Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler - wnioski
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Mariusz przygotuj się na to, że jak zrobisz to trytytkami+klej to po czasie przestawi się i będzie kapać na ziemię nie łańcuch
. Wahacz XJR nie jest prosty w miejscu mocowania DI i są cyrki z dobrym umocowaniem tego. Ja mam na klej K-D i trytytki i co jakiś czas klej puszcza od drgań... taśma dwustronna co jest w komplecie nie dała w ogóle rady... Aa i od razu dokup sobie z 2 kompleciki igieł
.


- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Odebrałem dziś paczkę. Na pierwszy rzut oka powinno się dać idealnie połączyć z "olejarką wrocławską". Mam teraz nowy napęd do założenia, zobaczymy czy olejarka po tuningu wydłuży jego żywotność...
Jeśli to zagada to każdemu posiadaczowi motooilera polecę tą końcówkę, bo naprawdę z jedną dyszą to nie działa odpowiednio.
Jeśli to zagada to każdemu posiadaczowi motooilera polecę tą końcówkę, bo naprawdę z jedną dyszą to nie działa odpowiednio.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Moim zdaniem przy niewielkich przebiegach rocznych (ok.4-5 tys.), zakup takiego urządzenia raczej mija się z celem. W tym sezonie przejechałem ok. 2800 km. I zużyłem ok. 1/4 pojemnika bell raya, który kosztował 60 zł. Łańcuch smarowałem co ok. 500 km. zawsze po powrocie z trasy, nie miałem więc problemów z rozrzucaniem smaru na felgę. Co 1000 km. myję łańcuch naftą i uważam że taka obsługa w zupełności mu wystarczy. Biorąc pod uwagę aspekt finansowy musiałbym jeździć ładnych parę lat żeby wyjść na zero. Raczej pozostanę przy sprayu...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Zgadzam się z powyższym, przejdźmy od słów do mądrości.
Przy mizernych przebiegach rocznych uważam sprawa nie warta świeczki, co innego jak kto robi rocznie po 25 tys km i jest leniwy z natury lub zalatany. Psikadła to lekki syf - nie każde, ale Castrol na pewno - odkąd zakończyłem z nim związek i związałem się z Hipolem łańcuch jest czysty, a obsługa jego równie prosta, jak wypicie browara, jeśli trafia się okazja. Oto przepis w trasę - kupuje się Hipola za ok 10 zł liter, myje mały słoiczek z przecieru pomidorowego i kupuje w aptece ze 2 strzykawki - takie jak do narkotyków, 20stka idealna. Smarowanie tym łańcucha to relaks, nic się nie klei, jedynie co warto to robić to na noc, po zakończonej jeździe.
Co do żywotności. Ponoć łańcuchy oryginalnie montowane w moto są bardziej trwałe, na przeciętnym DIDzie trudno zbliżyć się do przebiegu ok 40 tys km - ja mojego po 15 tys nie musiałem nawet naciągać.
To mówiłem ja, DeGie, trener II klasy.
Przy mizernych przebiegach rocznych uważam sprawa nie warta świeczki, co innego jak kto robi rocznie po 25 tys km i jest leniwy z natury lub zalatany. Psikadła to lekki syf - nie każde, ale Castrol na pewno - odkąd zakończyłem z nim związek i związałem się z Hipolem łańcuch jest czysty, a obsługa jego równie prosta, jak wypicie browara, jeśli trafia się okazja. Oto przepis w trasę - kupuje się Hipola za ok 10 zł liter, myje mały słoiczek z przecieru pomidorowego i kupuje w aptece ze 2 strzykawki - takie jak do narkotyków, 20stka idealna. Smarowanie tym łańcucha to relaks, nic się nie klei, jedynie co warto to robić to na noc, po zakończonej jeździe.
Co do żywotności. Ponoć łańcuchy oryginalnie montowane w moto są bardziej trwałe, na przeciętnym DIDzie trudno zbliżyć się do przebiegu ok 40 tys km - ja mojego po 15 tys nie musiałem nawet naciągać.
To mówiłem ja, DeGie, trener II klasy.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Holender, bardzo zdrowe podejście, popieram w całej rozciągłości.
A tu już nie bardzo mi pasuje takie podejście.
Olej niestety lubi się wydostawać nawet z najlepiej zabezpieczonych słoików. Cały proces zajmuje za dużo czasu. Litr oleju to za wiele do wożenia. Jeżeli zużyjesz cały to środowisko ma przesrane. Ja na olejarce na butelce litrowej jeszcze nie skończonej zrobiłem już 30tyś km. W trasy jak już coś to tylko spraye i najlepiej małe np:
Jak już raz naciągniesz to od razu możesz szukać nowego napędu
bo lada chwila będzie potrzebny.
DeGie pisze:Oto przepis w trasę - kupuje się Hipola za ok 10 zł liter, myje mały słoiczek z przecieru pomidorowego i kupuje w aptece ze 2 strzykawki - takie jak do narkotyków, 20stka idealna. Smarowanie tym łańcucha to relaks, nic się nie klei, jedynie co warto to robić to na noc, po zakończonej jeździe.
A tu już nie bardzo mi pasuje takie podejście.
Olej niestety lubi się wydostawać nawet z najlepiej zabezpieczonych słoików. Cały proces zajmuje za dużo czasu. Litr oleju to za wiele do wożenia. Jeżeli zużyjesz cały to środowisko ma przesrane. Ja na olejarce na butelce litrowej jeszcze nie skończonej zrobiłem już 30tyś km. W trasy jak już coś to tylko spraye i najlepiej małe np:

DeGie pisze:Co do żywotności. Ponoć łańcuchy oryginalnie montowane w moto są bardziej trwałe, na przeciętnym DIDzie trudno zbliżyć się do przebiegu ok 40 tys km - ja mojego po 15 tys nie musiałem nawet naciągać.
Jak już raz naciągniesz to od razu możesz szukać nowego napędu

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
DeGie pisze: co innego jak kto robi rocznie po 25 tys km i jest leniwy
powinno być: lub jest leniwy.
to o mnie

imho motooiler ma problem w osobie producenta. poza tym działał ok więc ponownie będę myślał o temacie.
dwie dysze..... niby logiczne, że powinny być ale z jedną też dawało radę u mnie.
tak czy siak: będę wchodziła w temat ponownie, nie wiem tylko, czy motooiler czy inne ustrojstwo.
btw jakby kto chciał, to mam do sprzedania sterownik od motooilera - używany tak z miesiąc

bye
balth
balth
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Może i będę się powtarzał...
ale mam taki motooiler na półce.
ale mam taki motooiler na półce.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Pisałem o słoiczku po przecierze, bo tylko taki zabieram na trasę, wystarcza na parę tysięcy km, zajmuje tak mało miejsca, że to defekt pomijalny, dobrze zabezpieczam i montuje w kufrze - nie ma opcji, żeby coś się wylało, a smarowanie zajmuje zazwyczaj 3-4 łyki (piwa nie hipolu) i po całej jeździe jest relaksem (gdyby wypadło w trasie to prawie to samo).
Nie mówię, że olejarka jest zła, póki działa poprawnie i robi się duże przebiegi ok, choć trochę się czyta o różnych problemach w związku z użytkowaniem tego. Dla mnie jednak jest to kolejny element do motocykla, który może się całkiem zepsuć czy przestać działać normalnie.
Aha jeszcze jeden plus tego rozwiązania, które stosuję - jak zakropię strzykawką i zostawię na noc to łańcuch z obu stron ładnie naoliwiony, taki auto dual
Nie mówię, że olejarka jest zła, póki działa poprawnie i robi się duże przebiegi ok, choć trochę się czyta o różnych problemach w związku z użytkowaniem tego. Dla mnie jednak jest to kolejny element do motocykla, który może się całkiem zepsuć czy przestać działać normalnie.

Aha jeszcze jeden plus tego rozwiązania, które stosuję - jak zakropię strzykawką i zostawię na noc to łańcuch z obu stron ładnie naoliwiony, taki auto dual

- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Buko
- Posty: 289
- Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
- Model i rocznik moto.: FJR 1300
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
balth pisze:motooiler ma problem w osobie producenta
balth pisze:będę wchodziła w temat ponownie, nie wiem tylko, czy motooiler
Więc może konkurencja z Krakowa?
http://allegro.pl/olejarka-motocyklowa- ... 87984.html
Ktoś już na tym forum dawał linka do owej oferty.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Piotr_MC_85 pisze:E tam, bez smarowania to długo nie pociągnie. Ja smaruję co 500 - 600 km motulem i myję ok. co 3 smarowania. Jak nie posmaruję na czas to wręcz czuć wzmożone drgania na podnóżkach, że głośnym szeleście nie wspomnę.
może nie do końca bez, ale całkiem bez oilera lub spraya, tylko lekko olejem co jakiś czas
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A już miałem nadzieję, że ktoś to przetestuje.GhostDog pisze: tylko lekko olejem co jakiś czas
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A są większe? 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Jest takie coś: http://delikatesyverde.pl/xxl/85-xxl/29 ... -red-label rozmiar chyba odpowiedni 

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Pojemność dobra, nalepka zła.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
A u Ciebie, to szklanka do połowy pusta! Przecież najpierw pochwaliłem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- balth
- Posty: 3222
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
GhostDog pisze:Jest takie coś: http://delikatesyverde.pl/xxl/85-xxl/29 ... -red-label rozmiar chyba odpowiedni
baaaaaaadzieeeeeeeeeeewwwwww.....

bye
balth
balth
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości