motanie zębatek
motanie zębatek
Koledzy, czy ktoś eksperymentował z założeniem większej zębatki zdawczej, lub mniejszej tylnej?
Generalnie chodzi mi o to aby kosztem przyśpieszenia złagodzić nieco moment obrotowy w niskich prędkościach przenosząc go wyżej ( miałem spore kłopoty tym spowodowane).
Jako że nie używam sprzętu do wyczynu, więc ani przyśpieszenie ani Vmax nie jest dla mnie parametrem krytycznym, natomiast zachownie moto w trudnych warunkach- owszem.
Mam jednak obawy związane z wpływem zmiany przełożeń na trwałość zespołu nap. , łańcucha ( tu raczej chyba mniej) i czy większa o 1-2 zęby wogóle da się zamontować.
Może ktoś już to przerabiał ( w którąkolwiek zresztą stronę).
Pozdro
Generalnie chodzi mi o to aby kosztem przyśpieszenia złagodzić nieco moment obrotowy w niskich prędkościach przenosząc go wyżej ( miałem spore kłopoty tym spowodowane).
Jako że nie używam sprzętu do wyczynu, więc ani przyśpieszenie ani Vmax nie jest dla mnie parametrem krytycznym, natomiast zachownie moto w trudnych warunkach- owszem.
Mam jednak obawy związane z wpływem zmiany przełożeń na trwałość zespołu nap. , łańcucha ( tu raczej chyba mniej) i czy większa o 1-2 zęby wogóle da się zamontować.
Może ktoś już to przerabiał ( w którąkolwiek zresztą stronę).
Pozdro
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Ciekawa strona w temacie:
http://www.gearingcommander.com
A czy ktoś z Was ma mniejsza zebatke z tyłu np.: 37.
Jestem ciekawy jak zachowywac sie bedzie moto z zebatkami 18/37 - kiedy norma to 17/38.
http://www.gearingcommander.com
A czy ktoś z Was ma mniejsza zebatke z tyłu np.: 37.
Jestem ciekawy jak zachowywac sie bedzie moto z zebatkami 18/37 - kiedy norma to 17/38.
Pozdrawiam - Krzysiek
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Po poszukiwaniach w necie ustaliłem - chociaz moze sie myle i prosze o sprostowanie - że w XJR 1300 z 2001r. (nie SP) norma to 17/38. Zmiany były w zalezności od modelu i rocznika ale u mnie tak powinno być.
Ponieważ mam wrażenie - jak wiekszość - że brakuje 6 biegu to mozna ten problem rozwiązać wydłużając biegi i zmniejszając wielkości obrotów silnika, zakładając wieksza 18 z przodu i mniejsza 37 z tyłu. Jakie bedą predkości obrotowe i prędkośc moża doczytac ze strony.
Pytanie czy jest taka zębatka na tył 37 - bo przednia 18 jest
Mysle ze przy zmianie napedu mozna sie pobawić - nie sa to duże koszty a zawsze cos sie ugra. Moc i moment jest wystarczajacy aby nie zauwazyc znaczacej różnicy.
Ponieważ mam wrażenie - jak wiekszość - że brakuje 6 biegu to mozna ten problem rozwiązać wydłużając biegi i zmniejszając wielkości obrotów silnika, zakładając wieksza 18 z przodu i mniejsza 37 z tyłu. Jakie bedą predkości obrotowe i prędkośc moża doczytac ze strony.
Pytanie czy jest taka zębatka na tył 37 - bo przednia 18 jest


Mysle ze przy zmianie napedu mozna sie pobawić - nie sa to duże koszty a zawsze cos sie ugra. Moc i moment jest wystarczajacy aby nie zauwazyc znaczacej różnicy.
Pozdrawiam - Krzysiek
krzysiek 525tds pisze:Po poszukiwaniach w necie ustaliłem - chociaz moze sie myle i prosze o sprostowanie - że w XJR 1300 z 2001r. (nie SP) norma to 17/38. Zmiany były w zalezności od modelu i rocznika ale u mnie tak powinno być.
Ponieważ mam wrażenie - jak wiekszość - że brakuje 6 biegu to mozna ten problem rozwiązać wydłużając biegi i zmniejszając wielkości obrotów silnika, zakładając wieksza 18 z przodu i mniejsza 37 z tyłu. Jakie bedą predkości obrotowe i prędkośc moża doczytac ze strony.
Pytanie czy jest taka zębatka na tył 37 - bo przednia 18 jest![]()
![]()
Mysle ze przy zmianie napedu mozna sie pobawić - nie sa to duże koszty a zawsze cos sie ugra. Moc i moment jest wystarczajacy aby nie zauwazyc znaczacej różnicy.
Sam myślę o tym rozwiązaniu, ale mam obawy o prawidłowy dobór ilości ogniw w łańcuchu... tu może być kłopot podobno..... inaczej, podobno robi się kłopot jak się zmienia zębatkę o ( w sumie 2 zęby)..... to zdanie magika z dużym doświadczeniem...
I powiedział mi ze ilosc zębów jaka ostatecznie będzie tu i tu ( a kierunek chce przyjąc ten sam ale w sumie o 4-5 zębów, bo 2 nic nie dadzą), będzie wynikać z możliwości dopasowania długości łańcucha i jego dalszych regulacji... o ile...
Nie można skrócić o jedno ogniwko....
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Gdy kupiłem swój motocykl to miał kółka zębate z inną ilością zębów niż mam teraz. Nie pamiętam czy na obu kółkach czy tylko na jednym. Przed zakupem nie sprawdziłem, dobrałem z katalogu w sklepie razem z łańcuchem. Przy montażu okazało się, że przednie mam mniejsze lub tylne większe lub jedno i drugie. Nie pamiętam ale dziś to sprawdzę i wrzucę. W każdym bądź razie, odczucia mam takie, że na tych samych obrotach jadę wolniej.
A tak w ogóle to mam wrażenie, że ten temat już był przewalany i już pisałem to co powyżej.
Deja vu?
A tak w ogóle to mam wrażenie, że ten temat już był przewalany i już pisałem to co powyżej.
Deja vu?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
piontek pisze:Gdy kupiłem swój motocykl to miał kółka zębate z inną ilością zębów niż mam teraz. Nie pamiętam czy na obu kółkach czy tylko na jednym. Przed zakupem nie sprawdziłem, dobrałem z katalogu w sklepie razem z łańcuchem. Przy montażu okazało się, że przednie mam mniejsze lub tylne większe lub jedno i drugie. Nie pamiętam ale dziś to sprawdzę i wrzucę. W każdym bądź razie, odczucia mam takie, że na tych samych obrotach jadę wolniej.
A tak w ogóle to mam wrażenie, że ten temat już był przewalany i już pisałem to co powyżej.
Deja vu?
Nie Drogi Przyjacielu, jest coraz więcej "nowych" kolegów, lub takich którzy nie dostają orgazmu na dzikie przyśpieszenie i wibracje .... natomiast nie sa dość cierpliwi aby czytać 1500 wpisów Piontka czy Miłowa... to nie Deja Vu tylko normalka.....
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 243
- Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Zdzisław pisze:Ja będę wymieniać napęd już bardzo niedługo, zakładam przełożenia na szybkość- tył 37/38(seria)z, przód 18z a nawet 19. Momentu ciuchcia ma dosyć a i spalanie jak trza. Trza jej ukrucić nałóg
. Łańcuch pewnie 110 jak fabryka daje.
A gdzie zkupujesz części - wrzuc linka.
Pozdrawiam - Krzysiek
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Przy takim piecu to... zawsze można zakupić trzy zębatki- jedna wg. serii, druga 18 i 19 dla testu
.
Jak wyniki nie będą zadowalające można zaś odsprzedać tą najmniej zadowalającą bądź zostawić sobie w razie W. W końcu każda kosztuje 20-30zł, chyba, że ktoś woli jakieś duraluminiowe to koszt większy.
A jak ktoś ma tokarkę/frezarkę najlepiej CNC to może zacząć dorabiać nietypowe przełożenia do moto... ale się rozpisałem a wystarczy wejść na StuntPoland tam ludzie dorabiają koła zębate z wzorkami jakie kto chce
.

Jak wyniki nie będą zadowalające można zaś odsprzedać tą najmniej zadowalającą bądź zostawić sobie w razie W. W końcu każda kosztuje 20-30zł, chyba, że ktoś woli jakieś duraluminiowe to koszt większy.
A jak ktoś ma tokarkę/frezarkę najlepiej CNC to może zacząć dorabiać nietypowe przełożenia do moto... ale się rozpisałem a wystarczy wejść na StuntPoland tam ludzie dorabiają koła zębate z wzorkami jakie kto chce

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
I tak udam się do zbombionych, ale jestem przekonany, że dokładnie odwrotnie (tyle, że nie moc a siła). Długie ramię przed punktem przyłożenia, krótkie za powoduje wzrost siły w stosunku do przykładanej. W której to klasie SP było?ivo pisze:.Zwiększenie jeszcze przedniej i zmniejszenie tylnej może zaskutkować odczuwalnym spadkiem mocy
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
piontek nie był juz chyba o suchym pysku
. Ivo ma rację, spadek momentu na kole będzie ale czy aż tak odczuwalny
. Kolega miał Jawe TwinSzrot 350, jeżdzalim nią na kole na 2 biegu a a jak się udało to i na 3
.
Okazało się, że miała wsadzone przełożenia wtórne na kosz boczny.... szła jak poje...na do licznikowych 150-160km/h a ile było faktycznie to kij wie
. ale za to była niezniszczalna do 1-go remontu.... paliła przy spokojnej jeździe 3,7l/100km w co nikt nie chciał uwierzyć... moja TSka paliła kole 5-6 kumpla podobnie...



Okazało się, że miała wsadzone przełożenia wtórne na kosz boczny.... szła jak poje...na do licznikowych 150-160km/h a ile było faktycznie to kij wie

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
No dobra chłopięta:
Wsiądźcie sobie na rower, przerzutki w łapę, przednie kółko największe a tylne najmniejsze, następnie znajdźcie stromy podjazd i spróbujcie podjechać pod górę. Jest moment na kole?
Dla dociekliwych proponuję odwrotny układ kół zębatych.
Czy tylko ja uważałem na lekcjach fizyki?
Wsiądźcie sobie na rower, przerzutki w łapę, przednie kółko największe a tylne najmniejsze, następnie znajdźcie stromy podjazd i spróbujcie podjechać pod górę. Jest moment na kole?
Dla dociekliwych proponuję odwrotny układ kół zębatych.
Czy tylko ja uważałem na lekcjach fizyki?

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Bo piontka, jest racja i tylko jego racja !
To wszystko to samo jest w rowerze Ty Zdzisławie, pedałujesz kolego a w moturze silnik pedałuje
Zasada zmiany przełożenia jest taka sama. Mam tylko jedną uwagę co do zmiany zębatki zdawczej (małej), którą mi to mądrość przekazał jeden stunter najpewniej wynikało to z jego doświadczenia a mianowicie żeby nie przesadzić z jej wielkością ponieważ łożyska trzymujące wałek do którego owa zębatka jest przykręcana nie wytrzymują dłuższej eksploatacji. Najpewniej ten jeden ząbek więcej nie zaszkodzi ale większa ilość z czasem możliwe że tak.


A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Co to ma do rzeczy? Zajmujemy się przekładnią łańcuchową pomiędzy skrzynią biegów a kołem.Zdzisław pisze:W motocyklu mamy napęd wtórny i pierwotny.
Wyjaśnij mi czym się różni idea napędu koła w rowerze i twoim motocyklu, jeśli pominąć przerzutki? Porównania przerzutek użyłem tylko po to by przyspieszyć tok myślowy - bo to samo byś robił mogąc szybko zmieniać kółka w motocyklu. Zasada jest ta sama. Co więcej: to maszyna prosta opracowana chyba jeszcze przez starożytnych Greków.Zdzisław pisze:Do rowera nie ma co porównywać.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
mariuszdg, dzięki! Ale aż mi głupio bo to przecież wiedza z podstawówki!!!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości