, łącznie zmieniany 1 raz.
generalnie chodzi o dostrojenie pieca do nowego wydechu, (po takiej operacji mamy układ przelotowy) ja jutro bd jechał do kumpla który mi wszystko sprawdzi (a ma profesjonalny sprzet wieć bedzie wszystko gitara grało i buczało) i dostroi co dokładnie zrobi napisze ale na bank regulacja gaźników i składu mieszanki w takim przypadku bedzie musiała być zrobiona co innego w przypadku modeli na wtrysku gdzie komputer sam wszystko zrobi
doszukałem sie tez w kótrych to twierdzono że nawet po zmianie kąta położenia rury wydechowej powinno sie regulować piec
Nie oszukujmy sie cudów nie ma - wyciagamy bebechy stroimy piec na nowo inaczej dziura w momecie i tyle z "przyrostu mocy"
W sumie w moim przypadku ta operacja miała na celu uwolnienie decybeli a nie mocy no ale przyjemne z pożytecznym można połaczyc hehehe



Niestety trzeba wziąć też pod uwagę, że spalanie może być większe (zabawa ze składem mieszanki). Motor znajomego (Honda VTR), który przed wymianą układu (kompletnego na Akrapovica - brzmienie zwala z nóg) palił ok 7-8 litrów teraz nie schodzi poniżej 12... Jak ją kiedyś piłował, to na 10 litrach zrobił 67 km! Ale za to ma teraz rakietę. Nie sądzę, aby w tym przypadku spalanie wzrosło aż tak dramatycznie, ale trzeba się z tym liczyć. Coś za coś 

jest pewna różnica - on wstawił cały wydech akrapy a my tutaj wyjmujemy rurke z wydechu która ma poprawić brzeminie nie parametry silnika
regulacje wykonujemy właśnie po to żeby paliwa nie wypluwał przez wydechy i ladnie silniczek cykał
[ Dodano: 2008-07-03, 23:24 ]
no i xjr-a jest na regulacjach tylko kolejka troche we warsztacie a kumpel mi to robi po godzinach wiec troche potrwa
co było robione dokładnie napisze
[ Dodano: 2008-07-06, 02:07 ]
no i traktorek wrócił od mechanika za dużych rewolucji nie trzeba było przeprwadzac jeden śrdokowy cylinderek coś źle gadał ale regulacja gaźnika i jest si, mierzono mi elastycznosc na 5 biegu i pare innych dupereli (żeby sprawdzic jak zabieg wpłynoł na prace silnika) ale mój piec ma na ta chwile przejechane 12,5 tys wiec nie wiem czy komuś to pomoże do każdego pieca trzeba podejść indywidualnie
wiec tak po zabiegu uzyskaliśmy:
-minimalnie słabszy dół (miedzy 2 a 3 tys obrotów)
-mocniejszą góre
-o wiele lepszy dźwiek z wydechów (bardziej basowy i przedewszystkim głośniejszy)
-okazało sie że nawet fabryka popełnia błędy - do gaźników wkrecili mi 2 nieocynkowane śrubki - reszta była ocynkowana
co jak co ale xjr to xjr jak sie dołoży do pieca to łapy urywa a teraz do tego o wiele lepciejsze wrażenia akustyczne


[ Dodano: 2008-07-03, 23:24 ]
no i xjr-a jest na regulacjach tylko kolejka troche we warsztacie a kumpel mi to robi po godzinach wiec troche potrwa

[ Dodano: 2008-07-06, 02:07 ]
no i traktorek wrócił od mechanika za dużych rewolucji nie trzeba było przeprwadzac jeden śrdokowy cylinderek coś źle gadał ale regulacja gaźnika i jest si, mierzono mi elastycznosc na 5 biegu i pare innych dupereli (żeby sprawdzic jak zabieg wpłynoł na prace silnika) ale mój piec ma na ta chwile przejechane 12,5 tys wiec nie wiem czy komuś to pomoże do każdego pieca trzeba podejść indywidualnie

wiec tak po zabiegu uzyskaliśmy:
-minimalnie słabszy dół (miedzy 2 a 3 tys obrotów)
-mocniejszą góre
-o wiele lepszy dźwiek z wydechów (bardziej basowy i przedewszystkim głośniejszy)
-okazało sie że nawet fabryka popełnia błędy - do gaźników wkrecili mi 2 nieocynkowane śrubki - reszta była ocynkowana

co jak co ale xjr to xjr jak sie dołoży do pieca to łapy urywa a teraz do tego o wiele lepciejsze wrażenia akustyczne

- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Mam problem z uszczelnieniem wydechu, pękł mi kolektor pod silnikiem, dospawałem kawałek tej samej średnicy rułki i kurde czym to uszczelnić na nowo. Było wcześniej takie zajebiste uszczelnienie siatka miedziana czy mosiężna z takim szarym czy grafitowym czymś między warstwami a teraz mam zagwozdke.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Jest taki silikon motoryzacyjny odporny na temperatury albo silikon do uszczelniania kominków tez odporny ale nie wiem czy to nie trąca zbytnią amatorszczyzną.
Ale najlepiej to wiesz- siatka mosiężna czy tam miedziana z szarym czy grafitowym czymś
Ale najlepiej to wiesz- siatka mosiężna czy tam miedziana z szarym czy grafitowym czymś

P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Tak to jest koc azbestowy, straszne świństwo. Zalatwiem już sobie trochę tego koca, te cholerne wlókienka latają w powietrzu i sie wbijają w skórę a później swędzą, slaby patent tym bardziej jeżeli jeszcze sie ma wykruszyć i wysypać po jakimś czasie. Może faktycznie spróbować z silikonem.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości