Urwane mocowanie do kolektorów, pomocy!!!
Urwane mocowanie do kolektorów, pomocy!!!
Witam, dziś odkręcałem wszystkie kolanka i zdejmowałem cały układ wydechowy. Przy odkręcaniu jednego z tych kolanek urwał się gwint który wychodzi z bloku silnika i trzyma kolanko poprzez pierścien na kolektorze. Mam nadzieje że dobrze opisałem o co dokładnie chodzi, pomóżcie, jestem w czarnej d**** i niemam pomysłu co z tym zrobić
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
czyli zerwał się gwint za śrubie która wychodzi z bloku silnika ? Czy zerwał sie gwint w bloku silnika do którego można wkręcić śrubę ? Bo mozna to odkręcać na 2 sposoby. 1 zejdzie nakrętka 2 zejdzie nakrętka ze śrubą. Piszę śruba w skrócie. Powiedzmy pręcik gwintowany.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
To jest szpilka
Możesz albo dospawać śrubę o ile szpilka wychodzi z bloku lub rozwiercać tę część która w bloku pozostała. Można też (ale osobiście nie stosowałem) wwiercić się w szpilkę i nagwintować, ryzykowne bo szpilka jest fi (czy M? już nie pamiętam) 8 z tego co pamiętam.

Możesz albo dospawać śrubę o ile szpilka wychodzi z bloku lub rozwiercać tę część która w bloku pozostała. Można też (ale osobiście nie stosowałem) wwiercić się w szpilkę i nagwintować, ryzykowne bo szpilka jest fi (czy M? już nie pamiętam) 8 z tego co pamiętam.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 listopada 2011, 08:03 przez GhostDog, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
cała szpilka ma 4cm, może 4,2 otwór w bloku pewnie około 1,5-2 nie więcej.
Uprzedzę kolejne pytanie: wiertło kobaltowe, dobry punktak, wolne obroty wiertarki i częste chłodzenie wiertła spowoduje sukces w procesie rozwiercania tejże szpilki.Następnie gwintowanie, chociaż jak użyjesz wiertła 7,5 na przykład to może część szpilki która pozostała w bloku sama odpadnie i będziesz miał gwintowanie otworu z głowy.
Uprzedzę kolejne pytanie: wiertło kobaltowe, dobry punktak, wolne obroty wiertarki i częste chłodzenie wiertła spowoduje sukces w procesie rozwiercania tejże szpilki.Następnie gwintowanie, chociaż jak użyjesz wiertła 7,5 na przykład to może część szpilki która pozostała w bloku sama odpadnie i będziesz miał gwintowanie otworu z głowy.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Wiercenie dobry pomysł, ale to zajedwabiście precyzyjna robota. Kiedyś urwałem śrubę M6 i na środku rozwierciłem wiertłem 4,5 mm, na tyle równo było wywiercone i wiertło dopasowane że po wyjąciu go z otworu gwint urwanej śruby sam się wysypał a korpus nie ruszony.
Są też wykrętaki np. wiercisz w śrubie M8 wiertłem 4mm i wkręcasz wykrętak a on wykręca śrubę. Wykrętak to taki pręt z lewym stożkowym gwintem, przeważnie sprzedawane są w zastawach, które zawierają różne rozmiary.
Są też wykrętaki np. wiercisz w śrubie M8 wiertłem 4mm i wkręcasz wykrętak a on wykręca śrubę. Wykrętak to taki pręt z lewym stożkowym gwintem, przeważnie sprzedawane są w zastawach, które zawierają różne rozmiary.
- Pegaz
- Posty: 63
- Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Pruszków
zamarzyły mi się polerowane kolanka...
...i narobiłem sobie roboty na święta. Mimo całodziennego namaczania WD40 urwałem 4 szpilki. Chyba pozostaje mi już tylko rozwiercanie.
Może macie jakieś pomysły, sugestie? Będę wdzięczny. Co wiele głów to nie jedna:)
Może macie jakieś pomysły, sugestie? Będę wdzięczny. Co wiele głów to nie jedna:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Zamiast wd 40 użyj płynu hamulcowego, wd 40 zostaw sobie do odpalania auta w zimę albo do skrzypiących zawiasów.
Nie słuchaj ghosta, szpilki z nierdzewki pourywają się jeszcze szybciej, muszą być twarde min 8.8
Zakręć nowe nakrętki, zaspawaj łebki, przed kręceniem pzylej im młotkiem osiowo,i podaj jeszcze po kropelce płynu.
Na przyszłość zaopatrz się we wkrętak udarowy, wydasz raz 50 plnów a zaoszczędzi ci takich przygód.
Nie słuchaj ghosta, szpilki z nierdzewki pourywają się jeszcze szybciej, muszą być twarde min 8.8
Zakręć nowe nakrętki, zaspawaj łebki, przed kręceniem pzylej im młotkiem osiowo,i podaj jeszcze po kropelce płynu.
Na przyszłość zaopatrz się we wkrętak udarowy, wydasz raz 50 plnów a zaoszczędzi ci takich przygód.
- Pegaz
- Posty: 63
- Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Pruszków
Dzięki za rady! Poczytałem Was i zacznę od przyspawania nakrętki, dwie mi się na szpilkę nie zmieszczą więc kontrowanie odpada. Potem podgrzeje lekko gniazdo śruby i spróbuję wykręcić. Jak się znowu połamią to biorę się za wiercenie i kupię wykrętaki. Chyba innego wyjścia nie ma.
Do ponownego przykręcenia kupiłem pręt gwintowany i nakrętki z nierdzewki oraz smar miedziany.
Wygooglowałem sobie wkrętak udarowy, pierwszy raz widzę takie urządzenie. Ciekawy sprzęcik.
Do ponownego przykręcenia kupiłem pręt gwintowany i nakrętki z nierdzewki oraz smar miedziany.
Wygooglowałem sobie wkrętak udarowy, pierwszy raz widzę takie urządzenie. Ciekawy sprzęcik.
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
W czasie jazdy nie. Ale przy następnym demontażu napewno.
Popatrz twarde były a się urwały
Popatrz twarde były a się urwały
Ostatnio zmieniony piątek, 19 grudnia 2014, 22:41 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
- donCezarre
- Posty: 2156
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości