Przednie zawieszenie - Olej
Ciśnienie w oponach zawsze mam prawidłowe
, Olej w lagach wymieniałem ze dwa lata temu - wlałem 15W, zawiechę mam ustawioną pod siebie, a ta moja ciuchcia lubi z przodu powężykować/bujnąć czasami nawet już pow. 160. Wku...ia mnie to masakrycznie a wczoraj to już niemiłosiernie, bo miałem dużo na blacie
Nie mam pomysłu, a może ktoś z was już to przerabiał. Olej w lagach z pewnością wymienię, wyczyszczę i zastanawiam się nad sprężynami progresywnymi. Może ktoś z Was ma progresy założone to napisze czy warto montować.
Łożysko wymienię, bo moto ma 46000km i nie było tam nic ruszane


Nie mam pomysłu, a może ktoś z was już to przerabiał. Olej w lagach z pewnością wymienię, wyczyszczę i zastanawiam się nad sprężynami progresywnymi. Może ktoś z Was ma progresy założone to napisze czy warto montować.
Łożysko wymienię, bo moto ma 46000km i nie było tam nic ruszane
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
ważne też jest prawidłowe założenie opony
każda opona ma znacznik do ustawienia na kole im mniej odważników tym lepiej
w niektórych przypadkach złe ustawienie opony na kole to różnica 40-50 gram a przy tych prędkościach obrotowych to ma spore znaczenie
progresy+olej 15w i opona z przodu do wyrzucenia (ząbki) po 9 000 km
w przyszłym sezonie olej 20w i nowe laczki

każda opona ma znacznik do ustawienia na kole im mniej odważników tym lepiej
w niektórych przypadkach złe ustawienie opony na kole to różnica 40-50 gram a przy tych prędkościach obrotowych to ma spore znaczenie
progresy+olej 15w i opona z przodu do wyrzucenia (ząbki) po 9 000 km
w przyszłym sezonie olej 20w i nowe laczki
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Nawet nowa opona potrafi być felerna- np. pęknięty kord ale skoro nówffka sztuka z pewnego źródła to...
. Posprawdzaj jak pisaliśmy- łożyska, oliwę wymień itp. Jedno popołudnie i sprawdzone wszystko będziesz mieć
.


Ostatnio zmieniony niedziela, 24 lipca 2011, 20:08 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Zdzisław, ja już wszystko widziałem
jak ostatnio gumiarzowi zwróciłem uwagę na ten fakt to powiedział "ale to nie zawsze tak jest''po czym zdjął 40g z koła

jak ostatnio gumiarzowi zwróciłem uwagę na ten fakt to powiedział "ale to nie zawsze tak jest''po czym zdjął 40g z koła

Ostatnio zmieniony niedziela, 24 lipca 2011, 20:12 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
A no fakt są gumiarze i flachowcy co niby się znają i walą poi pół kilo ołowiu na felgę
. Takich trza omijać z daleka. Ja jak zakładałem oponę na tył nie miałem wyważonej. Nie było możliwości- wyważarka samochodowa bez przysadki na moto, ale za to była założona na znacznikach i przy 220 nie lata po drodze to jest ok.
Ghost ok
, byle byśmy na 2 nogach z garażu wyszli
.

Ghost ok


- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Tytus pisze:...Teflon ma współczynnik tarcia 0, ale stop duralowy, z którego jest goleń nie.
troszkę to rozwinę, bo mało czytelne. Tzn, nie ma na ziemi materiału o współczynniku tarcia = 0. Prawdą jest, że teflon to jeden z najbardziej śliskich materiałów jaki istnieje. Współczynnik tarcia w naszym przypadku należałoby dopiero wyznaczyć. Mianowicie, dorwać próbkę materiału z jakiej zrobiona jest goleń i próbkę teflonu. Robi się to bardzo prosto, ale mniejsza z tym. Są też dwa rodzaje współczynników tarcia ślizgowego: spoczynkowe i dynamiczne. Jest jeszcze tarcie toczne (np opona tocząca się po asfalcie) i tu również występuje współczynnik tarcia obliczany troszkę inaczej. W naszym przypadku mamy do czynienia z tarciem ślizgowym i liczymy to tak:
u[mi]=T/N
T oznacza tu siłę tarcia, N- siłę nacisku.
W pozostałych przypadkach korzystamy z tej samej zasady, jednak jak to zwykle w mechanice bywa, inaczej interpretujemy siłę tarcia i nacisku. W przypadku tarcia ślizgowego współczynnik tarcia jest wielkością bezwymiarową, w przypadku tarcia tocznego jednostką jest metr [m].
Wracając do teflonu. Jest to ciekawy materiał, ponieważ wartość współczynników tarcia spoczynkowego jak i ślizgowego dla pary teflon-teflon są bardzo zbliżone. Wynoszą w zależności (od wielu czynników) 0,05 do 0,09. Dla porównania: guma-beton (suchy): spoczynkowe - 1, dynamiczne - 0,7, stal-stal: spoczynkowe - 0,15, dynamiczne 0,09-0,03.
Po naszemu: nie powinno się pisać, że współczynnik tarcia jakiegoś materiału wynosi tyle, a tyle. Do tarcia trzeba dwojga, więc trzeba napisać co tarło o co i jaką w tym przypadku miał wartość opisany przez mnie nieudolnie ten współczynnik. Czasami spotyka się (głównie w internecie), że współczynnik tarcia jakiegoś materiału = ileśtam. Najczęściej autorzy mają na myśli tarcie między tym samym materiałem, co ma się nikjak do zastosowań praktycznych. Tyla, sorry za

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
mariuszdg, myślisz, że warto?
Bo ja uważam, że olej zmieniać w lagach warto
Bo ja uważam, że olej zmieniać w lagach warto

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Oczywiście, że na Ziemi tarcie występuje zawsze, ale w inżynierii potocznie przyjmuje się współczynnik 0 dla PTFE, ponieważ ma, jako materiał stały najniższy ten współczynnik. Jest po prostu odnośnikiem. Co do zorientowania sprężyn to zagęszczonym/krótszym skokiem zwoju do góry. Olej nie cięższy niż SAE15, bo ulica to nie tor. A co do sprężyn, to jeśli rzeczywiscie mają zmienić charakterystykę, to należy zadać sobie pytanko JAK? A wtedy wybrać firmę, bo z doświadczenia wiem, że w tym samym moto każda firma nieco inaczej działa.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 25 lipca 2011, 21:19 przez Tytus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ta. Chyba tarcia powietrza...GhostDog pisze:W próżni nie ma tarcia!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości