Błąd numer "20" na wyświetlaczu
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Błąd numer "20" na wyświetlaczu
Moto 2007 rok - wtrysk, po całej nocce, po przekręceniu kluczyka zamiast pojawienia się przebiegu kilometrów, pojawiła się cyfra "20". Domniemuję, ze jest to symbol jakiegoś błędu. Dodatkowo zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. Najzabawniejsze jest to, ze po przejechaniu jednego kilometra, zgaszenia oraz odpalenia jeszcze raz wszystko wróciło do normy. Wspomniana "dwudziestka" zgasła już po pierwszym odpaleniu. Dodam, że motocykl odpalił elegancko i nie wykazywał żadnych oznak awarii.Pytam więc: co oznacza kod "20" ?
hubertm
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Fajna, nowa cyfra. Miło poznaćhubertm pisze:cyfra "20"

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
w rune była taka akcja, że jeśli odpaliłeś silnik szybciej niż w bodajże 3 sekundy od przekręcenia kluczyka, to na moto krzyczało failure i że kataklizm i w ogóle. a powodem była niemożność pomiaru ciśnienia powietrza w tak krótki czasie.... no, motocykl jak każdy inny, broń boże komputer.... 

bye
balth
balth
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
mariuszdg pisze:Stawiam na Lambde.
nie
artur pisze:drugi komin nie działa albo odpadł
ciekawa teoria


artur pisze:ej ! a może to termometr jest po prostu
fajnie by było, ale nie - to nie to
GhostDog pisze:Liczba dzieci?
przestań palić to zielsko

balth pisze:hubertm, musisz zmienić lokum - kiepskie ciśnienie powietrza dają na bemowie
no, jedyny madry, co sobie z angielskiego przetłumaczył. Nie stało się to jednak na Bemowie ale nad Zalewem Zegrzyńskim.
... po prostu zgłupiał a potem zapragnął zmądrzeć. Na tą chwilę jest wszystko ok. Nie ma żadnej awarii. Uff....
hubertm
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
dzisiaj byłem w salonie Yamahy. Pan wyciągnał książkę kodów i stwierdził, ze to jest błąd czujnika powietrza dolotowego. Jednakże, jeżeli stało to się tylko raz, to po prostu musiał zgłupieć na chwilę. Na marginesie dodam, że czujniki są dwa, a koszt to ....... 516 pln / sztuka i wymienia się dwa na raz plus robocizna ok. 100 pln. Razem ok. 1100 pln. O zgrozo ! 

hubertm
Pierwszy raz się spotkałem z autodiagnozą kompa, wchodzę sobie w tryb serwisowy i wyskakują jakieś cyferki (po lekturze manuala wiem jaka od czego), nawet jest płynna kontrola otwierania przepustnic, składu mieszanki i inne. W innych pojazdach musimy płacic za podłączenie do kompa, tu jest za free. 

XJR na
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Darek, też pewnie miałeś ustawioną mieszankę na każdy cylinder inną. Ja dałem tak samo na wszystkie i szła lepiej na wysokości, nie dławiła się jak rok temu. Polecam zmienić na 0 na wszystkie cylindry.
ps w którym manualu są opisane te wszystkie funkcje? Jeśli możesz to podaj linka.
ps w którym manualu są opisane te wszystkie funkcje? Jeśli możesz to podaj linka.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
WTRYSKOWCY!!!!
oznaczenia c1,c2..itd nie oznaczaja kolejnych cylindrow tylko jak pisze ponizej wielkosc stopnia otwarcia przepustnicy. wtryskowa xjr i reszta dzieki wspanialym normom lataja z uboga mieszanka by mogly je przejsc. i tak:
• Code C1: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races.
Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
• Code C2: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting
changes.
• Code C3: At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
• Code C4: At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle.
Adjustment to too lean mixture will lead to engine breakdown.
Adjustment by checking the A/F is recommended.
In particular, to adjust on the leaner side, make a change of 1 to 2% at a
time while checking for the result. 12 to 13 is a targeted A/F.
jesli ktos chce to moge zalozyc temat i ladnie to przetlumaczyc dolaczyc tabelke i opisac cala procedure nastawiania. powyzej jest tylko czesc manuala do wyscigowej wersji r6 z 2004r. ja podwyzszylem(nie radze zmniejszac dla mniejszego zuzycia paliwa
"Adjustment to too lean mixture will lead to engine breakdown"-znaczy sie dupa) u siebie CO w kazdym z tych zakresow o +3 i czuje roznice-silnik chodzi bardziej miekko i spokojnie,ale do dalszej regulacji przydalo by sie urzadzonko do okreslania skladu mieszanki.

oznaczenia c1,c2..itd nie oznaczaja kolejnych cylindrow tylko jak pisze ponizej wielkosc stopnia otwarcia przepustnicy. wtryskowa xjr i reszta dzieki wspanialym normom lataja z uboga mieszanka by mogly je przejsc. i tak:
• Code C1: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races.
Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
• Code C2: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting
changes.
• Code C3: At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
• Code C4: At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle.
Adjustment to too lean mixture will lead to engine breakdown.
Adjustment by checking the A/F is recommended.
In particular, to adjust on the leaner side, make a change of 1 to 2% at a
time while checking for the result. 12 to 13 is a targeted A/F.
jesli ktos chce to moge zalozyc temat i ladnie to przetlumaczyc dolaczyc tabelke i opisac cala procedure nastawiania. powyzej jest tylko czesc manuala do wyscigowej wersji r6 z 2004r. ja podwyzszylem(nie radze zmniejszac dla mniejszego zuzycia paliwa

"Adjustment to too lean mixture will lead to engine breakdown"-znaczy sie dupa) u siebie CO w kazdym z tych zakresow o +3 i czuje roznice-silnik chodzi bardziej miekko i spokojnie,ale do dalszej regulacji przydalo by sie urzadzonko do okreslania skladu mieszanki.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Ha! A mówiłem chłopakom, że po zmianach robię około 20km więcej na baku. Ja zmieniłem wszędzie na 0 i w tym roku mi nie szarpała na wysokości w alpach. W zeszłym była masakra, szczególnie przy zjazdach i hamowaniu silnikiem.
Dobra to jak to się ustawia prawidłowo? Podziel się wiedzą, bo w pl ciężko się doprosić kogoś, kto umiałby to objaśnić jakoś jasno bez ściemniania. I chętnie bym tą tabelkę zobaczył. Prosiłem o nią w serwisie i oczywiście mnie zbyli...
Zakładaj nowy wątek i pisz co wiesz
tylko najlepiej po polsku
Dobra to jak to się ustawia prawidłowo? Podziel się wiedzą, bo w pl ciężko się doprosić kogoś, kto umiałby to objaśnić jakoś jasno bez ściemniania. I chętnie bym tą tabelkę zobaczył. Prosiłem o nią w serwisie i oczywiście mnie zbyli...
Zakładaj nowy wątek i pisz co wiesz

tylko najlepiej po polsku

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Błąd numer "20" na wyświetlaczu
hubertm pisze:Moto 2007 rok - wtrysk, po całej nocce, po przekręceniu kluczyka zamiast pojawienia się przebiegu kilometrów, pojawiła się cyfra "20"...
O cholera córka się zepsuła

Bo chyba zapomniałem Ci powiedzieć, że 20 razy odpalałem ją bez oliwy i kręciłem przez minutę na 10 000 obr. Sorka, to pewnie stąd ten błąd



PS
Japońskie g..no!

ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!
Oj, grzmi! Będzie burza!
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość