"tłoczek sprzegła"
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Płyny, wycieki, tamowanie
Mam niewielki wyciek w miejscu wycisku hydrauloicznego sprzęgła mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi nie wiedziałem jak to nazwać, ślini sie wydaje mi sie że coraz mniej ale trochę pięknej farby z tego elementu zeszło niestety co polecielibyście robić dalej?
			
									
									A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517
						
Mój tel. 692 486 517
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5765
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Miałem to samo, o czym pisałem też na scigacz.pl.
Otóż wyszło na to, że po pierwsze jaoś zawinęła się osłonka gumowa, która zapobiega narzucaniu zmaru i innego g... na elementy przy zebatce przedniej (nigdy nie mogę zapamiętać czy to zdawcza czy zbiorcza), a druga rzecz to trochę przesadzałem ze smarowaniem i brudy rozszczelniły ów siłownik. No i zaczęło wyciekać.
W serwisie wymieniono mi oringi i wypolerowano tłoczek i jak dotąd jest ok.
			
									
									
						Otóż wyszło na to, że po pierwsze jaoś zawinęła się osłonka gumowa, która zapobiega narzucaniu zmaru i innego g... na elementy przy zebatce przedniej (nigdy nie mogę zapamiętać czy to zdawcza czy zbiorcza), a druga rzecz to trochę przesadzałem ze smarowaniem i brudy rozszczelniły ów siłownik. No i zaczęło wyciekać.
W serwisie wymieniono mi oringi i wypolerowano tłoczek i jak dotąd jest ok.
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Witam mialem ten sam problem. 
Powodem umnie byly wzery na tłoczku i zimering ktory przeciekal. Musisz rozebrac docisk hydrauliczny taki maly obok filtra oleju . Po wykreceniu powinienes widzec czy plyn wycieka. Jesli tak, to trzeba wypchnac tloczek i sprawdzic czy sa wzery wewnatrz. Jesli tak, to teraz delikatnie i najlepiej papierkiem sciernym troche to przeczyscic ( zeskrobac ) i kupic nowy komplet gumek
 . Po wykreceniu powinienes widzec czy plyn wycieka. Jesli tak, to trzeba wypchnac tloczek i sprawdzic czy sa wzery wewnatrz. Jesli tak, to teraz delikatnie i najlepiej papierkiem sciernym troche to przeczyscic ( zeskrobac ) i kupic nowy komplet gumek   ( w paczce zimering + jakas uszczelka ) wydatek 60 zl w Krakowie Yamaha (orginal). Pamietaj jak ida gumki, jedna ta wieksza ciezko bedzie ja nalozyc ale da sie ja delikatnie rozciagnac - podwadzic.
  ( w paczce zimering + jakas uszczelka ) wydatek 60 zl w Krakowie Yamaha (orginal). Pamietaj jak ida gumki, jedna ta wieksza ciezko bedzie ja nalozyc ale da sie ja delikatnie rozciagnac - podwadzic. 
Teraz zostaje tylko odpowietrzyc sprzeglo i jest OKI.
Zrobilem juz 6 tys i jest ok.
			
									
									Powodem umnie byly wzery na tłoczku i zimering ktory przeciekal. Musisz rozebrac docisk hydrauliczny taki maly obok filtra oleju
 . Po wykreceniu powinienes widzec czy plyn wycieka. Jesli tak, to trzeba wypchnac tloczek i sprawdzic czy sa wzery wewnatrz. Jesli tak, to teraz delikatnie i najlepiej papierkiem sciernym troche to przeczyscic ( zeskrobac ) i kupic nowy komplet gumek
 . Po wykreceniu powinienes widzec czy plyn wycieka. Jesli tak, to trzeba wypchnac tloczek i sprawdzic czy sa wzery wewnatrz. Jesli tak, to teraz delikatnie i najlepiej papierkiem sciernym troche to przeczyscic ( zeskrobac ) i kupic nowy komplet gumek   ( w paczce zimering + jakas uszczelka ) wydatek 60 zl w Krakowie Yamaha (orginal). Pamietaj jak ida gumki, jedna ta wieksza ciezko bedzie ja nalozyc ale da sie ja delikatnie rozciagnac - podwadzic.
  ( w paczce zimering + jakas uszczelka ) wydatek 60 zl w Krakowie Yamaha (orginal). Pamietaj jak ida gumki, jedna ta wieksza ciezko bedzie ja nalozyc ale da sie ja delikatnie rozciagnac - podwadzic. 
Teraz zostaje tylko odpowietrzyc sprzeglo i jest OKI.
Zrobilem juz 6 tys i jest ok.
"Fucking Busters" 
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
						Takie tam z okazji urodzin
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JICzesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
admin pisze:Miałem to samo, o czym pisałem też na scigacz.pl.
Otóż wyszło ......
Niestety jest to tak zwana przypadlosc XJR-ek ( wedlug mnie) sporo osob ma problemy z wyciekiem i z zimeringiem. Takie sa uroki hydraulicznego sprzegla
 
Szkoda ze nie zrobilem foto relacji
 moze nastepnym razem.
  moze nastepnym razem."Fucking Busters" 
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
						Takie tam z okazji urodzin
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JICzesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
"Fucking Busters" 
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
						Takie tam z okazji urodzin
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JICzesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Stary jesteś wielki   Dziękować
  Dziękować 
[ Dodano: 2008-04-05, 14:30 ]
Tłoczek w środku wysprzęglika trza potraktować papierom wodnym bardzo dorobnym najlepiej coś około 1000 albo pastą automax albo autosolem za gruby papier narobi szkody, rys i gumka nie będzie uszczelniać. U mnie nie wyglądało to za ciekawie zaśniedziałe alumunium jakiś nalot niezły syf moja Kruszyna myśle że musiała długo stać zanim sie nią zaopiekowałem.
			
									
									 Dziękować
  Dziękować [ Dodano: 2008-04-05, 14:30 ]
Tłoczek w środku wysprzęglika trza potraktować papierom wodnym bardzo dorobnym najlepiej coś około 1000 albo pastą automax albo autosolem za gruby papier narobi szkody, rys i gumka nie będzie uszczelniać. U mnie nie wyglądało to za ciekawie zaśniedziałe alumunium jakiś nalot niezły syf moja Kruszyna myśle że musiała długo stać zanim sie nią zaopiekowałem.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517
						
Mój tel. 692 486 517
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Oj nie ladnie temat juz poruszany  . Trzeba bylo rozwinac watek a nie tworzyc nowy.
. Trzeba bylo rozwinac watek a nie tworzyc nowy. 
  http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=48
 http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=48
Co do czesci to kazdy salon Yamahy cena za uszczelnicz i gumke okolo 65zl. Ja musialem czekac na zestaw okolo tygodnia jego wyglad jest zamieszczony w linku ze strony czeskiej.
			
									
									 . Trzeba bylo rozwinac watek a nie tworzyc nowy.
. Trzeba bylo rozwinac watek a nie tworzyc nowy. 
 http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=48
 http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=48
Co do czesci to kazdy salon Yamahy cena za uszczelnicz i gumke okolo 65zl. Ja musialem czekac na zestaw okolo tygodnia jego wyglad jest zamieszczony w linku ze strony czeskiej.
"Fucking Busters" 
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
						Takie tam z okazji urodzin
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
 http://youtu.be/9NcXJWgP7JICzesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- 
				rydzu
Cieknące sprzęgło
Mimo iż dopiero dołączyłem do forum, chciałbym poprosić was o opinie. Jeżdże moją XJR-ką już trzy latka i jak się pewnie domyślacie nie miałem z nią żadnych problemów;) Jednak ostatnio pojawiły się wycieki przy siłowniku sprzegła. Wiem że jest to usterka która trapi starsze modele "ciuchci" jednak nie wiem w jaki sposób jest ją lepiej usunąć.Czy jest sens bawić się w dostewpne na rynku "reparaturki". Niektórzy twierdzą że taka naprawa jest dobra tylko na krótką metę i że w konsekwencji i tak trzeba kupić cały nowy siłownik za 300 pln. Szczerze mówiąc wolałbym ze wzgledów finansowych zastosować zestaw naprawczy. Jeśli mieliście taką usterkę w swoich maszynach to prosze o info na temat skuteczności naprawy starego siłownika. Dzięki z góry;) Pozdrawiam
			
									
									
						- 
				vanbart
Witam. 
Ja w poprzednim sezonie miałem podobny problem, tez myślałem o nowym siłowniku, ale w związku z ceną postanowiłem zaryzykować z reperaturka za 50 zł i opłacało się. Wymiana kpl. uszczelek dziecinnie prosta i skuteczna w 100% ( przynajmniej u mnie). Podsumowujac: kup uszczelki i kłopot z głowy.
			
									
									
						Ja w poprzednim sezonie miałem podobny problem, tez myślałem o nowym siłowniku, ale w związku z ceną postanowiłem zaryzykować z reperaturka za 50 zł i opłacało się. Wymiana kpl. uszczelek dziecinnie prosta i skuteczna w 100% ( przynajmniej u mnie). Podsumowujac: kup uszczelki i kłopot z głowy.
- piontek
- Posty: 3872
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Też mam ten problem na tapecie i mam nadzieję, że zestaw naprawczy załatwi sprawę. Przy okazji linkę wymieniam.
			
									
									Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
						http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- 
				Jacek
rydzu wymontuj i rozbierz siłownik  ,napewno  bedą  podłużne rysy na tłoku i na cylinderku ( dla tego puszcza płyn)  weś papier ścierny wodo odporny 800 a potem 1500  i krec papierem w koło  np w misce z wodą ,aż rysy znikną albo bedą prawie nie widoczne(nie wyczuwalne) ,dużo roboty.   Chyba ze masz dostęp do jakiegos warsztatu w kturym przetoczą cylinderek ale tylko troche bo bedzie za luzny  i bedzie ciekł. Zakłdasz nowe gumki i jest ok  ja tak zrobiłem i jest dobrze.
			
									
									
						- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Jest taki temat na ten temat  A w sumie z tym jest ich juz 3.  Ja sie nie bawiłem w papiery ścierne, trochę pomiziałem pastą Automax żeby cylinderek ładnie wyczyścić i to wszystko, nowe gumki i jest jak ma być. Podziwiam pedantyzm kolegi, ale nie jest to konieczne jeżeli cylinderek nie jest porysowany mocno, a nie będzie porysowany
 A w sumie z tym jest ich juz 3.  Ja sie nie bawiłem w papiery ścierne, trochę pomiziałem pastą Automax żeby cylinderek ładnie wyczyścić i to wszystko, nowe gumki i jest jak ma być. Podziwiam pedantyzm kolegi, ale nie jest to konieczne jeżeli cylinderek nie jest porysowany mocno, a nie będzie porysowany  
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... prz%EAglik
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=48
Jest wszystko ładnie opisane omówione i foty też są.
			
									
									 A w sumie z tym jest ich juz 3.  Ja sie nie bawiłem w papiery ścierne, trochę pomiziałem pastą Automax żeby cylinderek ładnie wyczyścić i to wszystko, nowe gumki i jest jak ma być. Podziwiam pedantyzm kolegi, ale nie jest to konieczne jeżeli cylinderek nie jest porysowany mocno, a nie będzie porysowany
 A w sumie z tym jest ich juz 3.  Ja sie nie bawiłem w papiery ścierne, trochę pomiziałem pastą Automax żeby cylinderek ładnie wyczyścić i to wszystko, nowe gumki i jest jak ma być. Podziwiam pedantyzm kolegi, ale nie jest to konieczne jeżeli cylinderek nie jest porysowany mocno, a nie będzie porysowany  
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... prz%EAglik
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=48
Jest wszystko ładnie opisane omówione i foty też są.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517
						
Mój tel. 692 486 517
- 
				Przemo
przy pierwszym pojawieniu się takiej usterki wymiana reparaturki jest najlepszym rozwiązaniem.
Zresztą tak samo się robiło np w dużych Fiatach itp... 
 
Ceny zestawów zaczynają się od 37zl - patrz link Larsson...
http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx ... tId=111976
			
									
									
						Zresztą tak samo się robiło np w dużych Fiatach itp...
 
 
Ceny zestawów zaczynają się od 37zl - patrz link Larsson...
http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx ... tId=111976
- 
				rydzu
- 
				Mular
Panowie kupilem zestaw naprawczy do tego silownika. W zestawie znajduja sie dwie uszczelki sprezyna i taki maly uszczelniacz ktory zdaje sie znajduje po stronie silnika. Sprezyne i te duza uszczelke wymienic latwo. Natomiast nie wiem jak wymienic te uszczelke na tloczku. Z tego co sie doczytalem w serwisowce to pisza zeby wymienic tloczek z uszczelka jako komplet.  
			
									
									
						
- 
				WojtaS
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Wysprzęglik (odpowietrzanie ) odkręanie.
Witam
Akurat odkręcałem wysprzęglik i swoją drogą musiałem zapowietrzyć sprzęło żeby móc przykręcić ten wysprzęglik tak się wysunoł ,że nie dało się go tam wepchnąć, masakra się ciężko odpowietrzało ale udało się w końcu. Czy wy też musicie odpowietrzać po odkręceniu tego wysprzęglika?? Czy tylko mi się tak tłoczek mocno wysunął.??
Pozdro
			
									
									
						Akurat odkręcałem wysprzęglik i swoją drogą musiałem zapowietrzyć sprzęło żeby móc przykręcić ten wysprzęglik tak się wysunoł ,że nie dało się go tam wepchnąć, masakra się ciężko odpowietrzało ale udało się w końcu. Czy wy też musicie odpowietrzać po odkręceniu tego wysprzęglika?? Czy tylko mi się tak tłoczek mocno wysunął.??
Pozdro
- 
				suzigsx1
- Posty: 200
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
- Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
- Województwo: E-łódzkie
Raz  zdejmowałem wysprzęglnik ale nie miałem większych problemów z montażem,po prostu umieściłem go na swoim miejscu  przy użyciu umiarkowanej siły i złapałem śrubami mocującymi a potem dociągnąłem i tyle,jeśli nie rozszczelniłeś układu to nie widzę potrzeby odpowietrzania 
			
									
									
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu
						- 
				Jubiler
Przy całej manszetce na wysprzęgliku i właściwym osadzeniu tejże ( nie może być brudu i korozji tam, gdzie gumka wchodzi w obudowę i na tłoczek ), tłoczek nie wypada i można go jak pisze Suzigsx bez problemu przykręcić śrubami. Jak wypadnie, bo się komuś nacisnęło sprzęgło, albo zużyta manszeta nie trzyma, to odpowietrzenie i tak nie jest żadnym problemem i zajmuje chwilkę. Można do tego użyć strzykawki z rurką od kroplówki i na początek wyssać powietrze, a później odpowietrzać klasyczną metodą za pomocą klamki.
			
									
									
						Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości



 
 




 Zaryzykuje
 Zaryzykuje  Zamówiłem reparaturkę w Larssonie kosztuje 36,99 tak więc koszt praktycznie żaden. Przypuszczam że zepsuło się to pierwszy raz bo moto ma przejechane 49000 i tyle rzeczywiście ma z tego tytułu mam nadzieje ze reszta części siłownika się jeszcze nie wydarła;)
  Zamówiłem reparaturkę w Larssonie kosztuje 36,99 tak więc koszt praktycznie żaden. Przypuszczam że zepsuło się to pierwszy raz bo moto ma przejechane 49000 i tyle rzeczywiście ma z tego tytułu mam nadzieje ze reszta części siłownika się jeszcze nie wydarła;)